پنج عامل مهم برای غلبه کامارو بر ماستنگ

چند ماهی از رونمایی نسل ششم شورولت کامارو نسل ششم می‌گذرد. این خودرو برای رقابت با ماستنگ به بازار فرستاده شده است. وقتی صحبت از خودروهای عضلاتی آمریکایی می‌شود، نبرد خدایان جنگ شکل می‌گیرد. پیش‌تر این نکته را برای دوستان پدالی یادآور شویم که در این مطلب خودرویی را برتر خطاب نکرده‌ایم و صرفاً شاخص‌های رقابتی را بررسی کرده‌ایم.

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS

همان‌طور که فورد ماستنگ و داج چلنجر سهمی از بازار را در اختیار دارند شورولت کامارو هم طرفدارانی از قشر علاقه‌مندان به خودروهای عضلانی دارد. تمام تلاش‌های داج و شورولت برای یک هدف صورت می‌گیرد. شکست رهبر ابدی یعنی فورد ماستنگ. در حقیقت کامارو سال گذشته حین تغییر نسل ماستنگ توانست این کار را انجام دهد؛ اما در چهار ماه اول سال جاری این رویه معکوس شد و فروش ماستنگ 61 درصد افزایش یافت، فروش چلنجر هم با 41 درصد افزایش پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشت اما کامارو نسبت به سال گذشته 15 درصد افت داشت.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

نبرد این خودروها در پنج حیطه خلاصه می‌شود و کامارو برای بهبود وضعیتش باید این شاخص‌ها را در نسل بعدی در نظر داشته باشد.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

عملکرد: هرچند که کامارو 90 کیلوگرم سبک‌تر از ماستنگ است اما آیا موتور پایه چهار سیلندر توربوشارژ 270 اسب بخاری این خودرو می‌تواند در برابر موتور پایه شش سیلندر 300 اسب بخاری ماستنگ قرار بگیرد؟

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

مصرف سوخت: همچنان می‌توانیم به سبک‌تر بودن کامارو اشاره داشته باشیم. البته باید به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و غیرفعال شدن سیلندرهای مدل شش سیلندر 3.6 لیتری این خودرو هم اشاره داشته باشیم.

2016 Chevrolet Camaro SS
کابین: میدان دید درون خودرو بسیار محدود است و دلیل اصلی آن توجه بیش‌ازحد به طراحی بیرونی، ارتفاع کم شانه کمربند کناری (beltline) و شیشه‌های کوچک بوده است. البته دوربینی برای دید وسیع‌تر برای مدل‌های بالاتر در نظر گرفته شده است. در این راستا شورولت هم با قرار دادن سیستم MyLink بر روی این خودرو در پی جبران این موضوع برآمده است.

2016 Chevrolet Camaro SS
2016 Chevrolet Camaro SS

استایل: استایل خودرو بیش‌تر یک چیز سلیقه‌ای و شخصی است. برای بعضی‌ها تغییر و مدرن شدن نکته‌ی اصلی است و برای بعضی دیگر اصالت.

2016 Chevrolet Camaro SS
راحتی: برای مسافرت هم باید فضای مناسب برای بار و دو نفر سرنشین یا در مسافرت‌های با مسافت کم فضا برای چهار نفر مهیا باشد.


منبع: inautonews

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

30 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل AliZeus
    AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    انتخاب بین این دو معضلی شده واسه من..هر روز به یه طرف غش میکنم.. 😀
    ضمنا با احترام، بجز عکس ها، کاملا مقاله به درد نخوری بود!

    پاسخ
        1. Mostafa&M-D
          سوابق: (318 دیدگاه) ,

          همونطور که 911 اسطوره ی قاره ی اروپاست فورد موستانگ هم اسطوره ی امریکاست و از همه نظر از کامارو و چلنجر بهتره…

        2. mds
          سوابق: (266 دیدگاه) ,

          موهات منو کشته.. خخخخ

        3. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          سامان عزیز
          ممنون از عکسایی که میزاری
          امیدوارم یه کامارو ss بگیری بعد با ماشین خودت عکس بزاری
          ارادت

        4. شهاب
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          با سلام اینجا دقیقا کجای تبریز هست?

        5. تصویر پروفایل نوید جهرمی
          نوید جهرمی
          سوابق: (1472 دیدگاه) ,

          داش سامان تو ک مارو کشتی با عکسات. دمت گرم.
          تجربه سواری کامارو و ماستانگ رو داشتی؟

        6. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1485 دیدگاه) ,

          سلام اینجا پارکینگ استادیوم یادگار امام هستش
          Zonda R فدات داداش
          اقا نوید سوارش شدم ولی خودم نروندم
          من یه بار جی ام سی تراین
          چندین بار سانتافه جدید 3.3 لیتری
          فورد فیستا. نیسان جوک
          نیوجنسیس کوپ رو یکی دو بار روندم
          ولی سوار کادیلاک نیسان 370
          انواع موستانگ و کامارو
          یه بارم سوار پورشه ماکان شدم
          تو پلساژمون یه دوست دارم به نام وحید کارش خریدو فروش ماشینه حدود 100 الی 300 میلیونی
          از منطقه هم ماشین وارد میکنه به واسطه اون سوار خیلی ماشینها شدم ولی خودم یه سمند دارم 🙁

    1. mds
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      دقیقا.. درست مثل جنسیس و جی اس.. البته من بیشتر سمت جنسیس غش میکنم :mrgreen:

      پاسخ
    2. Aston Martin
      سوابق: (831 دیدگاه) ,

      دقیقا زئوس
      میخاسم بیام همینو بگم دیدم خودت بهش اشاره کردی
      جدیدا مقاله های سرکاری پدال زیاد شده
      داره افت میکنه

      پاسخ
  2. alireza-r
    سوابق: (598 دیدگاه) ,

    کامارو عالیه ولی من هنوزم نسل جدید ماستانگ رو ترجیح میدم.

    پاسخ
  3. MohseN
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    اگه تو آمریکا بودم انتخاب بین کوروت و موستانگ و کامارو یه کار واقعا سخت بود!!
    هر کدوم یه ویژگی دارن

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    عجب مقاله ی بی سر و ته و تو خالی ای،فکر کردم الان چی نوشتی

    پاسخ
  5. بنتلی
    سوابق: (1065 دیدگاه) ,

    هر دو عالی،با احترام ب عاشقان کامارو،انتخاب شخصی بنده موستانگ

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل شاسی
    شاسی
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    هر دوتا شون خوبن ولی من از این نسل کامارو که سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ بود که رونمایی شد خیلی خوشم میاد. واقعا یک عضلانی به تمام معناست کامارو…
    البته اگه بازه ی انتخابی اروپایی هم به اینا اضافه بشه واقعا در مقابل تکنولوژی خودرو های اروپایی کم میارن.

    پاسخ
  7. mds
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    خوب معلومه فکر کردن میخواد! موستانگ
    چشم بسته موستانگ مشکی انتخاب میکنم

    پاسخ
  8. مجید
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    بدون فکر و تامل قطعا موستانگ انتخاب منه

    پاسخ
  9. فرشید
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    همچین چشم بسته میگن ماستنگ که انگار ازبین ماستنگ و هیوندا جنسیس کوپه میخوان انتخاب کنن…بابا رقیب بهترین خودروی برتر 2016 تو کلاس خودش شده .با احترام به کامارو اما به نظرم ماستنگ یه چیز دیگس چون اصالت خودش رو حفظ کرده.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    نه بازم موستاگ بدنه و طراحی کامارو جدید یه جوریه ولیی باید منتظر نسل بدی موستانگ باشیم

    پاسخ
  11. american and japan
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    انتخاب بین موستانگ و کامار و چلنجر(نه به خاطر ظاهر بلکه موتور هلکت اون) واقعا سخت و طاقت فرساست.من به شخصه تجربه ی 24 ساعته ی کامارو 2014 رو داشتم و واقعا لذت بردم.ای کاشک میشد همه ی اینا با هم مخلوط بشن.یعنی:طراحی جلو و کناری موستانگ+طراحی عقب کامارو+انجین هلکت چلنجر.ای جووووووووووووون.اینم لینک مقایسه ی بین اینا.قوی ترینشون دوج چلنجر هست.

    http://www.cars.com/go/compare/modelCompare.jsp?myids=16782,17000,16858

    پاسخ
  12. ali a.j
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    اما کامارو نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افت داشت .
    این جمله رو که خوندم فکر کردم تولید کامارو به دلیل افت فروش متوقف میشه …. نه حتی تصورش هم عین یه کابوس می مونه
    امیدوارم تولید این خودرو برای سالهای آینده ادامه داشته باشه

    تشکر فراوان از آقای نیک سیرت

    پاسخ
  13. امیر
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    مقاله که بسیار بی محتوا وکم ارزش بود اما به قدری این نسل جدید موستانگ در آمریکا محبوب شده که دراین چندساله بی سابقه بود در اروپا تازه عرضه شده وخیلی پرطرفداره موستانگ جذاب تره خیلی زیباتر شده بدنش چراغاش داخلش دمشون گرم

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    مبارک صاحباش باشه برونن حالشو ببرن ما که فعلا اندر خم پراید و پژوئیم…..
    ای خدا

    پاسخ
  15. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    با اینکه شخصاً ماستنگ رو هم دوست دارم ولی موتور ترند مقایسه ای در قالب نشریه انجام داده بود که کاماروی 2016 در بسیاری از جهات برتری داشت.شتاب،هندلینگ،ترمز،مسافت پیست و یک چهارم مایل و…
    دلایل خیلی زیاد بود و به فضای عقب و میدان دید خلاصه نمیشد که به نظرم معیار های آورده شده در متن چندان برای یک خودروی عضلانی خوشایند نیستن مسلماً کسی از ماستنگ و کامارو انتظار فضای قابل توجهی برای عقب نداره چه بسا که حتی اگر ماستنگ فضای بیشتری داشته باشه(که مشخصاً با اختلاف کم هست) دلیلی قوی برای برنده شدن نیست اگه مسابقه بین کرولا و مثلاً النترا بود میگفتیم کاملاً دلیل مهمی است اما نه بین دو خودروی عضلانی…

    هردو خودرو بسیار زیبا بوده و انتخاب بین اونا سلیقه ایه بنده هم کامارو رو خیلی بیشتر دوست دارم به هر جهت.
    بازم ممنون از مقاله

    پاسخ
  16. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    واقعا انتخاب بین این دو خیلی سخته. هر دو تا ظاهر خشن، پر ابهت و متمایزی دارن. از نظر قدرت هم عالی دارن کار می کنن. حالا ما نخوایم بین این دو انتخاب کنیم که مشکلی پیش نمیاد، درسته؟

    پاسخ
  17. Kamran.k
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    سامان آذری سلام داداش
    ایشالله کوفتت بشه که میتونی این ماشینای افسانه ای رو ببینی و تو اون منطقه به راحتی بخریدشون …?

    پاسخ
  18. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    بله اقای باقری منم نظر شمارو دارم.بین ماسل ها:هیچ یک…
    با این که اولین خودرو که دیدم منو هدایت به ماشین بازی کرد کامارو بود.ولی…

    پاسخ
  19. alireza1989
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    پدال این چه وضعشه !!!!!؟؟؟؟؟؟ چرا کلیک راست رو حذف کردی خیلی بد شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.