فراری

فراری برلینتا بدون سقف

اگر شما از علاقه‌مندان به خودروی F12 برلینتا باشید، احتمالاً از دیدن نمونه بدون سقف آن در نسخه TRS نیز خشنود خواهید شد. شاید این خودرو تنها یک تمرین طراحی برای فراری باشد.

Ferrari F12 TRS
Ferrari F12 TRS

سقف این فراری کاملاً برداشته شده است. بدین معنی که با یک سقف باز و بسته شونده مواجه نخواهید شد و شیشه‌های بدون فریم پهلوها به خوبی این نکته را نشان می‌دهند.

Ferrari F12 TRS
Ferrari F12 TRS

فراری F12 TRS از مدل ۱۹۵۷ تستا روزا الهام گرفته شده است. قسمت جلو و عقب خودرو کاملاً منحصربه‌فرد می‌باشند. فرم چراغ‌ها، هواکش بزرگ سپر، هواکش‌های جانبی، شکاف روی کاپوت، قسمت شفاف درب موتور و قطعات فیبر کربنی پایین بدنه از تفاوت‌های این خودرو با مدل‌های استاندارد F12 می‌باشند.

Ferrari F12 TRS
Ferrari F12 TRS

در داخل کابین F12 TRS نیز با جای خالی سیستم صوتی، هواکش‌های مرکزی تهویه، تشک زیر پایی و کنترل‌های پنجره‌ها مواجه می‌شوید. بنابراین این خودرو تنها روی رانندگی تمرکز کرده است. تنها چیزهای کمی که باقی مانده، روکش جیر و چرم و تزئینات فیبر کربنی است.

Ferrari F12 TRS
Ferrari F12 TRS

در قلب این خودرو همان پیشرانه برلینتا می‌تپد. شایعاتی مبنی بر استفاده از سیستم KERS لافراری هم شنیده می‌شد. اما در حال حاضر تنها موتور V12 برلینتا با حجم ۶.۳ لیتر و توان ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر را در اختیار داریم. فراری ادعایی در مورد عملکرد این ماشین نداشته اما از لحاظ نظری می‌توان شتابی بهتر از ۳.۱ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر و ۷.۱ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت را انتظار داشت.

Ferrari F12 TRS
Ferrari F12 TRS

قیمت فراری F12 TRS حدود ۴.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

Ferrari F12 TRS
Ferrari F12 TRS

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. mojtaba..designer

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    داش کربونادو فاصله تولید 599 و F12..
    4سال نبوده 6سالو 5ماه بوده.

    599 فیورانو تو سال 2006 معرفی شد
    F12 برلینتا سال 2012 اواخرش اوایلش…

    برلینتا حاصل 6سال تحقیق و توسعه فراری بوده.

    بعدشم همه هایپر کار ها برای اینکه هزیته بالای ساخت دارن و البته خاص بودنشون باید لیمیت دار تولید شن.

    بعدشم اگه سیاست های فراری باعث میشد مثلا ضربه بخوره هیچ وقت این همه افتخارات پی در پی نداشت!

    من نمیدونم همچین میگی راحتی انگار فراری سنگه!
    اگه بحثه ایرکاندیشن و ارگونومی باشه باز فراری جلوتره برو چند تا سایت معتبر از قدیم تا الان گفته هامو تایید کن!
    حتی بحثه هندلینگ که جز ایرکاندیشن و راحتی محصوب میشه فراری بهتر تو پیچ ها عمل میکنه!
    چون تو همه مدل هاش مرکز ثقل کوتاه تری داره و البته تقسیم وزن صحیح و و عکس العمل دیفرانسیل ماتریکسی فراری.

    کافیه یا بگم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elring

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      فقط آونتادور
      موافقا………….. دستا بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. elring

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      فقط آونتادور
      موافقا ……………. دستا بالا

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. mojtaba..designer

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    و اینکه یه بارم گفتی وقتی مورچیالاگو SV با 670 اسب بود فراری 599 رو داشت که 612 اسب داشت..

    بعرض برسونم مدل مورچیالاگو که من خیلی هم دوسش دارم و دوس داشتنیه هم زمان تو سال 2002 2003 با مدل انزو وارد بازار شد که انزو همینجوری660
    اسب داشت حالا مدل عادی مورچیا هم همون حد بود اگه مدل های آخر مورچیالاگو های لیمیت که تا 2009 2010 ساخته شدن همون sv ها نگاه کنی همزمان فراری انزو های fxx و fxx evoluzione رو فرستاد که نیاز نیس ازش تعریف کرد.

    حتی تو فاصله 2004 تا 2009 که 430 تولید شد و همزمان گالادو فراری دو مدل از 430 اسکودریا و 430 اسکودریا 16m رو برای رقابت با گالاردو های زمان فرستاد که شکر خدا پیروز بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mojtaba..designer

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    دوستان همتون از همتون میخوام سایت فراری برین و ببینین راجبه f12 berlinetta چی نوشته من هیچی نمیگم !!!
    آمار و رسمی نگاه کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بردیا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا هرچی مینویسم اینجا ثبت نمیشه
    میخواستم بگم این قسمت رو توی این مقاله رو حساب چی گفته نویسنده؟
    “”می‌توان شتابی بهتر از 3.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر و 7.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 161 کیلومتر بر ساعت را انتظار داشت.””

    هر ماشینی که سقفشو برمیدارن اصولا” به وزن ماشین اضافه میشه بخاطر محکم کردن شاسی,چطوری میتونه سریعتر بشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    واااای اصلا انتظارشو نداشتم خیلی خوشگله!

    حتی از کالیفرنیا هم بهتره.

    فراری جدی جدی دیگه مارو سکته میدیاااااا!

    “ONLY FERRARI”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. enzo

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    والا من شنیدم قرار بود یه نمونه هیبریدی از f12 باشه یه جورایی کانسپته و ساختشم سفارشی هست وقیمت بالاشم به همین خاطره مثل p4/5 که یکی دو تا ازش ساخته شد
    اگر تونستید کلیپاش ببینید صداش دیوونه کنندس حتی از لافراری بهتره
    فقط صداش 500 هزار دلار میارزه انگار fxx رو آوردن تو خیابون

    http://www.youtube.com/watch?v=cvKEpnV2y9g

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehdy

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    منم قربون ائودی برم که لامبو رو نگه داشته و فولکس واگن ائودی روB-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehdy ferrari

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اینم یه جواب برای اونایی که میگن لامبو سر تره
    سرتا پای فراری2قرونه ولی بازم برای لامبو گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فراری 2016

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بپه ها
    من مدل 2016 رو دارم خداییش خیلی بهتر از اینه اخه سرعتش 680 تاست یعنی وقتی 200 تا میری انگار تو فضا حرکت میکنی در ضمن 1 تا صدش نیم ثانیه است حالا من پیشنهادمو دادم
    در هر صورت…………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    از عقب و از جلو خیلی عالیه ولی از کنار اونقدر خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا