ایستگاه خبرصنایع هوایی

روسیه بدنبال علت سقوط فضاپیمای فوبوس

به گزارش « جام نیوز » یوری کاپتف، یکی از مقامات فضایی روسی روز سه شنبه گفت « کمیسیونی دولتی به ریاست او تشکیل شده تا در مورد احتمال تاثیر رادارهای آمریکا بر جست وجوگر فوبوس گرونت تحقیق و تفحص کند ». به گفته او قرار است برای روشن شدن موضوع نمونه ای از فوبوس، به صورت آزمایشی، تحت تشعشاتی مشابه رادارهای آمریکایی قرار بگیرد . . .

نمایی شماتیک از فوبوس

روزنامه روسی « کمرسانت » در شماره روز سه شنبه خود نوشته است که امکان دارد جست وجوگر فضایی وارد محوطه ای شده باشد که زیر پوشش رادار قرار داشته و این امر بر سیستم الکترونیکی آن تاثیر گذاشته باشد. « ولادیمیر پوپوفکین » رئیس آژانس فضایی روسیِ « روسکوسموس »، هفته گذشته گفته بود امکان دارد اختلال های خارجی پشت شکست های اخیر فضایی روسیه قرار داشته باشد.

فوبوس گرانت به معنای خاک مریخ است

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، فوبوس گرونت در ساعت ۲۰:۱۶ روز سه شنبه ۹ نوامبر (۱۸ آبان) به فضا پرتاب شد. این کاوشگر برای آوردن نمونه های سنگ و خاک از فوبوس طراحی شده بود اما در مدار زمین متوقف شد و موتورهای این سفینه نتوانستند آن را در مسیر رفتن به سیاره سرخ مریخ قرار دهند.

لاشه ۱۳ تنی بازمانده از جست و جوگر بی سرنشین فوبوس گرونت، پس از دوماه سرگردانی در مدار زمین روز یکشنبه بیست و پنجم دیماه به درون اقیانوس آرام و در نزدیکی ساحل جنوبی شیلی فروافتاد. تکه های فضاپیمای فوبوس ممکن است دارای مواد رادیواکتیو باشد، ولی سازمان فضایی روسیه می گوید، این مواد برای سلامتی خطرناک نخواهد بود.

آخرین تصویر رصد شده از فوبوس

براساس گزارش VOA، شکست این عملیات ۱۶۵ میلیون دلاری، که قرار بود از خاک فوبوس – یکی از قمرهای سیاره مریخ – نمونه برداری کند، آخرین شکست در سلسله شکست های اخیری بود که برنامه فضای روسیه، پنج دهه پس از سفر موفقیت آمیز فضایی یوری گاگارین، فضانورد روسی، با آن ها روبرو می شود. ماه اوت گذشته نیز یک سفینه تدارکاتی بی سرنشین روسی که عازم ایستگاه فضایی بین المللی بود در سیبری سقوط کرد.

موقعیت سقوط فوبوس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMIR1992

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اشکال نداره یکی دیگه بسازید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ramin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دمش گرم اگه با شکست های آمریکا مقایسه بشه تقریبا هیچه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. زیگما

    ۱۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    روسیه بره یه ماشین ساده بسازه.موشک و فضاپیما پیش کش!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جای تعجب داره،در دهه 80 میلادی هم هم روسیه هم آمریکا پروژه شون برای نزدیک شدن به فوبوس شکست خورد.انگار که این قمر مریخی یه نفرینی داره که کسی نمیتونه بره نزدیکاش .:-)

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا