ماهیندرا در اندیشه خرید پینین فارینا

استودیوی طراحی بسیار مشهور ایتالیایی پینین فارینا ممکن است به تملک ماهیندرای هندوستان درآید. طبق گزارش رویترز، این شرکت 85 ساله و شریک قدیمی فراری، آلفارومئو، مازراتی، پژو و دیگر خودروسازان معروف بعد از رکود و پایان قرارداد مونتاژ خودروهای آلفارومئو و ولوو، به دنبال شریک تجاری مناسبی برای خروج از بحران می‌گردد.

Ferrari 512S Modulo by Pininfarina (15)
تعداد کارکنان پینین فارینا، اکنون 677 نفر و تنها نصف تعدادی است که در سال 2006 در این شرکت فعالیت می‌کردند. در سال 2014 این شرکت زیانی 1.6 میلیون دلاری را به ثبت رساند. موافقت‌نامه ای برای فروش 76 درصد از سهام خانواده پینین فارینا با ماهیندرا امضا شده است.

2013 Pininfarina Sergio concept
2013 Pininfarina Sergio concept

Sergio Pininfarina -- 1926-2012
Sergio Pininfarina — 1926-2012

ماهیندرا به‌عنوان مالک سانگ یانگ کره جنوبی، در اندیشه تصاحب ساب سوئد نیز می‌باشد تا بدین ترتیب حتی وارد بازار ایالات‌متحده نیز بشود. شاید اولین نکته مثبت این مالکیت‌ها، تأثیر پینین فارینا بر روی طراحی خودروهای سانگ یانگ باشد تا دیگر شاهد انتقادات از طراحی این محصولات نباشیم.

11 دیدگاه

  1. CBR400
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    خیلی وقت بود که از پینین فارینا خبری منتشر نشده بود . امیدوارم هرچه زودتر پینین فارینا از بحران خارج بشه . اگه اشتباه نکنم سومین عکس مربوط به فراری تستاروزا هستش .

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    این هندیها باید راه چین رو شروع کنن و حتی میتونن رو دست چین رو هم بیارن،از نظر جمعیت که خیلی نزدیک به اونا هستن،با این جمعیت کارای خیلی بزرگی میتونن بکنن

    پاسخ
  3. مجتبی(ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    اره دیگه کمپانی های غول و کارگرای بدبخت با دستمزد ارزون

    برده داری مدرن

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    هند!؟

    آخه آدم چی بگه؟؟؟

    حیف که دیگه پینین فارینا اون سود دهی سابق رو نداره وگرنه فیات یا یکی از زیرمجموعه هاش باید میرفتن تو کارش

    (البته یه نکته ی خوبی هم داره، اینکه هندی ها چیزی از طراحی حالیشون نیست و قطعا نمیتونن توی طرح های پینین فارینا دخالت کنن و سبک و روشش رو عوض کنن)

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (1170 دیدگاه) ,

    درود. واقعا نمیدونم چی بگم!! پینین فارینای بزرگ حالا باید سهامشو بفروشه تا به بقا ادامه بده. حتی همکاری با شرکت های خودرو ساز چینی هم از بحران نجاتش نداد و مجبور شد سهامشو به شرکت هندی بفروشه. فقط کاش توی متن میگفتن که این شرکت هندی کارش چی بوده و این همه سرمایه رو از کجا آورده که پینین فارینا رو خریده و تو فکر ساب هم هست.

    خدایا شرکتهای طراحی ایتالیایی رو از بحران نجات بده. ما رو هم از بحران نجات بده 😉

    پاسخ
  6. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    نمی دونم این چیزی که می گم چقدر دیس لایک می تونه بخوره 🙂
    اما حداقل نصف ماشین های زیبای جهان از زیر دست پنین رد شده
    بقیه شون هم مربوط به شرکت های آلمانی هستن

    واقعا نهایت تناسب تو طراحی های این شرکت هست که حتی با قدیمی شدن ماشین ها هم طراحی زشتی ندارن

    امیدوارم اگه مالکیتش تغییر می کنه تاثیری در کیفیتش نداشته باشه
    البته همونجورم که بالا گفتن منم امیدوارم که یه معجزه ای بشه و این سانگ یانگ های زشت درست بشن
    چون واقعا بی استعداد تر از سانگ یانگ تو طراحی خودرو فقط چینی ها هستن و بس

    پاسخ
  7. javid
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    با سلام
    من واقعا تاسف خوردم واسه این خبر اخه این شرکت با این همه طرح های افسانه ای که داشت حالا باید بره زیر دست هند
    واقعا افسوس

    پاسخ
  8. Lamborghini REVENTON
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    سلام.
    آیا می دانستید شرکت هندی TATA برای یک ایرانی است که به خاطر بوجود آوردن کارخانه ی آهن اون رو راه اندازی کرد.
    البته الان نه نزدیک به دو یا سه قرن پیش.!!!!!
    اسم کاملشو نمیدونم ولی اون یک تاجر بود.

    پاسخ
  9. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    با این روند خریدی که چینی ها و هندی ها راه انداختن ممکن در اینده اسمی از خودروسازان معروف نمونه…الان جگوار که مال تاتا هندوستان توی این چندسال فقط یه ماشین داده بیرون و فقط به فیس لیفت محصولات دست میزنه..

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل فرهاد
    فرهاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماهیندرا یک شرکت خودرو سازی هندی میباشد . و همون طور که مشخص شرکتهای بزرگ هند دست مهاراجه ها است که ثروت نا مشخصی دارن و دارن سعیشون میکنن که در جهان خودشون به یه نحوی مطرح کنن .شرکتهای معروفی چون جاگوار.لندروور. هم دست هندی هاست.کاش ایران هم میتونست خودرو سازیشو گسترش بده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.