صنایع هوایی

کیتی هاوک فلایر؛ چیزی بهتر از یک ماشین پرنده

مدت زیادی است که از شایعات مبنی بر قصد لری پِیج (Larry Page)، بنیانگذار گوگل، برای ساخت خودروهای پرنده می‌گذرد. در یک گواهی اختراع که چند سال پیش به ثبت رسیده، جزئیاتی از یک خودروی پرنده احتمالی برای کمپانی Zee Aero که متعلق به «پیج» است، شرح داده شده است. امّا اکنون به نظر می‌رسد که «پیج» در پشت پرده یک جایگزین جالب برای ماشین‌های پرنده باشد؛ یک هواپیمای شخصی بسیار سبک که نیازی به گواهینامه خلبانی دارد.


کیتی هاوک که Zee Aero از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود، اخیراً از یک نمونه اولیه هواپیمای تمام‌الکتریکی رونمایی کرده که تنها ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این نمونه اولیه تنها برای پرواز بر فراز آب‌ها در سفرهای تفریحی طراحی شده و معیارهای قانونی امریکا را برآورده کرده است. به گفته کیتی هاوک، تنها یک دقیقه برای یادگیری کار با این هواپیمای تک‌سرنشینه کافی است؛ هواپیمایی که در سطحی پایین‌تر از دسته فوق‌سبک (Ultralight) مطابق مقررات FAA قرار می‌گیرد و بنابراین نیازی به گواهینامه و لایسنس خلبانی ندارد.


تا پایان سال جاری میلادی، یک نسخه از «کیتی هاوک فلایر» در معرض فروش قرار خواهد گرفت که البته احتمالاً با نمونه اولیه تفاوت زیادی خواهد داشت و سر و صدای کمتری در داخل کابین دارد. کمرون رابرتسون (Cameron Robertson)، از مهندسان کیتی هاوک در این زمینه به نیویورک تایمز می‌گوید:

امیدواریم که این چیزی بیشتر از مفهوم هیجان‌انگیزی باشد که اکثر مردم در مورد ماشین‌های پرنده در سر دارند. البته این محصول و کارکرد آن، دقیقاً آن چیزی نیست که از آن انتظار داریم، ولی فکر می‌کند که این وسیله، نمایی از آینده را به تصویر می‌کشد.

در حالی که کیتی‌هاوک هنوز یک خودروی پرنده واقعی نساخته، این کمپانی برای نوأوری در زمینه‌های هواپیماها تنها نیست. کمپانی هلندی PAL-V اخیراً قبول‌سفارش را برای مدل تجاری پرنده‌اش که قابلیت پرواز در آسمان و حرکت در جاده را دارد، آغاز کرده است. اوبر و ایرباس نیز به دنبال ارائه خودروهای پرنده در آینده هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    لری پیچ اول منبع جست و جوی مردم در دنیا رو تغییر داد حالا هم میخواد عمل حمل و نقل در دنیا رو تغییر بده(که البته خیلی خیلی سخته چون یک ماشین سخت افزاریه) اونوقت مسئولین ما مدام میگن مردم باید ساده زیست باشن و قناعت کنن و جاه طلبی نکنن. اخه اگر ایلان ماسک و لری پیج و زوکربرگ و بیل گیتس و دیگه رهبران واقعی دنیا در طول تاریخ قناعت میکردن که ما هنوز باید با سنگ و نیزه خرس و گرگ شکار میکردیم و خام خام میخوردیم تا از گرسنگی نمیریم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      استیو جابز رو یادت رفت.
      اگه اینو از اهلش بپرسی میگن اصلا مهم نیست که چی بخوریم و چطور زندگی کنیم مهم اون دنیاست که ما تو صف اولیم
      و به این ترتیب ما در جهان سوم ماندنی شدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        اره والا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. reza-a

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (414 ديدگاه)

    وسیله جالبی هست به نظر آینده حمل نقل همچین شکلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا