فراری

بررسی فراری لافراری ۲۰۱۴

لافراری احتمالاً سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین هایپرکار جهان است. البته در این مورد، رقبایی مانند مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر می‌توانند ادعاهایی داشته باشند. حداقل مزیّت لافراری این است که قدرت بالاتر (۹۵۰ اسب‌بخار) و وزن کمتری نسبت به رقبایش دارد و به همین دلیل نیز در بین آن‌ها، دست بالا را دارد.

Ferrari Laferrari 2014
Ferrari Laferrari 2014

لافراری محصول سال‌ها تجربه مهندسی در فراری است و پیش از آن، چهار مدل یکی پس از دیگری حامل پیشرفت‌های فراری بوده‌اند: ۲۸۸ GTO، F40، F50 و انزو. هر کدام از این مدل‌ها به صورت تولید محدود عرضه شده‌اند. لافراری نیز در دو سال آینده، تنها ۴۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.

Ferrari Laferrari 2014
Ferrari Laferrari 2014

در میانه خودرو، بین دو صندلی فیبرکربنی، یک موتور ۶۲۶۲ سی‌سی V12 با تنفس طبیعی نشسته است که در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، قدرت ۷۹۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور آن در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه ۷۰۰ نیوتن‌متر است. همین‌طور، در عقب و زیر صندلی‌ها یک بسته باتری لیتیومی ۶۰ کیلوگرمی همراه با یک موتور الکتریکی ۲۵/۷ کیلوگرمی قرار گرفته است. این موتور الکتریکی، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر به پیشرانه خودرو می‌افزاید تا در مجموع، لافراری ۹۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد.

Ferrari Laferrari 2014
Ferrari Laferrari 2014

برخلاف رقبایش از مک‌لارن و پورشه، پیشرانه فراری طوری طراحی شده تا همیشه حداکثر خروجی‌اش در دسترس باشد و هیچ حالت رانندگی زیست‌محیطی برای آن درنظر گرفته نشده است. در عوض موتور احتراق داخلی و سیستم Hy-KERS به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و تمام ۹۵۰ اسب‌بخار در هر زمان قابل‌دسترس هستند.

این قدرت اعجاب‌انگیز که از پیشرانه لافراری تولید می‌شود، تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و این کار با استفاده از گیربکس اتوماتیک ۷ دنده دوکلاچه صورت می‌گیرد؛ گیربکسی که توسط گت‌رگ (Getrag) برای فراری تولید شده است. پیشرانه همچنین همراه با یک موتور الکتریکی است که قدرت خروجی آن به وسیله یک سری دنده به صورت مستقیم برای حرکت چرخ‌ها استفاده می‌شود.

کاهش وزن هوشمندانه یکی از عناصر کلیدی در مهندسی سوپرماشین‌هاست و لافراری نیز یکی از نمونه‌های کامل در این زمینه است. همانند P1 و ۹۱۸، لافراری نیز از محفظه فیبرکربنی برای قرارگیری موتور و سیستم تعلیق بهره می‌برد. در هر طرف، سیستم دوجناقی (در جلو به صورت فیبرکربنی) و فنرهای مارپیچ قرار دارند که همراه با دامپرهایی هستند که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند. در سیستم ترمز لافراری از دیسک‌های بزرگ کربن‌سرامیکی استفاده شده که توسط برمبو (Brembo) ساخته شده‌اند. قطر این دیسک‌ها در جلو ۳۹۸ میلی‌متر و در عقب ۳۸۰ میلی‌متر است.

الکترونیک نقش بزرگی در مهندسی خودرو و جبران کاستی‌های دینامیکی آن ایفا می‌کند. بال‌های جلو و عقب، به دو صورت مختلف عمل می‌کنند تا شرایط نیروی پایین یا بالایی ایجاد کنند. بیشترین دلیل وجود این قابلیت در لافراری، به دست آوردن حداکثر چسبندگی و کاهش درگ در زمان‌های خاص است. در پیچ‌ها، این سیستم نیرویی حداکثر ۳۶۰ کیلوگرم رو به پایین در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ایجاد می‌کند و حداقل نیروی رو به پایین در یک مسیر مستقیم با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹۰ کیلوگرم است. در هنگام حرکت، این شما نیستید که برای نیروی رو به پایین تصمیم می‌گیرید، بلکه خودرو مقدار نیروی موردنیاز رو به پایین را تشخیص می‌دهد. در همین‌حال، به صورت نامحسوس باله‌ها در خنک‌کردن موتور، باتری، گیربکس و ترمزهای کربن سرامیکی نقش دارند.

کابین لافراری، جای عجیب و غریبی است. البته از چیزی که انتظارش را دارید، کوچک‌تر به نظر می‌رسد، با این‌حال، فضای سر ۳۰ میلی‌متر نسبت به انزو بلندتر است تا رانندگان بتوانند راحت‌تر از کلاه ایمنی استفاده کنند. دلیل این موضوع جایگاه پایین‌تر صندلی راننده است که امکان تنظیم در آن وجود ندارد. ولی پدال‌ها و چرخ فرمان می‌توانند به دلخواه راننده حرکت کنند. فراری در این رابطه می‌گوید که وضعیت صندلی راننده لافراری چیزی بین خودروهای اسپورت معمولی و فرمول یک است. هر کسی که این شانس را داشته است که در یک ۴۵۸ بنشیند، عناصر طراحی مشابه را به سرعت تشخیص خواهد داد؛ با این وجود، یک نوع هنر خالص درون این فراری وجود دارد که آن را از دیگر خودروهای «مارانلو» متمایز می‌کند.

Ferrari Laferrari 2014 Interior
Ferrari Laferrari 2014 Interior

باید اذعان کرد که هر تصوری که از پشت فرمان لافراری دارید، با آن همه هیجان و قدرت سرسام‌آور، مانند رانندگی واقعی با آن نخواهد بود. پس از راه افتادن با فراری، لافراری بلافاصله حس رانندگی آرام و لذت‌بخشی را منتقل می‌کند. فرمان بسیار نرم است و وضعیت لذت‌بخش و کلاسیکی را دارد. پدال ترمز نیز احساس فوق‌العاده را منتقل می‌کند و کنترل زیادی دارد. واکنش پدال گاز نیز بسیار زیاد است و هنگام فشار بر روی آن باید احتیاط‌های لازم را درنظر داشت.

این نتیجه‌ی به‌کارگیری پیشرانه الکتریکی با یک V12 فوق‌العاده است. در دور موتورهای پایین، الکتریسیته گشتاور را به صورت لحظه‌ای تأمین می‌کند و پس از دور موتور ۳۰۰۰، V12 نیز کارآیی خود را نشان می‌دهد. تغییر دنده سرعت در گیربکس اتوماتیک به حدّی با آرامش انجام می‌شود که راننده کمتر متوجه آن است. انگار پشت خودرویی نشسته‌ایم که یک موتور ۱۰ لیتری V12 دارد که در دور موتورهای پایین نیز واکنش‌های آن فرقی نمی‌کنند. شتاب، نویز و خشونتی که از این خودرو شاهد هستیم، هر راننده‌ای را در جای خود میخ‌کوب خواهد کرد. تغییر دنده‌ها، ترمزها، فرمان، پیچیدن‌ها و تعادل در هندلینگ و سواری … می‌توان گفت که همگی بی‌نهایت فوق‌العاده هستند. الفبای فراری به خوبی در این خودرو به کار رفته‌اند.

همان‌طور که گفته شد، لافراری یک خودروی تولید محدود است. بنابراین اگر حتی هزینه‌ای میلیون دلاری برای آن داشته باشید، نمی‌توانید در حال حاضر آن را تهیه کنید؛ چون تمام ۴۹۹ دستگاه خودرو از قبل فروخته شده است. به علاوه، داشتن یک فراری با این عملکرد، احتمالاً شرایط ویژه‌ای را برای صاحبش می‌طلبد.

Ferrari Laferrari 2014
Ferrari Laferrari 2014

امّا سؤال اساسی آنجاست که لافراری نسبت به مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر چه وضعیتی دارد؟ و آیا جایگزین خوبی برای «انزو» هست یا خیر؟

Ferrari Laferrari 2014
Ferrari Laferrari 2014

البته لافراری چیزی بیشتر از یک جایگزین برای انزو است و در بیشتر جهات نسبت به آن برتری دارد و یک خودروی بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر در هنگام رانندگی است. ولی اینکه آیا نسبت به رقبای مک‌لارن و پورشه، هایپرکار بهتری محسوب می‌شود، مسئله‌ای است که به زمان بیشتری نیاز دارد. [دانلود ویدئو]

مشخصات:

  • قیمت تخمینی: ۱/۳۸ میلیون دلار
  • ۰ تا ۱۰۰: زیر ۳ ثانیه، حداکثر سرعت: بالای ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • تولید دی‌اکسید کربن: ۳۳۳ گرم در هر کیلومتر
  • وزن کلی: ۱۲۵۵ کیلوگرم (خشک)
  • موتور: V12، حجم ۶۲۶۲ سی‌سی، موتور بنزینی در کنار موتور الکتریکی
  • موقعیت موتور: موتور میانی، جهت طولی، دیفرانسیل عقب، گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک با پدل‌شیفتر DCT
  • قدرت: ۹۵۰ اسب‌بخار در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور: ۹۷۰ نیوتن‌متر  در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه
  • قدرت به وزن: ۷۰۷ اسب‌بخار بر تُن (به صورت تر)
  • طول: ۴۷۰۲ میلی‌متر، عرض: ۱۹۹۲ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۱۶ میلی‌متر، فاصله محورها: ۲۶۵۰ میلی‌متر
[jwplayer mediaid=”73770″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴۵ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    فقط به اعداد و ارقام موتورش که نگاه کردم میخکوب شدم! چی ساختی فراری!!!
    تعداد 499 تا هم دیگه روی اعصابه ها!!! :) یه دفعه 500 تا میکردیش یکی هم ما میخریدیم دیگه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sadjad97

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      آخه شاهین جان اگه ماشینی به تولید انبوه برسه که دیگه خاص نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Sadjad97

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      چطور وقتی آستون مارتین One-77 فقط 77 عدد تولید میشد روی اعصاب نبود! میخوای بگم که 23 تای دیگش رو برای شما و خانواده و فامیلاتون بسازن دیگه، تعارف نکنیا! D-: :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        آخه sadjad97عزیز آستون مارتین با فراری خیلی فرق میکنه!

        از همه مهم تر اینه که فراری یه برند ایتالیایی و استون یه برند انگلیسی،کلی سیاستشون فرق میکنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sadjad97

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          باشه قبول، ولی بحث من سر تعدادشونه نه چیز دیگه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (615 ديدگاه)

          بسمه تعالی

          خب وقتی نژاد ها با هم تفاوت داشته باشند حتما سیاستشونم تفاوت داره و وقتی سیاستشون تفاوت داشته باشه تعدادشون هم تفاوت پیدا میکنه.اصلا ولش کن چیکار به تعدادش داریم!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          سجاد جون همه ی اینارو میدونم! به حالت طنز نوشتم!
          همین تعداد کمه که یه ماشین رو خاص میکنه.
          توی پست لایکن هم گفتم که چون ازش 7 تا تولید میشه میخرنش حتی اگه طراحی و مشخصات فنی خوبی نداشته باشه.ارادتمندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          البته یک ماشین رو از قلم انداخت نویسنده .

          اون هم مرسدس بنز الکتریک درایو AMG است .

          درسته به پای لافراری نمیرسه ، اما فاصله ی کمی با این

          مدل فراری داره .

          این هم مشخصاتش :

          این یک اتومبیل تمام الکتریکی چهار چرخ متحرک است که روی هر چرخ آن یک موتور 45 کیلوگرمی نصب شده است. این چهار موتور می توانند در مجموع 740 اسب بخار نیرو و 737 پوند فوت گشتاور تولید کنند. شتاب صفر تا صد این خودرو 3.9 ثانیه به طول می انجامد و می تواند 250 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد(به طور استاندارد).

          توجه کردی ؟؟؟

          این قدرت رو فقط با موتورهای الکتریکی داره .

          یعنی چیزی در حدود 210 اسب بخار کمتر از لافراری .

          حالا فکرشو بکن اگر یک موتور بنزینی نهایتا 6 سیلندر

          داشت .!!!!!!!!!!!!!!

          سینا ببینم قبول داری یا نه ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          راستی باید به همه اعلام کنم که پروژه 1939 مرسدس بنز رو

          فراموش نکنند . فقط حیف که به تولید نرسید .

          اونوقت ببینم ایرودینامیک لافراری در مقابل یک بنزی که

          تکنولوژیش برای 55 سال پیش هست چه حرفی برای

          گفتن داره !!!!

          الان دارم مطلبشو مینویسم .

          مشخصاتشو بخونی فکت میخوره زمین . میگی لافراری چیه !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Mohammad XX

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (201 ديدگاه)

          میلاد جان منظورت w125 هست ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . نه . فعلا نمیتونم بگم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. امین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      اگه 498 تا مبزد یکی میخریدم!
      499 خیلی خزه بابا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Ehsan

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      این تعداد رو از ما ایرانی ها یاد گرفتن
      مشهور است که وقتی تعداد کاروانسراها به 999 رسید از شاه عباس اجازه خواستند که یک کاروانسرای دیگر ساخته شود که تعداد آنها به 1000 برسد ولی شاه عباس اجازه نداد و گفت در ذهن مردم نهصد و نود و نه از هزار بزرگتر و مهمتر جلوه می کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        یه داشتانی هم هست که طولانیه ولی خلاصه شو مینویسم:
        میگن یه روزی یه پادشاهی بوده که از زندگیش راضی نبوده ولی یه اشپز داشته که خیلی شاد و خوشحال بوده و از زندگیش خیلی راضی بوده.این پادشاه از وزیرش میپرسه که دلیل این موضوع چیه؟ وزیر میگه این اشپز هنوز عضو باشگاه 99 تایی ها نشده! پادشاه میگه این باشگاه چیه؟! وزیر میگه من به شما نشون میدم.
        فردای اون روز وزیر یه کیسه سکه ی طلا که توش 99 تا سکه بوده رو میزاره جلوی اشپزخونه،اشپز اونو میبینه و کیسه رو برمیداره! میبینه تعداد سکه ها 99 تاس! دوباره میشمره میبینه بازم 99 تاس! خلاصه تموم فکر و ذهنش این میشه که یه سکه ی دیگه به دست بیاره تا بشه 100 تا! از اون روز به بعد دیگه بیشتر کار میکنه و کمتر به خونوادش میرسه و هی این طمع کاریش ادامه داشته…
        اینه جریان باشگاه 99 تایی ها!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. sahand

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      تعداد 500 عدد تولید خواهد شد دوستان,نگران نباشید!
      499 عدد به فروش میرسد و آخری هم به موزه فراری فرستاده خواهد شد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        چه فایده سهند جون،میفرستن موزه دیگه! نمیتونیم بخریم که! باید منتظر موند تا خریداران اون 499 تا بعد از چند سال ماشین خودشونو بفروشن!!! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. xsajad

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      شاهین این جاست که میگن قیاس پراید و فراری مع الفارق هست شما وقتی این مقایسه رو انجام میدی انگار داری تمام زحمات این افراد در سالیان متوالی رو زیر سوال میبری که از لحاظ اخلاقی هم درست نیست اینم بیا شاهکاری دیگر از فراری برای همین این شرکت تحسین برانگیز هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سجاد جان،اونجا هم گفتم من این مقایسه رو انجام ندادم که! کسی منکر زحمات و تلاش های فراری نیست داداش من.
        ضمنا کسی که اون مطلب رو نوشته خودش صاحب چند تا فراری بوده.
        بازم میگم اگه شما به خاطر درج اون مطلب ازم ناراحتی،من معذرت میخوام.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. xsajad

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (100 ديدگاه)

          درود
          برای چی ناراحت اتفاقا بهتر شد دیدم والا من هم نگفتم مطلب رو شما نوشتی باور کن من حتی طرفدار شرکت فراری هم نیستم اما اون مطلب در واقع داشت زحمات اون افراد رو زیر سوال میبرد اگر اون دوستمون با پراید سفر کرده بود یا یکی از عزیزانش رو در پراید از دست داده بود هرگز همچین مطلبی نمینوشت اون اقای مهندس هم اگر خیلی از فراری اش ناراحته بره یک پراید بگیره لذتش رو ببره ولی اون مرد نیست همچین کاری کنه !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اقا سجاد نه اون مطلب و نه نویسندش هیچ لطمه ایی به

          زحماتی که فراری کشیده ، اون کسی لطمه میزنه که موتاژ

          کاره فراری است و دقت در کارش نداره و باعث میشه کل

          برند فراری رو زیر سوال ببره . تویوتا نیست که بگیم

          سرش شلوغه . فراری اینقدر تولیدش پایین هست که تمام

          کارهاشو با حوصله انجام میده . اون مونتاژکار باید

          این فکرو بکنه این ماشین های فراری دست هرکسی نمیره ،

          اون کسی که فراری میخره ، یک شخصیت مهمی داره . یک

          کاره ایی هست . مشتریهاشم وجهه ی قابل قبولی در جامعه

          ی دنیا دارند . خودت بهتر از من میدونی مشتریهای

          فراری چه کسانی هستند .

          یک سوال دارم از دوستان :

          ایا کسی همچین مشکل مشابهی رو در محصولات بوگاتی دیده ؟

          یا خونده ؟؟ با ذکر منبع پاسخگو باشد .

          پرچم بالاست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اقا سجاد نه اون مطلب و نه نویسندش هیچ لطمه ایی به

          زحماتی که فراری کشیده نزده ، اون کسی لطمه میزنه که موتاژ

          کاره فراری است و دقت در کارش نداره و باعث میشه کل

          برند فراری رو زیر سوال ببره . تویوتا نیست که بگیم

          سرش شلوغه . فراری اینقدر تولیدش پایین هست که تمام

          کارهاشو با حوصله انجام میده . اون مونتاژکار باید

          این فکرو بکنه این ماشین های فراری دست هرکسی نمیره ،

          اون کسی که فراری میخره ، یک شخصیت مهمی داره . یک

          کاره ایی هست . مشتریهاشم وجهه ی قابل قبولی در جامعه

          ی دنیا دارند . خودت بهتر از من میدونی مشتریهای

          فراری چه کسانی هستند .

          یک سوال دارم از دوستان :

          ایا کسی همچین مشکل مشابهی رو در محصولات بوگاتی دیده ؟

          یا خونده ؟؟ با ذکر منبع پاسخگو باشد .

          پرچم بالاست . .

          پدال دیدگاه بالایی رو پاک کن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. xsajad

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (100 ديدگاه)

          میلاد جان منظور من رو نگرفتید من تا حدودی قبول دارم ولی وقتی ایرادی میگیری باید خوبیهاش هم ذکر کنی یک طرفه گفتن فایده نداره این اقا اگر به این حرفهاش اعتقادی داشت میرفت پراید میخرید درسته یا نه؟تازه نمایندگی فراری اگر این مشکلات رو قبول داشته باشه به سرعت رفع میکنه تازه این اقا اگر خیلی ناراحت هست بره یک ماشین دیگر از برند بهتر بخره اخه با یکی دو مثال که نمیشه کل مجموعه کار رو زیرسوال برد مثلا چرا این اقا قبلش از هندلینگ فراری یا دیگر ویژگی هاش تعریف نکرد یا اصلا چرا با پراید مقایسه کرد ایا ایشون کمی فکر کرد ماشینی که به خاطر مشکلاتش خیلی ها جونشون رو دادند با فراری مقایسه کرد میتونست یک ماشین بهتر یا استاندارد تر رو معرفی کنه کلا من مخالف اون متن هستم حالا ایشون دانشش زیاد باشه یا نباشه باز هم میگم این مقایسه از اول اشتباه هست من خودم از ایرادات سوپر اسپورت ها مطلب زیاد دیدم ولی یادم نیست کجا اگر پیدا کردم حتما می گذارم در ضمن درسته که فراری دستی ساخته میشه اما یادت باشه این فناوری ها به قدری پیچیده و گران قیمت هستند که این اشتباهات ممکن هست رخ بده شما این ماشین ها رو با سدان های لوکس و… مقایسه نکن چون به کلی فلسفه شون متفاوتند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          سجاد جان اتفاقا شما منظور منو نگرفتی ،

          برای چی بیاد از هندلینگ بگه ؟؟؟

          مگه کسی از هندلینگ فراری خبر نداره ؟؟؟

          مگه کسی به قابلیت ها و اصلا همه چیز فراری شک داره ؟؟؟

          اما این موضوع خواسته چیز دیگری رو بیان کنه .

          مگه وقتی از بنز و ب ام و ایراد میگیرند وارد نیست ؟؟

          تازه اونها ساخت دستگاه هستند نه دست . بعدشم وقتی

          میگی تکنولوژیشون اونقدر بالاست که این چنین موارد

          عادیه ، قطعاتی که نویسنده گفته روکش دکمه ها و کلاچ

          بوده نه قسمت ها و قطعات الکترونیکی .

          بعدش به این جمله توجه نکردی :

          (( از شروع فراری 360 که کارخانه فراری هم مانند بسیاری از کارخانجات بزرگ به دستگاه و ماشین ها روی آورده و کمتر کاردستی می کند ماشین ها کمی قابل اطمینان تر شده اند. ))

          و این جمله :

          (( مکانیک فراری من که خود سوبارو سوار میشود میگفت که اگر قرار بود که فراری هم مثل سوباروی من خراب نمیشد که من کاسبی ام تعطیل بود!!! ))

          در ضمن من فراری رو با شدان های لوکس مقایسه نکردم .

          گفتم بوگاتی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    7. خودم

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      غضنفر پدرش آتیش میگیره میره بیمارستان به خانم پرستاره میگه ببخشید بخش پدر سوخته ها کجاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. e.scamp

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      شاهین جا انداختی تو پدال؟؟؟ همش کامنت اولی هستی
      در مورد ماشین کفم برید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        اقا با پدال هماهنگ کردم هر موقع پست جدید گذاشت بهم خبر بده!!! :)
        داداش،پدال یعنی تفریح سالم! خوبه برم بیرون قلیون بکشم و هوارو الوده کنم؟!!! :) :) :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          افرین شاهین .

          از هرچی قلیونه فراریم . همینطور سیگار . دود چیه !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          مخلصم میلاد جون.حالم از دود به هم میخوره.تا حالا قلیون نکشیدم! سیگار هم همینطور.
          متاسفانه بعضیا فکر میکنن که سیگار باعث میشه که طرف احساس بزرگی بکنه ولی عوارض سیگار اونجا مشخص میشه که بخوای 20 تا پله رو بری بالا یا بخوای بری کوه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. چاپلو

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          تفریح سالم ینی صد وایدی با یه باک پر از بنزین و به میزان دلخواه روغن این جوری هوا هم الوده نمیشه. میشه؟!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    9. Metalhead

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      پورشه = لایک
      فراری = آنلایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sadjad97

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    نمای جلوش عالیه ولی نمای عقبش ترسناکه. انگار که الآن میخواد رم کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    دوستانی که اطلاعات کاملی در مورد 3 خودروی نامبرده دارند میدونند که با احترام به لافراری و پی 1 ؛ 918 یه چیز دیگه هست.اون فقط یه ماشین نیست.بلکه یه هوش مصنوعی فوق العاده هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kousha

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      دقیقا آرش 918 ابهت دیگه ای داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ژیار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      در تایید نظرت آرش تو برنامه تخت گاز ریچارد هموند موقع تست 918میگفت:p1یه سوپر کار هیبرید برای حالا اما918برای آینده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        ولی فک کنم از لحاظ شتاب و سرعت 918 کمی پایین تر باشه نسبت به p1 و لافراری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ژیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          رضا جان درمورد شتابم سریعتره اما تو حداکثر سرعت کمی کمتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      آقا ارش حرفت کاملا درسته .

      پورشه یکچیز دیگست . بحث قدرت و موتور نیست .

      بحث تکنولوژی ای است که روی سانت سانت پورشه نشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        آلمانیییییییییییی!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammad XX

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (201 ديدگاه)

        میلاد جان.
        فراری هم نوآوری های زیادی توی هایپر کاراش استفاده میکنه.
        برو ویدیو های شبکه رسمی فراری تو یوتیوب رو ببین. تکنولوژی های ماشین ها رو توضیح میده.
        مثلا لافراری دیفیوزر متحرک داره (برای اولین بار در جهان)
        جریان هوای زیر ماشین رو با فلپ هایی کنترل می کنه. (البته این رو ۹۱۸ هم داره.)
        ضریب درگش حدود 0.3 هست که با این داون فورسی که تولید میکنه رقم فوق العاده ایه.
        تکنولوژی موتورش هم که حرفی برای گفتن نمیزاره.
        نزدیک به هفتاد سال تجربه پشت این ماشین خوابیده.
        البته در نهایت عملکرد ماشین تعیین کننده ست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        محمد قبول دارم . من فقط این دو مدل رو با هم مقایسه کردم .

        اگر تکنولوژی پورشه 20 باشه ، لافراری 18 است .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (244 ديدگاه)

          نظر استیو ساتکلیف ، نویسنده ی مجله ی اتوکار، که تجربه سواری با هر سه خودروی لافراری p1 و 918 رو داشته، که به نظرم حرفاش از هر کس دیگه ای سندیت بیشتری داره:
          “سه ابراتومبیل بسیار متفاوت، و همگی دز زمانی تقریبا یکسان به دنیای ما وارد شده اند، و به طرز عجیبی هر سه تواناییهای مشابهی در سرگرم کردن و لذت بخشیدن به صاحبانشان دارند.
          هیچوقت تا کنون همه چیز تا این حد بر وفق مراد فوق ثروتمندان نبوده است و جالب اینکه تقریباً بیشتر تعداد این سه اتومبیل تا کنون به فروش رسیده اند.
          کمیاب ترینشان مکلارن P1 خواهد بود با تولید 375 دستگاه، سپس LaFerrari با 499 دستگاه تولید و سپس 918 با 918 دستگاه تولید. تمامی P1ها و LaFerrariها تا الان به فروش رسیده اند، ولی دفتر سفارشات 918 spyder همچنان در حال پر شدن است.
          با توجه به اینکه یکی از افراد خوش شانسی بوده ام که هر سه ابراتومبیل را رانده ام، البته در زمانهای متفاوت، تفکرات اولیه ی خودم را در مورد مقایسه شان در اینجا آورده ام:
          در مسیر مستقیم فراری از همه سریعتر حس می شود، به دنبالش با فاصله ی کم P1 و سپس 918. ولی P1 پرگشتاورتر حس می شود و در دورهای میانی از فراری انفجاری تر است. که اگر حس کرده باشید که فراری تا چه حد بین دورهای 5000 تا دور گوش کر کننده ی 9250 انفجاری است واقعاً قابل باور نیست.
          ولی با توجه به اینکه چند روز بعد از راندن LaFerrari باز هم P1 را در انگلیس رانده ام، تقریباً مطمئنم مکلارن حس موجی از شتابگیری را بین 4000 تا 8500 دور دارد در حالیکه فراری شتابی خطی تر دارد.
          شتابگیری 918 هم خطی تر از P1 حس می شود، شاید بشود گفت کمتر حالت خاموش/روشن دارد و دلیلش هم مشخصاً این است که پورشه و فراری دارای موتورهای تنفس طبیعی هستند درحالیکه مکلارن استفاده از موتور حجم کوچک با توربو را برگزیده.
          البته به هیمن سادگی هم نیست، هر سه ماشین، توسط موتورهای الکتریکی هم کمک شده اند، که در مورد 918 چهارچرخ متحرک هم برای افزایش چسبندگی وجود دارد .
          چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگری آنها را از هم متمایز می کند روش ذخیره ی انرژی الکتریکی آنهاست. در 918 و P1 اگر مدتی تند برانید بسیار زود انرژی الکتریکی تمام خواهد شد، و تنها راه واقعی برگرداندنش این است که مدتی آرام شوید تا باتریها دوباره شارژ شوند، بهترین راه برای اینکار نگه داشتن گاز به میزان کم در دنده های سبک است، البته 918 از طریق ترمزها هم به ذخیره انرژی الکتریکی می پردازد.
          ولی در فراری شما همواره در حال ذخیره ی انرژی هستید، و حالت الکتریکی تنها هم وجود ندارد. در نتیجه شما همواره به تمام 950 اسب بخار قدرتش دسترسی دارید، که بدین معنی است که همواره حدود 200 اسب بخار اضافه تر در اختیارتان می گذارد.
          هر سه ترمزهایی فوق العاده قوی دارند، ولی ترمزهای P1 و LaFerrari بسیار احساس بهتری نسبت به 918 ایجاد می کنند، به خصوص در سرعتهای پایین. به طور کلی پورشه در تمام موارد سنگین تر حس می شود، و اگر حافظه ام درست یاری کند وقتی آنرا به لیمیت می رسانید کم پیچی بیشتری هم دارد که این نتیجه ی 200 کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به P1 و بیش از 250 کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به LaFerrari است.
          فراری بهترین صدا را دارد، با فاصله ی زیاد. V12 این ماشین برایتان آواز میخواند، درحالیکه v8 پورشه به حجم 4.6لیتر غرولند می کند و موتور توربوی 3.8لیتری 8سیلندر مکلارن جیغ می کشد و صدای سوت و فیس فیس هم می دهد! هرکدام در نوع خود صدایی فوق العاده دارند، هرچند مانند انتخاب بهترین هندلینگ، بهترین فرمان و بهترین اتومبیل انتخاب بهترین صدا هم سلیقه ایست.
          P1 حتی در راحت ترین تنظیمش نسبت به LaFerrari سفت تر حس می شود و رول کمتری دارد. ولی به نوعی راحت تر از 918 که بیشترین سروصدای سیستم انتقال قدرت را دارد حس می شود.
          هرسه دارای گیربکس های دوکلاچه ی هفت سرعته هستند که فوق العاده کار می کنند، گیربکسP1 در دورهای پایین از همه نرم تر کار می کند و در حالت تخته گاز گیربکس 918 از همه خشن تر است.
          امیدوارم به زودی روزی برسد که هر سه را در یکجا دور هم جمع کنیم تا بتوانیم به یک جواب واقعی برسیم. ولی تا آنموقع کاری بیهوده و تقریباً غیرممکن است که از بین این سه یک برنده انتخاب کنیم. ولی می توانیم تولید سه عدد از برترین ابراتومبیل های تاریخ را در زمان خودمان جشن بگیریم.”
          پ.ن: فکر کنم مشخصه که لافراری چه هیولایی هست، نظر نویسنده های خودرویی دیگه که تجربه تست لافراری رو دارن هم بخونید تا بفهمید که چه اَبَر شاهکاری هست لافراری، البته p1 و 918 هم چیزی کمتر ندارن اما مثلا همین سیستم Hy-KERS توی لافراری خیلی پیشرو تر از سیستم p1 و 918 است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    پدال درمورد نظر سنجی باید بگم،صد در صد جایگزین خوبی برا انزوست.

    ولی من هیچ وقت از انزو خوشم نمیومد!چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ تکنو لوژیش.

    لافراری یه غول دیگه است همه چیزش بیسته بیسته آدم وقتی به قیافش نگاه میکنه می ترسه ولی وقتی به انزو نگاه میکنه خندش میگیره!!!

    البته من به هیچ وجه انزو رو مسخره نمی کنم هااا منظورم اینه که انزو نسبت به بقیه ی ماشینای فراری خوب از آب در نیومده!!!
    و شایسته ی بهتر از اینا رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad XX

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (201 ديدگاه)

      سینا جان؟!!
      چرا از انزو خوشت نمیاد؟
      البته طراحی سلیقه ایه ولی انزو از نظر طراحی، یه سنت شکن بود. طراحی برگرفته از خودرو های فرمول ۱. تولید بیش از ۷۷۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اون هم بدون باله عقب. اولین ماشین خیابونی که از ترمز های کربن-سرامیکی استفاده میکرد. و …
      انزو هیچ کم و کاستی نداشت. توی اکثر پیست ها هم از رقباش، یعنی کاررا جی تی و مورسیه لاگو سریع تر بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        محمد جان شما درست میگید ممنون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    از اینه بغلاش خوشمان نیامد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. P.G

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    با تعرفه ١٠٠٪ کمرک قیمتش میشه ٨/۵ میلیارد تومن ناقابل،آدم دیکه جرا بایدبراید بخره؟!!!
    ”عذابى که در تایب فارسى با کیبورد عربى هست در آتش جهنم نیست”(حدیث قدسى)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sadjad97

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      آره واقعاً، میخوای “د” بنویسی باید “ی” رو تایپ کنی، میخوای “چ” بنویسی باید “د” رو تایپ کنی، میخوای “ذ” بنویسی باید “لا” رو تایپ کنی و میخوای “ط” بنویسی باید “ء” رو تایپ کنی. خیلی موارد دیگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اخرین حد تکنولوژی رو داره
    بی صبرانه منتظر تستش تو تاپ گیر هستم
    و مقایسه رودرو با پی1 و 918

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امید

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    ادم دوس داره همه چیشو بده اینو داشته باشه ما همچیمونم بدیم نمیتونیم یک سومشم داشته باشیم مگه بچه های پدال بیان شریکی یکیشو بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ehsan

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    لافراری یا مکلارن P1 یا پورشه 918 ، مسئله این است ؟
    زمان حلال همه چیز است !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      افرین بر تعادلی در جملت داری .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        ممنون میلاد جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      لافراریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        پوررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررشه

        .

        یک مساله ی جدید :

        کیفیت قطعات و مواد به کار رفته در لافراری یک پنجم بوگاتی هم

        نیست . بوگاتی هم لوکسه و هم سوپراسپورت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (615 ديدگاه)

          بسمه تعالی

          میلاد فکر کنم مقایسه ی بوگاتی با لافراری درست نیستااااا!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sadegh

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          میلاد جان، شما دیگه چرا؟؟ لا فراری هنوز به طور فنی مرد بررسی قرار نگرفته و کیفیت مونتاژش هم بررسی نشده، شما از چه منبعی این حرف رو میزنی؟؟

          بعدشم فراری تنها در ایتالیا و در کارخونه فراری ساخته میشه ولی بوگاتی چی؟؟! هر تیکه اش از یه جا میاد! شما اصلا نمیتونی با هم مقایشون کنی

          یه مورد دیگه هم اینکه بوگاتی فقط یه ماشین تولید میکنه ولی فراری چندین نوع ماشین تولید میکنه، نمیتونه که همه ی هزینش رو بزاره روی یه ماشین!! بوگاتی اگه مث فراری هم چندین نوع ماشین میزد الان توی بازار و رقابت حرفی برای گفتن نداشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          من فقط از نظر کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین

          گفتم . همین .

          درسته که بوگاتی فقط همین مدل رو تولید میکنه ، اما

          اینقدری که روش ضرر میده ، سود نمیکنه . ضررش هم بالای

          میلیارده . اما هیچ وقت توش کم نذاشته . درسته صادق

          جان ؟؟؟؟

          بعد شما چطور اینده نگری میکنی و غیب گویی میکنی که

          بوگاتی اگر چنتا مدل داشت ، هیچ حرفی برای گفتن

          نداشت ؟؟؟

          ایا جز اینه که چندین سال بدون تغییر مانده و هنوز

          داره فروش میکنه ؟؟؟

          این حرفو نزن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sadegh

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          میلاد جان، شما یه آینده نگری در مورد کیفیت کردی، من هم یه آینده نگری کردم دیگه، راه دوری که نمیره، بعدشم، شما داری جواب خودت رو میدی، میگی داره رو ماشینش ضرر میده، اگه اینجوره پس دیگه مطمئنن نمیتونه توی کلاس های بیشتری فعالیت کنه، چون پولی نداره، اگه هم بخواد خرج کنه، باید از کیفیت و مرغوبیتشون کم کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. h.s.7

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ماشین به این خوشگلی ساختن..ولی آینه بغلاش تو ذوق میزنه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. غفاری

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چه میکنه این فراری !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. انزو

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      ناموس ماشینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. saied

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    سر همین فراری شرط میبندم که دو تاشونم سوسک کنه :) البته که (پی ۱) خیلی مونده که به اینا برسه ولی ۹۱۸ خیلی به این نزدیکه ولی باز کم خواهد اورد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akbar

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      با این مورد که p1 خیلی با اینا فاصله داره شدیدا باهات موافقم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      لافراری در مقابل پورشه در بحث تکنولوژی باید زانو بزنه .

      پورشه هیچوقت دنبال موتورهای پر حجم و قدرت نبوده . همیشه خاصه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        میلاد جان، فراری که سوپر لوکس نمیخواد بزنه که، اگه بحث طراحی و موتور و آیرودینامیک باشه، مطمئنن فراری بهتره، ولی اگه بحث 4 تا دکمه و کابین با آسایش باشه اونموقع پورشه شاید بهتر باشه، بعدشم، برای سوپر اسپرت تکنولوژی های رفاهی مسئله آنچنام مهمی نیس، باید بیاد ببینیم زیر کاپوتش چی داره؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammad XX

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (201 ديدگاه)

        یه برتری اساسی که ۹۱۸ داره، عمل کردن فرمان روی هر چهار چرخه.
        ولی تا تو شرایط یکسان توی پیست مقایسه نشن، هیچی نمکیشه گفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          محمد جان قبول دارم، همیشه هم برام 2 تا چیز سوال بوده! یکی اینکه چرا فراری توربو نمیزاره؟! یکی هم اینکه چرا ماشیناش رو مث بچه آدم AWD نمیکنه شر رو بکنه؟! البته سوال اولی با اومدن کالیفرنیا T کم کم داره برطرف میشه.
          در مورد دومی هم ماشینای 4 چرخ متحرک میزنه ولی با یه سری تفاوت ها، مث FF

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. محسن.د

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      شرط نبند !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        محسن تو خیلی وقته برگشتی یا من تازه می بینمت؟؟؟؟؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن.د

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          سلام آقا سینا. حدودا سه چهار هفته ای میشه که برگشتم البته دیگه مثل قبل، فعال نیستم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (615 ديدگاه)

          بسمه تعالی

          محسن ما دوست داریم که فعال باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Ehsan

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      به نظر من رقابت این سه نزدیکه ، و فکر میکنم که برنده این نبرد پورشه خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Zi911

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آخه یه ماشین چقدر میتونه خوب باشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خاوری مزراتی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    ایول داداش بزرگه..حال همه رو بگیر :-))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      فعلا حال داداشای خودشو گرفته .

      هنوز قضاوت زوده داش محمود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهدی ف

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ماشاال… چه خوشکل بزنم به تخته مخصوصا جلووش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سجاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    دوستان کسی میتونه توضیح بده معیار مقایسه چی هست که لا فراری رو باید با 918 و p1مقایسه کرد؟ مثلا چرا با بوگاتی نه ؟ یا چرا با آگرا آر یا زوندانه؟ فقط به خاطر اسب بخارشونه؟ یعنی لامبورگینی اگه یه ماشین با این قدرت داشته باشه نمیشه با این مقایسش کرد؟ و اگه یه کوروت یا وایپر با قدرت 900اسب(فرضا) داشته باشیم مقایسشون با لافراری و 918 اشتباست؟ کلا ماشینا رو بر چه اساسی مقایسه میکنن که اینجا فقط از این سه ماشین اسم برده میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سجاد جان یه سر به لینک های زیر بزن،البته اینجا بیشتر بر اساس کلاس بدنه ی خودروها گروهبندی و مقایسه صورت میگیره.ارادتمندم.

      http://www.car.ir/articles/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%81%D9%86%DB%8C/Cars-Class

      http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      دوست عزیز به خاطر اینکه هرسه تاشون هایبریدی هستن و تقریبا قدرت نزدیکی دارن و….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. غفاری

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      چرا میشه با لامبورگینی Venovo مقایسه کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. PEUGEOT

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده قشنگی داره
    یواش یواش روی سوپر اسپرت ها هم موتور برقی میزان
    هم ماشین اسپرته و هم مصرفش پایینه نسبت به رقبای دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Metalhead

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    موتور تنفس طبیعیش رو عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mojtaba..designer

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    اول از همه میخوام بابت این پست از پدال تشکر کنم.
    ولی دیر آپلود کرده چون یه 20 25 روزی میشه پستش تو سایت فراری اوده بود…..بازم ممنون.

    در جواب سوال دوست عزیز سجاد که پرسیده چرا لافراری رو با p1 و 918 مقایسه میکنن :
    باید بگم که این سه ماشین چون هیبریدی هستن ینی یه موتور الکتریکی + بنزینی دارن و هرسه سوپر کارن باهم بهتره قیاس شن.
    ولی در کل تو دسته ی هایپر کار ها جای میگیرن مثل بوگاتی یا کونیخ زگ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mojtaba..designer

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    لافراری آخر هرچی ماشینه….
    تکنولوژِی HY-KERS
    و همه ی تکنولوژی های ماشینای فرمول 1 تو یه سوپر کار کاملا جفت شده.

    و اونجوری که همیشه بوده فراری پورشه رو شکست داده….

    اینبارم لافراری همین کارو انجام میده.

    میبینین هنوز سرعت این اسب قرمز به طور دقیق معلوم نشده…بالای 350 تا..

    یعنی معلوم نیس تا 400 اینا هم میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      مجتبی فراری یه خاصیت داره که هیچ وقت سرعت خودرو هاشو دقیق نمیگه! نمیدونم چرا ولی اینم بر میگرده به سیاستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. mojtaba..designer

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    کلا نمیشه هیچ ماشینی رو با فراری مخصوصا لافراری مقایسه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اگر از خودروهای هم رده ی خودش با خبر باشی ، متوجه خواهی شد که رقباش در

      یکسری موارد بالاتر از لافراری هم هستند .

      نظر کارشناسان و اهل فن خیلی بالاتر و کارشناسانه تر از نظر من و شماست .

      تکنولوژیش به پورشه 918 نمیرسه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. چاپلو

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    این ماشین یه هیولاست. فقط همین .
    نه توجه نکردی چی شد. فقط یه هیولاست چیزی که نیس. هیولا تا حالا ندیدی خب منم ندیدم
    مامااااااااااااااان !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      هیولا ؟؟؟؟؟!!!!!!!!

      تعاریف جدید در راه است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    زیباترین محصول فراری و باید بگم زیباترین سوپراسپرته حتی از اونتادور جذابتره.اگر فراری یکی دیگه از اینا میساخت 500مین لافراری میومد تو ایران و منو با این ماشین میشناختید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چاپلو

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      دیگه گفتم لافراری هیولاست جو گیر نشید
      اوانتا جان اصن چیز دیگه ای نمیشه که با این مقایسه بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. moein

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (893 ديدگاه)

    هیولاست
    دیگه بهش نمیشه گفت ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Un4given

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    یعنی آخرت طراحی و تولید انجینن این فراریها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سجاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    خدا وکیلی من آدم متعصبی نیستم و از هیچ ماشینی هم بدم نمیاد وقتی خواستم نظرمو راجع به لا فراری بگم تصمیم گرفتم یکبار مطلب مربوط به918 رو از نو با دقت بخونم و منصفانه انتخاب کنم …آقا لا فراری حرفی واسه گفتن نذاشته و بالاترین تکنولوژی ها رو داره ولی انصافا همه ی رکورد ها و تکنولوژی هاش در سوپر ماشین های دیگه هم هست(تقریبا) مثلا قدرت900 اسبی و شتاب زیر سه و… در واقع تحول خاصی ایجاد نکرده و نکته ی جدیدی نداره(هرچند من هم میپرستمش و قبول دارم میتونه از پی1 و 918هم بهتر باشه) ولی در مقابل 918 چیزایی داره که در هیچ ماشی دیگه ای حتی نمیشه بهش نزدیک شد!! مثل 900 اسب بخار و مصرف3.3لیتری که غیرقابل باوره و رینگ هایی که با یک انگشت اشاره میشه اونها رو بلند کرد به قول یه بنده خدایی وقتی رینگهاشو بلند میکنی انگار داری با قطعات شاتل فضایی بازی میکنی در نجموع به نظر من تکنولوژی 918 بالاتره هرچند شاید لا فراری قویتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. enzo

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      چنتا خودروساز هست از موتور تنفس طبیعی شهری بدون توربوشارژر 800 اسب قدرت بگیره؟
      همون ترکیب موتور الکتریکی و موتور بنزین سوز و اینکه قدرت موتور الکتریکی همیشه در اختیار رانندس و اینکه ماشینی با نزدیک 1000 اسب قدرت با وجود دیف عقب بودن هندلینگش برای اکثریت راننده ها تو سرعت بالا شگفت انگیزه خودش معنیه آخر تکنولوژی و تحول رو میده

      به نظر من هیچ هایپر کاری عملکردش فعلاً با این 3 تا ماشین قابل مقایسه نیست و به قول نویسنده اتوکار تو دوره ای هستیم که 3 تااز بهترین سوپرکار های تاریخ همزمان باهم متولد شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      سجاد قبول داری کیفیت مواد به کار رفته لافراری قابل مقایسه با

      بوگاتی نیست ؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (199 ديدگاه)

        آره فکر کنم همه ی بچه ها قبول دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. enzo

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    ممنون از مطلب ولی به نظرم ایرادی نداره وقتی تستی از یه مجله معتبری مثل اتوکار میزارید منبعش هم ذکر بشه . اینجوری اعتبار سایت نه تنها پایین تر نمیره بلکه بالاتر هم میره مشخصاً معلومه تو ایران خیلی نادر هست سایت یا مجله ای بتونه یه تست اختصاصی رو محصولات حتی معمول تر فراری داشته باشه ولی حداقل ذکر منبع مطالب باعث آشنایی بهتر بامطالب و مقالات روز دنیای خودرو میشه
    ضمناً مقاله ترجمه شده که یکی از بچه های TT از همین تست گذاشته به نظرم روون تر و قشنگ تر حق مطلب رو ادا میکنه

    اگر حذف نمیشه اینم سورس مطلب:
    http://www.autocar.co.uk/car-review/ferrari/laferrari

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. nima

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عشقست لامبوراری(لامبورگینی و فراری)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sadegh

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    کسایی که دارن این ماشینو زیر سوال میبرن، در واقع دارن کل شرکت فراری رو زیر سوال میبرن، که این اصلا کار درستی نیس، چون فراری خودشو ثابت کرده، یه مسئله دیگه اینکه میبینم هی میگن ماشینای آلمانی مث بوگاتی و لامبو بهترن!!!!!!!!!!! هر دوتای این ماشینا ایتالیایین، اگه ایتالیا بوگاتی رو نزده بود آلمان توی خواب میخواست بره اون رو بخره؟؟! و اینکه بوگاتی درسته زیرمجموعه فولکسه ولی مث یه ماشین بازار مشترک میمونه، جون خیلی از قطعاتش از خارج از آلمان ساخته و وارد میشن، مثلا یه بخشی از قطعات موتورش در شرکت های هماپیمایی فرانسه ساخته میشه، لامبو هم که دیگه معلومه، نیاز به گفتن نداره، در مورد پورشه هم که اگه مثلا با فراری 10 ماشین داخل رقابت داشته باشه از 7 تاش باخته، پ دیگه چی میگید؟!؟!؟! خواهشا تا این ماشین به صورت کامل و معتبر تست نشده شلوغش نکنید، خوب نیس!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Mohammad XX

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    پروژه ی LaFerrari XX هم رسما توسط فراری تایید شده و دارن روش کار می کنن. چند وقت پیش فیلم های جاسوسی ازش توی نوربرگ رینگ پخش شد.
    باید دوباره منتظر شکسته شدن رکوردِ این پیست، در دسته ماشین های غیرخیابونی باشیم.
    کاش LaFerrari و P1 هم زودتر تایم رسمی بزنن ما رو از بلانکلیفی نجات بدن
    :D

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا