فراری

ساخت فراری و لامبورگینی تقلبی در اسپانیا!

به عنوان دوستدار پر و پا قرص خودرو می‌گوییم که ما اصولاً از خودروهای کپی شده و رپلیکا خوشمان نمی‌آید. با برخی استثناها، ما کپی‌های چینی و حتی برخی خودروهای تقلبی ساخته شده در گاراژها را دوست نداریم. البته قدردان زحمات افراد بوده و کار آن‌ها را ستایش می‌کنیم؛ اما فردی در اسپانیا تصمیم گرفته بوده تا این کپی‌های سوپرکاری را وارد فاز تجاری کند! روش فرد یاد شده ساده و مؤثر بوده، البته تا زمانی که پلیس وارد ماجرا نشده…

fake-ferrari-and-lamborghini-cars-in-spain-1
در جریان ساخت و فروش رپلیکاهای ارزان‌قیمت از سوپرکارهای فراری و لامبورگینی سه نفر بازداشت شده‌اند. نشریه‌ی محلی La Voz de Galicia گزارش داده که تحقیقات دراین‌باره در شهر Benidorm و از زمانی که یک فراری تقلبی کشف شد آغاز گردید. پلیس به دنبال فرد مسئول این کار بود. این فرد متخلف، قوانین مربوط به حقوق صنعتی فراری را زیر پا گذاشته است.

fake-ferrari-and-lamborghini-cars-in-spain-7
کمی بعد در جریان تحقیقات مشخص شد که این خودروها در گاراژی مخفی در Sils ساخته می‌شوند. در این محل در مجموع ۱۴ نسخه‌ی تقلبی از فراری و لامبورگینی کشف شد. ۴ نمونه از خودرو کاملاً به یک فراری تبدیل شده و قبلاً برای فروش در اینترنت آماده شده بودند. یکی از این خودروها با بهای تخمینی ۴۳ هزار دلار در دسترس بوده است.

fake-ferrari-and-lamborghini-cars-in-spain
منابع مختلف گزارش کرده‌اند که این خودروها بر پایه‌ی مدل‌های معمولی تویوتا و فورد ساخته شده و روی شاسی معمولی، کیت‌های بدنه‌ی فایبرگلاس لامبورگینی و فراری نصب شده است. همچنین از برخی قطعات اصلی نظیر نشان‌دهنده‌ها و آینه‌های جانبی نیز استفاده شده است. این استودیو مدل‌های تقلبی فراری ۴۵۸ ایتالیا، F430 اسپایدر و ۴۳۰ اسکودریا را ساخته است.

در تابستان سال ۲۰۱۳ تعداد ۸ نفر به خاطر ساخت ۱۷ رپلیکا از مدل‌های F430 و ۴۵۸ ایتالیا بازداشت شدند. تا این لحظه خبری مبنی بر ارتباط افراد تازه دستگیر شده با افرادی که قبلاً بازداشت شده بودند مخابره نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1870 ديدگاه)

    چی میشه بزارند یکم هم افراد معمولی حال کنند. افرادی که فراری و لامبو میخرند ماشینشون رو سالی هزار کیلومتر نمیرونند. چند وقت پیش یه بوگاتی گذاشته بودند تو ۶ سال ۸۰۰ کیلومتر راه رفته بود به اصطلاح قدیمی خودمون حتی آب بندی نشده بود.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. پرهام

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      افراد معمولی حال کنند؟ برداشت بنده از خبر این بود مه شخص به اسم اصل داره میفروشه نمیدونم شاید شما درست میگی!
      این هم که بعضی ها بعد 5 سال ماشینشون آب بندی نشده به علت دارا بودن چندین خودرو و ماهیت کلکسیونر بودنشون هست

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ashkan

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      همین ماشن تقلبی فراری و با همین قیمت خریداریم البته اگه اجازه پلاک ملی بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    یه ماشین بود خیلی شبیه فراری بود و تو یه کشور آسیای ساخته شده بود و فک کنم از موتور میتسوبیشی استفاده میکرد!
    اون رسما قرار بود تولید شه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      تلویزیون آلمان هم مستندش رو نشون میداد که طرف تو تایلند تو ۶ ماه کپی لامبورگینی و فراری رو با دست میساخت. البته داشبورد و … رو خوب در نمیاورد. فکر کنم منظورتون همونه که دقیقاْ هم موتورهای میتسوبیشی رو استفاده میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    جناب قاسمی از امریکایی بازهای حرفه ای ایران یدونه موستانگ دهه ی 80 رو در ایران به همین روش 5 سال پیش ساخت و موتور اون ماشین هم سفارش داد یه شرکت راش امریکا که از تیونر های معروف فورد هست که بنا به شرایط جوی ایران تنظیم شده بود
    در جشن تولد 50 سالگی موستانگ در سال 93 این ماشین رو اوردن پیست ورزشگاه ازادی تهران

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Madjid

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    درود ،
    قبلا هم گفتم، ارزش این ماشین ها صرفا همون زحمتی هست که برای خرید قالب بدنه و ساخت اون و سوار کردن اجزا روی هم کشیده شده ، نه چیزی بیشتر از این.

    چند وقت پیش یک لامبورگینی وانتادور ساخته شده در مشهد هم خبرساز شد ، رسانه ها خیلی پر سر و صدا بهش پرداختن، اما واقعا به نظر من کار ارزشمند و جالبی نبود که اینقدر بزرگش کردن . صرفا یک رپلیکا بود.

    کلا این ماشین های تقلبی چیز خاصی برای عرضه کردن، ندارن،
    عشق ماشین واقعی یک ماشین رو برای سرعت و شتاب و هندلینگش میخواد ، اگر کسی ماشینی رو به خاطر قیافه و ظاهرش دوست داره باید با خودش روراست باشه و بدونه که به ماشین علاقه نداره بلکه دوست داره به واسطه ی اون ماشین جلب توجه کنه.
    البته بگم که اکثر افراد هم همینطوری هستن.

    فراری اگر ” فِراری ” شده و همه بهش احترام میذارن به خاطر مهندسی بی نقص و افتخارات بی شمارش هست نه به خاطر رنگ قرمز و چهره ی خاصش.
    اون رنگ قرمز وقتی ارزش داره که موتور و گیربکس و شاسی و … فراری زیرش باشه.

    اگر این افراد اسپانیایی ، یا اون آقای مشهدی یا هر کسی که به این کار علاقه داره ، خودشون بشینن و یک بدنه ی زیبا طراحی کنند ارزش کارشون خیلی بیشتر میشه.

    شرکتی که برای طراحی یک ماشین صد ها میلیون دلار خرج میکنه ، کارگرانی که از اون شرکت نون میخورن ، هیچ کس راضی نیست زحمتش این طوری بی ارزش بشه.

    حتی کسی که واقعا به یک ماشین علاقه داره و با هزار زحمت تونسته به دستش بیاره هم حاضر نیست موتور بیوک 50 سال پیش و تویوتا و سمند و … رو زیر بدنه ی ماشین مورد علاقش ببینه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. پرهام

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ساخت یه رپلیکا یا یه کیت کار خوب کار جالبیه اما به شرطی که تو همون کلاس رپلیکا بمونه و الکی گنده نشه یعنی بیشتر تفریحی باشه اما این مورد اسپانیا طرف داشته سوئ استفاده میکرده و خوب این اصلا درست نیست . در مورد لامبورگینی مشهد ی هم من نظرم اینه که به عنوان یه رپلیکا جالبه و جای تحسین داره ولی وقتی اینقدر گنده میشه و شعار خلیج فارس و نبوغ ایرانی باهاش داده میشه اونجا ست که دیگه ایراداتش خیلی به چشم میاد و حتی مسخره هم میشه .برای مثال تو خبر شبکه دو (20:30) این ماشینو نشون داد 5 دقیقه گزارش نشون داد درموردش اما چند ثانیه آخر گزارش بدجوری دود کردن اون ماشینو نشون داد و مسخرش هم کرد .چون خود طرف واقعا مدعی شده که لامبورگینی واقعی ساخته.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Omid

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    فکر کنم کسانی که تازه فراری یا لامبورگینی خریده بودن با استرس یه بار دیگه VIN ماشین شون رو چک کردن! که مطمئن بشن زیر بدنه ماشینشون شاسی پژو نباشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا