فراری

فراری اسپشاله، خودرویی خاص برای راننده های خاص

شما طرفدار کدام یک از برندهای خودرو سازی هستید؟ بنز؟ لامبورگینی؟ پورشه؟ تمامی طرفداران دو آتشه دنیای خودرو، با هر نژاد و قومیتی و طرفداری از هر جناحی در یک مورد اتفاق نظر دارند: تمامی خودروهای ساخت فراری خاص و درجه یک اند. این را از زبان منی که عمری موهای خود را در صنعت خودرو سفید کرده ام بشنوید. حال جدیدترین خودروی این شرکت در برابر ما قرار دارد. خودرویی که به حق نام مناسبی برای آن انتخاب کرده اند و می توان در جای جای آن خاص بودن را احساس کرد.

Ferrari 458 Speciale 2014
Ferrari 458 Speciale 2014

ارثیه پدری
فراری ۴۵۸ اسپشاله (به ایتالیایی اسپچاله) تمامی نقاط قوت مدل های قبل را به ارث برده و بسیاری دیگر را بهبود بخشیده است. به دلیل بهینه سازی شاسی خودرو، وزن آن نسبت به مدل قبلی حدود ۵۰ کیلوگرم کاهش یافته و در سوی دیگر، به لطف موتور جدید و بهینه v-8 آن سرعت خودرو افزایش چشمگیری یافته است. تمام این ها درکنار کاهش خط ترمز و چرخش بهتر خودرو به لطف سیستم ssc که توانایی های شمارا در رانندگی چند برابر می کند، ترکیب بی نظیری را از آیرودینامیک و هوش مصنوعی به نمایش می گذارد.

Ferrari 458 Speciale
Ferrari 458 Speciale

رانندگی با یک دست
سیستم SSC از الگوریتم خاصی پیروی می کند که با استفاده از کامپیوتر خودرو، به شکل هوشمند هر حرکت شما را بررسی و کارکرد تمام بخش های خودرو را متناسب با آن تغییر می دهد. برای مثال در هنگام پیچیدن، با توجه به سرعت ماشین و میزان زاویه چرخش فرمان، نیروی گشتاور را بین چرخ های جلو و عقب تقسیم می کند تا بازده خودرو را به حداکثر رسانده و پیچیدن را تا جای ممکن ساده سازد. حال فرقی نمی کند که در حال رانندگی در ترافیک اتوبان همت در آخر شب پنج شنبه باشید یا درحال دریفت کشیدن با سرعت بالا. حتی اگر با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم در حال حرکت باشید، خودرو به چابک ترین و نرم ترین حالت ممکن خواهد چرخید. SSC بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته تمامی حرکات شما را زیر نظر دارد.

Ferrari 458 Speciale 2014 Interior
Ferrari 458 Speciale 2014 Interior

اسب دیوانه
موتور جدید خودرو نیز در نوع خود منحصر به فرد است. موتور هشت سیلندر ۴.۵ لیتری که با ۹۰۰۰ دور در دقیقه نیرویی معادل ۵۹۷ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۵۴۰ نیوتن متر به ارمغان می آورد . البته این همان موتور مدل قبلی ۵۶۲ اسب بخاری است که با انجام بهبود هایی همچون افزایش نسبت تراکم به ۱۴.۰:۱، طراحی جدید پیستون ها، کاهش مدت زمان مکش، تغیر شکل ورودی های مکش، بدون نیاز به تغییر اساسی موتور، بازده آنرا افزایش داده اند.
به همین خاطر هنگامی که دکمه استارت را فشار می دهید و عقربه های پشت فرمان شروع به بالا رفتن می کنند، عامل زمان از یاد ها پاک می شود. چون در تنها ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه رسیده و فک دهان تماشاچیان به آسفالت میخ می شود.

Ferrari 458 Speciale 2014
Ferrari 458 Speciale 2014

اسب آیرودینامیک
تمرکز مهندسان فراری بر روی نیروهای عمل و عکس العمل در طراحی بدنه باعث شده تا اسپشاله با وجود وزن کمتر، و مصرف پایینتر در سرعت های بالا نسبت به دیگر رقبا،هرگز چرخ های خودرا از زمین نَکنَد. در هنگام بررسی هایمان متوجه شدیم که حرف های فراری باد هوا نبوده است. چه در هنگام رانندگی در پیست، چه هنگام رانندگی در جاده های کوهستانی، اسپشاله نه تنها پای خود را از زمین جدا نکرده بلکه مرتباً ما را به افزایش سرعت نیز تشویق میکرد.
دریچه های تعبیه شده در دو طرف خودرو در سرعت های بالا باز شده، از نیروی مقاومت هوای ایجاد شده در جلو خودرو استفاده کرده و با انتقال آن به کف، نیرویی رو به پایین را ایجاد می کنند که در کنار سیستم کاهش کشش قرار گرفته در پایین خودرو، به تکامل می رسد. تمامی فرایند های نام برده توسط کامپیوتری هوشمند که سرعت و کشش جانبی را هر لحظه بررسی می کند هدایت می شوند. پس مراقب باشید تا کامپیوتر خودروی خود را ویروسی نکنید چون در آن صورت، آخرین کامپیوتری خواهد بود که ویروسی کرده اید!
سیستم هدایت خودرو نیز تحول یافته و اکنون ۲۵% سریع تر از قبل می پیچد. (جالب است بدانید هنگامی که برای اولین بار از آن استفاده کردم دچار سرگیجه شدم!) اما پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد. در حقیقت این سیستم در سرعت های پایین بسیار کار شما را راحت تر خواهد ساخت.

اسب زیبا
نشستن درون خودرو برای اولین بار بسیار لذت بخش بود. بوی تازگی و نو بودن چرم که از صندلی ها بلند می شد، در کنار داشبورد ساخته شده از فایبر کربن که سرپیچ های نقره ای خود را به نمایش گذاشته بودند، و لذت درهم فشردن فرمان خودرو، تنم را مور مور کرد. فضای تعبیه شده برای دو سرنشین مناسب و راحت بوده که یکی دیگر از نقاط قوت اسپشاله است.
در این میان دکمه “سیستم پیشرفته سنجش مسافت” نیز به چشم می خورد که می توان توسط آن اطلاعات تهیه شده را از طریق یک ورودی USB ذخیره کرد یا به یک تلفن هوشمند برای استفاده توسط برنامه های کمک راننده انتقال داد.

اما کمربندهای ایمنی H شکل بوده که متاسفانه قدرت مانور سرنشینان را پایین می آورد. (مشکل زمانی ایجاد می شود که قصد دراز کردن دست خود برای دادن عوارض جاده ای را دارید)

نتیجه گیری
فراری همواره ثابت کرده که سزاوار تشویق و احترام است. این بار نیز با محصول خاص خود، ۴۵۸ اسپشاله، به ما فهماند که چگونه با استفاده از هوش مصنوعی می توان رانندگی را لذت بخش تر کرد و مرز میان راننده حرفه ای و غیر حرفه ای را کم رنگتر ساخت. به شخصه منتظرم تا ببینم بار بعدی، فراری چگونه مارا غافلگیر خواهد ساخت. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”54838″] ترجمه: M008

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. پژمان

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    فراری یعنی نهایت تکنولوژی و پیشرفت این مدلشم که دیگه حرف نداره اگه یه راننده خوب پشتش بشینه و خوب لانچ کنه شتاب زیر 3 رو هم میشه باهاش زد چون فراری 458 ایتالیا که شتابشو 3.4 اعلام کرده بودن تو تست موتوراسپرت 3.2 رو زد پس مدل اسپشال هم میتونه رکورد بهتری بزنه واقعا همچین رکوردی برای یه ماشین v8 و 4.5 لیتری بدون توربو و بدون اینکه 4 چرخش متحرک باشه فوق العادس درود بر فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرمین 66

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    فراری آخر ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    واقعا از لحاظ فنی بی نظیر ولی تغییراتی که توی ظاهرش نسبت به 458ایتالیا دادن زیاد چشمگیرنیست و من مدل 458اسپایدرش رو خیلی دوست دارم -ولی به حق واقعا غولیه واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      این مدلش قشنگتره!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Kurosh

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پدال… انقدر که جامعه وپرملاط تو متن خصوصیات این مدلو گفتی.، چیزی خاصی جز حیرت وغافلگیری برا بازدیدکننده ها نمونده…!!
    تشکر پدال عزیزم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. I Love Ferrari

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    حالا هی من بگم فراری بهترینه بعضی از آقایون بگن نه.قبول کنید فراری بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      از بهترین هاست!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Sina.fb

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    به خدا طراحیش آدمو مست می کنه،قدرت موتورش هم آدمو دیوونه میکنه.

    من عاشقشم ولی حیف تا ابد در حسرتش میمونم.

    آخه مگه میشه این خوشگله این قدر پیشرفته نباشه.میشه؟

    یه نگاهی کنین به کارخونه ی فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محسن.د

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    پدال جان! اولا که این مدل خیلی وقته معرفی شده و باید مطلبش باید زودتر گذاشته میشد! بعد هم، مطلبی که فقط یه ترجمه باشه ارزشی نداره! اقلا میتونستی اون قسمتهایی که میگه:”هنگامی که آن را تست کردم!” رو حذف کنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sina.fb

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    نظر سنجی:
    کدوم یک از این ماشین ها به ترینه؟
    1-laferrari 2-458 speciale
    لایک=laferrari
    دیس لایک=458 speciale

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امــیـــر

      ۲۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      آقا سینا مقایسه شما اصلاً درست نیست! برادر عزیز La ferrari یک هــایپر کار محسوب میشه! در حالی که فراری 458 اسپشیاله یک سوپرکار محسوب میشه. شما باید لافراری را با یک هایپر کار دیگه مثل پاگانی هــوایرا یا مک لارن P1 مقایسه کنید. / در ضمن همه می دانند که بهترین سوپر ماشین میدانجینی که تا به کنون ساخته شده است همین اسپشیاله هست. به اذعان مجله های ماشین چون AUTO CAR و EVO و … البته، Jeremy Clarckson هم دربرنامه ” 50 عدد از بدترین ماشین های دنیا” در سال قبل پشت 458 Spyder به وجد اومده بود و می گفت بهترین مید انجین دنیا 458 هست و بهترین ماشین دنیا هم لکسوس LFA!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمد.ف

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    مگه ۴۵۸ دو دیفرانسیله که نوشته تقسیم گشتاور بین چرخهای جلو و عقب؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      دو دیفرانسیل نیست AWD هست!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. آرمین 66

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    فراری آخر سوپر اسپرته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. SAEED

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    وااااای خدا،چ قدرتی داره!چ طراحی نازی،مخصوصاً داخل ماشین!!
    ب این میگن لذت رانندگی!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ESI

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    It’s really higher

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. saied

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عاشقشم :) واقعا درود به مهندساش . خیلی کارتون درست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رامتین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    با همه احترامی که خودم به ایتالیا در صنعت خودروسازی دارم ولی بالاترین سطح علم مهندسی مکانیک در آلمان و آمریکا قرار داره. دانشگاهی مثه آخن آلمان و سرآمد همه دانشگاههای جهان یعنی برکلی آمریکا از نظر تئوری اختلاف بسیاری با بقیه کشورها داره. بنابراین این دو کشور در زمینه خودرو برتر از ایتالیا هستند. البته مثلا آمریکاییها مفهوم مهندسی مکانیک را در چیز پیش پا افتاده ای مانند اتومبیل نمیدونند، چرا که فناوری ساده ای داره و به فکر شاتلهایی هستند که مثلا 100 سال با سرعت 70هزار کیلومتر پیوسته در حال حرکت باشند!
    جهان سومیها مثه سامسونگ کره، حداکثر بفکر مثلا ساختن موبایل هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. enzo

      ۲۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      درسته دوست عزیز از نظر آکادمیک دانشگاه های امریکا برترین هستند ولی خیلی از نوابغی که تو زمینه علم مکانیک و داینامیک خودرو از این مراکز علمی بیرون میان با بهترین مزایا جذب همین شرکتهای پیشرو مثل فراری ، پورش وسایر بزرگان میشن . این شرکتا بهترین مهندسا رو از سرتاسر جهان در اختیار دارن و تکنولوژیشون منحصر به نیروهای بومی نیست و البته بلدن چطور این نوابغ رو تو مجموعشون حفظ کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. حمادی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    تقریبا شبیهه نسل های قبلی اش است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امــیـــر

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    نــســبــت تــراکــم 14 بــه 1 !!! پسر این در حد یک موتور دیزلی یه !!! چهارده به یک تو یه موتور تنفس طبیعی و بنزینی خــیــلی حرفه ها! البته اگر بنزین زیر RON 95 بزنیم بهش، موتور ناک میزنه حتماً.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (266 ديدگاه)

      با بنزین اینجا که اصلا روشن نمیشه , چه برسه به این که ناک بزنه! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Sina.fb

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    وای خدا،طراحیش آدمو مست میکنه و قدرتش آدمو دیوونه.

    من عاشقش هستم ولی حیف که تا ابد در حسرتش میمونم.
    F.B=ferrari & benz

    آخه مگه میشه این خوشگله اینقدر پیشرفته نباشه،میشه؟نه نمیشه

    یه نگاهی به کارخونش بندازین بعد می فهمین که پیشرفتس یا نه:
    http://www.taknaz.ir/news_detail_11531.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Mohammad XX

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    458 اسپچیاله واقعا فوق العاده است. با وجود 130 اسب بخار قدرت کمتر نسبت به F12 berlinetta فقط 0.5 ثانیه پیست فیورانو رو دیرتر از F12 طی می کنه!
    شتاب جانبیش 1.33G هست که بیشترین مقدار بین تمام فراری هاست.
    جدیدا هم مجله تاپ گیر اسپچیاله رو به عنوان بهترین اتوموبیل سال و بهترین سوپر اسپرت سال 2013 انتخاب کرده:
    http://www.ferrari.com/english/gt_sport%20cars/gt/Pages/131204-ferrari-s-thirteenth.aspx

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sina.fb

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    عزیز من،من خواستم تا دوتا از ماشین های فراری رو مقایسه کنم وگرنه من عاشق هردو شون هستم،من خودم شخصا اسپشاله رو بیشتر از لافراری دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    هی خدااااااا
    ّF430اسکودریا،458اسکودریا،458 اسپیچاله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      458 ایتالیا درسته .458 اسکودریا نداریم گلم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. mahsa

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    فرارای بدجور دلربا و وسوسه کنندس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    یکی نویسنده رو بگیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahsa

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      اای گفتی
      یه جوری نوشته شده و ترجمه شده که وقتی داشتم میخوندم قلبم تند تند میزد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Sina.fb

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    چه عجب کامنت شمارو هم بعد ازمدتی دیدیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. AMIR55

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    توجه کردید کمتر تیونری جرات دسکاریشو داره.؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahsa

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      دقیقا همین طوره
      اخه غراری تیونر لازم ندارهه
      خودش بیسته بییسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Sina.fb

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    پدال عزیز این ویدیو تکراریه،وقتی که میدونی این ویدیو تکراریه چرا برای دانلود میذاری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. جلال

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    با این که به هیچ وجه طرفدارش نیستم ولی نمیشه بهش آفرین نگفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. شهاب

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    ایول اسپویلرهای فعال !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. شهاب

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    و همچنین دیفویزر فعال
    آورین فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیرحسین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وای عجب چیزییه.باهش پروازهم میشه کرد؟اگه باشه خیلی خوب میشه…حال میده جاده چالوس باهاش سبقت بگیریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ahmad

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    من که یه عمره تو این سایت داد میزنم فراری بهترینه ولی هیشکی باور نمیشه.راستش من خودمم باورم نمیشد ولی دیدم با وجود قیمت بالای فراری
    بازم بیشتر از همه سوپر اسپرتا فروش داره .یه سر به این سایت بزنید از تموم کشورا حتی ایران عکس سوپر اسپرتا آپلود میشه 30 درصد ماشیناش فراربن http://www.exoticspotter.com

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا