ارزش 15 میلیارد دلاری فراری

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات-کرایسلر معتقد است که تحلیلگران وال استریت، به شدت ارزش کمپانی زیر مجموعه او یعنی فراری را دست کم گرفته اند. او این ارزش را 15 میلیارد دلار برآورد می کند نه 4.6 تا 7.5 میلیارد ارزیابی شده.

اولین فراری ساخته شده توسط انزو
اولین خودرو ساخته شده توسط انزو فراری

با این وجود، مارچیونه می گوید که فراری به هیچ وج، فروشی نیست. با توجه به برنامه پنج ساله و در نظر گرفتن امکان افزایش تولید این شرکت به 10 هزار دستگاه در سال، ارزش فراری تا دو برابر ارزیابی تحلیلگران بالا می رود. گرچه تصمیم شرکت برای حفظ سطح تولیدات کنونی به میزان 7000 دستگاه برای انحصار بیشتر و البته افزایش سود می باشد.


قرار است فراری به طور منظم تری و هر سال یک مدل جدید معرفی کند و طول عمر هر مدل نیز چهار سال تا قبل از تجدید شدن و ارائه نسخه M یا Modificato و سپس 4 سال دیگر تولید مدل اصلاح شده و در مجموع 8 ساله خواهد بود.

Ferrari presentation slide
نکته جالب نمودار ارائه شده، جمله پایانی آن است که با خط درشت نوشته شده: فراری برای فروش نیست. آیا خریداری هم برای آن مطرح بوده است؟

74 دیدگاه

    1. مارال
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      با یه حرف سرجیو خیلی حال کردم : تکنولوژی هیبرید هنوز به اون حد تکامل نیافته که از آنها در خودروهای فراری استفاده شود

      پاسخ
  1. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    خاص بودن رو انتخاب کرده
    نه مثل لامبو افزایش کمیت رو
    خب هر کمپانی سیاستی داره
    و
    البته ممکنه یه ماشین خاص توی هر کمپانی
    سیاست تولید خاصی داشته باشه
    تو سطح بالا بوگاتی برای VW
    G class که خاص هستش و البته گرون بودنش هم بخاطر همینه
    این خودش یه مانور تبلیغاتی برای فراریه
    که بخواد بار دیگه ابهت خودشو نشون بده

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      فراری همواره از نظر تکنولوژی پیشرو بوده
      طوری که برای رفع مشکلات و ارتقاع اونتادور
      مدیرعامل لامبو دستور داد یه دستگاه f12 برلینتای بخرن
      <>

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      زوندا اشتباه نکن .

      فولکس با استفاده از شاس مدولار توانسته قیمت لامبورو پایین نگه داره .

      چون پلتفرمش با ائودی و … مشترکه .

      ارزش کارو نیار پایین .

      اینکه برای هرمدل خودرو یک شاسی تعریف کنی و تولید کنی هنر نیست .

      این هنره که با یک شاسی چندین مدل خودرو در انواع و اقسام و سایزهای

      مختلف تولید کنی .

      ( افزایش بهره وری و سود بیشتر همراه با کاهش هزینه )

      منهای جمله ایی که در پرانتز عرض کردم ، این خودش اوج تکنولوژی رو

      میرسونه .

      فولکس واگن ، غول خودرو سازی دنیا . خداییش خیلی غوله . مو به تنم سیخ

      میشه وقتی اسمش میاد .

      مخصوصا با نمودار زیرمجموعه هاش .

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        میلاد عزیز
        VW بهترینه اصلا
        ولی اصلا فراری و این خبر چه ربطی به vw و افتخاراتش داره؟
        و خاص بودن فراری چه ربطی به تولید لامبو با پلتفرم audi داره؟

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          منظور منو متوجه نشدی .

          فراری میگه ایا خریداری براش هست ؟؟؟

          من میگم بله . اگر فولکس بخواد میتونه بخره . به نظر

          شما فولکس واگن با اون همه دارایی نمیتونه فراری رو

          بخره ؟؟

          این جمله ی شماست درسته ؟؟؟

          ( خاص بودن رو انتخاب کرده
          نه مثل لامبو افزایش کمیت رو )

          مثل لامبو یعنی چی ؟؟؟

          ایا فراری محصولی در رده ی قیمتی لامبو نداره ؟؟؟

          چون لامبو پرفروش تره پس دنبال کمیت است ؟؟؟

          نه . این حرف شما درست نیست . فراری کلا نسبت به لامبو

          کمتر فروش میره . ایا فراری اف اف و کالیفرنیا قیمت

          پایینی ندارند ؟؟؟

          شما داری ارزش لامبورو میاری پایین . چون دنبال کمیته

          و پرفروشه . هر برندی که کمتر فروش میره دلیل بر خاص

          بودنشه ؟؟؟ شماها در مورد مازراتی هم همینو گفتید .

          من میگم چون لامبو رفته زیرمجموعه ی فولکس و از پلت

          فرم ائودی استفاده میکنه ، هزینه هاش سر شکن میشه .

          و اینو مطمئن باش که نه جنرال موتورز و نه

          فیات هیچکدامشان نمیتونند مثل فولکس عمل کنند .

          اگر میتوانستند مدل های الفا کم نمیشد .

          مدلهای فیات کم نمیشد .

      2. reza
        سوابق: (24 دیدگاه) ,

        پس فراری باید از ایران خودرو و سایپا یاد بگیره ماشین بسازه یه شاسی 100 مدل بعدش لامبو از پلتفرم ائودی استفاده می کنه نه شاسی

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          من به شما دارم میگم ماه رو ببین . شما داری نوک انگشت

          منو میبینی .

      3. تصویر پروفایل Ferrrrari-Juve
        Ferrrrari-Juve
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        اونقدر قیمتی هم که داره لامبو واسه ایتالیایی بودن نه تفکر فولکس واگن.
        458…

        پاسخ
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    فراری دیگه خودتو لوس نکن .

    فولکس واگن 114 میلیارد دلار فقط صرف سرمایه گذاری میکنه .

    همچین رقمی رو تو خوابتم نمیتونی ببینی .

    اونوقت اومده میگه : خریداری هم برای ان مطرح بوده یا نه !!!!

    فولکس با این 114 میلیارد دلار 8تا مثل تورو میخره میفروشه تازه 9

    میلیارد دلارم براش میمونه .

    فولکس از نظر مالی ، مولتی تیلیاردره .

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      یعنی VW رو با فراری مقایسه میکنی از نظر سرمایه؟
      روند فراری مشخصه وقتی برای مالکیت لافراری باید 4تا فراری داشته باشید
      پس خودش میخواد خاص بمونه
      و جمله ایا خریداری براش بوده یا نه
      رو نویسنده نوشته
      و
      خود فراری زیر مجموعه فیات-کرایسلر هستش
      که کم سرمایه نداره و داره بسط هم پیدا میکنه

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        من فراری رو با فولکس مقایسه نکردم . گفتم فولکس با

        پولی برای سرمایه گذاری گذاشته کنار میتونه 8تا برند فراری بخره .

        خودت ضرب و تقسیم کن . ببین درست میگم یا نه .

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          حرف من اینه که فیات در حق فراری و مازراتی واقعا کم

          کاری کرده . کاری که فولکس برای لامبو . بنتلی . ائودی .

          و …انجام داده ، فیات برای فراری و مازراتی انجام

          نداد . الان سو تفاهم بر طرف شد . ؟؟؟؟+

        2. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          میلاد بد جایی اومدی گیر میدی به فراری 🙂 🙂

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود صادق جان .

          من گیر به فراری ندادم . گفتم فکر نکنه خیلی گرونه و

          هیچ شرکتی هم پول نداره . هروقت به معرض فروش گذاشته شد

          و مشتری پیدا نشد اونوقت بگه .

        4. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          داش میلاد کم کم داری تعصبی برخورد میکنیا!!! اینو که شوخی کردم 🙂 😉

    2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
      سوابق: (620 دیدگاه) ,

      بسمه تعالی

      میلاد تو خیابون مواظب خودت باش!!! چون اگه بیام تهران اولین کاری که میکنم،میام تورو خفت میکنم!!!!!!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        چطوری بی معرفت .

        تو جواب پیغام جیمیلمم ندادی .

        تو منو خفه کنی ؟؟؟

        ها ها ها ها ها .

        جرأتشو داری ولی دلشو نداری . 🙂 🙂 🙂

        پاسخ
    3. محمد ر
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      یعنی شما از مدیر عامل فراری بیشتر متوجه میشی؟؟!!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        محمد جان من نگفتم بیشتر متوجه میشم . فراری پرسیده کسی هست که

        فراری رو 15 میلیارد دلار بخره ؟؟؟ منم گفتم وقتی فولکس برای

        سرمایه گذاری 114 میلیارد دلار میذاره کنار ، پس میتونه فراری رو

        بخره . با 114 میلیارد دلار 8 تا فراری میتونه بخره .

        قبول کن فیات برای مازراتی و فراری کم کاری میکنه . اگرنه الان

        خیلی خیلی جایگاهشون بالاتر بود .

        پاسخ
    4. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2213 دیدگاه) ,

      برادر من 10 میلیون ماشین رو با 7000 تا مقایسه میکنی؟اون هم وقتی شرکت پورشه و ائودی و بنتلی زیرمجموعه های ولکس واگن هستن؟

      پاسخ
      1. امین
        سوابق: (435 دیدگاه) ,

        عزیزه من میلاد، فولکس واگن با فراری چه تشابهی دارن که مقایسشون میکنی؟ اگه اینجوریه جیلی هم میتونه فراری رو بخره. خاص بودن با بازاری بودن فرق داره.

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . امین جان شما یکبار دیگه جواب هایی رو که برای

          بچه ها گذاشتم رو بخون . من منظورمو بد رسوندم .

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        احسان جان داداش گلم دوباره دیدگاه منو بخون . من اصلا حرف فروش

        رو نزدم . من یک اشتباهی که کردم اسم فیات رو نیاوردم .

        من در جواب مدیر فراری گفتم بله کسی هست که فراری رو بخره .

        مگه اشتباه گفتم ؟؟؟؟

        فولکس پولشو نداره ؟؟؟

        کی حرف از فروش زد ؟؟؟ چرا حرف تو دهن من میذارید .

        فیات در حق زیرمجموعه هاش کم کاری کرده . به خاطر همینه داره

        شخم میزنه . مگه مدلهای الفا کم بودند .

        کوپه داشت . استیشن داشت . سدان داشت . همش رفتن و محدود شدن

        به دو الی 3 تا مدل . و بقیه برندها .

        خودت الفای 6 سال پیش رو با الان مقایسه کن . همینطور فیات .

        پاسخ
    5. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      جالبه با اینکه فروش تویوتا بیشتره ولی درآمد فولکس بیشتره(به خاطر برند های ارزشمند تر در لیست زیر مجموعه هاش)
      پر درآمدترین شرکت ها در صنعت خودروسازی به شرح زیر است:
      فولکس : 254 billions usd
      تویوتا: 222
      جی ام: 156
      دایملر : 150
      فورد: 134
      فیات: 110
      هوندا : 104
      و….
      فولکس واگن 11 شرکت بزرگ دنیا از نظر میزان درآمد هست(لیست شامل انواع شرکت های دولتی و خصوصی است)
      تویوتا 13 شرکت بزرگ دنیا از نظر درآمد
      جی ام 23 شرکت بزرگ دنیا از نظر درآمد
      دایملر 24 شرکت بزرگ دنیا از نظر درآمد
      فورد 33 شرکت بزرگ دنیا از نظر درآمد
      فیات 52 شرکت بزرگ دنیا از نظر درآمد
      هوندا 57 شرکت بزرگ دنیا از نظر درآمد
      و….

      پاسخ
      1. PEUGEOT
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        زیگما جان میشه منبع این لیستی که دادی رو بگی
        می خواستم کامل این لیستو ببینم

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          لینکش رو براتون در کامنت جداگانه میذارم
          این لیست شامل بزرگترین شرکت های دنیا بر اساس درامد هست. اون خودروساز های که گفتم، تنها خودروساز هایی بودن که در 100 تای اول بودن
          دو تا عدد به دلار هم نوشته شده. یکیش میزان ارزش و سهام هست که اپل بیشترینه، یکی میزان درامد هست که والمارت بیشترین هست.
          سوالی داشتید در خدمتم

        2. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          لیست جالبی بود زیگما
          تا حالا در این مورد سرچ نکرده بودم
          من هم تشکر میکنم

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        بیشترین سود فولکس به خاطر فروش در چین و استفاده از سیستم

        مدولار است . قبلا هم اینو به شما گفتم .

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          شرکت فولکس بیش از 280 مدل خودرو تولید میکند.این شرکت سیستمی

          دارد که اجازه میدهد از اشکودای ساده تا بنتلی لوکس را با

          ساده ترین ادوات بسازند!!!در حقیقت این سیستم انها شامل 4

          ابزار میشود.یکی برای خودروهای اسپورت.یکی برای خودروهای

          میان سایز و دیگری برای خودروهای بزرگ اندازه و اس یو وی .

          این کار پروسه تولید انهارا خیلی راحت و کم هزینه و سود

          سرریز شده را بیشتر میکند.

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          کار دیگری که فولکس واگن در کاهش هزینه ها میکند ، استفاده از

          مهندسیه مدرندر طراحیه شاسی ، استاندارد کردن مکان موتورو یک اندازه

          کردن فاصله ی پدال گاز تا محور حرکتی است که سبب میشود ، بتواند از یک

          پلت فرم و پیشرانه مشترک برای چند محصول استفاده کرده و هزینه ی گزاف و

          تولید پلت فرم جدید را به شدت کاهش دهد

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          میلاد من قبول دارم فولکس خیلی قدرتمند و با برنامه هست
          ولی وقتی بحث خط تولید و مونتاژ ارزان به میان میاد، تویوتا خیلی خیلی پیشرفته تره. نوع عملیات مونتاژ تویوتا کلا متفاوته…..

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          خودت جواب سوال خودتو دادی .

          تویوتا با اینکه بیشتر میفروشه سودش کمتره .

          اما فولکس نه .

          الان بحث سود و ضرره .

          فولکس به خاطر اون سه خط تولید شاهکارشه که سودش

          زیاده . هر پورشه به پول ما براش 60 میلیون تومان

          سود داره . خیلی حرفه .

          اینها در کنار بوگاتی ایی است که مدام داره ضرر میده .

          80درصد سود فولکس به خاطر استفاده از سیستم مدولار است .

    6. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      اصلا مقایسه فراری با فولکس کار صحیحی نیست، شما میتونبد فراری رو با آئودی یا پورشه مقایسه کنید ولی با فولکس نه، بعدشم فولکس اگه فراری رو بخره، غیره خراب کردن این برند دیگه کاری نمی تونه براش بکنه!!!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        من اشنباهی فولکس رو با فراری مقایسه کردم .

        منظورم عملکردهای فولکس برای زیر مجموعه هاش در مقابل عملکرد

        ضعیف فیات برای فراری و مازراتی بود .

        ولی اینو بدون که 15 میلیارد دلار که سهله . فراری 50 میلیاردم

        باشه فولکس قدرت خریدشو داره .

        بعدشم هروقت شما به من ثابت کردی که فولکس یکی از زیر مجموعه

        هاشو خراب کرده ، که بخواد فراری خراب رو خراب کنه ، شما هرچی

        بگی من قبول دارم . تو فقط یکیشو نام ببر .

        فولکس تمام زیر مجمعه هاشو کشیده بالا . در حد عالی .

        الکی و بدون سند حرف نزن صادق جان .

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          میلاد جان اینکه میگم خراب کنه منظور اینه که از اصالت ایتالیایی خارجش میکنه، همونطور که یه جورایی داره برا لامبو این کارو میکنه
          در مورد فیات هم تا حدودی حرفتو قبول دارم، ولی یه جورایی هم قبول ندارم، مثلا به آئودی نگا کن، زیر مجموعه فولکس هست ولی به قولی مستقل فعالیت میکنه، با این همه حال برای بعضی ماشیناش فولکس میاد توی شاسی یا موتور کمکش میکنه، ولی فراری اینطور نیست، چرا؟ چون استقلال فراری خیلی بیشتره، جوری که اصلا نمیشه فهمید که زیرمجموعه فیات هستش، بعدشم آخه فیات چه جوری به فراری کمک کنه؟! فیات اصلا در سطح فراری نمیتونه تولید کنه، وقتی هم که بحث کمک توی موتورای پر قدرت برای مازراتی و آلفا میشه فراری کمکشون میکنه نه فیات، توی این مورد میشه گفت فیات شاید فقط در حد کمک مالی بتونه فراری رو کمی تامین کنه.

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . از شما بعیده اقا صادق . لامبو زیر مجموعه ی

          ائودی است . الان یادم نیست ولی تا شب برا ترتیب

          زیرمجموعه های فولکس رو برات میگم .

          ولی قبول کن فیات ر ی د ه به به زیر مجموعه هاش .

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          بابت فضولی عذر میخوام
          ولی بنظر من فیات داره یه مسیر رو طی میکنه و آینده ی درخشانی داره. شما نباید فقط به گذشته نزدیک نگاه کنی.(هرچند میلاد خودت میدونی من معتقد به زمان حال هستم)
          کلیه زیر مجموعه های فولکس به شرح زیر هست:
          در بخش تولیدات
          AUDI AG
          Automobili Lamborghini S.p.A.
          Bentley
          Bugatti Automobiles S.A.S.
          Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
          Ducati Motor Holding S.p.A.
          Ducati Corse S.r.l.
          MAN SE
          Scania AB
          SEAT, S.A.
          ŠKODA AUTO a.s.
          Volkswagen Commercial Vehicles
          Volkswagen Passenger Cars
          Volkswagen Marine
          quattro GmbH
          در بخش دیزاین و طراحی
          Italdesign Giugiaro
          بر بخش های مالی
          Volkswagen Financial Services AG
          Volkswagen Leasing GmbH
          در دیگر بخش ها
          Volkswagen Group Fleet International
          Volkswagen Group Supply
          Volkswagen Air Service
          industrial:
          Volkswagen Industrial Motor
          international:(این بخش بیشتر شامل کمپانی هایی میشه که در دیگر کشور ها فولکس ثبت کرده تا مالیات کمتری بخوره بر محصولاتش)
          Volkswagen Group China
          Volkswagen Group India
          Volkswagen Group of America, Inc.
          Volkswagen Group Australia
          Volkswagen do Brasil
          Volkswagen Group Ireland
          Volkswagen Group Italia S.p.A.
          Volkswagen of South Africa (Pty) Ltd
          Volkswagen Group United Kingdom Ltd.

        4. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          میلاد جان میدونم لامبو تحت آئودیه ولی همون آئودی توی خیلی از طرحاش از فولکس کمک میگیره، که بعضی اوقات شامل شاسی هایی برای لامبو هم میشه

        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          من دیگه نخوام ازین ها خبر داشته باشم باید برم ….

          اما منظور من چیز دیگری بود . حالا شب وقتی رفتم خانه

          مینویسم .

        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          من دیگه نخوام ازین ها خبر نداشته باشم باید برم ….

          اما منظور من چیز دیگری بود . حالا شب وقتی رفتم خانه

          مینویسم .

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود . بحث خودروسازهاست .

        تجربه و زمان نشان داده که فولکس شرکتهای خودروساز خوب را میخرد .

        پاسخ
    7. Reza
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      آقا میلاد بدون اینکه تو خیلی بحثا اطلاعات داشته باشی همینجوری یه چیزی میگی.
      فروش فراری توی سال 2012 بیش از7 هزا دستگاه بوده درحالی که لامبورگینی کمتر از 2 هزار دستگاه بوده.

      پاسخ
  3. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    وای بهتر از این دیگه نمیشه.

    اگه هر سال یه مدل جدید معرفی بشه واقا خیلی خوب میشه و از دست این مدل های قدیمی راحت میشیم.

    **only ferrari**

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      برای یک عاشق ، این مسأله هیچ وقت راحتی نیست . عذاب است .

      پاسخ
  4. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    درود بر داداش بزرگه 🙂
    کارش بیسته فراری
    عاشق لافراری م ناجور ناجور
    پرچم فراری بالاست

    پاسخ
  5. Metalhead
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    ارزش ایران خودرو و سایپا چقدره؟؟ مفت هم بدنش کسی نمی خره

    پاسخ
  6. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    با این جمله آخر که نوشتن فراری برای فروش نیست میخواستن پز بدن که ما مالک یکی از خاصترین برند ها هستیم

    اصلا از نظر من 20 میلیارد می ارزه ( روی میراث فراری نمیشه قیمت گذاشت )

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      حقا هم خاص هستش، فراری جدای از ماشیناش برای ایتالیا یه نوعی صنایع دستی هم محسوب میشه، اونوقت این رو میخواید با پول جایگزین کنید!!!

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        صادق جان ، الان با کامنت من موافقی یا مخالف ؟
        من متوجه نشدم

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          🙂 🙂

          احسان جون اینا کلی نوشتم، ولی در کل باهات موافقم، مخصوصا با جمله ی تو پرانتز

  7. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    فراری جرء معدود شرکتاییه که همیشه در اوج بوده، اینی که میبینید الان یکی مث بوگاتی شده پرسرعترین، دلیلش اینه که فراری کمی از پشتکار خودشو برای پبشرفت تکنولوژی صرف کرد و تمام نیروش روی روی سرعت و قدرت هزینه نکرد، نمونش هم لافراری که از لحاظ تکنولوژی و آیرودینامیک مث گنجینه میمونه!

    پاسخ
  8. mojtaba..designer
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوست عزیزی که داری محصولات آلمان و گروه وولکس واگن رو با هنر مطلق ایتالیا مقایسه میکنی….
    ببین هیچ کسی منکر کیفیت و خوب بودن وولکس واگن/آئودی/بنتلی/پورشه/لامبو و … نیست.

    ولی حقیقت اینجاست که روحی که یک ماشین داره و براحتی با انسان رابطه برقرار میکنه تنها تو محصولات Ferrari دیده میشه.
    Ferrari کمپانی هستش که همه چیزش نامبر1 هستش.

    بیخودی نیست که فراری هنر ملی ایتالیا رو یدک میکشه..اگه این رو هم بدونی ایتالیا مهد طراحی و اتاق سازی دنیاس.

    کلا Ferrari رو نمیتونی با هر ماشینی قیاس کنی.
    حالا ببین چقدر پول دارن حتی میتونن تونل باد اختصاصی Ferrari بخرن چه برسه به خود مجموعه ی مارانللو.!!!!!!

    FERRARI IS NOT FOR SALE !

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      مجتبی جان، ایول داری

      با تموم حرفات موافقم ولی فقط یه چیزی، درسته که لامبو تحت فولکسِ ولی هنوز خون ایتالیایی تو رگاشه

      بعدشم یه چیز دیگه (البته اینو کلی عرض میکنم)، کارکنان فراری فقط ایتالیایی هستن، یعنی هیچ نژاد دیگه ای توی اون کارخونه کار نمیکنه مگر برای کارهای پیش پا افتاده، توی مستند فراری، کارکناش جوری حرف میزدن که انگار دارن از خون و گوشتشون برای این ماشین مایه میزارن!

