C8 شورولت کوروت آینده، یک سوپرکار آمریکایی موتور وسط

مارک رئوس، رئیس بخش توسعه جهانی جنرال‌موتورز، تأیید می‌کند که این کمپانی مشغول کار بر روی کوروت بعدی است. شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از ۶۱ سال توسعه کوروت، مدل C8 یک مدل انقلابی خواهد بود. کوروت جدید یک خودروی رؤیایی امریکایی با موتور میانی خواهد بود که شورولت تاکنون نتوانسته یکی از آن‌ها را داشته باشد. در واقع این کمپانی هنوز در حال آماده‌سازی جزئیات مدلی است که باید برای مدل سال ۲۰۱۷ انتظار آن را بکشیم.

Corvette Zora
Corvette Zora

امّا چرا موتور میانی؟ به این دلیل که C7 کوروت و به خصوص نسخه Z06 آزمایش خود را پس داده است. اضافه‌کردن قدرت بیشتر به طراحی‌های با موتور جلو تنها موجب سرعت بخشیدن به دود شدن تایرهای عقب می‌شود. در همین حال، انتقال موتور به ناحیه‌ای نزدیک‌تر به تایرهای متحرک خودرو، موجب بهبود شتاب و ترمز کوروت خواهد شد.

دومین دلیل، ارتباط چندانی به مهندسی ندارد؛ شورولت می‌خواهد سرانجام از زبان و پایه طراحی که از C3 استفاده کرده فاصله بگیرد. استینگری امروزی یک خودروی رؤیایی برای پنجاه‌ساله‌هاست؛ ولی با آپدیت طراحی بیرونی با ترکیبی از جلوه‌های بصری، کوروت می‌تواند پوسترهای مدل‌هایی مانند اونتادور، لافراری و 918 را از دیوار اتاق‌خواب‌ها به پایین بکشد. شورولت به خوبی می‌داند که بچه‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند و موفق‌ترین آن‌ها بخشی از درآمد خود را تبدیل به خودروهای اسپرت می‌کنند. برای آگاهی از طراحی C8 در ادامه با این مطلب همراه باشید.

Corvette Zora
Corvette Zora

طرح و برنامه

مدل نمادین C8، یعنی Zora ZR1 ساختار جدید با موتور میانی را معرفی خواهد کرد. این خودرو که به عنوان یک مدل سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود، بالاترین مدل در سلسله مراتب کوروت است؛ همانند کاری که در مورد گذشتگانش شامل نسل C4 سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ و نسل C6 مدل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ صورت گرفته است. همانند گذشته، تولید ZR1 در سطحی کم انجام می‌شود و حدود ۱۵۰۰ دستگاه در سال خواهد بود. این خودرو قیمت بالایی هم خواهد داشت و انتظار می‌رود در حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد. در همین حال، این مدل برای چند سال در نمایشگاه‌های کوروت به صورت مستقل و مسالمت‌آمیز در کنار C7 حضور خواهد داشت. کوروت با یک پلتفرم جدید، پرداخت مناسب در طراحی بدنه و تغییرات در کابین، می‌تواند از احیای دوباره مدلی مانند کادیلاک XLR نیز پشتیبانی کند. در همین حال، سال ۲۰۲۰، سالی است که انتظار می‌رود که C7 به جایگاه خود در موزه ملی کوروت منتقل شود و تمام مدل‌های آینده کوروت با پلتفرم موتور میانی ساخته شوند.

Corvette Zora
Corvette Zora

پیشرانه‌ها

در مورد موتورهای معروف جنرال‌موتورز جای نگرانی وجود ندارد و V-8 ها حتماً برای پیشرانه نسل هشتم کوروت استفاده خواهند شد. به علاوه استفاده از یک بادامک در کنار میل‌های رابط موجب کاهش در وزن و هزینه‌ها خواهد شد. همین‌طور، انژکتور مستقیم، حجم تنظیم‌شونده موتور (قابلیت خاموش‌شدن سیلندرها) و تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها موجب طول عمر بیشتری برای این موتورها شده‌اند. البته هنوز زود است که در مورد قدرت و حجم موتور و دیگر جزئیات صحبت کنیم؛ ولی انتظار می‌رود که C8 در شتاب از استینگری Z51 (با صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۳/۹ ثانیه) جلو بزند و همین طور سرعت حداکثر بالاتر از ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت بهتری نیز داشته باشد.

