فراریمک لارن

درگ مردانه فراری 458 اسپچیاله و مک‌لارن 675LT

زمانی که بحث مقایسه‌ی سوپرکارهای متمرکز روی پیست می‌شود کمپانی‌های معدودی وجود می‌توانند عملکردی بهتر از فراری و مک لارن ارائه کنند.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_5
اما در مکان‌هایی چون هایلندر و در خلال یک مسابقه ی درگ تنها یک برنده می‌تواند سر خود را بالا بگیرد و این بار دو مدعی جدی ایتالیایی و بریتانیایی یعنی فراری ۴۵۸ اسپچیاله و مک لارن ۶۷۵LT را رو در روی یکدیگر قرار داده‌ایم.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_4
این مسابقه‌ی درگ به همت کاربر یوتیوب Shmee150 برگزار شده و مک لارن بنفش متعلق به همین فرد است. پیش از اینکه درباره‌ی نتیجه‌ی این درگ صحبت کنیم بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم تا ببینیم که هرکدام چه در چنته دارند.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_1
به خاطر داشته باشید که این دو خودرو ظاهراً رقبای مستقیم همدیگر محسوب می‌شوند حتی با اینکه فراری نسخه‌ی مخصوص پیست یعنی ۴۸۸ GTB را نیز عرضه کرده است.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_3
به هر حال اینجا فراری ۴۵۸ اسپچیاله را داریم که از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری با قدرت ۵۹۷ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اسپچیاله در ۳ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن به ۳۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

از طرف دیگر مک لارن ۶۷۵LT را داریم که از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو سود برده و خروجی آن به ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور می‌رسد. این خودرو در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از فراری بوده و سقف سرعت آن نیز ۳۲۶ کیلومتر در ساعت است.

drag-race-ferrari-458-speciale-vs-mclaren-675lt
اگرچه با مقایسه‌ی اعداد بالا به یکسان بودن تقریبی آن‌ها پی می‌بریم اما مزیت ۶۷۵LT نسبت به ۴۵۸ اسپچیاله گشتاور بیشتر آن است و این موضوع خود را در مسابقه‌ای جانانه نشان می‌دهد.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_2
باهم به تماشای این ویدئوی جذاب می‌نشینیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رقابت عادلانه‌ای نبود، این مدل مک‌لارن معمولا با فراری F12 و ۴۸۸ مقایسه میشه، نه با ۴۵۸ و مشتقاتش.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. farshid omidfar

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      درسته این مدل فراری با مک لارن mp4 رقیب مستقیم بود که یک چهارم مایل هردوشون 10/7 هستش
      فراری 488 هم با مکلارن 675 lt رقیب مستقیمه که تایم هردوشون 10/3 ثبت شده
      هنوزم موندم چلنجر دمون چطوری 9/65 رفته !!!!!! واقعا ترکونده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علی

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (48 ديدگاه)

        گشتاور خفن . لاستیکای درگ . گیربکس ضریب سنگین

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (56 ديدگاه)

        استفاده از سوپر شارژ بجا توربو و در نتیجه شتاب اولیه بالاتر دیمون رو انقدر شاخ کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. reza

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      این مدل هم طراز اوانتادور sv و f12 tdf هست…و راستشو بخاین یه کم عجیبه برام که توی برنامه های انگلیسی و مجله های انگلیسی و پیست های انگلیسی مکلارن برنده شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. dice

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      توی درگ های قبلی هم مکلارن 675lt هم اونتادور سوپرولوچه رو برد هم فراری f12…
      حالا می دونید کجای این قسمت جالبه؟؟
      الان یه سریا واسه اینکه من نتیجه یکی از دراگ های که تو سایت هست و می گم دیس می دن :D :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (309 ديدگاه)

        درگ ها رو دیدم…تا به حال هیج جایی با f12tdf درگی نداشته…و یه بار با اوانتادور sv داشت که معلوم بود از لانچ کنترل اصلا استفاده نکرد وگرنه چطور ممکنه یه ماشین 4 چرخ محرک بکسواد کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مهرداد

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ببخشید این اسپچاله یعنی چی ؟؟ منظور همون اسپیشیال خودمونه؟؟ ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. رضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    نتیجه تابلو بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ace

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    چه میکنه این مکلارن …
    البته اکر میخواستم یک کدوم رو بخرم 100 در 100 فراری رو انتخاب می کردم. بذار تو همه ی درگ ها ببازه…
    .
    فقط فراری میتونه مثل فراری باشه …
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    و البته فقط لامبورگینی میتونه بهتر از فراری باشه ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برنده اغلب مسابقات درگ مک لارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mans

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    برندست چون توربو داره
    واسه این درگ 488GTB مناسبتر بود که توربو داره نه یه ماشین تنفس طبیعی که بخاطر فقدان سیستم پر خوران شتاب ثانوی مناسبی نداره البته نسبت به ماشینهای توربو یا سوپر شارژ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saied

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مکلارن تو هشت سیلندر ها رقیب نداره. فراری از ۵٧٠s هم کم میاره.
    مهندسیه مکلارن خیلی قوی تر شده.
    فراری باید یه فکری به حال مهندسیش بکنه وگرنه مشتریاش تا یه جایی واسه دلیل هایی هم چون تنفس طبیعی بودن راضی خواهند بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      بابا تو دیگه کی هستی.
      مکلارن از فراری تو ساخت پیشرانه بهتره.؟؟؟
      مکلارن یه پیشرانه 8 سیلندر 3.8 داره به قدمت تاریخ که هی توربو شو قوی و ضعیف میکنه میذاره رو کل ماشیناش.فراری 12 سیلندر و 8 سیلندر ماشین موتور وسط و gt انواع و اقسام پیشرانه ها رو میسازه.
      خوبه خودت داری میبینی که فراری که اصلا سابقه ای در ساخت ماشین های توربو نداشت در طی سه سال خودشو به سطح اول جهان رسوند و الان تو فرمول وان در کنار مرسدس نشسته.
      مکلارن نتنها خودش نمیتونه پیشرانه خوبی واسه ماشینش بسازه بلکه با کمک هوندا هم نتونسته توفیقی حاصل کنه.و حتی موتورهاشون از موتور رنو هم نا کارآمد تر هست.وبه ندرت به آخر مسابقه میرسه و خراب نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saied

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        نتیجش کو این همه تلاش؟
        تکنولوژی که میگی پس کجا بدرد میخوره؟
        مگه مکلارن دستشو بسته که توربو نزاره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1170 ديدگاه)

          خب الان که در قیاس با مکلارن در ساخت پیشرانه توربو تازه کار هستش کجا ازش کم آورده.
          همه میدونن 458 اسپشیال رقیب 12c هستش حتی با 14 اسب بخار کمتر.
          488 هم رقیب 650s.
          این 675lt همونطور که خودت هم میدونی یه نسخه ویژست که به لطف استفاده از فیبر کربن زیاد و البته قیمت گزاف بسیار سبک و چالاکه.
          در ضمن من منکر قابلیت مکلارن نیستم و به نظرم بهترین خودرو ساز بریتانیاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. الف.ی

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1625 ديدگاه)

        دوست عزیز بحث موتور فرمول یک کاملا جداست.
        تویه خیابونی ها :
        موتور بنزینی مکلارن پی 1 : 3.8 لیتری V8 تویین توربو : 727 اسب بخار
        موتور فراری 488 جی تی بی : 3.9 لیتری V8 تویین توربو : 661 اسب بخار : 11.2 لیتر
        این از این حالا بعضیا میگن پی 1 و 488 همکلاس نیستن تکنولوژیشون فرق داره و … باشه قبول
        مکلارن 650 اس : 8 سیلندر 3.8 لیتری تویین توربو : 641 اسب بخار : مصرف 9.7 لیتر ( برای یه سوپر اسپرت شهری مهمه)
        قبول دارم تنوع موتور فراری بیشتره ولی مکی تو موتور های 8 سیلندر تویین توربو بهتره.
        در ضمن مکلارن هی توربو کوچیک و بزرگ نمیکنه.برای هر مدلش موتور دوباره از نوع طراحی میشه و فقط در حجم 3.8 لیتری و V8 بودن باهم شباهت دارند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1170 ديدگاه)

          خب باید قبول کنی که تمام تمرکز مکلارن در 10 سال اخیر فقط متوجه همین موتور v8 توربو بوده و مهندساشون فقط درگیر همین یک انجین بودن.
          حالا فراری به غیر از پیشرانه فرمول یک انواع v8 های تنفس طبیعی و اخیرا توربو و v12 های بی نظیر بر روی انواع ماشین ها را امتحان کردند و خوبم نتیجه گرفتند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. ارمان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    وقتی LT پشت اسم مکلارن میاد ، کنترل همهچی سخت میشه
    بعضی از دوستان میگن که باید با فراری f12 مقایسه بشه که البته ضعیفتره اما باز هم فکر نمیکنم توی یه پیست پر پیچو خم f12 بتونه زمان بهتری بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ahmad

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    بابا این که نامردیه .
    حتما باز فردا 675 رو با 458 ایتالیا مقایسه میکنید پس فردا باf430 روز بعد با 360 مودنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ferrari

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    458 رقیب مکلارن 12c بود که تو پیست راحت پیروز میشد حتی 458 اسپشیال هم از نظر قدرت ضعیفتر از 12c بود اما راحت حریف650s شد نمیدونم چرا 675 رو با 458 اسپشیال مقایسه کردن. هرکدوم از مدل های فراری نواوری و جوایز وافتخارات زیادی به ارمغان اوردن و الگوی کمپانی های معرفی بودن . فراری ها تو هرکلاسی که باشن بهترینن
    Forza Ferrari

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Abbas us.c

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    همین که فراری تنفس طبیعیه خودش دنیاییه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Meysam..laferrari

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    دیگه اوج مهندسی مکلارن ، P1 بود که تو پیست از لافراری کم می آورد چند دهم ثانیه (هیچ ارزشی هم نداره)
    وقتی یه سوپر اسپرت معمولی تر مثل اوراکان سریع ترین ماشین تاریخ نوربرگ رینگه و از پرچمدار خودروهای لامبورگینی پیست رو سریع تر دور میزنه بیش از پیش به این نتیجه میرسم که این رقابت ها فقط جنبه ی فان دارن. ( هر چند 675LT نباید با 458 مقایسه بشه).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Monster_ALM

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      میثم جان دقیقا کدوم تست؟
      والا هر تستی بود بین 3 نماینده پورشه و مکلارن و فراری

      برندش یا پورشه بود یا مکلارن و همیشه رتبه سه مختص فراری بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Monster_ALM

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    این مکلارنه نه کشککک
    توی درگ های قبلی هم برنده شد ولی آخر سر یه 918 آوردن که نتیجش تابلو بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسن

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فراری موتور هاش در عمل بسیار کندن شما ببین 458 با قدرت 570 و گیربکس فوق العاده سنگینش رقیب گالاردو 570 با همون قدرت اما با گیربکس تک کلاجه و بسیار سبکتر بود که خودش نشون دهنده عملکرد ضعیف پیشرانه فراری هس همینطور پورشه جی تی 3 با هفتاد اسب کمتر و گیربکس فوق العاده سبکش (ک با چهار دنده به سرعت 200 میرسه اما فراری 458 با پنج دنده و فراری 488 ک سر 200 تا به دنده 6 میره )صفر تا صدو بهتر میزنه دقت کنید مکلارن 570 میتونه در عرض 8.6 ثانیه به سرعت 200 برسه اما 458 در 10 ثانیه و اسپیشاله 9 ثانیه که فراری ها گیربکس هاشون بسیار سنگینه چه بسا اگر گیربکس مکلارن به سنگینی فراری باشه میتونه تایم های بسیار بهتری بزنه در کل فراری واقعا عملکردش ضعیفه نیسان جی تی ار با وزن بسیار سنگینش و گیربکس 6 سرعته میتونه با 458 رقابت کنه اتفاقا توی سایت fastlap نوشته بود سرعت پیشرانه های فراری مثل پیشرانه های دیزل میمونه ک با گیربکس سنگین جبران میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسن

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اینکه مکلارن با یه پیشرانه تمام مدل هاشو تولید میکنه نشون دهنده سیاست و مدیریت بسیار بالاش هست البته درسته این پیشرانه از یک پیشرانه ژاپنی برای ساخت الگو گرفته و بسیار دقیق و عالی طراحی شده و پوز همه رقباشو به زمین کشید واقعا احسنت داره نیاز نیس ده تا پیشرانه یا چن صدتا پیشرانه مثل هیوندای تولید کنی ک هیچ کدوم عملکرد درست حسابی ندارن تازه با این کار کلی سود خالص تولید یه شرکت بالا میره واقعا این انگلیسی ها تو سیاست کاری نابغه اند و در اخرم مهم نتیجه هست که کی زود تر از خط رد میشه که مکلارن با یک پیشرانه 3.8 گوی سبقتو از 12 سیلندرها گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. In the memory of enzo

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خیلی نا عادلانه بود همه میدونن این دوتا رقیب هم نیستن
    ۴۵٨ رقیب ١٢c هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا