بررسی شورولت SS سدان ۲۰۱۴

حالا که سهم دولت در کمپانی جنرال موتورز زیر ۵ درصد است، خودروساز با فراغ بال بیشتری دست به تنوع و نوآوری در مدل‌های جدید می‌زند. این قضیه به خصوص در مورد شورولت، واقعیت دارد؛ جایی که در خط تولید خودروها، از «اسپارک» گرفته تا «سابوربان»، برای بهتر شدن عملکرد خود در تلاشند.

Chevrolet SS 2014
Chevrolet SS 2014

جدیدترین خودروی لوکس و جنجالی، شورولت SS است که موتور کلاسیک V8 دارد و دیفرانسیل آن در عقب قرار گرفته است. این خودرو، برای مشتاقانی که درهای بیشتر، فاصله‌ی پاهای بیشتر در جلوی صندلی‌ها و محل قرار دادن وسایل بزرگتر می‌خواهند، همه چیز را درنظر گرفته و بیشتر از خودروهایی مانند کامارو و کوروت به فکر مشتریان خود بوده است. این خودرو در استرالیا تولید می شود.

شورولت SS در کنار کامارو و کوروت
شورولت SS در کنار کامارو و کوروت

خودروهای SS شورلت همواره خود را برای رقابت در مسابقات نسکار (NASCAR) آماده می‌کنند. بنابراین، شورلت SS مدل ۲۰۱۴ نیز از یک موتور V8 برای پیشرانه‌ی خود استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند از مرز ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیز رد شده به ۶۶۰ دور در دقیقه برسد و سوخت زیادی را به مصرف برساند. به جای تکنولوژی‌ جدید LT1، با مواردی مانند زمان سوپاپ متغیر و انژکتور مستقیم که در موتور کوروت به کار رفته، در این خودرو، از موتور LS3 V-8 استفاده شده است. این موضوع، باعث شده تا سازمان حفاظت محیط زیست، مالیات اضافه‌ای به اندازه ۱۳۰۰ دلار برای خریداران درنظر بگیرد و قیمت پایه این خودرو را به ۴۴ هزار و ۴۷۰ دلار برساند.

Chevrolet SS 2014
Chevrolet SS 2014

نسبت به کلاس خودرو، عملکرد آن در شتاب، آن‌طور که همه انتظار دارند نیست. شورولت SS مدل ۲۰۱۴ دارای وزنی برابر با ۱۷۸۳ کیلوگرم است. همچنین تایرهای بریج‌استون پوتنزا RE050A در آن به کار رفته اند و از سیستم گیربکس شش دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. این موارد، در کنار ۴۱۵ اسب‌بخاری که نیرو محرکه موتور تولید می‌کند، باعث شده‌اند تا شورولت SS به سرعت شتاب گرفته و در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین با این خودرو می‌توان تنها در مدت ۱۲/۹ ثانیه از خط یک‌چهارم مایل با سرعت پایانی ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت گذشت. بنابراین، کاملاً می‌تواند با کامارو رقابت داشته باشد و تنها حدود نیم‌ثانیه با C7 کوروت تفاوت دارد و از آن عقب‌تر است. البته اگر سیستم گیربکس دستی برای این خودرو ارائه می‌شد، می‌توانست برای تست پتانسیل درگ مفید باشد.

Chevrolet SS 2014 interior
Chevrolet SS 2014 interior

اطمینان داشته باشید که سواری با SS همان حس و حال کامارو را خواهد داشت. تایر‌های بریج‌استون تا نیروی 0.95g، محکم به زمین خواهند چسبید؛ حرکت بدنه خودرو به آرامی انجام می‌شود و با این حد از چسبندگی، تنها یک اشاره برای پیچیدن کافی است. به لطف کمک فنرهایی که از کمپانی بی‌ ام و قرض گرفته شده‌اند، شورولت SS می‌تواند بر روی هر جاده ناهمواری، محکم و استوار به حرکت خود ادامه دهد. بدنه نیز، ساختاری صلب و بدون سر و صدا دارد. همچنین، سیستم کمک‌فرمان الکتریکی، هدایت اتومبیل را در سر پیچ‌ها و دور زدن‌ها، بسیار ساده می‌کند. شورولت SS قادر است تا از سرعت ۱۱۲/۶۵ به فاصله ۴۶/۶۳ متر، کاملاً متوقف شود که با اختلاف کم، نسبت به کوروت، فاصله توقف بیشتری دارد.


SS به فضای داخل کابین نیز اهمیت داده است. در صندلی‌های جلو، هوا جریان دارد و همچنین در آن‌ها از گرم‌کننده استفاده شده است. همچنین، تکیه‌گاه‌های این صندلی‌ها بسیار راحت هستند و شرایط خوبی را برای سرنشین فراهم می‌آورند. همچنین، پدال در وضعیت مناسبی قرار گرفته و پدال‌ شیفتر‌های پلاستیکی، احساس کنترل خوبی را ایجاد می‌کنند. به‌علاوه، ترکیبی از چرم منفذ‌دار، چرم جیر خاکستری، دوخت قرمز‌رنگ و بخش‌های کمی از پلاستیک سخت، فضایی دلپذیر در داخل پدید آورده است. شاید نکته منفی، استفاده نکردن از قابلیت بالا‌آمدن صفحه نمایش لمسی است که در بسیاری از سدان‌های جدید شورولت وجود دارد. سیستم «مای‌لینک» شورولت، با استفاده از مونیتور ۸ اینچی، قابل‌دسترسی است. ابزارهای دیگری نیز مانند سیستم ارتباطی «آن‌استار»، سیستم راهبری، ارتباط بلوتوث، پورت USB، رادیوی ماهواره و سیستم صوتی با ۹ اسپیکر، به صورت استاندارد در شورولت SS عرضه می‌شوند. صفحه نمایش، در هر لحظه، دور موتور، سرعت، جهت جغرافیایی، شتاب جانبی و دمای محیط را نشان می‌دهد. شورولت SS، اولین خودروی با عملکرد سطح بالایی است که سیستم دستیار پارک اتوماتیک را ارائه می کند. برای این منظور، از ابزارهای ایمنی شامل دوربین عقب، هشدار ترافیک جلو، عقب و کناره‌ها و هشدار عبور از خط‌‌ ‌کشی استفاده می‌شود. ترمزهای جلوی برمبو، خنک‌کننده‌های موتور و سیستم انتقال، چرخ‌های آلیاژ آلومینیومی و دیفرانسیل ضدّ لغزش، از دیگر لوازم استاندارد این خودرو به شمار می‌روند. شورولت SS از صندلی‌های مناسبی در عقب استفاده کرده و دو فرد بزرگسال یا سه بچه، می‌توانند از آن‌ها، بدون هیچ شکایتی، استفاده کنند.


شورولت SS با طراحی زیبا و دل‌نشین، می‌تواند نظر هر علاقه‌مند به خودرویی را به خود جلب کند. ولی با این‌حال، استفاده از موتور LT1 و گیربکس دستی، این خودرو را به کمال بیشتری خواهد رساند. در ادامه ویژگی و نتایج بررسی، مرور می‌شوند.


مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۷۷۰ دلار (قیمت پایه: ۴۵۷۷۰ دلار).
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنه و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
  • گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۱۵ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۶۲/۷ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶دنده اتوماتیک با پدال‌شیفتر .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۸۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۷/۴۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.95 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۲/۳۸ لیتر در شهر و ۸/۲۵ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۱۹ لیتر در صد کیلومتر.

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

38 دیدگاه

  1. آرمین 66
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    مسلمون اونا ان نه ما ببین چه چیزایی میسازن

    پاسخ
    1. Kurosh
      سوابق: (311 دیدگاه) ,

      بیایین دوستان این حقیقت تلخو قبول کنیم که:
      که تموم شرکت های بزرگ خودروسازی، به وفور از هم کپی برداری می کنن…!
      مثلاً الان همین مدلش شباهت عجیبی به کیا ابتیما داره…
      (اصلاً برند خاصی رو متهم نمیکنم دوستان؛ برای مثال که شورلت از کیا موتورز کپی برداری کرده..! چون یکم خنده دار بنظر میاد..!)

      پاسخ
      1. alireza
        سوابق: (93 دیدگاه) ,

        عزیز جان به فرض که کپی برداری باشه ولی طراحیش کاملا هماهنگه. مثل طراحی شرکتای کره ای نیست که 2 سال دیگه از ماشین دلزده شی.

        پاسخ
      2. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        […]این مدل خودرو در واقع همون هولدن کومودور هست که از سال 2006 تا الان تولید میشه.سال 2006 اپتیمایی وجود نداشته.پس نتیجه میگیریم اپتیما از روی این کپی کرده!!ضایع شدن بد دردیه

        پاسخ
      3. هم وطن
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        ن داداش اپتیمارو دوباره نگاه کن این ماشین داره اصلیت میباره ازش

        پاسخ
    2. sina
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      به عقیده من همون کامارو را با همین مشخصات یعنی 5 نفره با امکانات بهتر و با اپشن دو دیفرانسیل بودن میدادن بیرون هزار بار بهتر بود اخه مشکل کامارو که قیافش نیست مصرف بالای بنزین فضای داخل کم و مناسب نبودن برای جاده های پر پیچه مشکل اصلیشه

      پاسخ
  2. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام به نظر شما سال 2015 کدوم برند بزرگترین خودرو ساز جهانه؟
    تویوتا……………لایک
    جنرال موتور……….دیس لایک

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      با این وضعیت فراخوان های تویوتا و کم شدن محبوبیتش احتمالا سال 2015 با اختلاف زیادی شکست میخوره و حتی به نظر من فولکس واگن هم فروشش از تویوتا بیشتر میشه .

      پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (756 دیدگاه) ,

        فولکس واگن با زیر مجموعه هاش خیلی گنده تر و قوی تر از تویوتاست! اما تنها برند فولکس از برند تویوتا سرمایه کمتری داره. زیر مجموعه های فولکس واگن:
        فوکلس. آئودی. پورشه. بوگاتی. بنتلی. لامبورگینی. سئات. اسکودا. دوکاتی. مان. اسکانیا و ۲۰ درصد سوزوکی.

        پاسخ
  3. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    I don’t like chevy at all.it has not impressive design.

    پاسخ
  4. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    بهتره بگیم کامارو4 در
    من که بین ماشین های آمریکایی کامارو رو از همه بیشتر دوست دارم
    ماشالا کامارو….

    پاسخ
  5. شروین
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    مثل همه ی ماشینای امریکایی، فوق العادست…

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      مانیتور در زبان فارسی بیشتر استفاده میشه.مونیتور رو اصلاح کنید
      مکته جالب مصرفشه.موتور هشت سیلندر بدون هیچ توربو صدی 10 لیتر میسوزونه!حیرت انگیزه

      پاسخ
  6. Sina.fb
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی
    آرمین به نظر تو هرکی ماشین خوبی تولید می کنه، مسلمونه؟

    پاسخ
    1. saied
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      سیناچرا نشستی یکی یه چیزی بگه شما زود بیای ارز اندام بکنی ! هرکی نظر خودش داره . شما مپسر اینجا نیستا که به همه ایراد بگیری :@ (در ظمن اینو به همه ی دوستان که کارشون به اینو اون گیر دادن میگم )

      پاسخ
      1. mohammad
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        اینجا بیشتر خاله بازیه تا نظر دادن واسه یه ماشین
        والا

        پاسخ
        1. mahsa
          سوابق: (293 دیدگاه) ,

          سینا راس میگه تولید ماشین به دین ربط نداره
          نعوذ باالله پیامبر خدا ماشین ساز نبود مسلمون نبود
          اگه بحث احترام بنظراته لطفا به اسلام و عقاید و فرهنگ و اصالت افراد توهین نکنید تا جواب نشنوید

  7. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی این ماشین بیشتر از ظاهرش دلربایی میکنه.

    پاسخ
  8. مرسدس.حسین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    اگه یه مقداری ظاهرش روجنجالی تر میکردن بهتر بود.
    امادرکل خوبه…
    ((فقط مرسدس))

    پاسخ
  9. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    آرش چرا شورلت طراحی قابل تحسینی نداره؟؟؟
    از نظر تو طراحی چه جوری باید باشه…خیلی هم زیباست
    و این یه حقیقته

    پاسخ
  10. سام*
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    وقتی یه ماشین 8 سیلندر باشه دف عقب هم باشه امریکایی هم باشه در اخر شورولت هم باشه فقط باید بشینی پشتش و تو جاده چالوس با صدای موتورش زنگی کنی.

    پاسخ
  11. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    تنها سه خودرو در دنیا هستن که هم سدان هستند هم فول سایز هم اسپورت.اول شورلت اس اس بعدش فورد تاروس (با موتور توین توربو)و بعدش هم دوج شارژر srt8(کرایسلر 300 srt8 لوکس محصوب میشه)من عاشق این کلاس خودرو هستم!!
    شورلت آی لاو یووووو

    پاسخ
  12. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    ظاهرش با اینکه جذابیت کوروت و کامارو رو نداره اما خیلی به دل میشینه و قیافه نسبتا خشنی داره که دوستش دارم.اما داخلش مشخصه که هم اسپرته.کلا با اینکه ماشین کوچیک و کاملا اسپرتی نیست اما خیلی دوست داشتنی و جذابه.جنرال موتورز گل کاشته با ماشینای جدیدش.فقط به کوروت نگاهی بندازید تا متوجه بشید چرا انقدر جنرال موتورز رو دوست دارم

    پاسخ
  13. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    ظاهرش اصلا به مشخصاتش فنیش نمیخورد. ولی مشخصات و قیمتو دیدم واقعا عالیه. یجا خوندم این یکی از بهترین ماشین های سال 2014 هستش

    پاسخ
  14. Sina.fb
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی
    جناب محمد خان اگه خاله بازیه بسم الاه دیگه به این سایت نیا.

    پاسخ
  15. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    عقبش خیلی قشنگه
    در عین سادگی فوق العاده زیباست

    پاسخ
  16. شهاب
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    همه چیش خوبه فقط قیمتش یه ذره بالاست …

    پاسخ
    1. mahsa
      سوابق: (293 دیدگاه) ,

      باید یاد اوری کنم که این شورلته قیمتش خیلی هم عالیه

      پاسخ
  17. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    ظاهره قشنگی داره ولی می تونست موتور قوی تری داشته باشه

    پاسخ
  18. فرزان
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    فکر کنم تو این همه برند های دنیا فقط سایپا و ایران خودرو هستن که در جا زدن …

    پاسخ
  19. عبدالناصر
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    يك كلام
    ماشين يعني اين
    من برم گاري مو اتيش بزنم

    پاسخ
  20. ASTON MARTin
    سوابق: (831 دیدگاه) ,

    طراحی ماشین بخصوص در بخش جلوش یه مقدار کلاسیک به نظرم اومد ولی با توجه به این ک مال سه چار سال پیشه و یه سدان سنگین هم هستو انجین خیلی قدرتمندی هم نداره ولی ارقامش قابل قبوله

    پاسخ
  21. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    حیف که ما از این نعمت خدادادی به لطف مسولین محرومیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.