زورآزمایی دو رقیب قدیمی؛ کامارو SS و موستانگ GT

دوباره این دو رقیب با یکدیگر مواجه شدند. دو رقیبی که رقابتشان از سال 1966 و معرفی کامارو آغاز شد و هنوز ادامه دارد. رقابتی که امروز به ایستگاه ششم رسیده است. هر دو قویی‌ترین سلاح‌های خود را آماده کرده‌اند تا پشت حریف را به خاک بمالند. کامارو اسلحه SS خود را آورده و موستانگ با سلاح GT به میدان آمده است؛ اما کدام‌یک موفق می‌شود؟ در ادامه خواهیم فهمید.

Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT
Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT

نسخه GT قویی‌ترین مدل استاندارد موستانگ بشمار می‌رود که در زیر کاپوت طویل آن پیشرانه‌ای V8 پنج لیتری آرمیده که 435 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم توسط گیربکسی 6 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ اما این تمام تسلیحاتی نیست که موستانگ GT با خود به میدان آورده است. بلکه او بسته عملکردی سفارشی خود را نیز به همراه دارد. این پکیج شامل ترمزهای جلو 6 پیستونه ساخت برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن با ضریب 3.73:1، فنرهای جلوی اسپرت، رینگ‌های 19 اینچی پوشیده شده با لاستیک‌های P Zero پیرلی و موارد دیگری می‌شود.

Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT
Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT

اما کاماروی جدید که بر روی پلت‌فرم آلفا جنرال‌موتورز (مشترک با کادیلاک ATS) ساخته‌شده و ابعاد آن نسبت به نسل قبل کاهش‌یافته، با یک رژیم لاغری سخت، سبک‌تر از گذشته شده و با وزن 1665 کیلوگرم، حدود 70 کیلوگرم سبک‌تر از موستانگ با 1735 کیلوگرم وزن است. این وزن کمتر در کنار قدرت بیشتر پیشرانه 6.2 لیتری V8 آن موجب می‌شود که کامارو در همین ابتدای کار برتری خود را به رخ موستانگ بکشد. این پیشرانه که از کوروت به عاریه گرفته‌شده، 455 اسب بخار قدرت و 617 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT
Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT

همین امر موجب می‌شود که کامارو SS 2016 در 4 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده (0.4 ثانیه سریع‌تر از کامارو SS 1LE 2015 نسل پنجم) و در 12.4 ثانیه مسافت 400 متر را با سرعت 184.4 کیلومتر در ساعت طی کند. درحالی‌که موستانگ GT 2016 ظرف 4.6 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست‌یافته و مسافت 400 متر را در 12.9 ثانیه و با سرعت 177 کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

Ford Mustang GT
Ford Mustang GT

Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Camaro SS

کامارو علاوه بر اینکه سریع‌تر است، از هندلینگ بهتری هم برخوردار است به‌گونه‌ای که قسمت 8 شکل پیست ما را در 24.1 ثانیه و با متوسط شتاب جانبی 0.85 جی طی نمود. فرمان کامارو سریع و دقیق است و ترمزهای برمبو آن به شما اطمینان می‌دهد که با خیال راحت پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهید. عملکرد سیستم کنترل کشش آن نیز مناسب بوده و هیچ‌گاه نیازی به خاموش کردن آن نیست.

Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Camaro SS

Ford Mustang GT
Ford Mustang GT

موستانگ اما علاوه بر اینکه کندتر است، هندلینگ ضعیف‌تری هم دارد و طی کردن پیچ‌ها توسط آن دشوارتر از کامارو است. به همین دلیل قسمت 8 شکل را در 24.4 ثانیه و با میانگین شتاب جانبی 0.82 جی پیمود؛ اما موستانگ در بزرگراه بسیار آرام و بی‌صدا است به‌طوری‌که هنگام حرکت با سرعت 120 کیلومتر در ساعت با دور موتور 2000 و در دنده 6، نه صدای باد به داخل کابین راه پیدا می‌کند و نه صدای غرش پیشرانه.

Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT
Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT

Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT
Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT

گیربکس کامارو عملکرد مناسبی دارد و بسیار شبیه به گیربکس 7 سرعته کوروت احساس می‌شود البته با یک دنده کمتر؛ اما دید جلو در آن به دلیل صندلی‌های گود و کاپوت برآمده ضعیف‌تر از موستانگ است. اگر از این مورد منفی چشم‌پوشی کنیم، طراحی داخلی کامارو واقعاً بی‌نقص و بسیار بهتر از نسل قبل است. تمامی ادوات باکیفیتی عالی ساخته‌شده‌اند که احساس خوبی به راننده می‌دهد. صفحه‌نمایش لمسی آن نیز دارای وضوح بالا و آرگونومی خوبی است که مجهز به سیستم کارپلی اَپل بوده و کار با آن بسیار راحت و لذت‌بخش است.

Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Camaro SS

Ford Mustang GT
Ford Mustang GT

به پایان این جدال نفس‌گیر رسیدیم. باید با جمع تمامی فاکتورها پیروز رقابت را مشخص کنیم. هرچند انتخاب برنده از میان این دو اسطوره دشوار است اما در آزمون امروز این نتایج به دست آمد:

مقام اول: شورلت کامارو
شورلت کامارو SS یک خودروی اسپرت فوق‌العاده است. با وزن کمتر، سرعت بیشتر و عملکرد بهتر هر آن چیزی را که از یک ماسل کار انتظار داریم را ارائه می‌کند.


مقام دوم: فورد موستانگ GT
هرچند فورد موستانگ GT با وزن بیشتر، قدرت کمتر و هندلینگ ضعیف‌تر در پس کامارو قرار می‌گیرد اما برای پیمودن بزرگ‌راه‌ها گزینه‌ای عالی است و بیشتر خودرویی تورینگ به نظر می‌رسد.


جدول مشخصات فنی

شورلت کامارو SS فورد موستانگ GT
ترکیب موتور جلو محور عقب موتور جلو محور عقب
پیشرانه V8 V8
سوپاپ‌ها OHV 2 سوپاپ در هر سیلندر DOHC 4 سوپاپ در هر سیلندر
حجم موتور 6.2 لیتر 5 لیتر
قدرت 455 اسب بخار 435 اسب بخار
گشتاور 617 نیوتن‌متر 542 نیوتن‌متر
نسبت وزن به قدرت 3.67 کیلوگرم بر اسب بخار 4 کیلوگرم بر اسب بخار
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
فاصله بین دو محور 2.81 متر 2.72 متر
طول 4.78 متر 4.78 متر
عرض 1.90 متر 1.91 متر
ارتفاع 1.35 متر 1.38 متر
وزن خالص 1665 کیلوگرم 1735 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 کیلومتر 4 ثانیه 4.6 ثانیه
زمان طی مسافت 400 متر 12.4 ثانیه 12.9 ثانیه
قیمت پایه 37.295 دلار 35.695 دلار
قیمت نمونه مورد آزمایش 38.600 دلار 47.350 دلار
ظرفیت باک سوخت 72 لیتر 60 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 13.07 لیتر در صد کیلومتر 12.38 لیتر در صد کیلومتر

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

61 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    ما ها چظور میتونیم درمورد این بزرگان اظهار نظر کنیم بین پرایدوپژو بذار تا شاهنامه سرایی کنیم

    پاسخ
    1. CORVETTE Z06
      سوابق: (219 دیدگاه) ,

      مقایسه ی موستانگ و کامارو یکی از جذاب ترین مقایسه هاست در عالم خودرو
      من به شخصه کامارو رو بیشتر دوست دارم

      پاسخ
      1. وحید
        سوابق: (247 دیدگاه) ,

        موستانگ رخش دل همه رو برده
        قیمت را تو رو بخدا نگاه کنید
        رفاه یعنی همین با 35هزار دلار یه ماشین رویایی سوار شی

        پاسخ
        1. سهیل
          سوابق: (121 دیدگاه) ,

          برادر جان امریکایییییییی
          چراتوهین میکنی به ساختار این ماشین

    2. Aryan
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      موستانگ یه افسانه هست واسه خودش، من به این امید زندده ام که یه روز سوار یه موستانگ gt بشم که فورد با قسط ۷ ساله که با ۱۰ % پیش و با با ۵% سود می ده بعد ما الن داریم سود ۲۵ % دربانک اسلامی می پردازیم

      پدال تو رو خدا کامتم رو پاک نکن :'(

      پاسخ
    3. arman
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      تو این چند ساله همیشه طراحی کامارو بیشتر دوس داشتم ولی این سری جدید بنظرم جذابیتشو از دست داده و ازون طرف ماستاتگ هم بهتر شده !ولی هنوز چلنجر از هر دوشون خوش قیافه تره

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      داداش جفتشون دوتان!!! دوتا قدر قدرت .صاحب شوکت
      آدم کف می کنه این دوتا رو نیگا می کنه
      عشق است دف عقب!!!

      پاسخ
    5. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      چرا کمپانی معظمی مثل شورلت از موتور دوسوپاپه در سال 2016 استفاده میکنه؟

      پاسخ
    6. Aston Martin
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      مستانگ کلا خیلی وقته حالو روز خوشی نداره
      کامارو ام که فعلا تو اوجه و حتی تو نسل قبل چلنجر رو هم زده زمین.
      به شخص همیشه عشق کامارو بودم

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      از سایت پدال انتظار نداشتم
      این پست حدود یک ماه پیش یکی از سایت های ایرانی گذاشته بود
      دقیقا اینجا کپی شده
      هر کی خواست لینکشو میزارم

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Hamid
    Hamid
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    من هنوز نتونستم بین این دو انتخاب کنم. سر این مساله له له شدم.

    پاسخ
  3. اشکان
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    دوتا شم خیلی زیاد شده تو تبریز!!!کامارو یکم بیشتر از موستانگ چشمارو به خودش جلب میکنه!!!ولی صدای موستانگ لامصب یه چیز دیگسسسسس!!
    برا کامارو هم خوبه ولی صدای موستانگ…..

    پاسخ
  4. Armin
    سوابق: (337 دیدگاه) ,

    موستانگ با پیشرانه ضعیف تر قدرت مشابه تولید میکنه و مصرفشم کمتره به نظرم تکنولوژی بیشتری داره حالا چطور نتیجه این شد !!!!!

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      دوست عزیز جسارت نباشه این قدر برتری داره که به راحتی هرکسی با خوندن مقاله متوجه می شد هندلینگ بهتر، شتاب بهتر ، یک چهارم مایل بهتر، تایم پیست بهتر…
      اون وقت ماستنگ با مصرف سوخت کمتر اونم به صورت اندک چطور میتونه پیروز باشه؟
      کسی که ماستنگ و یا کامارو میخره مطمئنا مصرف سوخت اصلاً ملاک براش محسوب نمیشه.
      ضمن اینکه قدرت بیشتر موتور وقتی به کار نیاد و تاثیری بر عملکرد نذاره عملاً مزیت حساب نمیشه.
      هرچند هیچ چیز نمی تونه به صورت صد در صد نشانی از برتری یکی از طرفین باشه چون هر کدوم یه جور دوست داشتنی اند.

      پاسخ
      1. S.M
        سوابق: (89 دیدگاه) ,

        حرفت غیر منطقیه مثلا میتونیم بجای این شلبی gt500 رو بزاریم چون موتوراشون مثل همن که قورت میده کامارو رو. دلیل اینکه کامارو برد بخاطر اینه که موتورش ۱.۲ لیتر حجیم تره که در نتیجه گشتاور خیلی بیشتری تولید میکنه. مثلا شما کمری ۶ سیلندر قدیمی رو بزار کنا ر ۴ سیلندر جدید درسته که اسب بخار مساوی تولید میکنن تقریبا ولی محو میکنه ۴ سیلندر رو حتی میتونیم شلبی gt350 r که موتور ۵.۲ لیتری داره بزاریم کنارش که بازم میبرش. درکل دلیل باخت ماستنگ همینطور که دوستون گفت تکنولوژیک تر بودنشه

