سایر خودروهای آمریکاییطراحی

نگاهی آینده‌نگرانه به خودروی اسپورت دلورین

طرفداران دلورین DMC-12 باید از شنیدن خبر بازگشت این خودروساز خوشحال و هیجان‌زده باشند. به لطف اخذ مجوزهای لازم در سال ۲۰۱۵، این کمپانی قبلاً قبول سفارش‌ها را آغاز نموده و برای تولید خودرویی اسپورت در اواخر سال جاری آماده می‌شود.

delorean-dmc21-concept12
اما یک هنرمند استراتژی متفاوتی در ذهن خود داشته است. دانشجوی طراحی اوکراینی Yevheniy Bratchyk ایده و دید خود از یک DMC-12 را به تصویر کشیده است. او این خودرو را DMC12 می‌نامد و اگرچه طراحی خودرو برخی مؤلفه‌های خودروی اصلی و قدیمی را دارد اما رندرهای طراحی شده خودرو را مدرن ساخته است.

delorean-dmc21-concept8
در نمای جلوی عناصری همچون جلوپنجره‌ی افقی و جزئیات زردرنگ مه شکن‌ها باقی مانده‌اند. مجموعه‌ی چراغ‌های جلوی لیزری پشت جلوپنجره پنهان بوده و خودرو کلاً فرم نرم‌تری داشته و ظاهری جذاب را به نمایش می‌گذارد.

نمای سه‌چهارم عقب نیز از استراتژی مشابهی پیروی می‌کند. طراح توانسته تِم طراحی افقی بکار رفته در جلو را با بخش عقب نیز هماهنگ و یکپارچه کند. پروفایل کلی اسپورت بک خودرو برای عاشقان این برند دوست‌داشتنی بوده و این رندر چراغ‌ها و دیفیوزر عقب به‌روز شده و شبیه به نسخه‌ی قدیمی را دارد. البته درب‌های گالوینگ نیز از دیگر شاخصه‌های این طراحی است.

کانسپت یاد شده نمای بیرونی فولادی ضدزنگ نمادین خود را حفظ کرده است اما این امر به معنی قربانی کردن وزن نبوده است. ساختار کامپوزیتی خودرو با فولاد ضدزنگ همراه بوده و در بدنه عناصر آئرودینامیکی چون بال عقب، دیفیوزر فعال و رینگ‌های کامپوزیتی سبک‌وزن باعث بهبود کارایی DMC12 شده‌اند.

delorean-dmc21-concept10
Bratchyk می‌گوید: “کوپه‌ی فست بک دو نفره و کاملاً الکتریکی ما به همراه درب‌های گالوینگ خود یادآور مدل افسانه‌ای DMC-12 است.”

delorean-dmc21-concept6
هرچند دلورین جدید شبیه کانسپتی که اینجا می‌بینیم نخواهد بود اما خب این یک تمرین جذاب بوده است. شاید کمپانی دنبال خودروی اسپورت جذابی باشد اما بهتر است چیزی شبیه همین رندرها را بسازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Alireza.GT86

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    خوشگله ، به نظر منم باید یه چیزی شبیه رندر هاش بسازن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferruccio Lamborghini

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عاشق این در های پروانه ای هستم.
    مخصوصا روی SLS Black.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. abdol jalile gol cheshme

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    کاش ھامر پونتیاک دوزنبرگ اولدز و… برگردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Infinite

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    یکی از کاریزماتیک‌ترین خودروهای دنیا…
    خودروهای زیبا زیاد هستند اما خودروهای فوق العاده کم…
    این خودرو فوق العاده بود و امیدوارم مدل جدید هم فوق العاده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا