طراحی

زشت‌ترین طراحی‌های خودروهای ۲۰۱۴

داشتن یک خودروی زیبا همیشه نیازمند صرف هزینه زیادی است. حتماً دلیلی وجود دارد که مک‌لارن‌ها، استون‌مارتین‌ها و لامبورگینی‌ها تا این اندازه گران هستند. در همین حال، کسی به دلیل داشتن بودجه پایین‌تر برای خرید خودرو، لزوماً نباید به دنبال پایین‌ترین طراحی‌ها در بازار خودرو برود.

cube
برندهایی مانند مزدا و هیوندا قبلاً به طراحی‌های بی‌ریشه و تقلیدی مشهور بودند؛ ولی الآن زیباترین خودروهای اقتصادی را تولید می‌کنند و هزینه زیادی را نیز از مشتری طلب نمی‌کنند. ولی متأسفانه بسیاری از برندها به نظر می‌آید با مشتریان خود مشکل دارند و طرح‌های بدی را یکی پس از دیگری روانه بازار می‌کنند. در ادامه فارغ از میزان فروش مدل‌ها، پنج نمونه از زشت‌ترین خودروهای مدل ۲۰۱۴ را مرور می‌کنیم. شاید تعریف زیبایی و زشتی بسیار نسبی باشد بنابراین ما الگویی را برای این انتخاب‌ها در نظر گرفته‌ایم: نداشتن تناسب.

میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۴

میتسوبیشی سعی خودش را کرده است. مدل اوت‌لندر اسپورت کراس‌اور وضعیت چندان بدی ندارد. همین‌طور مدل لنسر یکی از سدان‌هایی است که به خوبی در بازار شناخته نشده است. ولی میراژ نمونه‌ای شکست‌خورده از تلاش این خودروساز برای تولید یک ساپ‌کامپکت مقرون‌به‌صرفه بوده است. ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به هیونداهای قبل از ۲۰۱۱ است. با صرف یک یا دو هزار دلار بیشتر می‌توان یک خودرو با ظاهری بسیار بهتر خرید.

نیسان کیوب مدل ۲۰۱۴

وقتی آدم یک راننده را در جاده با نیسان کیوب می‌بیند، طراحی عجیب و غریب جعبه‌ای خودرو، بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند. حتماً گزینه‌های زیادی برای یک شاسی‌بلند وجود دارند؛ از جمله سایون xB. اگر هم نیاز به فضای بیشتری در داخل کابین دارید و بودجه‌تان هم کم است، می‌توانید یک مینی‌ون بخرید.

لینکلن MKT مدل ۲۰۱۴

اگر کسی بیش از ۵۰ هزار دلار برای چنین خودرویی خرج کند، حتماً یا سن زیادی دارد و یا چشمانش به‌درستی نمی‌بیند.
هدف لینکلن از این طراحی این خودرو چندان مشخص نیست. به نظر می‌رسد که به جلوی خودرو حمله شده، ولی حمله به‌اندازه‌ای با آن مهربان بوده که اندکی بینی برای جای‌گرفتن نشان لینکلن برایش باقی بگذارد. همین‌طور طراحی عقبش به گونه‌ای است که از ترس دو چرخ شدن خودرو، کمتر کسی حاضر می‌شود اجسام سنگین در صندوق عقبش قرار دهد.

فورد فیستا سدان مدل ۲۰۱۴

وقتی فورد فیستا در جاده است، انگار به طرف زمین حرکت می‌کند. تناسبی در طراحی جانبی این خودرو وجود ندارد و چرخ‌ها آنقدر کوچکند که برای چنین سدانی حقیر و کُمیک به نظر می‌رسند. مدل سدان فورد فیستا یکی از زشت‌ترین خودروهای اقتصادی امروز است؛ این در حالی است که مدل هاچ‌بک و به خصوص تریم ST، ظاهر بسیار خوبی دارد.

هوندا اینسایت مدل ۲۰۱۴

هوندا دست به کاری زد که تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید؛ یک نسخه زشت‌تر از خودروی رقیب یعنی «پریوس» را کپی نمود. خودروهای هیبریدی به خودی‌خود مشکلی ندارند. امّا دلیل نمی‌شود که ظاهری شبیه به هاچ‌بک سدان‌های فرانکشتاینی داشته باشند. اگر یک کمپانی کوچک مانند تسلا می‌تواند خودروهای زیبای الکتریکی تولید کند، بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا هم می‌توانند یک هیبرید با ظاهری مناسب برای ما تولید کنند.

به غیر از این پنج مدل، ممکن است نمونه‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که از قلم افتاده‌اند؛ سعی کنید در اینجا حتماً به آن‌ها اشاره داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. سارا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    راستی یادم رفت
    1.فیس لیفت زانتیا
    2.سایپا 141
    3. سایپا 132
    4. 405 اس ال ایکس
    5. پارس تندر !
    6. 206 صندوق دار (اینو از بس دیدیم عادت کردیم اوایل که اومده بود شکل یه 206 بود که یکی پاشو گذاشته باشه روش له شده باشه)
    7. سیناد
    8. داشبورد سمند و پارس
    9. تو دری های ال90

    بازم بگم ؟! بگم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghasem

      ۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نمیخواد اینجوری بگی… بگو محصولات ایران خودرو و سایپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      فیس لیفت زانتیا و سیناد … وای وای از شاهکارهای خودروسازی ما بودند یه گند کاری واقعی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سارا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    در ایران هر 5 ساعت یک دانش‌آموز در تصادف می‌میرد
    http://www.shahrekhabar.com/social/1413980340486728

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. دوسته سارا

    ۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سارا جون با عرض معذرت ،این آشغال ها رو که لیست گرفتی جزء ماشین حساب نمی شن بحث امروز ما در مورد ماشینه نه لگن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سجاد

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ما هر روز اینقدر ماشین قدیمی و عقب افتاده ، اونهم به تعداد نامحدود ، میبینیم که این ماشینها بسیار مدرن و زیبا به چشممون میان!
    .
    خدایی تو کدوم کشور دنیا هنوز ایربگ راننده و فرمان هیدرولیک ، آپشن محسوب میشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا