صنایع هوایی

هلیکوپتر تمام کامپوزیتی جدید ایرباس

ایرباس H160 نخستین هلیکوپتر شهری تمام کامپوزیتی جهان است که با وزن سبک خود، ویژگی‌هایی چون پرواز راحت و آرام و سرعت کروز بالا را ارائه می‌کند.

 Airbus H160 Helicopter
Airbus H160 Helicopter
این نخستین هلیکوپتر ایرباس پس از معرفی یوروکوپتر در سال ۲۰۱۴ است که با اهداف ارائه عملکرد مطلوب، ایمنی و آسایش معرفی شده است. H160 یک پرنده متوسط است که مابین مدل‌های H145 و H175 قرار می‌گیرد.

Airbus H160 Helicopter
Airbus H160 Helicopter
پره‌های این هلیکوپتر دارای شکل عجیبی همچون چوب هاکی می‌باشند. این فرم برای کاهش میزان صدا ناشی از ایجاد جریان‌های گردابی انتخاب شده است.

Airbus H160 Helicopter
Airbus H160 Helicopter
وزن این هلیکوپتر ۵ تا ۶ تن بوده و ۱۲ نفر ظرفیت سرنشینان آن است. سرعت کروز آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند تا ۱۲۰ مایل دریایی پرواز کرده و تا ارتفاع ۵ هزار پایی اوج بگیرد.

ایرباس برای توسعه این هلیکوپتر بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. بدنه کامپوزیتی برای کاهش وزن و هزینه های سوخت و پرواز انتخاب شده‌اند. همچنین به‌جای موتورهای توربوشفت پرات اند ویتنی از موتورهای Turbomeca Arrano استفاده شده که بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.

Airbus H160 Helicopter
Airbus H160 Helicopter
یکی از مزایای این هلیکوپتر هم زاویه ۱۲ درجه ای روتور دم است که انعطاف بیشتری به آن می‌دهد و افزایش آسایش سرنشینان از طریق کاهش سروصدا می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Lamborghini REVENTON

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعاً زیباست یک اثر هنری است ولی در مورد قدرت چیزی نمی تونم بگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      زیبا و باحال و آمیزه ای از هنر و تکنولوژی

      منم بلدم کاغذیشو درست کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    با عرض خسته نباشید، از دستاورد های داخلی هم مطلب بگذارید!! مثل بالگرد جدید شرکت “پنها” .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ali

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      بذار اول پرایدو ارزون کنن بعد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. h112

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    من اگه رییس جمهور بودم حتما یکی میخریدم…..ایرباس هم که هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saleh.cars.motorcycles

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تمام قابلیت هاش یک طرف شکل پروانه ها یک طرف
    تابحال چنین پروانه هایی ندیده بودم
    نه در هواپیماها ونه هلیکوپترها حتی تو پروانه های پاراموتور ویا کایت های موتوری وحتی هواپیما وهلیکوپترهای مدل وبدون سرنشین و…
    خوب بود حداقل به صورت نسبی ویادرصدیومقایسه ی میگفتن میزان صداش بااین طرح وشکل چقدرکاهش پیداکرده
    مرسی پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saleh.cars.motorcycles

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (467 ديدگاه)

      دوستان علاقمندبه هلیکوپتر میتونین تو پیج زیر تصاویری زیبا از هلیکوپتر mercedesbenz را ببینین
      http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/corporate-news/mercedes-benz-style-ec145-eurocopter-premieres-in-geneva/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اونا دارن به چه چىزاىى دست مىابند
    اما مافقط ارزومون اىنه که پروازامون تاخىر نداشته باشه.
    ممنون از پدال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    داخلش شبیه f-35ه.اگر نظر مدیران ایران رو بپرسی میگن امریکایی ها از روی صاعقه برای هواپیما سازی الهام میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر محمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    کلا از هلیکوپتر ها خیلی بیشتر از هواپیماها خوشم میاد خیلی کار بردی ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      این موضوع که خیلى ها میگن هلیکوپتر کاربردى تر از هواپیماست خیلى صحت نداره و بیشتر تصورات این افراد هست
      اگر از نظر اینکه هلیکوپتر نیاز به باند خاصى نداره و میتونه اکثر مناطق فرود بیاد صحبت کنیم،بله درسته،هلیکوپتر کاربردى تره!
      اما در مواردى مانند میزان بار و مسافر قابل حمل،سرعت،ارتفاع پروازى و خیلى موارد دیگرقطعاً هیچ هلیکوپترى در مقایسه با هواپیما کاربردى نیست!
      آیا ما هلیکوپترى میتونیم داشته باشیم که بشه باهاش صدها مسافر یا ده ها تن بار رو با سرعت ٠/٨۵ماخ ظرف پانزده ساعت درمسافت ١۴٠٠٠کیلومتر حمل کرد؟!قطعاً نه!
      اما به طور کل نباید با هم مقایسه بشن،چون مورد استفاده و منطق و هدف ساخت این دو وسیله کاملاً متفاوته و نمیشه با در نظر گرفتن یک جنبه ى خاص،یکى رو ضعیف تر از دیگرى دونست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. افشین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ایرباسو عشقه
    من اطلاعات درستی ندارم اما فکر کنم 1300 اسب بخار برای هلیکوپتر زیاد باشه ! نه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    اولش که دیدم فکر کردم حداکثر 4 یا 5 نفر جا داره؛ولی ظرفیت 12 نفر سرنشین داره،خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    یکم به عکس آخری بیشتر دقت کنید
    یادتان به چیزی نمیفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بله درسته ما تا چند سال پیش چنین چیز هایی رو در فلیم های علمی تخیلی
    البته با درجه ی تخیل بسیار بالا
    میدیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هم هلیکوپتر و هواپیما خوب هستند و مزیت های رقابتی خود را دارند ولی مولتی روتور ها هم در آینده نزدیک یک رقیب برای هلیکوپتر و هواپیما ها به حساب می آید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا