فراری

نگاهی به برنامه‌های آتی “فراری”

شناخته‌شده‌ترین برند و نشان دنیای خودرو؟ فراری و اسب رقصانش! این‌طور نیست؟ میلیون‌ها نفر آرزوی مالکیت یک فراری را دارند؛ و اگرچه کمپانی‌های رقیب تلاش‌های بیشتری برای تولید محصولاتی در حد و اندازه‌های فراری را دارند اما تعداد معدودی از آن‌ها موفق شده‌اند.

1-ferrari-f12tdf
یک کارمند بازنشسته‌ی فراری به ما گفت که تقاضا برای محصولات فراری از میزان تولید آن‌ها پیشی گرفته و این موضوع را در همه جای دنیا می‌توان دید.

160710-car-ferrari_j50_3_4_fr
این روزها و با رشد مشتریان پولدار، به‌جرئت می‌توان گفت فراری به آسانی خودروهای خود را می‌فروشد. مشتریان زیادی وجود دارند که قادرند پولدار بودن خود را اثبات کرده و خود را لایق محصولات فراری بدانند.

160713-car-ferrari_j50_int_01
امسال هفتادمین سالگرد تأسیس فراری است و این سالگرد مشابه همه خواهد بود. ماشین بازهای پولدار که خواهان خودرویی برای راندن و جلب‌توجه هستند و سرمایه‌گذارانی که اجازه نمی‌دهند نور آفتاب به خودروهایشان بتابد به دنبال خرید از فراری خواهند بود. با میزان تولید پایین در هر سال، فراری هیچ نیازی به تلاش سخت‌تر نمی‌بیند.

ferrari-f12-berlinetta-16-1
زمانی که ما گفتیم شاید فراری همانند بنتلی و رولزرویس وارد بازار شاسی بلندها شود سر خود را تکان داد. واکنش او به افرادی که می‌گویند خوشنودی از خود شاید در لباس جدیدی ظاهر شود این بود:

فراری تیری است که دقیقاً به هدف برخورد می‌کند.

او از تولید R8 توسط آئودی استقبال کرده و بازگشت هوندا با NSX و مک لارن ۵۷۰S را دوست دارد. آن‌ها دسته‌ی جدیدی از مصرف‌کننده‌ها را جذب کرده و شاید بسیاری از افراد از خرید فراری صرف‌نظر کنند.

ferrari-gtc4-lusso
و البته همه‌چیز مثل خودروهای خیابانی این شرکت گل‌وبلبل نیست. درباره‌ی مسابقات پردردسر فرمول ۱ صحبت می‌کنیم. سباستین فتل یکی از بهترین‌ها بوده و خود را در مسابقات ژانویه‌ی گذشته ثابت کرده است؛ اما او سزاوار چیزی بهتر از یک هم‌تیمی بی‌حال و یک خودروی پردردسر است.

Ferrari F1
نباید اوضاع این‌گونه باشد. ما در مارانللو و دیگر جاها شاهد این بودیم که مایکل شوماخر چقدر در پشت صحنه و در خط مقدم تیم برای فراری زحمت کشیده است. ما به رئیس اسبق فراری آقای لوکا دی مونته زمولو پیشنهاد کردیم که باید مایکل را به عنوان مرد شماره‌ی دو انتخاب کند. لوکا از ما به خاطر ایده‌ی بسیار بسیار خلاقانه‌مان تشکر کرد و البته این کار هرگز رخ نداد. خب حالا لوکا بیرون از کمپانی بوده و مایکل نیز برای زندگی می‌جنگد. ما آرزوی بهترین‌ها را برای این دو مرد و همچنین برای فراری داریم…

ferrari-gtc4lusso-t-paris-motor-show

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    70 سال افتخار.
    البته سباستین فتل امسال فرناندو آلونسو رو خیلی اذیت کرد و کلا آدم مشکل سازیه. زیادی بزرگش کردن. آلونسو بهترین راننده ی فرمول یکه و بیشترین دستمزد رو میگیره.

    منم از بازگشت NSX خیلی خوشحالم.
    برای فراری هم آرزوی موفقیت میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Fz

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    شدیدا فراری باحاله مخصوصا 812سوپر فست بشکل وحشتناک
    به نظر من تو ایتالیا رده بندی اینطوریه البته نظر من و واس همین فراری موفق تر از بقیه بوده
    1 فراری
    2 مازراتی
    3 لامبورگینی
    4 بوگاتی
    5 پاگانی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ١- لامبورگینی
      ٢- لامبورگینی
      ٣- لامبورگینی
      ۴- فراری
      ۵- پاگانی
      ۶- مزراتی
      ٧- آلفا رومئو
      ٨-فیات

      #نظرشخصی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Tirdad

        ۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (10 ديدگاه)

        نه دیگه نشد منطقی بگیم لامبرگینی شاید بالای مازراتی باشه ولی هیچ جای دنیا بالای فراری محسوب نمیشه فراری و لامبورگینی مثل Rolls Royce با بنز S هست شاید بنز زرق و برق داشته باشه ولی همیشه بنزه و اون…این منطق و ثابت شده ی قضیه هست سلیقه شما قابل احترامه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. akrh78

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      بوگاتی تو رده بندی ایتالیایی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ferrari

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      812 سوپر فست تلفیقی از ایرودینامیک در حد کمال و طراحی بسیار چشم نواز و قدرت دیوانه واره. امیدوارم فراری هرچه زودتر به سمت تولید موتورهای 12 سیلندر توربودارو هیبریدی بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. جواد

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بوگاتی واسه فرانسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASTON

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    درکنار عطر و کلاه و تی شرت و ماگ و…اینم یکی محصولات فراری برای مشتریان خاصه:
    http://img.overpic.net/images/v/r/i/xvrizmvqjhv2blby1zrm.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان جباری

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    فراری تیری است که دقیقاً به هدف برخورد می‌کند
    عاشقتم بزرگ ترین سوپر اسپرت ساز دنیا **** فراری ****

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    من که از دیدن F12TDF سیر نمیشم واقعا عالیه درسته که فراری پولهای زیادی رو فقط بخاطر برندش میگیره اما در کل ارزششو داره که بخریش و بعد از اینکه تکراری شد بدیش به دستان توانمند منصوری که یک تیونینگ عالیش کنه دیگه نهایت خوشبختی با یک ماشین داشتن فراری و بعدش تیون منصوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      بذار بایه مثال توجیهت کنم یه فرش دست بافت نفیس بیشتر از 10 میلیون در میاد در حالی که فرش ماشینی 2میلیون هم نمیشه. مشخصه که فرش دست بافت رو هرکسی نمیتونه بخره وچون نمیتونن بخرن بهانه میارن که بیخود گرونه و فلان. وقتی واسه دوخت چرم و تزئینات داخلی. و سوار کردنش روی فراری حدودا 30 ساعت زمان میذارن مشخصه که قیمتش بالا میره ان وقت یه عده میان میگن چرمش بعد یه هفته قهوه ای میشه همچین اتفاقی واسه روکش صندلی محصولات ایرانخودرو و سایپا هم نمیفته با اینکه کیفیتش افتضاحه .شاید حتی بنز میباخ دوخت چرم و تزئینات داخلیش 30 ساعت زمان نبره. فقط این نیست تو رشته ی مکانیک درسی به اسم روشهای تولید وجود داره اگه تشریف ببرید مطالعه کنید میبینید که ساخت یه اتومبیل با کیفیت بالا نیاز به روشهای ساخت گرون قیمت با صرف وقت خیلی زیاد داره. مثلا قالب موتور فراری ها اکثرا ماسه ای هستش که تقریبا یکبار مصرفه یعنی هرقالب برای تولید یک سیلندر بکار میره از معایب این روش ایجاد تخلخل در قطعه ی مورد نظره که به جنس قالب بستگی داره باید از ماسه ای استفاده بشه که بتونه گاز های موجود در فلز مذاب رو از خودش عبور بده تا وقتی قطعه سرد شد اون گاز داخل قطعه نباشه چون فضای خالی ایجاد میکنه و مقاومت قطعه به شدت پایین میاره. و نباید اونقدر فضا در قالب وجود داشته باشه که مذاب وارد منافذش بشه عیب دوم این روش هزینه ی زیادشه ولی مزایای این روش تولید قطعات پیچیده تولید قطعات از چند گرم تا چند تن هستش و …. ضمن اینکه تولید قطعه به این روش کیفیت بالایی داره. حالا قطعه ی تولید شده باید سنگین ترین ازمون های کیفیتی رو پشت سر بذاره و بعدش قطعات رو هم.سوار شن که در کمپانیی مثل فراز با دست صورت میگیره همه ی اینا رو قیمت تموم شدش تاثیر میذاره . هیچ کمپانیی پول بیخود نمیگیره کیفیت هم هیقت اتفاقی نیست
      همین روشهای تولید هستش که قیمت یه مولسان رو تا نیم میلیون دلار بالا میبره مثلا دباغی چرم صندلی ها به روشهای دهه ی 50 میلادی خیلی هزینه داره اما به شدت باکیفیته.
      در کمپانی مثل تویوتا از قالب فلزی چند بار مصرف استفاده میشه که یه قالب میتونه تا. بیش از 300 قطعه رو تولید کنه و ارزون درمیاد . روشهای تولید روی قیمت یه خودرو به شدت تاثیر میذاره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    بوگاتی واسه ارمنستانه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرشاد سجادیان

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      یا متساوی الاضلاع!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوست عزیز شرکت بوگاتی که جزو زیرمجموعه گروه فولکس واگن حساب میشه مال کشور فرانسه است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Kamran

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    فراری و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی کیهانی

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فراری همیشه بهترین سوپراسپرت ساز جهان بوده و هست و خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا