قایق رؤیایی بوگاتی

شکی نیست که بوگاتی سخت مشغول آماده سازی شیرون کبیر است، ابر خودرویی که می‌رود تا در نمایشگاه خودروی ژنو چرخ جای چرخ‌های برادر بزرگ‌تر خود بنهد. اما در این گیرودار ستاره‌ درخشان گروه فولکس‌واگن، اوقات فراغتش را با پالمر جانسون – شرکت قایق‌سازی ساکن ویسکانسین- می‌گذراند که نتیجه‌اش چیزی است که می‌بینید: ابر قایقی که تنها برای ثروتمندان آب را می‌شکافد.

bugatti niniette palmer johnson yacht
شناور مورد بحث Niniette نام دارد؛ نامی زیبا که بنیان‌گذار بوگاتی، اتوره بوگاتی، برای دخترش برگزیده بود. سه مدل با طول متفاوت از این قایق تفریحی موجود خواهد بود که پیکره‌ی تمامی آن‌ها پوشیده از قشری فیبر کربنی است که طرحش را از مدل‌های کلاسیک کمپانی همچون تایپ ۴۱ رویال و تایپ ۵۷ سی آتلانته به عاریه گرفته. و اما رنگ‌آمیزی دو طیفی این قایق خوش‌منظر جدا از نشانه‌های فوق مدرنی چون طراحی یک تکه شیشه جلو و ستون‌های انتخابی C شکل برای سقف، یادآور تاریخچه برجسته این کمپانی است.

bugatti niniette palmer johnson yacht
مگر می‌شود در سواحل خوش آب و هوا شناور بود و از الطاف نور خورشید لذت نبرد؟ در همین راستا روی عرشه Niniette فضایی مناسب چهار نفر تعبیه کرده‌اند تا شما خریدار محترم هیچ کمبودی حس نکنید. همچنین جهت اطلاع آن دسته از مرفهانی که شخصاً علاقه‌ای به کنترل شناور ندارند، پالمر جانسون فکر شما هم بوده و کابینی در قایق مختص خدمه در نظر گرفته است.

bugatti niniette palmer johnson yacht
هنوز سخنی از پیشرانه ساخته آبی بوگاتی به میان نیامده اما بنا به گفته پالمر جانسون حداکثر سرعت کوچک‌ترین مدل ۳۸ نات (حدود ۴۵ مایل بر ساعت) است؛ به هر حال قرار نیست با هیولای درون پیکره‌ی ویرون که ۱۶ سیلندر و چهار توربو شارژر را به بردگی گرفته بود رو به رو شویم. به‌علاوه بد نیست بدانید که سال‌ها پیش و در دهه ۱۹۳۰ میلادی، بوگاتی به طور محدود درزمینه قایق‌ها و یات (yacht) های مسابقه‌ای دست داشت اما پیش از این هیچ‌گاه با پالمر جانسون همکاری نداشته است.

bugatti niniette palmer johnson yacht
استفان برانگز، یکی از اعضای هیئت‌مدیره بوگاتی، در بیانیه‌ای مرتبط با این موضوع اذعان داشت: «این پروژه‌ی واقعاً مخصوص دو برند با بیش از صد سال تجربه در ساخت وسایل رده‌بالا در حوزه خود را به کنار یکدیگر می‌آورد»

قیمت پایه مدل ۴۲ فوتی تقریباً ۲٫۲ میلیون دلار است و در همین حین مدل میانی ۶۳ فوتی حدود ۳٫۵ میلیون دلار برای خریدار آب می‌خورد. البته هنوز خبری از قیمت بزرگ‌ترین مدل یعنی مدل ۸۸ فوتی نداریم. کار ساخت و ساز تا یک سال به طول خواهد انجامید و هیچ دو قایقی شبیه به هم نخواهند بود چراکه ذره به ذره این شناورها مطابق میل صاحب آینده‌شان تغییر خواهند کرد.

منبع:دیجیتال ترندز

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

7 دیدگاه

  1. امير علي
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    من یه دونه از این قایقا رو داشتم پانو رو خشکی نمیزاشتم

    پاسخ
  2. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    شاید باورش واسه شما سخت باشه اما عجیب تر از این قایق قفل کردنه راست کلیک تو سایت پداله! هر چند با گرفتن دکمه ctrl میشه صفحه جدید باز کرد!……

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    این همکاریها معمولا نتایج خیلی خوبی داره و باعث پیشرفت هر دو کمپانی میشه.

    پاسخ
  4. دریا نورد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    به دریا رفته میداند مصیبتهای دریا را … اگر با همین قایق دوساعت توی دریای طوفانی باشی قایق که هیچی حاضر میشی همه اموالتا بدی تا توی خشکی باشی . دوست عزیز از من این نصیحت را بشنو که هیچ جا برای آدم دوپا بهتر از زمین سفت نیست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.