صنایع هوایی

ارائهٔ پیش‌نمایشی از تاکسی پرندهٔ خودران ایرباس

چند ماه پیش ایرباس اولین جزئیاتِ برنامهٔ هواپیمای خودران خود که پروژهٔ Vahana نام گرفته است را منتشر نمود و حالا این شرکت فرانسوی پیش‌نمایشی از این هواپیما را ارائه کرده است. هم‌اکنون Vahana در حال ‌توسعه در پایگاه پیشرفتهٔ ایرباس در سیلیکون ولی است. سازنده در نظر دارد یک پروتوتایپ اندازه کامل از این هواپیما را قبل از پایان سال ۲۰۱۷ به پرواز درآورده و پس از آن تا سال ۲۰۲۰ نسخهٔ قابل‌تولید آن‌را معرفی کند.

1-7uumga9vvrsjrw80q-z20a

Vahana مجهز به هشت ملخ بوده و ظرفیت حمل تنها یک سرنشین را در زیر کاناپی خود دارد. این هواپیما قادر است به‌صورت عمودی نشست‌وبرخاست انجام دهد؛ اما مهم‌ترین ویژگی واهانا توانایی پرواز خودکار آن است به‌طوری‌که می‌تواند موانع را تشخیص داده و از برخورد با موانع و دیگر هواپیماها اجتناب کند. البته برخلاف خودروهای پرنده، هواپیمای واهانا نمی‌تواند هم در روی زمین و هم در هوا حرکت کند.

0-tjmzhtypauquk_yn

ایرباس معتقد است که وسایل نقلیهٔ هوایی شخصی می‌توانند پاسخی برای چالش‌های حال حاضر حمل‌ونقل در مناطق شهری جهان باشد. واهانا می‌تواند فضایی بدون محدودیت را در بالای سطح زمین برای افراد فراهم کند. همچنین این هواپیما تحت یک برنامهٔ پرواز اتوماتیک کار می‌کند بدین معنی که مسیرها از قبل در آن برنامه‌ریزی شده و سپس آن‌ها را دنبال می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همیشه ایرباس بیشتر از بوئینگ بهم حس مثبت داده. امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت این شرکت ها باشیم تا شاید یه روزی ما هم بتونیم از زحماتشون بهره‌مند شیم. به امید داخلی ها بشینیم، به هیچ جا نمیرسیم، نه که نتونن، میتونن، خیلیم خوب میتونن، اما نمیخوان. درود به هر کس و هر چیزی که واسه ارتقاء کیفیت زندگی مردم تلاش میکنه، با هر ملیت و افکار و عقایدی که داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ELEMENTO

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    همیشه به بوئینگ و ایرباس علاقه داشتم.
    مخصوصا بوئینگ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      عاشق جمله سازیتم :)))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ماسل

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2400 ديدگاه)

    نمیدونم برای کس دیگه ای هم این سوال پیش اومده که چرا هواپیماها رو مثل این نمونه (یک بال در جلو و یک بال در عقب) نمیسازند .سه سال هست میگردم به نتیجه ای نرسیدم.همیشه بال اصلی وسط بوده وفقط این دم بوده که بعضا جاشو عوض کردن آوردنش جلو.ولی اونم فقط بعضی جاها؟کسی میدونه؟یه مقاله ای یا لینکی چیزی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سیاوش

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    زنده باد آمریکا عمده اختراعات بشر که زندگی معاصر را به طور شگرفی با گذشته تغییر دادند در امریکا رخ داده از اختراع تلفن هواپیما رادیو کامپیوتر ترانزیستور موبایل ا ینترنت انرژی هسته ای و بمب اتم و نظریه نسبیت انیشتین در این اوخر گوشی های هوشمند حتی شبکه سازی تلویزیون هم به طور عمده در امریکا رخ داده کلا امریکا کشور بسیار پویایی است حقم داره زور بگو بقیه چی کار کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      این ایر باس تقریبا اروپایی بیشتر فرانسویه ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی سریع دارن کار میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. volvo fh

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    بویینگ وایر باس همکاری شدیدی با هم دارن,واز قطعات همدیگه استفاده میکنند.
    بال را وسط قرار میدن تا هواپیما بتونه افقی پرواز کنه.اگه بال را بیارن جلو,در عوض بال عقب هم باید بزرگ بشه,اندازه بال جلو.اینجوری پیچیده تر و گرونتر در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا