صنایع نظامیصنایع هوایی

میگ 35 پیشرفته ترین جنگنده تاکتیکی روسیه

میگ ۳۵ یا Mikoyan Gurevich MIG-35 که برای ناتو با نام Falcrum-F شناخته شده است، از فناوری تکمیل­ شدهٔ جنگنده‌های MIG-29M/M2 و MIG-29K/KUB بهره می‌برد و در ردیف جنگنده‌های تاکتیکی نسل چهارمی است که توسط شرکت Mikoyan روسی ساخته شده است. نمونهٔ اولیه‌اش، اصلاح­ شدهٔ هواپیمایی است که قبلاً به عنوان هواپیمای آموزشی MIG-29M2 خدمت می‌کرد. تعداد ۱۰ فروند از نمونهٔ اولیهٔ آن تا به حال ساخته شده که فعلاً در حال گذراندن آزمایشات میدانی وسیعی هستند.

MIG-35
MIG-35

میگ ۳۵ را می‌توان در ردهٔ هواپیماهای میان­ وزن طبقه‌بندی کرد، چرا که بیشینهٔ وزن پرش آن ۳۰ درصد افزایش یافته است که فراتر از معیارهای طبقه‌بندی قبلی­ اش است.

شرکت MIG ابتدا رسماً MIG-35 را در سطح بین‌المللی در نمایشگاه صنایع هوایی هند در سال ۲۰۰۷ ارائه داد. MIG-35 رسماً زمانی رونمائی شد که وزیر دفاع روسیه “سرگی ایوانوف” از کارخانهٔ ماشین‌سازی “لوخوویتسکی” (MAPO MIG) بازدید کرد. نمونهٔ تک­ سرنشین آن با نام MIG-35 و نمونهٔ دو سرنشین آن نیز با نام MIG-35D شناخته می‌شوند. این جنگنده سیستم‌های تسلیحاتی و الکترونیک هوایی را به شدت بهبود بخشیده است. همچنین به نحو بسیار چشمگیری رادار جدید AESA و به صورت منحصر به فردی سیستم مکان‌یاب نوری (OLS) را ارتقا داده است که هواپیما را از چنگ سیستم‌های رهگیری کنترل زمینی خلاص می‌کند و آن را قادر می‌سازد که مأموریت‌های چند منظورهٔ مستقلی را به انجام برساند.

در سال ۲۰۰۹ شایعاتی مبنی بر پیشنهاد خرید ۳۰۰ فروند از این جنگنده از سوی ایران مطرح شد اما به دلیل تصویب قطعنامهٔ تحریم تسلیحاتی از سوی شورای امنیت، سرنوشت این قرارداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

فرزاد محمودزاده

فرزاد محمودزاده، نویسنده و مترجم سایت پدال هستم. علاقه مند به حوزه خودرو، موتورسیکلت و صنایع هوایی. امیدوارم تلاشم برای منعکس کردن جدیدترین اخبار در این زمینه ها برای بازدیدکنندگان از سایت "پدال" در جهت علاقه مند کردن هم وطنانم سهم کوچکی داشته باشم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. hoseyn

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    با توجه به این که اکثر کشور های اطراف هواپیما های F15 و F16 دارند و این هواپیما به اونا برتری داره اگر داشتیمش خوب بود!!
    باز هم میگم هواپیمای جدید جنگنده روسیه سوخو 50 است . هواپیما میگ 35 هواپیمایی است که تولید انبوه شده!!(در واقع امکان ارتقاء نمونه های قبلی میگ به نمونه نزدیک به 35 هست!!!و همش از یک طرح شروع شد که به تولید میگ 29 و سوخو 27 امجامید و هنوز هم با ارتقاع نمونه های میگ 29 و سوخو 27 نمونه های بعدی به وجود می اید!!!که ایران هم تعدادی میگ 29 اولیه از قدیم دارد!!! )

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. hoseyn

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    راستی یادم رفت !! حتما فیلم های مانور میگ رو ببینید!!!خیلی با حالا!!کاری میکنه که هیچ هواپیمای دیگری نمی تونه بکنه!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. hamed

      ۱۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز از لحاظ قدرت مانور و رادار گریزی و قدرت عملیات هوایی
      فعلا جنگنده F22 کینگ رپتور آمریکا در صدر لیست هواپیماهاست .
      حتی از هواپیمای عمود پرواز F35 خود آمریکا هم بالاتره

