ایرباس A330 جدید ارتقا یافته

کابین، بال‌ها و موتورهای جدید ایرباس A330 NEO این جت محبوب را برای مسافرت‌های طولانی، گزینه بهتری خواهند ساخت. بهبود آئرودینامیک و ارتقای موتورها باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت خواهند شد. در این صورت این هواپیما یکی از مقرون به صرفه‌ترین هواپیماهای با بدنه عریض در مسافت‌های متوسط خواهد بود. بعلاوه هزینه پرواز برای هر صندلی به طور متوسط لااقل 14 درصد کاهش خواهد یافت.

Airbus A330 NEO
Airbus A330 NEO

همچنین برد این هواپیماها با وجود بار مفید بیشتری که حمل می‌کنند، حدود 400 ناتیکال مایل (741 کیلومتر) افزایش می یبابد. موتورهای مورد استفاده از آخرین نسل از پیشرانه‌های رولز رویس ترنت 7000 می‌باشند که قطر پره‌های فن آن‌ها به 2.84 متر با نرخ بای پس 10:1 می‌رسد.

Airbus A330 NEO cabin
Airbus A330 NEO cabin

دهانه بال هواپیما از 60 متر به 64 متر افزایش یافته است و طراحی آن همانند بال پرندگان باعث افزایش نیروی لیفت و کاهش درگ می‌شود.

Airbus A330 NEO
Airbus A330 NEO

درون کابین با فضای بهینه‌تر و امکان استفاده از صندلی‌های بیشتر، می‌تواند شرکت‌های حمل‌ونقل را بیشتر به خود جذب کند. نورپردازی داخلی کاملاً تغییر کرده و تمامی چراغ‌ها با انواع LED تعویض شده‌اند. ایرباس A330 NEO هواپیمایی قابل‌اعتماد و کارآمد است که می‌تواند تا سالیان دراز ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را حفظ کند.

[jwplayer mediaid=”80360″]
[دانلود ویدئو]

22 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    ایشا… تحریم امریکا که در این باره از روز اول انقلاب بوده برداشته شه و بنزین هواپیما هم یارانش برداشته شه تا این هواپیما ها را در ایران شاهد باشیم!

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      چه تحریم لغو شه یا نشه فکر نکنم زیا تغییری بکنه چون پول نفت و گازو فیلان فقط جیب یه عده میره حالا شاید اونم شاید تو خواب شاهد تحول بشیم 30 سال درجا زدیم 30 دیگه هم وضعیت از این بدتر خواهد شد 🙁

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1163 دیدگاه) ,

        اون فردی که دشمن قسم خورده ایران هست میگه ایران امروز خیلی پیشرفته تر از 30 سال پیش هست(مثل مراکز امار یا اطلاعاتی خارجی)!!
        اما شما میگی 30 سال درجازدیم!! چه بده آدم از اونا هم بدتر باشه!!شاید حیف کلمه “آدم”…

        پاسخ
  2. غمگین
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    انشالا که با لغو تحریم های هوایی ناوگان هواپیمایی ایران هم
    به هواپیما های روز دنیا مجهز بشه.

    پاسخ
    1. hoseyn
      سوابق: (1163 دیدگاه) ,

      من مشابه کامنت شما را در اولین جایگذه گذاشتم ولی پدال حذفش کرد با این تفاوت که من ارزو کرده بودم دلیل نبود این هواپیماها برداشته شه!!ولی حذف شد!

      پاسخ
  3. sky
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    من هر وقت میخوام سوار هواپیما های ایران بشم ختم قران میگیرم از بس که قدیمی اند.

    پاسخ
    1. hoseyn
      سوابق: (1163 دیدگاه) ,

      یکی از دلایلش ارزون بودن بنزین هواپیماست که باعث میشه هواپیما های جدید که کم مصرفترند را نخرند!
      علت دیگر که قراره برداشته شه البته ، ثابت بودن قیمت بلیط هواپیماس!!که باعث میشه با هر هواپیمایی چه ساخت سال2006 چه 1996 یه پولی به دست شرکت برسد!!؟!!

      پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    14 درصد کاهش هزینه پرواز برای هر صندلی…مدیریت که درست باشه هم خریدار سود میبره هم فروشنده.کشور ما نیاز شدید به مدیریت مناسب داره.باید مدیرای اروپایی رو بیارن ایران و مدیرای ما رو اموزش بدن

    پاسخ
  5. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    به جرات میگم ایرباس خیلی بهتر از بوئینگه

    پاسخ
    1. شلبى
      سوابق: (563 دیدگاه) ,

      به جرات به شما ميگم كه كاملا برعكس

      پاسخ
      1. hero
        سوابق: (593 دیدگاه) ,

        آتش سوزی مکرر بوئینگ 787 دقیقا گویای این موضوعه

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          حالا اون باتری هاش اتیش میگرفت!
          ایرباس ا380 که موتورش اتیش میگرفت!
          تو استرالیا در حین بلندشدن از زمین یکی از موتورای ا380 شعله ور شد
          اگه این اتفاق 30 ثانیه بعد میوفتاد همه کارشون تمام بود….

        2. شلبى
          سوابق: (563 دیدگاه) ,

          تازه اون اوايل ترك هاي ريزى هم در بال هاى ٣٨٠ ديده شده بود
          در مورد ٧٨٧ هم وقتى يه محصول كه تكنولوژى هاى بسيارى براى اولين بار در ان بكار گرفته شده براى اولين بار ساخته ميشه بروز اشكالات كوچك در ان كاملا عاديه كه اون مشكل باترى ها رو هم مهندس هاى بويينگ حل كردن و الان اين هواپيما هيچ مشكلى نداره

    2. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      به جرأت به شما ميگم كه در اشتباه محضى،لطفاً در مورد موضوعى كه اطلاعات ندارى به جرأت نظر نده!
      تغييرات آيروديناميكى كه ميخوان تو اين هواپيما اعمال كنن به خصوص در بال ها،كپى آشكارى از بوئينگ ٧٨٧ هست كه پنج سال پيش اولين پروازش رو انجام داد،
      بوئينگ به گردن هوانوردى جهان خيلى حق داره!:)

      پاسخ
  6. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    اگه میخواین سوار همچین هواپیماهایی بشین باید از شرکتای هواپیمایی عربی مثل قطر یا امارات بلیط بخرید

    پاسخ
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    باید سوار جفتشون شد بعد قضاوت کرد . اما خب کو شرایط که سوار بشیم .

    شرایط هم باشه ، هواپیماش نیست .

    پاسخ
  8. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خوشبحالشون اینجا هم بلیط گرونه هم اینکه اگه بد شانس باشی خلبان هواپیما بلد نباشه بدون چرخ فرود بیاد کارت تمومه اینم از خطوط هواپیمایی درپیت ما گران و اشغال

    پاسخ
  9. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    تفاوت ايرباس با بوئينگ اينه كه براى معرفى تكنولوژى جديد خيلى محتاطانه عمل ميكنه و سعى ميكنه از تكنولوژى هاى استفاده شده حتى توسط رقبا كه جواب خودشونو پس دادن استفاده كنه،بيشتر تمركزش روى بهبود اكونومى و كاهش هزينه ها با استفاده از روش هايى مثل طراحى يكسان يا بسيار شبيه به هم كاكپيت هواپيماهاى مختلف توليديش براى كاهش هزينه آموزش كروى پروازى و يا بهبود موتور براى كاهش مصرف سوخت و شبيه اين هاست،
    اما بوئينگ بيشتر سعى داره از طريق ارائه ى تكنولوژى هاى جديد و ارتقاى طراحى هواپيما و نوآورى به كاهش هزينه ها دست پيدا كنه كه خب البته ريسك بيشترى هم داره و ايرباس اين ريسك رو نميكنه،به همين دليل من بوئينگ رو بيشتر دوست دارم،
    نمونش بوئينگ ٧٨٧ بود كه يه انقلاب تو طراحى و ساخت هواپيماهاى مسافربرى بود و تكنولوژى هاى جديد بسيارى رو معرفى كرد،از قبيل :
    براى اولين بار بيش از ٥٠٪ سازه هواپيما از جمله بال ها از كامپوزيت ساخته شد،
    در قسمت موتور براى كاهش صدا و بهبود چشمگير مصرف سوخت كارهاى زيادى انجام شد كه حاصلش شد موتور جنرال الكتريك مدل GEnx,
    طراحى خارق العاده بال انحنا دار كه براى اولين بار صورت گرفت و باعث بهبود چشمگير آيروديناميك،كاهش مصرف سوخت و جذب تكان هاى هواپيما در اغتشاشات هوا توسط بال ميشه.جالبه ايرباس چند سال بعد اعلام كرد در مدل A350 از اين نوع بال استفاده ميكنه كه اين كار رو نكرد و بال اين هواپيما انحناى بسيار كمى داره،
    استفاده از HUD در هواپيماهاى مسافربرى براى اولين بار و ارتقاى چشمگير تجهيزات اويونيكى و الكترونيكى هواپيما،
    ارتقاى چشمگير كيفيت و امكانات سفر مسافران از طريق سيستم هاى متعدد كه از جمله بزرگتر كردن شيشه هاى كابين به ميزان ٥٠٪،استفاده از سيستمdimmable windows براى اولين بار كه در اين سيستم مسافر ميتونه در پنج حالت شيشه رو تار و دودى كنه و رنگ شيشه با استفاده از كريستال مايع تغيير ميكنه،سيستم سرگرمى جديد و …
    استفاده از باطرى هاى جديد ليتيوم يون براى اولين بار كه علاوه بر سبك تر بودن كارايى بيشترى داره،
    و ده ها مورد ديگه كه از حوصله خارجه!
    اين تغييرات باعث شد اين هواپيما نسبت به بوئينگ٧٦٧،٪٢٠٪ مصرف سوخت كمتر و رنج بيش از ١٥٠٠٠كيلومتر داشته باشه،
    خب ارائه اين همه نوآورى با هم ريسك بزرگى بود و باعث بروز مشكلاتى براى اين هواپيما شد كه عمده اونها برمى گشت به باطرى هاى جديد كه اصلاح شدن و الان اين هواپيما ديگه با مشكلى مواجه نشده.جالبه ايرباس اعلام كرده بود در مدل A350 از اين باطرى هاى جديد استفاده ميكنه،اما به محض بروز مشكل اعلام كرد كه از باطرى هاى قديمى تر نيكل كادميوم استفاده ميكنه كه اين نشون دهنده ريسك پذير نبودن ايرباسه!
    در مورد اين A330 جديد هم ايرباس چيز جديدى ارائه نكرده و از تكنولوژى A350 براى اين هواپيما استفاده كرده!
    راستى تا يادم نرفته اينو بگم كه هواپيمايى امارات دو هفته قبل سفارش خودش رو براى خريد ٧٠ فروندA350 لغو كرد و به جاش ديروز سفارش بزرگى رو براى خريد ١٥٠فروند بووئينگ B777x كه قراره به زودى توليد بشه ارائه كرد تا همچنان بزرگ ترين بهره بردار اين هواپيما در جهان باشه(مايه شرمندگى ما با اون همه ادعا)!
    باعث زياده گوييم معذرت:)

    پاسخ
  10. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    هواپيماى خوبيه ولى فكر نميكنم بتونه با مدلهاى جديد بويينگ ٧٨٧ و ٧٧٧ كه قرار به زودى به خطوط هوايى دنيا اضافه بشن رقابت كنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.