      حالا میخواید بگید ارزشش 1 دلار یا 1000000000 دلار، محالِ فراری از ایتالیا خارج بشه

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        صادق جان کدام خون و رگ ؟؟؟

        موتور ؟؟؟

        پلتفرم ؟؟؟

        مدیریت ؟؟؟

        گیربکس ؟؟؟

        همش مشترکه . تمام شد .

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          میلاد جان طراحیش، توی بعضی مواقع نظرات نهایی روی موتور و گیریبکس.

          ولی مدیریت و پلتفرم رو قبول دارم

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      مجتبی جان چه عجب . بعد از ماه ها تشریف اوردید .

      من منظورمو بد رسوندم .

      منظور من مقایسه عملکرد فیات در مقابل عملکرد فولکس برای زیر مجموعه هاش

      بود .

      هیچ کس هم منکر ارزش های فراری و افتخاراتش نیست .

      اما مطمئن باش اگر روزی برای فروش گذاشته بشه ، مشتری براش پیدا میشه .

      و چون فولکس پولدارترین خودروساز دنیاست ، قدرت خریدشو داره .

      حرف من اینه .

      شماها هرطور که دوست دارید ، از حرف دیگران برداشت میکنید .

      پاسخ
  9. ژیار
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    در مورد تکنولوژی باوجود یک گذ‌شت دهه از تولد بوگاتی هنوز هم معیار سنجش ابر خودروهاس با باله عقب هوشمند و ترمزهای فوق قدرتمند با بدنه سوپر لغزنده و…. بسیاری ابتکارات دیگر بوگاتی اعجوبه دنیای اتومبیل است.

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      ژیار جان برو ببیین دیگه فراری چه هنری داره که اصلا برا ماشیناش بالچه نمیزاره!!

      پاسخ
      1. ژیار
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        صادق جان مخلصيم اما کارکرد ونوع عملکرد بالچه منظورم بود که مثلا هنگام ترمز کردن 450 کیلو نیروی رو به پایین اعمال میکند در مورد فراری با اینکه ستایشش میکنم اما در حوزه سرعت بوگاتی ماشین نداده تا به نداشتن بالچه اشاره کنیم. صادق جان قصدم بحث کردن نیست چون خودت رو برای پست هایی که میگذاری دوستدارم.

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          ممنون ژیار جان، لطف داری

          چه بحث کردنی دوستِ من؟! منظور شما رو کاملا متوجه شدم، ولی دیدم موضوع فراری هست و شما هم اشاره به بالچه کردی، اینو گفتم.

          ارادتمندم.

  10. Mohammad XX
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    کاملا با احسان و صادق موافقم.
    ارزش همچین برندی رو با پول نمیشه تعیین کرد.
    هر کدوم از ماشیناش یه اثر هنریه.

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      رضاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
      آخه چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

      🙂 🙂

      شوخی کردم، هر دوتاشون برندای خوبین (ولی فراری بهتره) 🙂 😉

      پاسخ
  11. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    خوب از لحاظ سرمایه معلومه خودورسازی مثل VW با تولید چند میلیونی در سال قدرت خرید داره صحبتش اینه که فراری اصلا فروشی نیست که بخواد بره زیر مجموعه یه شرکت دیگه . با توجه به روند سوددهی سالهای اخیر و ارزش برند معلومه خیلیا دوست دارن سهامدار باشن تو فراری ولی فیات معلومه یه برند سود ده رو راحت ول نمیکنه
    البته خود فیات هم 100% سهام فراری رو نداره و 85% سهام در اختیارشه

    پاسخ
  12. AUDI R8
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    درود
    چرا فراری تولیداتشو افزایش نمیده
    دیگه خیلی داره خاص میشه

    پاسخ
    1. حسين
      سوابق: (1172 دیدگاه) ,

      آئودي جان، سال گذشته يه خبري خوندم كه فراري براي حفظ ارزش برندش توليداتش رو خيلي زياد نميكنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.