        پاسخ
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          ببین دوست عزیز شما منظور بنده رو درست متوجه نشدی…
          منظور من کلی تر بود اتفاقاً اگه از دیدگاه شما بخوایم بررسی کنیم همیشه حجم بیشتر دلیل برتری نیست مثلاً GT500 با حجم کمتر قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به کامارو ایجاد میکرد ولی ZL1 هندلینگ بهتر و تایم پیست بهتری داشت به همین خاطر برنده شد.
          شاید تو خیلی چیزا کاماروی 2016 تکنولوژیک تر باشه دلیلشم اینه که آغازگر نسل ششمه درست مثل ماستنگ.همیشه این دو خودرو در رقابت بودن و هیچ وقت یکیشون برتری مطلق نداشته.ولی چیزی که مشخصه کاماروی این نسل از هر نظر داره از خجالت ماستنگ در میاد.
          ضمن اینکه با توجه به مثالی که زدم گشتاور بیشتر GT500 باعث بردش نشد ولی در اینجا کامارو از هر لحاظ داره برتری خودشو نشون میده.تکنولوژیک بودن صرفاً داشتن موتوری با بازده بهتر نیست تکنولوژی ابعاد گسترده تری داره که خودتون بهتر اطلاع دارید.
          مضاف بر اینکه دوستمون نفرمودن ماستنگ چون تکنولوژیک تره باخته!!!!!!!بلکه گفتن با وجود تکنولوژیک تر بودن چرا باخته؟
          که بنده هم به تفصیل خدمتتون عرض کردم.

  5. امیر
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    ای وای ادم اگه ۱۰۰تا المانی هم تو پارکینگ خونش پارک باشه تا این دوتا رو میبینه تنش میلرزه

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل asa
        asa
        سوابق: (368 دیدگاه) ,

        اره عزیزم حتما باید میگفت . بهت بر نخوره ولی برای بعضی ها واقعا لازمه.

        پاسخ
        1. خسته شده
          سوابق: (623 دیدگاه) ,

          برای تو چی؟ اینجا آلمانی ها در اکثریت هستن ضمن اینکه اکثریتشون برای بچه بازی های ضد آلمانی امثال شما رفتن و اکثریتشونم در زمینه اطلاعات خودرویی برای خودشون کسی بودن این ماشین ها هرچی باشن بازم جلوی علم و تکنولوژی ابتهت و کیفیت آلمانی ها زانو میزنن عقل منطق علم و حتی احساس هم اینو میگه حالا تا ده روز دیه بگو آمریکا شاید برای امثال شما فرجی بشه

        2. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          برادر خسته شده عرض شود حضور شما که تجربه نشون داده امثال شما عشق آلمانیا اصرار دارن ثابت کنن که آلمان بهترینه. اگه نه امریکایی بازا خوب میدونن کی بهترینه و احتیاجی به اثباتش ندارن. گرچه کلمه بهترین اینجا درست نیست چون هر چیزی تو دنیا نه تنها ماشین مزایا و معایبی داره. بهر حال همین کامنت خودت رو بخونی کاملا متوجه حرفم و تعصب خودت میشی.

        3. رامکال
          سوابق: (195 دیدگاه) ,

          شروین جان دوست متعصب من در این جور مواقع(مواقعی که هیجانت روی دور بالای موتور میاد) یک لیوان آب سرد بخوری بد نیست .جوری شما از خودروهای آمریکایی نام میبرید که انگار کس دیگه ایی سوارشون نشده.
          اتفاقا من سوار یکی از مدل های(کامارو) دهه هفتادیش شدم(یک بار) که مقداری هم بازسازی شده بود(متعلق به دوست برادرم).
          اولا این داستان مال چند سال پیش یعنی همون زمانی که به پدال سر میزدم ولی خودم نظر نمیگذاشتم.
          یک عده ایی که ازشون اسم نمیبرم چنان از ماشین آمریکایی و نرمی مدل های 100 سال پیش کامیون هاش و خودروهاش حرف میزدند که وقتی که قرار بود سوارش بشم پیش خودم گفتم که الان قرار بدنم حسی رو تجربه بکنه که تاحالا تجربه نکرده….بگذریم به هر حال فقط موقعی که از روی موانع میومد پایین طوری با جاده برخورد میکرد که انگار تانکو از هواپیما به بیرون پرتاب کردند.
          این از نرمیش.از دید پنجره عقبشم چیزی نگم که بهتره احتمالا شما متخصصین خودتون بهتر میدونید.
          بعد از اون قضیه بود که دیگه هر وقت این قبیل نظرات رو از اون دوستان میدیم تو دلم بهشون میخندیدم چون که خودشون سوار نشده بودند ولی با نقل قول تعریف های آبکی میدادند.

        4. رامکال
          سوابق: (195 دیدگاه) ,

          “اگه نه امریکایی بازا خوب میدونن کی بهترینه و احتیاجی به اثباتش ندارن.”
          مثلا شما سوار هر جفتشون شدی؟ یا مثلا به منبع خاصی دسترسی داری؟
          توی خود آمریکا که ژاپنی ها یکه تازند توی اروپا هم چند وقت پیش آمارش در اومد که همین بقول شما ممتازان بی ادعا با ژاپنی ها برای قرار گرفتن در ته صف داشتند سر و کله ی همدیگه رو میشکوندند.

        5. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          با اجازه شما من سوار شده ام. شما هم حرفای اون دوستمون مافیا رو داری تکرار میکنی که کامارو دیده بود افتاده بود تو چاله چراغش در اومده بود!! پرایدم اینجور نمیشه که کامارو بشه. باشه شما درست میگی. خدا همه رو شفا میده. هم منو هم شما رو

    1. رامکال
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      اگر نظر من به عنوان یک شهروند اهوازی روبخوای که با انواع و اقسام این ماشین ها در طول روز و شب مواجه میشه(پلاک اروند) اتفاقا حرفت صد در صد اشتباهه.
      من خودم دوستی رو دارم که به خودروهای آمریکایی علاقه زیادی دارد اما همین شخص وقتی باری اولین بار و البته دفعات بعدی بنز سی ال اس رو از نزدیک دید داشت دیوونه میشد. در حالی که بارها و بارها موستانگ (که توی اهواز زیاد تر از کامارو وجود دارد) و کامارو رو دیده بود ولی به این شدت هیجان زده نشده بود.
      یک مثال دیگه واست میزنم که پی به اشتباه بودن حرفت ببری: وقتی که که با دوستانم توی ماشین جمع میشیم و در سطح شهر تاب میخوریم و با ماشین های گوناگونی برخورد میکنیم کافی که مثلا یک ماشین کانورتیبل آلمانی توشون باشه حتی اون هاییشون هم که علاقه ایی ماشین بازی ندارند دهنشون باز میمونه.

      پاسخ
  6. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    متن یه اشتباه داره. 1/4 مایل رو کامارو در 12.4 ثانیه و سرعت 114.6 مایل بر ساعت میره نه کیلومتر. یعنی حدود 185 کیلومتر. و ماستانگ 12.9 ثانیه و سرعت 110 مایل. حدود 177 کیلومتر.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    از نظر قدرت که نمیتونم یکیشونو انتخاب کنم ولی با اینکه عاشق موستانگم ولی کامارو ظاهرش واسم جذاب تره
    از اقای دهقانی عزیز هم کمال تشکر رو دارم من از چنین مطالبی واقعا لذت میبرم ممنون.

    پاسخ
  8. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    البته با تشکر از جناب نویسنده و عذرخواهی از جسارت بنده بابت بیان ایراد.

    پاسخ
    1. امیر دهقانی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      خواهش میکنم. ممنون که تذکر دادین.

      پاسخ
  9. الیار
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آخه چی بگم کامارو 6.2 لیتر رو با موستانگ 5 لیتر مقایسه کردن درست نیست

    اگه خیلی دلتون می خواد با gt350R مقایسه کنید بعد بگم نتیجه چی میشه

    پاسخ
    1. REZA
      سوابق: (219 دیدگاه) ,

      gt350r رو با z28مقایسه می کنندنه با ss

      پاسخ
    2. امیر دهقانی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      کامارو SS و موستانگ GT بخاطر قدرت نزدیک بهم ، رقیب مستقیم هم دیگه محسوب میشن. رقیب موستانگ GT350 کامارو ZL1 هست.

      پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    هر دو عالیند، ولی اینطور که مقایسه کرده، به نظر کامارو بهتر میاد، فقط یکی از چیزهایی که مقایسه نکرده(که شاید نباید اینجا مقایسه می شد، تا نظر دوستان چی باشه)، اینه که مصرف سوخت کامارو با توجه به 1.2 لیتر ظرفیت بیشتر موتور و تولید 20 اسب بخار بیشتر، نسبت به موستانگ، چگونه هست، البته این رو هم باید در نظر گرفت که با 1.2 لیتر ظرفیت بیشتر، فقط تونسته 20 اسب بخار بیشتر تولید کنه، به نظر میاد که باید قدرت و گشتاور بیشتری تولید کنه.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل shz
    shz
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    واااااااااااااای.سایت پدال فیلتر کردند.من با فیلتر شکن بالا آوردمش

    پاسخ
  12. usa &japan
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    نمیشه گفت گفت چون دوتاشون شاهکار های امریکان اما…….موستانگ رو عشقه

    پاسخ
    1. American and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      داداش جسارتا اسمت شبیه منه اگر میشه یه تغییری توش بده ما رو با هم اشتباه نگیرن

      پاسخ
      1. usa &japan
        سوابق: (179 دیدگاه) ,

        دیگه شما به بزرگیت ببخش اسممون به هم شباهت داره……. حقیقت من شمارو تا حالا ندیده بودم یه موقع فکر نکنی اسکی رفته باشم ازت…..اسمی هم که گذاشتم به ترتیب بهترین کشور های خودروسازی از نظر شخصیه منه پس باهاش کنار بیا

        پاسخ
    2. American and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      جای چلنجر با قوی ترین مدلش یعنی با انجین هلکت کم بود تا بهتون بگم ماسل یعنی. چه!!!!

      پاسخ
  13. nissan
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    واقعا قیمتهای عجیبی دارن خودروهای امریکایی خاک بر سر ایران خودرو…

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ما آخرسر نتونستیم بفهمونیم به این ملت که باباجان ماستنگ نه موستانگ
    mustang= اسب وحشی 😐

    پاسخ
  15. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    اصولاً بین ماستنگ,کامارو و چلنجر این سلیقه هست که حرف اول رو میزنه وگرنه هر سه خوب اند.من طراحی کامارو رو بیشتر دوست دارم

    پاسخ
  16. سعید
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    مصرف سوختشون با اون موتورهای هیولایی که دارن اندازه 405 و پارس ماست.
    هر دو عالین ولی من همیشه یه احساس خاص به کامارو داشتم

    پاسخ
  17. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    تو گاراژ خونه باید یکی از اینها باشه
    البته به مهراه یک لامبو و یک اس کلاس بنز و یک ایکس شیش راستی یک پراید هم برا دم دست لازمه ???

    پاسخ
  18. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    تو گاراژ خونه باید یکی از اینها باشه
    البته به همراه یک لامبو و یک اس کلاس بنز و یک ایکس شیش راستی یک پراید هم برا دم دست لازمه

    پاسخ
  19. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    من از بچه گی سعی می کردم بینشون یکی رو انتخاب کنم تا حالا هم موفق نشدم . برای همینم از خدا خواستم یا هردوشونو بده یا هیچ کدومشونو ، خدا هم قربونش بشم گزینه ی دوم رو انتخاب کرد. نمی دونم چرا ماسل کارهای امریکایی تو عکس یک زیبایی و ابهت دارند ولی وقتی توخیابون که میبینیش یک چیز دیگست لامسب انگار از کنارت هیولا رد شده ادم ازش میترسه . اینم از اخر نفهمیدم چه رازیه توی طراحی اینا.

    پاسخ
  20. 창세기
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    از قدیم گفتن موستانگ یه چیز دیگس، اتفاقا چند ماه پیش این دوتا رو کنار هم تو خیابون دیدم دقیقا همین رنگ موستانگو که دیدم دلم اب شد خصوصا طراحی جلوش صداشم از کامارو خیلی خاصتر بود، شخصا عاشق رنگ مشکی موستانگم و تو لیست آرزوهام گذاشتمش

    پاسخ
    1. یاس ی
      سوابق: (117 دیدگاه) ,

      مرسی بابت عکسها، عالی بودن عاااااااااااااااااااااااااااالی

      پاسخ
  21. تصویر پروفایل حبیب
    حبیب
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    من هر دوتاشو سوار شدم به نظر من کامارو بهتره دوتا در یه سطح هستن نمیشه گفت کدوم بهتره دقیقا فقظ نظر شخصیم بود

    پاسخ
  22. احسان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام به همه دوستان امریکایی بازها از چند چیز ماسل ها لذت میبرند بازی کردن پشت ماشین و دود کردن لاستیک صدای گوشنواز کاپوت بلند صندوق عقب کوتاه و طراحی

    پاسخ
  23. همایون
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    از لحاظ قابلیت فنی کامارو تقریبا برتره ولی خداییش به نظرم چهره ماستانگ بیشتر به دل میشینه

    پاسخ
  24. همایون
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    یه سوال آیا شلبی واسه این نسل ماستانگ gt500 نمیخواد بزنه و فقط به gt350 قناعت میکنه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.