درگستر با پیشرانه جت و طراحی فراری انزو

خودرویی که در اینجا می‌بینید، “Insanity” نام دارد که به معنای «دیوانگی» است و چیزی بهتر از این برای توصیف آن وجود ندارد؛ یک درگستر که از دو موتور جت رولز رویس برای پیشرانه استفاده می‌کند، بر اساس یک فراری انزو طراحی شده و در طول یک دوره ۱۲ در پارکینگ منزلی در کانادا ساخته شده است. بنابراین «دیوانگی» عنوان کاملاً مناسبی برای آن محسوب می‌شود.

Ferrari-Enzo-Dragster-11
این خودرو چند ماهی که در دنیای مجازی سر و صدا به پا کرده و به‌تازگی، با پخش گزارشی از شبکه CBC توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. «اینسنیتی» توسط یک کانادایی به نام رایان مک‌کوئین (Ryan McQueen) ساخته شده؛ کسی که این پروژه را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرده است. وی پس از اینکه برای اولین بار در یک مسابقه، یک درگستر با موتور جت را از نزدیک دید، به چنین ایده‌ای رسید. «مک‌کوئین» هیچ‌گونه دانش مهندسی سطح بالا نداشت، ولی این موضوع باعث نشد که برای تحقق ایده‌اش، دست از تلاش بردارد. وی برای شروع این پروژه، «کوروت» خود را فروخت و طراحی خودروی موردنظرش را از صفر شروع کرد.

Ferrari-Enzo-Dragster-10
ساخت بدنه فایبرگلاس برای «مک‌کوئین» ۵ سال طول کشید و همین‌طور، فریم لوله‌ای فولادی، ۲ سال زمان برد. «مک‌کوئین» تنها چند کلاس مهندسی محدود در دبیرستان پشت‌سر گذاشته بود، ولی همان‌طور که پروژه ساخت «اینسنیتی» پیش می‌رفت، چیزهای بیشتری در این زمینه یاد می‌گرفت. «مک‌کوئین» در این زمینه می‌گوید:

چیزی در مورد جوشکاری، مهندسی، خم‌کردن لوله، کار با فایبرگلاس یا فیبر کربن نمی‌دانستم. حتی هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد موتورهای جت نداشتم. خودم یاد گرفتم که چگونه قطعات را به یکدیگر جوش بدهم و اینکه چگونه با مصالح و مواد کار کنم.

«مک‌کوئین» تا به اینجا حدود ۶۹ هزار دلار بر روی ساخت اینسنیتی هزینه کرده است و امیدوار است تا برای اولین بار با آن در تابستان سال آینده در مسابقات شرکت کند. در همین حال، وی خودرویش را در مسابقات مختلف درگ، همایش‌های هوایی و مراسم‌های محلی به نمایش می‌گذارد.

Ferrari-Enzo-Dragster-1

Ferrari-Enzo-Dragster-5
یک درگستر با پیشرانه جت با ظاهری شبیه یک فراری انزو، خودش به اندازه کافی جالب‌توجه و تأثیر گذار است، ولی این حقیقت که «مک‌کوئین» تمام مراحل ساخت را خودش بر عهده داشته، آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند؛ خودرویی که احتمالاً نمایشی خیره‌کننده در پیست‌ها خواهد داشت و از نظر تئوری می‌تواند به مرز ۴۰۰ مایل یا ۶۴۴ کیلومتر بر ساعت برسد.

منبع: roadandtrack

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1472 دیدگاه) ,

    از پشت شبیه اف16 هستش دوتا بال بزارن پرواز میکنه
    سوخت موتور جت رو چجوری میخوان تامین کنند ؟؟؟

    پاسخ
      1. mfire
        سوابق: (61 دیدگاه) ,

        داداش داری اشتباه میزنی :))
        حساب نکردی 69 هزار دلار دقیقا چند میلیون تومن میشه 🙁

        پاسخ
  2. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    این دیگه چه اعجوبه ای بخدا
    سرعت 400 مایل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خییییییییییییییییلی خوف

    پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    واقعا ستودنیه به احترامش بلند شدم!!!!!واقا ای ول!!!!!!!!!

    پاسخ
  4. amirhossein
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    بعد ۴۰۰ مایل بااون لاستیکا؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. سعید اسی
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      مطمئن باش قبل منو تو … به اینا فکر میکنن
      قطعا اونا مخشون از مهندسای ما ایرانیا (مهندسای ایران خودرو و سایپا) بالاتره
      ایرانیا اعجوبه ن نه اونا … اونا چیکار کردن آخه ؟؟
      فکر میکنی اونا بلدن مثل405 SLX د تیبا و ساینای عجیب غریب ما رو بدنه مکعب چراغ گرد پیاده کنن که بخار کنه از داخل ؟؟؟ 😂😂😂😂

      تاااااازشم بعد مدت ها اون عدسی داخل هم ذوب میشه
      ماشین خودمون SLX هست … دیدم که میگم

      پاسخ
      1. tv
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        دوست من ماشین برای درگه و تو خط مستقیم میره ، پس فشار ناچیزی به لاستیک های جلو وارد میشه و اکثر فشار به قسمت عقب میاد … بعد این ماشین تو پیچ دور نمیزنه که لاستیکش بترکه ….

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل one:1
    one:1
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    یهو وسط کار پرواز نمی کنه؟
    ترمز برید راننده چیزیش نمی شه ؟
    مصرف سوختشم لطفا بگید
    صفر تا صد هم بگید

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      ترمز کجا بود ؟! بجای ترمز اینا چتر نجات دارن

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ترمز و سرعت 600 کیلومتر درساعت
      اصلا جواب میده؟؟؟؟؟؟؟ ن

      پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    حتما خیلی از پارامترها رو در نظر گرفته و مهمترین مساله اینه که در اون سرعت، ساختارش به گونه ای باشه که روی زمین بمونه.

    پاسخ
  7. Saied
    سوابق: (823 دیدگاه) ,

    خدای من. این همه نیرو رو چطوری به تایراش منطقل میکنه . یعنی گیربکسشو از کجا اورده؟؟؟؟

    پاسخ
  8. وحید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    اینو باید بفرستن رو باند مهراباد.

    پاسخ
  9. sami
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    خواستن توانستن است یعنی همین .
    تو ایرانم اینجور ادما هستن ولی کاراشون دیده نمیشه و اگه هم دیده بشه پروژه رو منحل میکنن …
    اینا ترمز ندارن از چتر استفاده میکنن .
    0تا 100 زیر 2 ثانیه باید باشه .
    و لاستیک هاش موقع مسابقه اینا نیست از لاسیتک های مخصوص استفاذه میکنن .

    پاسخ
  10. Regera 1790
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    جالب بود. ولی این تنها ماشینی نیست که از موتور جت استفاده میکنه. واسه همین میگم بی رقیب نیست.

    پاسخ
  11. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    این دیگه چیه.مخلوط فراری انزو و لامبورگینی وننو.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.