پورشهدوجشورلت

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

2016-Chevrolet-Corvette-Z06 1

نگاهی به سه دستگاه از سریع‌ترین خودروهای بازار با قیمت زیر ۱ میلیون دلار

پورشه ۹۱۱ GT3 RS، شورلت کوروت Z06 و دوج وایپر ACR

این بار به سراغ برترین‌ها رفته‌ایم. خودروهای فوق‌العاده‌ای که نه‌تنها نشان‌دهندهٔ بالاترین توانایی‌های سازندگانشان هستند بلکه سریع‌ترین خودروهایی هستند که قیمت معقول و مناسبی دارند. به‌طوری‌که حتی مجموع قیمت هر سهٔ آن‌ها به نیم میلیون دلار هم نمی‌رسد. معرفی می‌کنیم: شورلت کوروت Z06، دوج وایپر ACR و پورشه ۹۱۱ GT3 RS. سه سوپر اسپرت وحشی که آمده‌اند تا پیست را به آتش کشیده و نبردی مرگبار راه بیندازند. نبردی که فقط یک نفر از آن پیروز بیرون خواهد آمد. در اینجا جنتلمن آلمانی دو قلدر آمریکایی را روبروی خود می‌بیند که رحم ندارند. آن‌ها مهلک‌ترین سلاح‌های خود را به میدان آورنده‌اند. کوروت با اسلحهٔ Z06 آمده و وایپر سلاح ACR را به همراه دارد؛ اما ۹۱۱ هم دست‌خالی به میدان نبرد نیامده است. او با موشک GT3 RS به این نبرد خونین آمده است. مجموع ۱۷۹۵ اسب بخار قدرت نشان می‌دهد که شاهد گردوخاکی عظیم در پیست خواهیم بود. پس بیش از این ماشین‌ها را منتظر نمی‌گذاریم.

2016-Chevrolet-Corvette-Z06

در بین سه رقیب، کوروت کمترین جنبه‌های مسابقه‌ای را دارد و بیشتر از دیگران برای استفادهٔ روزمره مناسب است. در آن‌سوی میدان وایپر ایستاده است که هنوز هم خطرناک است و با نیروگاه عظیم ۸.۴ لیتری V10 خود که حجیم‌ترین پیشرانهٔ حال حاضر دنیاست، همچون یک افعی، آمادهٔ نیش زدن به رقبا است؛ اما در این میان ۹۱۱ قرار دارد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت کمتری از دو رقیب آمریکایی دارد. ولی این چندان مهم به نظر نمی‌رسد چراکه وقتی پشت آن می‌نشینید حتی ازلحاظ قدرت، کاملاً یک خودروی مسابقه‌ای احساس می‌شود درحالی‌که با تهویه مطبوع و چرم آلکانترا کابین بسیار راحتی دارد. درست عکس وایپر چراکه این افعی اتاق بسیار ناراحتی دارد تا جایی که یکی از تست کننده‌های ما اتاق شکنجه را به‌مراتب بهتر از کابین وایپر می‌داند! وایپر ACR بسیار شبیه یک ماشین مسابقهٔ واقعی است تا خودرویی شهری درحالی‌که ۹۱۱ GT3 RS ترکیبی مناسب از استفادهٔ روزمره و استفاده در پیست را ارائه می‌دهد.

2016-Chevrolet-Corvette-Z06

اما در عوض جنبهٔ اسپرتی وایپر ACR همهٔ ما را شگفت‌زده کرد. این خودرو درعین‌حالی که همچون رعدوبرق سریع است، بسیار خونسرد است. حتی خونسردتر از پیشینیان خود به‌گونه‌ای که می‌توانید تمام‌روز را با آن در پیست بدون هیچ ترسی رانندگی کنید. باید گفت ACR با لاستیک‌های کومهو، کمک‌فنرها و دامپرهای جدید و اسپویلر بزرگی که ۶۸۰ کیلوگرم نیروی روبه پایین در سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت ایجاد می‌کند، بهبود گسترده‌ای نسبت به‌تمامی وایپرهای قبلی پیداکرده است. بعلاوه وایپر ACR دارای حالات گوناگون رانندگی است که در آن تنظیمات کمک‌فنرها، دامپرها، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و زاویهٔ اسپویلر عقب تغییر می‌کند.

2016-Chevrolet-Corvette-Z06

2016-Chevrolet-Corvette-02

همهٔ تسترهای ما متفق‌القول معتقدند که جنبهٔ شهری و روزمرهٔ کوروت به‌شدت بر جنبهٔ مسابقه‌ای آن غالب است. چراکه باوجود پیشرانهٔ وحشی ۶.۲ لیتری سوپرشارژ که با ۶۵۰ اسب بخار قدرت بیشترین قدرت را در میان خودروهای این نبرد دارد اما در پیست به‌خوبی پورشه و دوج نیست. بعلاوه بارش نم‌نم باران و خیس شدن پیست نیز عملکرد بد کوروت را تشدید نمود.

2016-Chevrolet-Corvette-01

همواره تصور می‌شود که خودروهای آمریکایی فقط در مسیرهای مستقیم سریع‌ترند و در پیچ‌ها برتری از آن اروپایی‌هاست؛ اما این بار ما در آزمون‌های عملی به نتیجه‌ای خلاف این باور دست‌یافتیم چراکه پورشه ۹۱۱ GT3 RS علیرغم قدرت کمتر نسبت به دو رقیب آمریکایی (۵۰۰ اسب بخار برای ۹۱۱ GT3 در برابر ۶۴۵ و ۶۵۰ اسب بخار به ترتیب برای وایپر ACR و کوروت Z06) در خط مستقیم سریع‌تر از آن‌ها بود به‌نحوی‌که در ۳ ثانیه از صفر به‌سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید و مسافت ۴۰۰ متر را ۱۱.۱ ثانیه طی کرد. درحالی‌که شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر کوروت ۳.۳ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر آن ۱۱.۴ ثانیه است و وایپر در ۳.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۱۱.۵ ثانیه از خط ۴۰۰ متر عبور می‌کند (البته این اعداد برای دوج وایپر TA به ترتیب برابر با ۳.۳ ثانیه و ۱۱.۳ ثانیه هستند)؛ اما در یک دور کامل پیست ۳.۵ کیلومتری، دوج وایپر ACR بازمان ۱:۳۰.۴۶ و شورلت کوروت Z06 با ۱:۳۳.۰۵ ثانیه سریع‌تر از ۹۱۱ بازمان ۱:۳۳.۲۹ ثانیه بودند.

جدول ۱۰ خودروی سریع مورد آزمون ما

۱۰ خودروی سریع پیشرانه قدرت

(اسب بخار)

گشتاور

(نیوتن متر)

قیمت

(دلار)

زمان
۲۰۱۵ پورشه ۹۱۸ ۴.۶ لیتری V8 هیبرید ۸۸۷ ۱۲۶۶ ۹۵۶,۶۷۵ ۱:۲۹.۸۹
۲۰۱۶ دوج وایپر ACR ۸.۴ لیتری V10 ۶۴۵ ۸۱۳ ۱۳۱,۹۹۰ ۱:۳۰.۴۶
۲۰۱۴ مک لارن P1 ۳.۸ لیتری V8 هیبرید ۹۰۴ ۹۰۰ ۱,۱۵۰,۰۰۰ ۱:۳۰.۷۱
۲۰۱۶ شورلت کوروت Z06 ۶.۲ لیتری V8 ۶۵۰ ۸۸۰ ۹۸,۳۶۰ ۱:۳۳.۰۵
۲۰۱۶ پورشه ۹۱۱ GT3 RS ۴ لیتری H6 ۵۰۰ ۴۶۰ ۱۹۵,۰۳۵ ۱:۳۳.۲۹
۲۰۱۴ دوج وایپر TA ۸.۴ لیتری V10 ۶۴۰ ۸۱۳ ۱۱۶,۰۰۰ ۱:۳۳.۶۲
۲۰۱۳ شورلت کوروت ZR1 ۶.۲ لیتری V8 ۶۳۸ ۸۱۸ ۱۲۵,۹۲۰ ۱:۳۳.۷۰
۲۰۱۳ دوج وایپر GTS ۸.۴ لیتری V10 ۶۴۰ ۸۱۳ ۱۴۱,۹۹۰ ۱:۳۴.۲۳
۲۰۱۲ شورلت کوروت Z06 ۷ لیتری V8 ۵۰۵ ۶۳۷ ۱۰۵,۰۰۰ ۱:۳۴.۴۳

۹۱۱ GT3 RS با ترمزهای کربن سرامیکی غول‌پیکر خود در ۲۹.۲ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت متوقف می‌شود. شاید این عدد بسیار خوب به نظر برسد (که البته هست) اما وقتی بدانید کوروت Z06 در ۲۷.۷ متر از همان سرعت متوقف می‌شود احتمالاً با خود می‌گویید این بهترین رکورد ترمز گیری است؛ اما باید بگوییم که وایپر ACR تمامی رکوردهای ترمز ما را در هم شکست چراکه از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت فقط در ۲۶.۵ متر به سکون رسید. ترمزهای برمبوی کربنی بزرگ و لاستیک‌های چسبندهٔ کومهو به کسب این رکورد کمک شایانی کردند.

2016-Porsche-911-GT3-RS-01

نتایج آزمون پیست ۸ شکل بدین شرح است: ۲۲.۹ ثانیه برای پورشه، ۲۲.۶ ثانیه برای دوج و ۲۲.۳ ثانیه برای شورلت. این در حالی است که وایپر در تمامی آزمون‌ها همواره در حالت خیابان قرار داشت. Z06 توانست شتاب جانبی ۱.۱۷ جی را ثبت کند درحالی‌که این عدد برای ACR و GT3 RS به ترتیب ۱.۱۴ و ۱.۰۹ جی است.

2016-Porsche-911-GT3-RS-01

2016-Porsche-911-GT3-RS-fro

باید اعتراف کنیم که این سه خودرو در میان ۱۰ خودرو از سریع‌ترین خودروهایی که ما تابه‌حال آزمایش کرده‌ایم قرار دارند و حتی در میان شش خودروی بالای جدول قرارگرفته‌اند. تا قبل از این، وایپر TA با زمان یک دور پیست ۱:۳۳.۶۲ یکی از سریع‌ترین‌های جدول ما بود اما پورشه ۹۱۱ GT3 RS توانست با زمان ۱:۳۳.۲۹ رکورد وایپر TA را بشکند که برای خودرویی با تنها ۵۰۰ اسب بخار قدرت دست آورد شگفت‌انگیزی است. دومین خودرو که پس از پورشه ضعیف‌ترین خودروی جدول ۱۰ تایی ماست، شورلت کوروت C6 Z06 با ۵۰۵ اسب بخار قدرت (اما گشتاور بسیار بیشتر) است که رکورد ۱:۳۴.۴۳ ثانیه‌ای را کسب نموده است؛ بنابراین با قاطعیت باید گفت آفرین به پورشه.

2016-Dodge-Viper-ACR-01

البته کوروت Z06 هم با زمان ۱:۳۰.۰۵ ثانیه حدود شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از وایپر TA است اما به‌هیچ‌عنوان حریف وایپر ACR نمی‌شود؛ بنابراین شورلت نیاز به ساخت مدل ZR1 دارد. خودرویی که کاملاً نسخه‌ای مسابقه‌ای باشد. با بال‌های عظیم، لاستیک‌های اسپرت و آئرودینامیک بهتر. درواقع کوروت نیاز به یک پکیج ACR دارد!

2016-Dodge-Viper-ACR-rear-e

می‌رسیم به وایپر ACR که بار رکورد ۱:۳۰.۴۶ ثانیه خود نه‌تنها برتری خود را بر ۹۱۱ GT3 RS و کوروت Z06 نشان داد بلکه رکورد مک لارن P1 1.15 میلیون دلاری را هم شکست. البته درست است که وایپر ACR نتوانست به‌هیچ‌وجه به سریع‌ترین خودروی جدول یعنی پورشه ۹۱۸ نزدیک شود اما در وایپر برای سریع رفتن نه نیازی به نرم‌افزارهای کامپیوتری دارید و نه احتیاجی به کشیدن ناز توربوشارژها. با موتور عظیم تنفس طبیعی وایپر لذت ناب رانندگی را تجربه می‌کنید. فقط راننده و ماشین و دیگر هیچ! پس باید گفت خداوند آمریکا و موتور ۸.۴ لیتری وایپر را حفظ کند!

2016-Dodge-Viper-ACR-07

پایان نبرد

به پایان این نبر خون‌بار رسیدیم. هر سه سرباز از میدان بیرون آمده‌اند؛ اما دست کدام‌یک به‌عنوان پیروز این جدال سخت بالا می‌رود و کدام‌یک کاپ پیروزی را با خود به خانه می‌برد؟ انتخاب میان این سه سوپر اسپرت شرور دشوار است اما باید یکی را به‌عنوان برنده انتخاب کنیم. پیروز رقابت امروز ما دوج وایپر ACR است و پورشه ۹۱۱ GT3 RS با قدرت انجام کارهای زیاد باوجود اسب بخار کمتر در مکان دوم قرار می‌گیرد. قطعاً شورلت کوروت Z06 خودروی سریعی است و بدون شک برای رانندگی روزمره بهترین گزینه است. بااین‌حال وقتی آن را به پیست ببرید و قصد مسابقه داشته باشید به‌سرعت محدودیت‌های آن برایتان آشکار می‌شود. البته پورشه و شورلت نقطهٔ مشترکی دارند و آن این است که نسخه‌های دیگری از هردوی آن‌ها یعنی GT3 و استینگری هم وجود دارد که ما آن‌ها را بر نمونه‌های مورد آزمون ترجیح می‌دهیم اما وایپر ACR بدون شک برترین وایپری است که تاکنون ساخته‌شده است.

رتبهٔ سوم شورلت کوروت Z06

کوروت Z06 قدرتمندترین خودروی گروه است اما کنترل این قدرت عظیم دشوار بوده و بسیار سرکش احساس می‌شود.

 

رتبهٔ دوم پورشه ۹۱۱ GT3 RS

۹۱۱ GT3 RS بخصوص برای پیست خودرویی عالی است اما به‌خوبی مدل GT3 نیست. ویژگی‌های خوب و نظم GT3 در GT3 RS دیده نمی‌شود.

 

رتبهٔ اول دوج وایپر ACR

هرچند وایپر آرگونومی ناقص و کابینی ناراحت دارد اما در مسیر مسابقه کاملاً بی‌عیب و نقص است. این خودرو یک افسانهٔ واقعی است که موجب شرمندگی هایپر اسپرت‌های میلیون دلاری می‌شود چراکه وایپر ACR نشان داد که برای تجربهٔ لذت خالص رانندگی نیازی به خرید هایپر اسپرت‌هایی چون بوگاتی شیرون، فراری لافراری، پاگانی هوآیرا، گوئنیگ زگ One:1 و… نیست و می‌توان با قیمتی کمتر از ۱۵۰ هزار دلار لذتی حتی بیشتر را تجربه کرد. هرچند همچنان وایپر در حال تولید است اما متأسفانه در سال ۲۰۱۷ باید با آن خداحافظی کنیم.

Corvette-Z06-vs-Viper-ACR-v

جدول مشخصات فنی

  شورلت کوروت Z06 دوج وایپر ACR پورشه ۹۱۱ GT3 RS
ترکیب موتور جلو محور عقب موتور جلو محور عقب موتورعقب محور عقب
پیشرانه V8 سوپرشارژ V10 تنفس طبیعی H6 تنفس طبیعی
سوپاپ‌ها ۲ سوپاپ/ سیلندر OHV ۲ سوپاپ/ سیلندر OHV ۴ سوپاپ/ سیلندر DOHC
حجم موتور ۶.۲ لیتر ۸.۴ لیتر ۴ لیتر
نسبت تراکم ۱۰ بر یک ۱۰.۲ بر یک ۱۲.۹ بر یک
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۴۵ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۸۱۳ نیوتن متر ۴۶۰ نیوتن متر
رد لاین ۶۵۰۰ rpm ۶۴۰۰ rpm ۸۸۰۰ rpm
نسبت قدرت به وزن ۲.۴ کیلوگرم/اسب بخار ۲.۳ کیلوگرم/اسب بخار ۳ کیلوگرم/اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۷ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۷۱ متر ۲.۵۰ متر ۲.۴۷ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۵۱/۱.۹۶/۱.۲۳ متر ۴.۴۶/۱.۹۴/۱.۲۴ متر ۴.۵۴/۱.۸۸/۱.۲۹ متر
وزن خالص ۱۵۸۷ کیلوگرم ۱۵۲۷ کیلوگرم ۱۴۷۱ کیلوگرم
نسبت تقسیم وزن جلو/عقب ۵۱/۴۹ درصد ۵۰/۵۰ درصد ۳۹/۶۱ درصد
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر ۲ نفر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر ۳.۳ ثانیه ۳.۵ ثانیه ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه ۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه
توقف از ۹۶ کیلومتر ۲۷.۷ متر ۲۶.۵ متر ۲۹.۲ متر
شتاب جانبی ۱.۱۷ جی ۱.۱۴ جی ۱.۰۹ جی
قیمت پایه ۹۱,۳۸۵ دلار ۱۲۳,۳۹۰ دلار ۱۸۰,۱۹۵ دلار
قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ۹۸,۳۶۰ دلار ۱۳۲,۸۹۰ دلار ۲۰۳,۱۱۵ دلار
ظرفیت باک سوخت ۷۰ لیتر ۶۰ لیتر ۹۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۱۳ لیتر در صد کیلومتر ۱۵.۷ لیتر در صد کیلومتر ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    ججججججججججججججججججججوووووووووووووووووونننننننننننمممممممممممم
    ماشالاه دوج ماشالاه شورولت که هر چند وقت یه بار دنیا رو تکون میدن
    افرین که با یه قیمت معقول اینطوری با گرون قیمت تر از خودشون رقابت میکنند و
    مثل همیشه پیروز هستند در جدول بالاهم 6 تا ماشین امریکایی اند
    حالا با اومدن فورد جی تی این رقابتها نفسگیر تر هم میشه وبازهم شاهد رقابت
    3 رقیب قدیمی یعنی فورد و دوج و شوی هستیم

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چه جالب همه دوستان رای منفی گرفتن بخصوص خودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. REZA

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      اگه هزار تا هم مقاله بنویسن باز هم من کوروتz06 قرمز رو به هر دوی این ماشینا ترجیح میدم.انشاا… به زودی ایران هم عضو سازمان تجارت جهانی بشه تا تو ایران هم بشه همه چیز رو بدون محدودیت به قیمت جهانی خرید((((((.انشاا…)))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام طیبی

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اقا رضا عزیز چرا دیکتاتوری کامنت میزاری؟؟؟؟؟؟ارامش خودتو حفظ کن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. vahid porsche

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      اولامقایسه کاملا غلطه ثانیا شما حجم موتور و اسب بخار پورشه و دوج فقط مقایسه کن من حرفی نمیزنم
      دیگه دوران موتورهای پر حجم و پرمصرف تموم شد به همین خاطر هم وایپر دیگه توانایی رقابت با بزرگانی چون پورشه رو نداره و زده گاراژ. خدافظ وایپر خدافظ

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. ali

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        بازهم ازون حرفهای منطقی
        همه مردم دنیا در اشتباه اند و المانی بازهای سایت درست
        میگن فقط ول کنید بابا
        وایپر از 911 برد همین

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. vahid porsche

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          اگه منطقت اینجوریه پس منم میگم ۹۱۸ از وایپر برد همین

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. احسان ایودی

          ۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          وایپر از 911 برد ؟؟ خخخخخ
          برو کار اند درایور ببین رنکینگ دوج وایپر چندمه :))))
          رتبه پایینتری نبود وگرنه بهش میدادن
          همه میدونن وایپر یه اسباب بازیه با یه موتور احمقانه
          فک میکنی چرا داره تولیدش متوقف میشه ؟
          چون صرفا به درد زباله دان میخوره

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. Hamid

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        شما انگار مصرف سوخت ترکیبی متن بالا رو نخوندی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (752 ديدگاه)

          چه ربطی داره بوگاتی مصرفش از همه اینا بیشتره پس بدرد نمیخوره!!!بابا اونی که وایپر میخره این ماشین اسپرتشه قرار نیست که باهاش مسافر کشی کنه که!!!این ماشین ماشین پیسته بر عکس پورشه و کوروت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. احسان ایودی

        ۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        گشتاور مهمتره؟؟ واقعا؟
        باز یه سری از دوستان علوم انسانی اظهار نظر کردن
        اگه گشتاور مهم بود که با یه گیربکس با نسبت تبدیل بالا میشه پراید رو کرد مثل بوگاتی
        برید مقاله مقایسه گشتاور و اسب بخار رو تو کار اند درایور بخونید تا بفهمید کدوم مهمتره
        خدایا این شادیا رو از ما نگیر :))
        کارشناسان علوم انسانی راجع به مهندسی مکانیک نظر میدن

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. امیرحسین

          ۸ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (337 ديدگاه)

          جناب مهندس والا مقام,گیربکس گشتاور سر چرخ رو تغییر میده و نه گشتاور موتور رو.این رو دیگه هر آدمی با حداقل دانش میدونه.وگرنه اینهمه کارشناس تو کمپانی های مختلف فقط رو اسب بخار تکیه میکردن و گشتاور رو از طریق گیربکس میشد!!!
          ضمن اینکه تموم کارشناسان و نوشته های مجلات معتبر اثبات کرده که لااقل برای استفاده روزمره گشتاور اهمیت بالاتری داره و رانندگی رو زیبا میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Das Beste Oder Nichts

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      حیف وایپر که تولیدش متوقف باشه ، این همه اصالت که به پایان برسه، این همه زیبایی که ما از دیدنش محروم بشیم. حیف رویاهایی که از چندین سال قبل بچه های عشق ماشین با این اعجوبه دارن. و واقعا حیف اون موتور ده سیلندر هشت لیتری که نعره هاش خاموش بشه. واقعا منتظر یک جانشین شایسته هستیم.
      پایان تولید وایپر رو پیشاپیش به همه ی اعضای این سایت تسلیت میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pagani

        ۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        وایپر با پلت فرم فراری برمیگرده.
        اژدها یه موجودیه بین اسب و افعی
        چه شود؟؟؟
        اژدها وارد میشود!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Hamid

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      الان طرفدارای متعصب آلمانی میان میگن این با 10 سیلندر به سختی پورشه 6 سیلندر رو نابود کرد. اما توجهی به این موضوع ندارن که با اینهمه اختلاف حجم موتور مصرفش فقط و فقط “یک” لیتر در 100 کیلومتر از پورشه بیشتره که اصلن اهمیتی نداره. چون قیمت خودش خیلی خیلی کمتر از پورشه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. vahid porsche

        ۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        مهندس قیمت بالای gt3 rs به خاطر تولید محدود بودنشه کلا ۶۰۰ تا ازش ساخته شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت .فقط کامارو

          ۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (810 ديدگاه)

          ممنون آقای دستگردی از مقاله ی جذاب شما.
          من واقعاً برای بعضی از دوستان تاسف میخورم عیناً فرهنگ غلطی رو که تو طرفداری از تیمهای فوتبال داریم رو انتقال میدیم به دنیای خودرو و …
          متن برای Motor Trend هست و به صراحت ویژگی های هرکدوم از طرفین مسابقه بیان شده این وایپر که بعضی از دوستان ازش دم میزنن ACR هست به ولله ACR !!!!!
          این جزو اولین مقایسه های این خودروست چون نسخه ی جدیدی از وایپر هست فقط به Down force این خودرو توجه کنید تا همه چی دستتون بیاد حالا که رتبه ی اول رو کسب کرده همه صداشون دراومده یعنی منطق همگیمون از پهنا در حلق بنده.
          حتی کوروت Z06 که این همه تو متن ازش ایراد گرفته شده هم تایم بهتری تو پیست ثبت کرده.من منکر مزایای 911 من جمله شتاب و کیفیت و مهندسیش نمیشم اما دلیل نمیشه چشممون رو بر برتری های وایپر ببندیم.
          ضمناً دوست عزیز وحید جان قیمت این 911 اگه به خاطر
          تولید محدود هم باشه بازم دلیل نمیشه این اختلاف قیمتو نادیده بگیریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. kamyar

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پس باید گفت خداوند آمریکا و موتور 8.4 لیتری وایپر را حفظ کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      درسته خداوند موتور8.4 لیتری تنفس طبیعی دوج که اندازه یه کاترپیلار797 قدرت داره
      رو حفظ کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        علی جان دوست عزیز یه لحظه به موتور پورشه نگاه کن ………..
        با یه موتور 6 سیلندر تخت 4 لیتری تنفس طبیعی اومده با یه 10 سیلندر 8.4 لیتری که بیشتر از 640 اسب قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور داره مبارزه کنه یه لحظه گشتاور پورشه رو نگاه کن با این وجود تو خط مستقیم از هردو جلو افتاده دوست عزیز از یه همچین موتوری 500 اسب بخار قدرت استخراج کرده داشم برا یه همچین اثری باید ادای احترام کرد به هرسه تاشون ……………..
        خدایی مقایسه بین جی تی 3 و وایپر مقایسه ی شیریه که به زحمت تمام از پس گربه خونگی بربیاد ………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          عرضم به حضور شما هر زمان جوابه من رو شما دوستان عزیز دادید
          با هم تا یه هفته دوستانه صحبت میکنیم سر این موضوع
          اگه اگه اگه موتور حجیم وایپر فقط باعث پیروزی وایپر شده
          پس موتور24 لیتری ماک رو ور دارید بیاری بزاری رو وایپر شتابش
          میشه 2 ثانیه دیگه اره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          شما میگید وایپر با این حجم موتور هنر نکرده من و تسترهای
          موتورترند میگیم نه هنر کرده از یه ماشین سبکتر از خودش
          که گرونتره برنده شده
          تازه من کجا به پورشه بی احترامی کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (752 ديدگاه)

          دوست عزیز خودت نگاه کن داج با یه موتور v10 هشت لیتری مصرفش فقط یه ذره از پورشه 6 سیلندر 4 لیتری بیشتره بازده یعنی نسبت توان خروجی به ورودی( مصرف سوخت) خودت حساب کن ببین کدوم بهتر بودن دوما در خصوص به زور بردن گربه خانگی توسط شیر 3 ثانیه تو هر دور کم نیست یهنی تو 10 دور 30 ثانیه عقب میفته در ضمن وایپر رکورد p1 رو هم شکسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. king 918

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          اگه گشتاور رو با مثال اچار مقایسه کنیم هرگاه بخوایم گشتاور روافزایش بدیم یا آچار بلندتری انتخاب میکنم یا نیروی اعمال شده به اونروافزایش میدیم
          در مورد موتور نیروی اعمال شده به آچار همان نیروی ناشی از احتراق درون موتوره شعاع آچار تو اینجا طول بازوی میل لنگ یا نصف کورس پیستونه در واقع با حجیم بودن پیستون افزایش کورس پیستون و افزایش گشتاور داریم که با نصب توربو این حرکت کورس پیستونه رو افزایش میدیم حالا کاری به توربو نداریم اینجا ……….
          اما از هر جهت نگاه کنی پورشه خیلی قوی ظاهر شده …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Hamid...Audi

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (712 ديدگاه)

        دادا آئودی آر۸ از یه موتور ۵/۲ لیتری تنفس طبیعی ۶۱۰ اسب استخراج کرده و لامبورگینی اونتادور از موتور ۶/۵ لیتری ۷۵۰ اسب بخار کشیده بیرون…
        موتور ۸/۴ لیتری و ۶۴۵ اسب همچینم شاهکار نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          موضوع اسب بخار نیست گشتاوره دوست عزیز
          کارول شلبی یه حرف معروف داره که میگه
          اسب بخار برا تبلیغ
          گشتاور برای پیروزی در پیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid...Audi

          ۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (712 ديدگاه)

          دوست عزیز برو درگ آئودی آر8 و مرسدس بنز جی تی اس رو ببین…
          آر8 100 اسب بخار توان بیشتر تولید میکنه و جی تی اس 100 نیوتن متر گشتاور بیشتر.
          توی شتاب علاوه بر توان موتور و گشتاور تولیدی عوامل دیگه ای هم تاثیر دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. amin

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    وایپرACR و کوروت Z06 نمونه بارز و فرزندان خلف صنعت خودروسازی امریکان
    جسه ی عضلانی ، حجم موتور بالا ، قدرت و گشتاور فوق العاده
    تکنولوژی، وقار و ابهت اروپایی ها عالی و باعث میشه آدم هنگ کنه ولی امریکایی ها خیلی شاخن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مقایسه خیلی زیبایی بود.واقعا افرین به هرسه خودرو بی نظیر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Mostafa.sh

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دمشون گرم عجب جدالی :خیلی جالبه اروپایی ها به خصوص آلمانی ها همیشه خودشونو شاخ میگیرن اما تا وقتی با یک آمریکایی روبرو میشن چیزی واسه گفتن ندارن ایول به آمریکا که پرچمش رفته بالا
    آمریکایی ها دارن به اون روز های خوش وشاخ بودن برمیگردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      خیلی جالبه اروپایی ها به خصوص آلمانی ها همیشه خودشونو شاخ میگیرن اما تا وقتی با یک آمریکایی روبرو میشن چیزی واسه گفتن ندارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      اصلا در حد آلمانی ها نیستن بهتر به جای این حرفای فوق ارزون یه نگاه به جدول کنی تا اگر کویچکترین اطلاعاتی خودرویی داری بفهمی پورشه تقریبا لهشون کرد!!!! اگر جدولو درک کنی علت گرونی پورشه و علت شاهکار مهندسی آلمانی دستت بیاد این آمریکایی ها هستن که در مقابل مهندسی آلمانی باید زانو بزنن و همیشه شکست خوردن

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. بهنام طیبی

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اقای خسته شده عزیز به همین راحتی تجزیه و تحلیل کردن تموم شد و رفت.خخخخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان ایودی

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          امریکاییا خیلی باحالن
          طرف حجم موتورش دو برابر پورشس بازم نتونسته تو شتاب حرفی بزنه بعد یه کارشناس بین المللی اومده اعاده فضل کرده :)))))
          حجم موتور واپز از مجموع حجم موتورای کل مدلای پورشه بیشتره شتابشم که در حد ماشبنای متوسط المانیه :)))))
          تو فک کن المان شاخ نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        اوه دوست عزیز خسته شده
        اره پورشه نابودشون کرد درست میگی ولی چرا وایپر فسیل گنده
        پر مصرف از ااااااییییییییییییییین همه تکنولوزی پورشه برنده شد؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          راستی اگه حجم موتور وایپر رو تنها دلیل پیروزیش میدونید خوب موتور 12 لیتری ولوو پس باید شتابش2 ثانیه باشه دیگه درسته
          چون میگید حجم موتور دوج 2 برابر پورشس پس هنر نکرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. nissan

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واقعا تعجب بر انگیزه دیگه 500 اسب عادی شده
    CAMARO ZL1
    MUSTUG GT 350
    CHLALANGER HELLCAT
    chrysler HELLCAT
    ….با قیمتهای عالی…زنده باد US

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شروین

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (515 ديدگاه)

    جونم وایپر. پر گشتاور ترین موتور تنفس طبیعی دنیا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      به جرئت یکی از بهترین ماشین های جهان هست این وایپر
      dodge
      srt
      viper
      acr
      4 تا کلمه که هرکدومش به تنهایی میتونه یه عشق ماشین رو به هیجان بیاره!
      حجیم ترین موتور تنفس طبیعی…
      بزرگترین اسپویلر با 180 سانت طول
      640 کیلوگرم نیروی رو به پایین
      عاشق وایپرم…!
      ماسل کار اصلی :)

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (149 ديدگاه)

      عاااشقشم،تصور کن ک اگه توربو شارژ هم بذارن رو این موتور چیی مییییشه???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        اصا نیازی به توربو نیست…
        همینجوریش روندن این ماشین مرد میخواد!
        همینجوریش 640 اسب بخار بهت میده!
        این ماشین همین تنفس طبیعی بودن و نعره موتورش باعث عاشق شدن آدما میشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        میشه تانک چیفتن یا بویینگ 747

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همون 911 با ظاهر دنیای باستان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      اولا که من فازت رو نفهمیدم…
      خب که چی؟؟؟
      اولا پورشه دهه 70 رو هم به تو و امثالهم نمیدن!
      دوما اگه همونم بدن از خوشحالی بال در میاری و پرواز میکنی!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      قبلا وقتی یه نفر 1000 تا 2000 تا کامنت داشت به عنوان یه فرد دانا و با تجربه ازش یاد میشد!!!!
      ولی اومدن امثال تو و امثالت باعث بی ارزش شدن تعداد کامنت شد!
      2499 تا کامنت گزاشتی به جرئت میتونم بگم 2000 تاش چرت و پرت محضه!
      1000 تا از کامنتات در مورد قیافه پورشس
      1000 تای دیگش هم فقط گفتی ماشین خوبیه , میپسندم!
      من تماما کامنت هاتو دنبال کردم
      با بزرگا و قدیمی های سایت هم در ارتباط هستم!
      همگی متفق القول هستیم که واقعا کامنت هایی که میزاری هیچ ارزشی نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Das Beste Oder Nichts

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      حیف از وایپر. عشق دوران نوجوانی من و خیلی های دیگه. حیف که تولیدش متوقف میشه و دیگه نمیشه صدای نعره های اون موتور ده سیلندر هشت لیتری رو شنید. من عاشق ماشین های امریکایی هستم. لذت رانندگی رو دارن به بهایی نه چندان گران. اکثر کسایی که اینجا پیام میذارن فکر میکنن قیمت یک ماشین فقط همونیه که وقت خریدش میدی در حالی که از مالیات های سنگین و عوارضش خبر ندارن. مالیات 911 حدود نصف یک کوروت هست و قیمت بالاترش رو خیلی زود جبران میکنه. یکی از دوستام در المان اونتادور خریده بود با وجود این که خیلی وضعش خوبه و هم در ایران و المان کار عالی داره نتونست از پس مخارجش بربیاد و به سختی با کلی ضرر فروختش. 911 واقعا ماشینی هست که یک عمر میشه ازش استفاده کرد… باهاش رفت سرکار و هرازگاهی یکم شیطونی کرد.
      اقای باقری هم دیگه مثل پیام های بازرگانی تکراری و خنک صدا و سیما شدن. حیف از شما اقای کربونادو که با ایشون دهن به دهن بذارین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        درست میگی شما , نباید انرژیم رو صرف هر کسی بکنم…
        ولی گاهی وقتا لازمه یه برخورد هایی صورت بگیره که طرف فکر نکنه خبریه!!!!
        با این کامنتاش گند زده تو فضای سایت!
        خب من اگه به نمایندگی بقیه صدام در نیاد که این دسته از افراد هرکاری بخوان میکنن!
        _____________________________________
        در مورد کامنت شما هم بگم
        درسته که میگن تولید نمیشه ولی به نظرم در آینده اعلام میکنن که نسل جدیدش تولید خواهد شد.
        خیلی بده یه شرکت اصلی ترین ماشین و نماد خود شرکت رو از چرخه تولید خارج کنه!
        من همینطور که ناراحتم که وایپر دیگه تولید نخواهد شد , از اون طرف امیدوار به اینده ام که بگن دوباره تولید میکنیم!
        شاید این یک سیاست باشه…
        این اواخر فروش وایپر به شدت کم شده بود.شاید با این کار که وایپر رو برای یک یا دوسال کنار بزارن و بعد اعلام کنن نسل جدیدش رو خواهند ساخت موجب هجوم مردم واسه ثبت نام و خرید وایپر جدید بشه و از این وضع در بیاد وایپر.
        شما مطمئن باش دوج هیچ و قت به طور کامل وایپر رو کنار نمیزاره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. خسته شده

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    بازم مغلطه یه سری شروع شد آلمانو دارن با آمریکا مقایسه میکنن یه نگاهی به جدول به غیر از قیمت که به حق گرونه پورشه به خاطر اعجاب انگیز بودنش کسی که کوچیکترین اطلاعات خودروئی داره میفهمه پورشه شاهکاره عالمه با اسب کمتر موتوری کویچکتر لهشون کرده یه جورایی پورشه شاهکار مهندسی تاریخه گرچه همه آلمانی ها اینطورین هرکدوم یه دنیا و عالمی دارن و خواهند داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      از من به خسته شده عزیز
      اونقدر که شما تو هر زمینه شورشو در میاری هیچ کس نمیکنه ولی شما خودتو نمیبینی
      داری میگی ماها مغلطه میکنیم بعد میگی پورشه شاهکاره عالمه و شاهکارمهندسی تاریخه و این حرفهایی که فقط خودت اعتقاد داری بهش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (752 ديدگاه)

      من خودم طرفدار آلمانم ولی شما ها دیگه شورشو در آوردید از تعصب اگه اینجوره پس نیسان جی تی آر از همه خفن تره چون با موتور 6 سیلند شتابش با ویرون 16 سیلندر برابره پس تکنولوژی ژاپن از همه برتره !!! این که جنگ تکنولوژی نیست هر کدوم با توجه به سیاستاشون خودرو تولید میکنن مثلا تو اینجا موتور وایپر بازده بیشتری داره ( نسبت توان خروجی به ورودی یعنی مصرف سوخت)گیربکس پورشه بهتره در ضمن ظاهر 911 هم واقعا دیگه تکراری شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        طرفدار هرجای میخوای باش منم طرفدار چینم به حرف نیست به اعمال و کامنت هایه که گذاشته میشه من شوروشو در نیاوردم و نمیارم تا وقتی در مورد برندهای مورد علاقمند توهین نشده شک نکن از وقتی توهین بشه واقعا در توهین هم ید طولایی دارم تا قبل از اون با ادب ترینم پس بهتره به جای امر به معروفه من که الان پنج ساله دارم میام و این اسم و چند وقتیه گذاشتم و بالای چند هزار تا کامنت همشونم تخصصی (زمانی اینجا واسه خودش برندی بود) بهتره به این فکر کنی که چرا پورشه با این قیافه تکراری همیشه رکورد فروش میزنه و همیشه در فروش موفقه و همشه جذابه ما اینجا سهام داریم آقا حسین نه ازش دل میکنیم نه اجازه میدیم هرکی بیاد به برترین و با ارزش ترین برندهای دنیا توهین کنه کلا طبیعته من اینجوری اصولا کم نمیارم حتی اگر خلافش ثابت بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. دانیال

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    قول میدم این مقایسه رو یه آمریکایی انجام داده، این دو ماشین آمریکایی اصلا در حدی نیستن که بخوان در مقابل اسم پورشه مطرح بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. حمیدرضا

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من نفهمیدم هر سیلندر برای ماشینای امریکایی دو سوپاپ داره و اینکه مصرف پورشه 4 لیتری ا ز شورولت 6 لیتری بیشتره خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ashkan

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    همین بس که داج وایپر با قیمتی تقریبا یک دهم مکلارن پی وان ,توی پیست شکستش داده…
    واقعا قابل احترام هست این وایپر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. ghost

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    خب این مقایسه که برتری پورشه رو میرسونه
    با موتور v6 داره با v8 superchargedو v10رقابت می کنه حتی با شتاب بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. continental

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    افرین به دوج بهترین ماشین این مقایسه است ولی واقعا حیف که تا سال 2018 تولیدش متوقف میشه واقعا حیف این ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شروین

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (515 ديدگاه)

    عرض شود که خیلی وقته که بحث کردن خارج از حوصله من و خیلی از دوستان شده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      بحث کردن اگر توش مغلطه نباشه یه عده نخوان خرابش کنن عالیه ولی از نخستین کامنت کار خرابی شروع شده اینجا همون طور که گفتم من از قدیمی ها سایت هستم میلاد شاهین رضا پویا و بقیه با بعضی هاشون ارتباط حتی نزدیک تر هم دارم به خاطر همین کارها نیمان اینجا چون یه عده میخوان بحثی صورت نگیره من ماشین آمریکایی و دوست دارم ایتالیایی و دوست دارم ژاپنی انگلیسی کره ای فرانسوی آلمانی حتی چینی همشونو دوست دارم ولی از نفرت از یه کشور خاص نفرت دارم و چون ماشینه آلمانی و بیشتر از بقیه علاقمندم بهش و اونارو به شخصه بهترین میدونم نمیتونم نفرت یه عده ای و تحمل کنم و بی شک بهوشن حمله میکنم و به علاقشون حمله میکنم چیزی و که دوست ندارم بگم و با قاطعیت میگم با اینکه خوشم نمیاد به هیچ وجه اگر احترام باشه شک نکن هیچ کامنتی از طرف شخص من گذاشته نمیشه اینبارم نخواستم کامنت بذارم ولی از همون کامنت نخست شروع شد بازم مثل همیشه من مدافع علاقه خودمم روشمم حمله به جای دفاعه اگر همون تعداد کامنت بی محتوا و توهین آمیز نذارن منو پیدا نمیکنی میخوای برو پست های قبلی و بخون اگر غیر این بود هرچی دله تنگت خواست بگو اینجام فقط یه خاطر اینکه یه جورایی همون تعدا نیان کلا بی احترامی و نهادینه کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. میثم