Corvette Zora inline 8 Engine
Corvette Zora inline 8 Engine

پیشرانه‌های جایگزین برای ادامه حیات کوروت در صورت سخت‌تر شدن قوانین محیط زیستی در نظر گرفته شده‌اند. V-6 های قدرتمند با و بدون توربو از گزینه‌ها ناگزیر برای این شرایط هستند. در عین حال، رفتن موتور به پشت کاپوت موجب خالی شدن فضا برای قرارگیری یک موتور الکتریک برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو شده است. به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ شاهد یک کوروت هیبرید با یک دیفرانسیل چهارچرخ متحرک خواهیم بود.

حمل وسایل

مدل‌های پورشه باکستر و کایمن، مطالعه‌های موردی مناسبی برای کوروت هستند؛ زیرا آن‌ها به شکلی هوشمندانه به مواردی مانند نحوه طراحی یک رودستر با موتور میانی یا وضعیت صندوق عقب پاسخ داده‌اند. البته باید درنظر داشت که موتور V-8 کوروت نسبت به موتور ۳/۴ لیتری شش سیلندر تخت باکستر اس، ۹ سانتیمتر طول بیشتر و ۵/۸ سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد و در همین حال ۱۵ سانتیمتر نسبت به موتور پورشه عرض کمتری دارد.

Corvette Zora Mid Engine Platform
Corvette Zora Mid Engine Platform

رادیاتور مورد نیاز برای خنک‌کردن موتور بزرگ‌تر کوروت نیز موجب می‌شود تا صندوق آن نسبت به پورشه با ۵ فوت مکعب گنجایش، حجم کمتری داشته باشد؛ البته با فرض اینکه رادیاتور مورد اشاره در دماغه خودرو قرار بگیرد. گزینه دیگر، قرار دادن تمام مبدّل‌های گرمایی شامل تجهیزات مورد استفاده برای خنک‌کردن موتور و کولر در کناره‌های خودرو بین فاصله درها تا چرخ‌های عقب به سبک فراری «تستا روسا» است. یکی از مزیت‌های این روش استفاده کمتر از لوله‌هاست.

انبار لوله اگزوز یکی از مشکلات بر سر راه حجم بیشتر صندوق برای حمل وسایل خواهد بود. این وضعیت حتماً برای کسانی که وسایل زیادی را همیشه همراه خود دارند، ناامیدکننده خواهد بود. بر این اساس، Zora ZR1 برای کسانی ساخته می‌شود که به‌جای اینکه به فکر حمل وسایلی مانند لوازم باشگاه گلف باشند، بیشتر بخواهند از مسافرت لذت ببرند.

مسئله دیگر، محل قرار گرفتن مخزن سوخت خواهد بود. در این زمینه، مکان جلوی کاپوت برای تعادل خودرو حفظ کرده است؛ ولی این تصور می‌رود که جنرال‌موتورز مخزن بنزین C8 را در تونل میانی و در فضایی مشترک با لوله‌کشی خنک‌کننده قرار دهد.

Corvette Zora brake
Corvette Zora brake

محورها و گیربکس

یکی از هوشمندانه‌ترین بخش‌های مهندسی C8؛ چرا که گزینه‌های در دسترس و هزینه‌های اجرایی در ارتباط با طراحی محو گیربکس جالب‌توجه هستند. ولی سؤال اینجاست که آیا باز هم یک گزینه گیربکس دستی خواهیم داشت؟ همین‌طور گیربکس اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت پدل‌شیفتر در دسترس علاقه‌مندان قدیمی کوروت قرار خواهد گرفت؟ و آیا مبدّل‌های گشتاور یا چرخ‌دنده‌های خورشیدی سیستم اتوماتیک برای شتاب یک خودروی اسپورت مدرن مناسب هستند؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که گروه مهندسی کوروت در حال توسعه تنها یک محور گیربکس برای فاز اولیه پروژه C8 هستند و سیستم اتوماتیک دوکلاجه گزینه‌ی آن خواهد بود. سال‌ها تلاش جنرال‌موتورز برای توسعه گیربکس‌های هیدرا-ماتیک ۶ و ۸ سرعته از طریق تأمین‌کننده‌های بیرونی، این برای محور گیربکس Zora نتیجه‌بخش خواهد بود. حداقل ۶ شرکت تخصصی این وظیفه را به عهده می‌گیرند که به احتمال زیاد، ارلیکون گرازیانو، شرکتی که با استون‌مارتین، لامبورگینی و مک‌لارن همکاری می‌کند، وظیفه تأمین محورهای گیربکس ۷ سرعته دو کلاجه را بر عهده می‌گیرد. در همین حال، کسانی که برای داشتن گیربکس دستی شکایت می‌کنند در اقلیت قرار می‌گیرند؛ چرا که ۶۵ درصد سفارش‌های جدید استینگری همراه با گیربکس اتوماتیک بوده است.

2017 Corvette Artist Rendered
2017 Corvette Artist Rendered

پلتفرم و ساختار

فریم آلومینیومی امروز نیازمند تغییرات اساسی است تا C8 با یک استخوان‌بندی سخت و محکم ارائه شود. این کار کاملاً ممکن و شدنی است؛ سیستم روبوتیک تولید جنرال‌موتورز که برای C7 آماده شده، می‌تواند گسترش یافته و برای خودروی جدید دوباره برنامه‌ریزی شود. همچنین، جنرال‌موتورز اخیراً پروسه‌هایی را برای ساخت قطعات منیزیومی توسعه داده که می‌توانند برای ساختار کوروت بسیار مفید واقع شوند و وزن C8 را به زیر میزان امروزی آن، یعنی ۱۵۶۵ کیلوگرم برسانند.

Corvette Zora Mid Engine Platform
Corvette Zora Mid Engine Platform

شاسی

انتظار این است که بازوهای کنترل کنونی سیستم تعلیق، فنرهای صفحه‌ای کامپوزیت، دامپرهای مغناطیسی تنظیم شونده و ترمزهای برمبو همراه با ارتقاهای مناسب در C8 استفاده شوند. همچنین انتقال وزن به طرف عقب خودرو برای بهبود شتاب و ترمز نیازمند ابعاد جدید چرخ‌ها و تایرها خواهد بود. احتمالاً میشلین باز هم تأمین‌کننده تایرها خواهد بود.

کابین

از آنجایی که موتور دیگر مزاحم دید راننده در جلو نیست، ارتفاع پایین‌تر صندلی در کابین عملی خواهد بود. همچنین یک کاپوت پایین‌تر می‌تواند موجب بهتر شدن دید جلو شود. البته این کارها بستگی به طراح و تعادل حساسی است که باید بین دید جلو و عقب برقرار کند؛‌ چرا که موقعیت جدید موتور بر دید عقب تأثیر خواهد گذاشت.

بهتر است تا از یک صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر در وسط داشبورد استفاده شود تا کنترل بهتری برای راننده فراهم شود. این فرصتی ایده‌آل برای انتقال از حالت صفحه نمایش افقی (landscape) به حالت قائم (portrait) همانند تسلا مدل S است. تا زمانی که دکمه‌های پیرامونی برای کاربردهای سرگرمی و عملکردهای HVAC حفظ شوند، نظر همه جلب خواهد شد. همچنین در نبود دسته‌دنده قدیمی، فضایی جدید برای نگه‌داشتن وسایلی مانند گوشی موبایل و فنجان قهوه پیدا می‌شود.

امیدواریم درس‌هایی که امروزه از صندلی‌های GT و کامپتشین اسپورت گرفته، به تیم کوروت کمک کند تا برای هر گونه استفاده از خودرو، آن را آماده کنند.

2017 Corvette Artist Rendered
2017 Corvette Artist Rendered

بدنه

درها از گزینه‌های منطقی بعدی برای کنار گذاشتن مصالح فایبرگلاس و استفاده از مواد کربن-کامپوزیتی سبک‌تر، مقاوم در برابر ضربه و با صلبیت بیشتر هستند. تأمین‌کننده کنونی کوروت، «پلاسان کربن کامپوزیتس» در حال حاضر پنل‌های فیبرکربنی دو کمپانی کوروت و وایپر را می‌سازند و این شرکت قابلیت این را دارد که قطعات اضافی بیشتری با استفاده از فرآیند تحت‌فشار پیشرفته خود تولید کند.

طراحی

کوروت Zora با پیشرانه V8 باید از یک طراحی خاص و منحصربه‌فرد برخوردار باشد. در عین حال، طراحان اصلی C8 در وارن میشیگان امریکا و استودیوهای طراحی جنرال‌موتورز جاهای مختلف دنیا در حال پردازش و طراحی آخرین جزئیات کوروت هستند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

53 دیدگاه

  1. مهدی 911
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    اینکه نوشته بود لافراری و918 رو پایین میکشه عجیب بود من فکر نکنم بتونه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      تا 2017 که این خودرو ساخته شه ، لامبو فراری 1500 اسب رو رد کردن!
      الان منتظر یه جواب قانع کننده از آقآ باربد هستم…!

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        به اسب بار نیست جناب
        همین z06 که کمتر از 100 هزار دلار قیمت داره شتاب 0 تا 60 اش مشابه آوانتادور 400 هزار دلاریه
        همبن z06 با اسب بخار کمتر و وزن مشابه آوانتادور به این شتاب دست پیدا کرده

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          درست می گی…!
          شکی درش نیست ولی از تو بعید بود این حرف…!
          چرا آونتادور 300000 دلار گرون تره؟!
          لارم نیست بگی چرا چون معلومه!
          در کل کامنت بالام حالت کنایه داشت نه چیز دیگه!!!

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          کسی منکر ویزگی های لامبو نیست باو…..

        3. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          به هرچی هست لامبو بهتر تو زمینه سوپراسپرت سازی نسبت به شورلت هست

        4. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          400 هزار دلار واسه آونتادور مناسبه

        5. خاوری
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          نمیدونم چرا هیچوخ از شورلت کوروت خوشم نمیاد … ماشین خوبیه اما به نظرم تو طراحیش ایراد داره نسبت به پورشه و لامبو و فراری

    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      آمریکایی ها هرچقدرهم سریع باشن به پای ایتالیایی ها و آلمانی ها نمیرسن

      پاسخ
      1. Pooya
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        البته فکر کنم هدف آمریکایی ها از ساختن چنین خوروهایی بیشتر تولید یک اتومبیل اسپرت و پرقدرت و درعین حال اقتصادی و مقرون به صرفه بودنه ، نه رقابت سرعت با سوپر اسپرت های اروپایی با اشاره به این نکته که منظور شما از سرعت ، سرعت اتومبیل باشه .

        پاسخ
        1. یه پسر
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          داداش دراگون بردار اون اواتارتو

      2. مسعود
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        فقط مک لارن………………………………………………..
        تا همه این نقطه ها بره توچشم همه ایتالیایی ها و آلمانیا
        فقط مک لارن………………………………………………..

        پاسخ
      3. رسول
        سوابق: (66 دیدگاه) ,

        داری از داعش حمایت میکنی اگه گیرم بیفتی……پدال جان اواتار اینو پاک کن

        پاسخ
    3. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      هنوز تا در اومدن نسخه نهایی باید صبر کنیم بعد نقد کنیم
      دست اقای حسینی هم درد نکنه واقعا مطلب جامعی بود

      پاسخ
    4. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      الان کجا گفته شده که لامبو و فراری پایین کشیده میشه ؟
      بچه ها لطفا با دقت مطالعه کنید
      کوروت می‌تواند پوسترهای مدل‌هایی مانند اونتادور، لافراری و 918 را از دیوار اتاق‌خواب‌ها به پایین بکشد. شورولت به خوبی می‌داند که بچه‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند و موفق‌ترین آن‌ها بخشی از درآمد خود را تبدیل به خودروهای اسپرت می‌کنند. برای آگاهی از طراحی C8 در ادامه با این مطلب همراه باشید.
      یعنی اون بچه هایی که موفقن پولاشونو جمع میکنن یه کوروت میخرن و دیگه تو سرشون گرم میشه و تو روییای بزرگان نیستن

      پاسخ
      1. ASTON MARTin
        سوابق: (825 دیدگاه) ,

        اقا نه من نه تو نه اون پشت فرمون امریکایی یا اروپاییشن نشستیم
        چرا باید با شهامت و اگاهیه کامل راجب دو نسل بعدش هم نظر بدیم!

        پاسخ
    5. "Amir"
      سوابق: (446 دیدگاه) ,

      پشتش یکم زشته ولی در کل خیلی قشنگه

      پاسخ
    1. ASTON MARTin
      سوابق: (825 دیدگاه) ,

      ولی با همه ی اینا داره نشون میده که شورلوت همیشه از دو رقیب دیگه اش سرتره
      مخصوصا اون چلنجر پر مدعا که با وایپرش همچین کمرشکن زمین خورد!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    یه کروت معمولیه فقط کمی با فوتوشاپ اینورو اونورش کرده.

    پاسخ
  3. سعید
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    چراغای عقبش اول گرد بود بعد مربعی کرد الان بازم گرد کرده 🙂 love chevy

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      اصالت کوروت به چراغای گرد عقبش بود………

      پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    چرا اینقدر زود روی نسل جدید دارن کار میکنن؟ نسل فعلی که تازه معرفی شده

    پاسخ
    1. حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود. زيگما جان زيادم زود نيست. تا سال 2017 بايد كارو تموم كنن. در كل طراحي يه ماشين فرايند بسيار زمان بري داره:

      قدم اول: شروع ترسيم و طراحي (حد اكثر 12 ماه)

      قدم دوم: حجاري كردن روي گل رس (6 تا 12 ماه)

      قدم سوم: ساخت فضاي كابين (12 تا 18 ماه)

      قدم چهارم: معرفي به عنوان يك خودروي مفهومي (12 تا 24 ماه)

      قدم پنجم: به مرحله توليد انبوه رساندن (24 تا 36 ماه)

      قدم ششم: قيمت گذاري

      ميبيني كه حدود پنج سال يا حتي بيشتر ممكنه زمان ببره!!

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    سال ۲۰۱۷ سال تکنولوژی های کمپانی های بزرگ است. و این کوروت فکر کنم تاحالا در ساخت هیچ ماشین آمریکایی این قدر وسواس و دقت به خرج ندادن. امیدوارم واقعا ماشین خوب و جالب تر از نسل فعلی در بیاد.

    ﺩﺭ ﺯﺑــــﺎﻥ ﺍﻧﮕﻠــــﻴﺴﻲ، ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎﻱ:
    ” FriEND ” ﺩﻭﺳــــﺖ

    ” Boy friEND ” ﺩﻭﺳــــﺖ ﭘﺴــــﺮ

    ” Girl friEND ” ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮ

    ” Best FriEND ” ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺩﻭﺳﺖ

    ﻫﻤﮕﻲ ﺳــــﻪ ﺣــــﺮﻑ <> بمعناي “ﺧﺎﺗــﻤﻪ” ﺭﺍ
    ﺑــﻬﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧــــﺪ .

    ﺍﻣﺎ ﮐﻠــــﻤﻪ FamILY “ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ” ﺳــــﻪ ﺣﺮﻑ :
    “ILY” ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ

    ﮐﻪ ﻫــــﻤﺎﻥ ﻣﺨــــﻔﻒ
    ” I Love You ”
    مي باشد .

    ﻭ ﺟــــﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﻴــــــﺪ :

    F A M I L Y =
    مخفف کلمات زير است

    F ather
    A nd
    M other
    I
    Love
    Y ou

    قدر خانواده هايمان را
    بدانيم.