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. mr.lee

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز در تمام نمایشگاه های هوایی و در تمامیه رزمایشها و شبیه سازی ها و طبق نظر متفق کارشناسان و خلبانان جنگنده از سراسر دنیا نمونه های جدید جنگنده های روسی در تمامیه اجرای مانور ها و تحمل فشار در مانورهای فوق سنگین و داگفایت یا نبر نزدیک و یا نبرد ماورای دید به نمونه های غربی برتری کامل دارند و فقط برخی از خصوصیات آنها مانند تجهیزات الکترونیک و یا حمل تسلیحات و برد پرواز کمی مشابه یا ضعیفتر هستند و این دلیل ضعف جنگنده های روس نیست

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. احسان

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        از لحاظ مانور سوخو سی و پنج بالاترین مانور پذیری رو داره که حتی از اف بیست و دو هم بیشتره.یک مستند از طرف پنتاگون ساخته شده که جنگنده های غربی رو با نمونه های سایر رقبای غرب مقایسه کرده.برتری رپتور رادار گریزیش هستش نه مانور بالاش .تو داگفایت شکار میشه.

        موافقم 3
        مخالفم 0
      3. frdyn

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قوی ترین جنگنده سو خوسی و پنج هستش که خود امریکایی ها بهش لقب خدای مانور رو دادن.البته باید بدونی رپتور تو مانور طراحی ضعیف داشته و امریکایی دلیل این ضعف رو رادار گریزیش اعلام کردن طوری که خودشون اعلام کردن رپتور تو نبرد داگفایت به وسلیه سو خو سی و پنج بی ام شکار میشه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    مطلب عالی بود اگه میشه بازهم درمورد جنگنده های بیشتری مطلب بذارید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    خیلی باحال بود.
    خیلی جامع و مفید بود.
    از تجهیزات و دست اورد های المان هم مطلب بگذار.
    ممنون.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به هر حال ما باید بدانیم که اگر روسیه و چین نیودند الان آمریکا و انگلیس جهان خوار و جنایت کار همه کشورها را به بردگی خود کشیده بودند همانطور که افغانستان و عراق و سوریه و غزه و فلسطین و کشورهای آفریقایی را به خاک و خون کشیده و به یغما و تاراج برده اند . و مزدوران داعش و القاعده را به جان ملت ها انداخته اند .

    موافقم 1
    مخالفم 4
  6. محمد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماایرانی ها بهتر از این ها رو می تونیم بسازیم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شکر خدا که روسیه و چین با همین جنگنده ها و همین موشک ها و قدرت نظامی و اقتصلدیشان روی ناتو و آمریکا را در دنیا کم کرده اند ،،آمریکا را در جنگ کره و جنگ وینتام با رسوایی شکست دادند و در قضیه ایران و سوریه آمریکا و ناتو و اسرائیل عقب نشست و جرات حمله به ایران و سوریه را پیدا نکردند و البته تا 000 10 هزار سال آینده هم با کمک خدا و دوستانمان روسیه و چین و سوریه و حزب الله لبنان ،، آمریکا و دشمنان و طرفداران و مزدورانشان ،، آرزوی حمله و تجاوز به ایران و سوریه را با خود به گور خواهند برد . البته اف 22 آمریکایی ها هم طبق خود آمار گوگل و ویکی پدیا 10 ها مورد سقوط و تلفات داشته است .

    موافقم 1
    مخالفم 4
  8. وحید

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تکنولوژی هوایی روسیه رو از هواپیماهای مسافربری میشه مقایسه کرد با دیگر کشورها.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. مرتضی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاش در مورد جنایات روسها تو کشورمون بیشتر میدونستید تا اینقدر به به نکنید و رودوستی خاله خرسه حساب نکنیم همشون دنبال منافع خودشونن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. امید

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شبیه به اف 14 شده نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. Ferrari

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    درود
    آقا مهدی یکم چشماتو باز کن. همین پوتین و روسیه که طرفدارشی تو یه مصاحبه ای گفتن که ایران مستعمره ی روسیه هست. سهم ایران از دریای خزر قبل انقلاب 50 درصد بود اما الان شده 8 درصد تازه حق بهره برداری از بستر دریای خزر و همچنین حق انجام رزمایش نظامی رو نداریم. کدوم یکی از این دوتا کشور تو تحریم به ایران دلار دادن؟؟ هیچکدوم. نفت میخریدن چینی ها به جاش جنس بدردنخور میدادن جای دلار.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. Ferrari

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    . روسیه دو دوره خاک ایرانو جدا کرد. هنوزم همین قصدو داره. تو مذاکرات هسته ای حتی حاضر نیست توافقی صورت بگیره. تا بتونه ایرانو سمت خودش نگه داره تا اقتصاد خودشو با پول ایران روبه راه کنه کجای کاری شما. آمریکا هر بدی داشته باشه آرزو روسیه و چین و انگلیس خیلی بهتره. آمریکا مدل F14 رو فقط به ایران داد هنوزم هیچ کشوری نداره. خط مونتاژ ماشینهای آمریکایی قبل انقلاب فقط به ایران داده شده بود.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. ابوالفضل

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کشوری طرفدار منافع خودشه .روسیه و امریکا هر کدوم به نوبه خودشون ب ملت ایران ظلم کردن.منتهی چون سیاستمداران ایران به روسیه نزدیکترن روسیه بیشتر سواری گرفته.من صحبت یه تحلیلگر روس رو ک میخوندم نوشته بود روسیه ایرانو همینجوری میخواد.نه بهتر نه بدتر.FERARI علت این موضوعاتی که گفتی وابستگی شدید امریکا به نفت در اون دوره و نیاز امریکا به داشتن متحدی در خاور میانه بوده نه علاقه ی قلبی امریکا به ایران

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. حامد الهام

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حامدالهام
    خیلی جالب بود من علاقمند سایت های نطامی بخصوص تسلیحات روسی هستم.
    تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. مهدي .م

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایا ذهن مردم ماروروشن کن …..
    اقایون بایییید خودمون بسازییییییم ……
    چین خودش ساخت روسیه خودش ساخت آمریکا خودش ساخت فرانسه و……
    میبایستی درکشور یک استارت ٢٠ ساله بزنیم
    به خداوندی خدا اونا عاشق چشمو ابرو مانیستند شرکت میگ ورشکستس اگر به ایران میخواد هواپیمای میگ بفروشه برای اینکه مشتریه دیگه ای نداره وخودشو ازورشکستگی نجات بده اگه راست میگن سوخورو به ایران بفروشن ایران فقط باید با فرار نکردن مغزها به فکرخودش باشه این فراریها اینده دنیارورقم میزنن باید دزدها فراری شوند نه مغزها ما توایران طریقه ساخت وطراحی روی هواپیماروبلدیم در ساخت رادار وموشک های رهگیر هم پیشرفتهای چشم گیری داشتیم در ساخت موتورهم همینطور بسم الله یه شارژ مالی وحشت ناک میخواهیم وچندین متخصص به نام به خدا ما میتوانیم

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. امین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران در مانور تبلیغاتی همیشه صعیف عمل میکنه اما در واقعیت جزو شش قدرت نظامی دنیاست! فقط ظرف چهل سال تبدیل شدیم به کشوری که تمام نیازهای نظامیشو در داخل کشور تولید میکنه و صاحب سبک هست، از موشک گرفته تا جنگنده ای مثل قاهر و تانک و نفربر و سلاحهای انفرادی پیشرفته…. ما میتونیم، ما میتونیم اگر با هم متحد باشیم، ما میتونیم حتی بهتر از روس ها بسازیم اگر عزم انقلابی داشته باشیم و اگر سیاستمدارهای ترسو رو کنار بگذاریم! بعصی از روی شکم حرف میزنند و ذهن ایرانی و توان ایرانی رو به سخره میگیرند، اگر قرار بود با تفکر این جماعت پیش بریم حتی یک ماه هم توان مقابله با عراق و کل متحدان شرقی و غربیش رو نداشتیم! همیشه دستاوردهای جوانان انقلابی ما با تفکرات ابلهانه بعصی دفن شده که نمونه ش علوم پیشرفته هسته ای، فضایی، نانو و سلولهای بنیادی بوده …. خیلی از مردم دنیا آرزوی داشتن علوم پیشرفته ای چون اینها رو دارند

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسلما پیشرفت در زمینه های گوناگون مستلزم زیر ساخت های اولیه در مورد تامین رفاه و آسایش فکری و امنیت شغلی و….میباشد . و پس از آن عزم همگانی. ب نظرمن توطعه ایی در این زمینه درکار است. چرا شرایط را طوری ساخته اند که این همه افراد نخبه و مستعد از این کشور بروند. و بسیاری چیزهای دیگر که گفتنشان تکراری است. بنظر من نمیخواهند بگذارند که ایران بمعنی واقعی کلمه پیشرفت کند. روسیه دشمن همیشگی دویست ساله. انگلیس و….فقط طرح غارت و ضعیف نگه داشتن کشورهای نفتی را دارند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. javad

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    درباره سوخو۳۵ این هم مطلب بزارید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا