فِراری 458 اسپچاله و پورشه 911 جی‌تی3 در پیچ‌وتاب پیست

همه می‌دانیم که 911، کوپه‌ای بسیار توانا و خواستنی است و پورشه همیشه روی آن به‌عنوان یک نقطه امیدواری حساب باز می‌کند؛ اما همین 911 اگر رودرروی V8 بی‌افسار فِراری قرار گیرد چه خواهد کرد؟

Track Battle Between 458 Speciale And 911 GT3
Track Battle Between 458 Speciale And 911 GT3

در ویدئویی که مشاهده می‌کنید “کریس هَریس (Chris Harris)” به همراه “تیف نیدِل (Tiff Needell)” دو راننده معروف و خبره که احتمالاً نام آن‌ها را تاکنون شنیده‌اید، 911 جی‌تی 3 را مجبور به رقابت با فِراری 458 اسپچاله می‌کنند تا مشخص شود کدام‌یک در پیست مسابقه می‌تواند بهتر ظاهر شود.

Track Battle Between 458 Speciale And 911 GT3
Track Battle Between 458 Speciale And 911 GT3

روی کاغذ تقریباً همه‌چیز به نفع فِراری است. اسپچاله با قیمت 100 هزار پوند بیشتر (در بازار انگلستان) و پیشرانه 8 سیلندر V شکل تنفس طبیعی معروف که در آخرین نسخه‌اش توان تولید بیش از 600 اسب‌بخار نیرو را دارد (!) عرصه را بر 911 جی‌تی3 با قلب 6 سیلندر تخت 475 اسب‌بخاری بسیار تنگ می‌کند؛ اما ازآنجایی‌که در واقعیت ممکن است همه‌چیز طبق اعداد و ارقام پیش نرود باهم به تماشای رقابت هیجان‌انگیز این دو می‌نشینیم تا ببینیم هرکدام چند مرده حلاج‌اند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

31 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل میلاد
    میلاد
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    911 هم توی پیچ راحت تر می پیچید (اصلا اون سرگیجه های اسپچیاله رو نداشت) هم ترمزای بهتری داشت.
    قدرتش در متن 493 عنوان شده که این مال مدل RS هست.این یکی 468 bhp هست.

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    مدل 488توربوش فاتحه ای برای بقیست
    فاتحه مع صلوات

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    چرا پورشه خیلی کم قدرت ماشیناشو اضافه میکنه تفاوت مدلهای مختلف 911 حدود 20 اسب بیشتر نیست(هر مدل نسبت به بالاترش رو میگم نه 911 کررا تا gt2)

    پاسخ
    1. vahid
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      چون پورشه!!!!!!!!!!!!!!! (هیوندای که نیست)

      پاسخ
  4. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا حس کردم انگار راننده فراری بعضی جاها خیلی احساسی میشد !!! انگار خیلی حرفه ای نبود .. 😉 یه جا که نزدیک بود ماشینو بکوبه به محافظ های کنار جاده !! 😀
    ولی خیلی کیف کردم … ازین کلیپا بیشتر بذارید .. خیلی آدرنالین خونم زیاد شد !!! 😀
    آقا امین عزیز مرسی از مطلب عالی تون

    پاسخ
    1. J.P
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      طرف به آرزوش رسید وقتی فراری سوار شد داشت حال میکرد باهاش ّمیخواستن کلیپ جذاب بشه یه حالی داد به پورشه سواره یه نمه جلو باشه خوش بگذرونه

      پاسخ
  5. مهدی 911
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    باید مدل توربو اس با 560 اسب رو برای رفابت مزاشتن در کل با وجود اختلاف 100اسبی پورشه بهتر بود درکل پورشه رو از فراری بهتر میدونم

    پاسخ
  6. بهنام
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    آقا من هیچکدوم از فیلمها رو نمیتونم ببینم
    برنامه خاصی میخاد؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درود آقا بهنام
      از سوال شما ۳تا برداشت میشه کرد ک هر کدوم جواب جدا دارن

      برداشت اول: فیلما رو ب صورت آنلاین نمیتونی ببینی؟
      برداشت دوم: آنلاین میتونی ببینی ولی دانلود نمیتونی بکنی؟
      برداشت سوم: هم آنلاین میتونی ببینی و هم دانلود کنی ولی رو سیستم نمیتونی ببینی؟

      جواب اول: فلش پلیر مخصوص browser مورد استفاده رو نصب کن
      جواب دوم: دانلود منیجر رو نصب کن
      جواب سوم: از km player یا برنامه های مشابه استفاده کن

      ارادت

      پاسخ
  7. Hamid...Audi
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    با احترام به طرفداران ایتالیا و فراری انتخاب من پورشه هس…لا مصب خیلی جذاب تره
    به نظرم یه همچین مسابقه ای با آئودی تی تی کلاب اسپورت هم جالب باشه

    پاسخ
  8. ماكان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تعادل پورشه تو پیچ ها جالب توجه بود.
    البته یک دلیل اصلى به نظرم اینه که راننده فرارى اول فیلم همه سیستم ها رو خاموش میکنه اما راننده پورشه میگه از سیستم PTM استفاده میکنه که شامل ASR هم میشه.

    پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    لااقل برای ما عاشقای فراری و پورشه این خیلی خاص بود ،
    نمی تونیم بگم کدوم خوبِ یا بد !!!

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    شک نکن پورش 911 یدونس فعلا جهت نمونس……………………………………..

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    پورش 911 پایستار ترین وخوش هندلینگ ترین ماشین ساخته شده تا به این تاریخ …..
    من که خیلی باش حال می کنم ……………..
    برای من جای سوال اکثر ماشین های پورش با این که وزن بالایی ندارند هندلینک بی نظیری دارند.چون اکثر کمپانی ها برای پایین اوردن مرکز ثقل وزن کف خودرو را به نسب افزایش میدن.
    این از شاهکار های پورشه.

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    رقابت می خوای porsche 911 vs nissan gtr……………………………………………..

    پاسخ
  13. سیاوش
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    مشخصا هندلینگ 911 خیلی خیلی بهتره از نظر قدرت موتور رقابت برابر نبود

    پاسخ
  14. ساسان.م
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    جناب سردبیر فیلمش کو پس؟ تو کف موندیم

    پاسخ
  15. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    عه عه عه
    آقای سردبیر ، فیلم اش که ضمیمه ی مقاله بود !!!!
    پس چی شد یهو ؟؟!!!!
    نکنه شما هم آره ؟؟؟

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    درود

    پورشه اگه قدرت و گشتاورش کمتر بود عوضش دارای سیستم 4 چرخ فرمان پذیر بود (دلیل بهتر بودنش در پیچ)

    فراری یه چیز داشت ک پورشه نداشت، از اون طرفم پورشه یه چیز داشت ک فراری نداشت (در شرایط مختلف ولی مساوی)
    برنده هم ک معلوم شد

    ارادت

    پاسخ
  17. enzo
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    911 تو پیچای سرعت پایین ترکشن بهتری داشت 458 یکم oversteer میکرد ولی پورش قشنگ تو ریس لاین میروند
    تو پیچای سرعت بالا برتری با فراری بود
    تو مستقیمی ها هم که فراری قدرت بیشتری داشت طبیعی بود سریعتر باشه

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    پورشه با همین قدرت کمش هم بنسبت رقباش بازم عملکردش تحسین برانگیزه کلا پورشه یه ماشین کامله اونم از هر لحاظ

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.