    پاسخ
    1. مسعود
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      واسه قران کم از این حرفا در آوردن واسه انگلیسی هم شروع شد!!!

      پاسخ
  6. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    دست اقاى انيس حسينى درد نكنه،واقعا اگه ايشون در اين سايت فعال نبودن اونوقت نسل مطلب در مورد ماشيناى امريكايى در اين سايت منتقرض ميشد

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    قطعا یه خودروی موفق میشه، چون که یه ماشینی هستش که میشه گفت نهایت تلاش شورلته

    اما

    این خودرو قطعا برای رقابت با امسال لافراری و 918 و… تولید نمیشه

    این خودرو برای رقابت با 911gt و amg gt و… تولید میشه

    رقابت با خودرو هایی در سطح بوگاتی و لافراری و… بسیار بسیار سخته و هزینه های تولید وحشنتناک زیاده و علاوه بر اینا اگه نتونه فروش خوبی داشته باشه که هزینه ی تولید رو جبران کنه ضربه ی بسیار زیادی به شرکت وارد میکنه

    و قطعا شتاب و سرعت یه ماشین همه چیز اون نیست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      از AMG GT که خیلی جلوتره ! AMG GT 3.8 نیست 0-60 ـش ؟ خب ماله Z06 2.95 ثانیه س !
      ZR1 خیلی ضعیف باشه 0-60 ـش 2.65 ـه ! یعنی میشه رقیب 911 توربو اس و GT-R SpecV .
      خواهشاً بحث هندلینگ نکنین ؛ این یکی موتور وسط هست و روش کار شده مثل C6 نیست !!

      پاسخ
  8. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    بزار تولید شه موفق بودن پیشکش

    پاسخ
    1. حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود. ببخشيد دخالت ميكنما… قصد فوضولي ندارم. اما هدفت از اين همه كامنت گذاشتن توي يه پست چيه دوست عزيز؟؟؟ تو هر كامنت نصف سطر مينويسي و ميري كامنت بعدي!!!!!

      پاسخ
      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        ما به کمیت می اندیشیم نه کیفیت

        پاسخ
  9. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    ترمزهای کوروت کربن سرامیکیه!!!!!؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      مهندس اقای دراگونبورن عکس اواتارت پرچم داعش هست شماکه حتما میدونی که چه جنایات کثیفی مرتکب شده اند نکنه شماهم تبلیغات این وحشی هارومیکنید؟؟؟

      پاسخ
  10. REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    خوبیش اینه چراغ عقباش مثه قبل شده ! البته اتصافن چراغ عقبای c7 هم عالی بودن

    پاسخ
  11. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    من با طراحیش خیلی حال کردم

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    یعنی چی آقا من اینا سرم نمیشه ! من C7 ZR1 میخـــوام 😐

    پاسخ
  13. ReZa
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    امیدوارم تا سال 2017 مدل زیباتر وعالی باشه.عقبش لا مصب مثل نیسان GT_R شده!!!!!!!

    پاسخ
  14. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    حالا چرا 2017 نمیشه حداقلش 2016

    پاسخ
  15. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    ممنون بابت اين مطلب خوب،اما من با اين بخش متن كه ميگه (استينگرى امروزى خودروى ايده آل براى پنجاه ساله هاست!!!!!!!!!)يكم مشكل دارم!!!والا هر چى فكر ميكنم پنجاه ساله ها همچين سبك ماشينايى سوار نميشن!اتفاقاً اين ماشينه به خصوص،به خاطر طراحى خاص و پر انرژى بيرونى و مشخصات فنى قوى و اسپرت بودنش كاملاً مناسب نسل جوونه،هرچند كه بيشتر اين نسل آرزوشو دارن!حالا اگه اين حرفو در مورد ماشينايى مثل ماستنگ يا چلنجر ميگفتى بيشتر قبول ميكردم نه كوروت!!!!!!!

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون

    کوروت اگه موتور وسط بشه نور علی نوره

    پاسخ
  17. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    کوروت کارش خوبه امیدوارم به همین راهش ادامه بده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.