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ماشینهای آمریکایی بهترین ظاهر رو دارن اسپرت سدان وانت یه جوری میشه گفت ماشین مردونه است ابهت خاصی داره آدم رو جادو میکنن درسته آلمانی ها هم بهترین هستن تو صنعت خودرو یا ایتالیایی ها انگلیسی ها سوئدی ها ژاپنی ها و غیره که همه این کشورها صنعت خودرویی بسیار بالا و قوی دارن از زمانی که خودرو تولید شده بیشترین جذبه مربوط به خودروهای آمریکایی بوده خودم هم الان بین تمام این کشورها و بهترین خودروها از محصول جدید کادیلاک خوشم اومده فقط میتونم بگم آنچه خوبان همه دارن تو یکجا داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امره Emrah

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (162 ديدگاه)

      کوروت یه دهم 911 قیمت داره واقعا دمش گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Mehdi TuRbO

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    من ک عاشق وایپپپپپپرمممممم طراحی خاص با قدرتی بینظیر با استایلی کاملن اسپرت ای کاش من هم مثه بقیه مردم جهان میتونسم به ارزوم برسم.ایشالله ی روز بش میرسم.هممون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ساسان

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دوستان انقدر آلمان ژاپن آمریکا نکنید. خب معلومه که همه چیز آمریکا از بقیه دنیا خیلی بهتره آمریکا یه وره همه دنیا یه ور. اقتصاد آمریکا حرف اوله صنعت نظامی و فضا باز به همین شکل خب معلومه که وقتی اقتصاد و تکنولوژی برتر باشه صنعت خودروسازی هم برتره مطمینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      ایمان داشته باشید اگه این تست مشکل دار بود اصلا انجام نمیشد
      دوستان المانی باز هر چی میخوان بگن بگن برنده وایپره تمام حالا تست کننده امریکایی اینگلیسی نمیدونم افریقایی وایپر برنده شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad m

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      همه چیز آمریکا از بقیه دنیا بهتره بجز صنعت خودروسازی ، تو خودروسازی آلمان حرف اول رو میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        فعلا که خلاف حرف شماس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          برند شدن دوج رو به دوستان امریکایی باز گلم تبریک میگم
          افرین وایپر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. سعید

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من همیشه عاشق کامارو بودم ولی به نظر من کوروت جدیده، زیباترین خودرو دنیاست.نمای عقب کوروت با روح و روان آدم بازی میکنه. در عالی بودن پورشه حرفی نیست ولی از این ماشینهای آمریکایی جذاب و خوشگل و البته با قیمتی عالی نمیشه گذشت.
    650 اسب قدرت رو بهت زیره 100 هزار دلار میده این یعنی شاهکار آمریکایی .
    همین کوروت رو هر جای دیگه ای تولید میکرد راحت بالای 200 تا قیمت میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      حرف حق جواب نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. فقط انگلستان

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    اولین بار وقتی کامارو رو دیدم فکر کردم لامبورگینیه با این قیمتش که دیگه عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. USA & JAPAN

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    ماشالله به دوج وایپر ..عشق کردم وقتی فهمیدم تو 10 تا دومه اونم با این قیمت بینظیر و معرکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Reza

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    عاشقتم ACR این ماشین واقعا یه راننده حرفه ای میخواد،آدم اینهمه پول بده به کوروت که بره باهاش مسابقه بده نه برای استفاده روزمره!!!به نظر من برنده واقعی پورشست چون بااین حجم موتور قدرت و گشتاور تونست مقام دوم کسب کنه اونم با اختلاف کم از وایپر.به هر حال انتخاب من صد در صدacr هست اونم بارنگ مشکی مات و رینگ کربن فیبر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ali

      ۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      سلام به تک تک بزرگواران عزیز
      دوستان جناب احسان ایودی میگن چون وایپر در 2017 از رده خارج میشه پس مشگل دار بوده و ماشین مسخره ای است و جاش زباله دان است حالا من سوال دارم پس بنزslr772 که چند سال پیش از رده خارج شد ماشین مسخره ای بوده دیگه اره؟؟ درست میگم احسان؟؟
      تازه وایپر نزدیک 30 ساله تولید شده ولیslr چند سال تولید شد؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان ایودی

        ۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        خخخخخ
        خیلی باحال بود
        طرف وایپرو با اس ال ار مقایسه میکنه
        خود دوج گفته این ماشین اشکال داره
        موتورش داغونه کسی نمیخره مجبوریم بندازیمش دور بعد یه دوست محترم اینجوری اعاده فضل میکنه
        حجم موتور 8 لیتر قدرت 12 اسب :)))))))
        خودشونم میدونن جای این ماشین تو زباله دان تاریخه چون هیچ مهندسی درش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 2
  23. ali

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    این یه پیروزی مطلق برا وایپر با تمام نقاط ضعف و قوتش بود
    اگه وایپر بد بود پس وایی به پورشه که از یه ماشین بد باخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. cadillac

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آقای خسته شده عزیز گفتی که پورشه آمریکایی ها را له کرده.آخه چطور کرده.اولا با قیمت کمترش در در جدول خودرو های سریع از پورشه برنده و همچنین وایپر با قیمت کمترش از مکلارن خیلی کم فاصله داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ali

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من قبول ندارم خودرو های امریکایی فقط فقط بخوای درگ بزاری باید رولینگ کنی خودرو های امریکایی تو لانچ کاراشون خوب نیس ولی اگه مثل zr1 رو از سرعت 130 رولینگ کنی با اونتادور و 911 توربو میبینی کی شاختره هست.امریکایی کوروت فقط رولینگ………

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا