فراریلامبورگینی

اظهارات جنجالی مارکیونه در مورد فروش محصولات لامبورگینی

مارکیونه قصد افزایش میزان تولید فراری را دارد تا نیازی نباشد خریداران برای تحویل سوپراسپرت‌های این شرکت مدت‌زمان طولانی صبر کنند

رئیس و مدیرعامل فراری یعنی سرجیو مارکیونه هرگز ترسی از بیان طرح‌هایی که در ذهنش دارند نداشته و در مصاحبهٔ اخیر خود در نمایشگاه ژنو اطلاعات زیادی از آیندهٔ این اسب سرخ مارانلو را ارائه کرد. البته وی در همین بین گفته‌هایی را هم در مورد لامبورگینی بیان داشت. با توجه به گفته‌های مارکیونه، فراری می‌تواند در سال جاری حدود ۸۵۰۰ دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروش برساند که در مقایسه با فروش ۸۰۰۰ دستگاهی سال ۲۰۱۶ و ۷۶۶۴ دستگاهی سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. وی افزایش تولید را راهی برای خوشحال نگه‌داشتن خریداران می‌داند.

untitled-1

وی دراین‌باره گفته است:

«لیست انتظار برای تعدادی از محصولات فراری طولانی است که این انتظار بدترین چیز برای یک خریدار است و موجب از دست رفتن بسیاری از آن‌ها می‌شود. گزارش سال گذشته نشان می‌دهد که تحویل سفارشات خرید مدل‌های ۴۸۸ GTB، کالیفرنیا T و GTC4 Lusso به سال ۲۰۱۸ کشیده شده است؛ بنابراین هنگامی‌که فراری خریداران خود را زمانی طولانی منتظر نگه دارد، دیگر سوپراسپرت‌سازان ایتالیایی از این امر بهره‌مند خواهند شد. من احترام زیادی برای مدیرعامل لامبورگینی آقای «استفانو دومینیکالی» قائلم ولی بسیاری از کسانی که از محصولات لامبورگینی خریداری می‌کنند به این خاطر است که به دلیل لیست انتظار طولانی نمی‌توانند محصولات فراری را خریداری کنند».

ferrari-vs-lambo

لامبورگینی در سال ۲۰۱۶ به فروش ۳۴۵۷ دستگاه دست پیدا کرد که ۷ درصد بیشتر از فروش ۳۲۴۵ دستگاه در سال ۲۰۱۵ بوده و یک رکورد محسوب می‌شود؛ اما با توجه به گفته‌های اخیر مارکیونه، وی این رکورد فروش لامبورگینی را به خاطر لیست انتظار طولانی فراری می‌داند. گفته‌های جنجالی و تحقیرآمیزی که مطمئناً برای طرفداران گاو خشمگین سنت آگاتا خوشایند نخواهد بود اما دومینیکالی هنوز به این گفته‌های مارکیونه واکنشی نشان نداده است؛ بنابراین مدیرعامل فیات-کرایسلر می‌خواهد با افزایش میزان تولید فراری این انتظار را کوتاه‌تر کند؛ اما علاوه بر این، فراری در حال بررسی گسترش طیف محصولات خود نیز هست.

ferrari-gtc4-lusso-2017-04

مارکیونه در همین ارتباط بدون اینکه وارد جزئیات شود گفته است:

«من معتقدم که قسمتی ناشناخته در بازار وجود دارد؛ بنابراین ما به دنبال فرصت هستیم اما درعین‌حال نمی‌خواهیم خودرویی تولید کنیم که بازار آن‌را نمی‌خواهد».

دو بخش آشکار در بازار وجود دارد که فراری می‌تواند به آن‌ها وارد شود که آن‌ها عبارتند از معرفی یک مدل پایه و یا ساخت یک کراس‌اوور است. بااین‌حال مارکیونه هردوی این فرصت‌ها را در گذشته رد کرده است و نصب نشان اسب رقصان فراری بر روی یک کراس‌اوور را قویاً مردود دانسته است؛ به همین دلیل و به جهت حفظ ارزش برند فراری، این وظیفه بر عهدهٔ خویشاوند آن یعنی مازراتی گذاشته شد که به معرفی کراس‌اوور لوانته انجامید. در همین حال مارکیونه گفته است که فراری گیربکس‌های دستی را کنار خواهد گذاشت اما موتورهای V12 همچنان نیروبخش گرند توررهای این شرکت خواهند بود. بااین‌حال انتظار می‌رود استفاده از هیبریداسیون در قوای محرکهٔ فراری افزایش یابد چراکه رئیس فراری قبلاً گفته است که بعد از سال ۲۰۱۹ تمامی محصولات اسب سرکش ایتالیایی مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی خواهند بود.

2017-ferrari-812-superfast-14

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. arash66

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    This is ridiculous
    واقعا حرف مسخره ای زده مطمئنا اینطور نیست و این حرفش اتفاقا نتیجه عکس میده و طرفدارای لامبو بیشتر هم خواهند شد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. noble

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ?????????
      .
      حسود هرگز نیاسود…
      .
      حال و روز خراب فیات مثل اینکه به مارکیونه هم سرایت کرده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        در مورد لیست انتظار طولانی حرفش سرجیو گدا گشنه رو قبول دارم ولی لامبو طرفدارای سرسخت خوشو داره امیدوارم فراری و الفا و مازراتی و کرایسلر و دوج و جیپ از چنگال سرجیو گدا ازاد بشن و فیات به زباله دان تاریخ بپیونده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. judge

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا من در چند جا دیدم که خریداران فراری بخاطر تایم بالای تحویل حتی جای خود را به دیگران فروختن (همون طور ماشین که خودشون آپشن ها انتخاب کردن و سفارش سازی کردن) اگه اشتباه نکنم نمونه اش همین 458 تهران که صاحبش می گفت که ماشین رو یک
      نفر قبلا ثبت سفارش کرده بود در اروپا خریداری کرده
      البته منکر این نیستم که لامبورگینی گیر مشتری های فراری نیست ولی این امر باعث بخشی از مشتریان روی بیارن به لامبورگینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        بله حرف شما درسته اقای علی بازدیدی بودن ایشون در یک ایمیل از کمپانی خواستن که اگه گسی خواست نوبتش رو بفروشه به ایشون اطلاع بدن مدتی بعد از طرف کمپانی ایمیل اومد و گفتن که یه شخص فرانسوی میخواد از خرید اتومبیلش انصراف بده و ایشون قبول کردن نوبت اون شخص فرانسوی رو بگیرن اینطوری به جای حدودا دوسال انتظار چندماهه ماشینو تحویل گرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حمید

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      فک کنم مارکیونه برای متن صحبتش با ترامپ مشورت کرده
      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. kurdishlambo

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (68 ديدگاه)

      تقریبا کاری که انزو با فروچیو کرد ایشون با دامنکالی کرد البته محافظه کارانه تر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        با اینکه دوست دارم لامبورگینی سربه تنش نباشه ولی مارکیونه بعضی وقتا حرفای خیلی خوبی میزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    لیست انتظار برای تعدادی از محصولات فراری طولانی است که این انتظار بدترین چیز برای یک خریدار است و موجب از دست رفتن بسیاری از آن‌ها می‌شود. گزارش سال گذشته نشان می‌دهد که تحویل سفارشات خرید مدل‌های 488 GTB، کالیفرنیا T و GTC4 Lusso به سال 2018 کشیده شده است؛ بنابراین هنگامی‌که فراری خریداران خود را زمانی طولانی منتظر نگه دارد، دیگر سوپراسپرت‌سازان ایتالیایی از این امر بهره‌مند خواهند شد. من احترام زیادی برای مدیرعامل لامبورگینی آقای «استفانو دومینیکالی» قائلم ولی بسیاری از کسانی که از محصولات لامبورگینی خریداری می‌کنند به این خاطر است که به دلیل لیست انتظار طولانی نمی‌توانند محصولات فراری را خریداری کنند».??????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Delport

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      اقا چرا ناسزا میگید بی احترامی میکنید بهش.اگه مدیرعامل لامبو جواب داره بیاز ج بده.خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    مارکیونه جون، تو فراری رو به گند نکش نگران طرفداران فراری نباش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. noble

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      « وقتی واقعا برای خودتون کسی هستید یک لامبورگینی می خرید ، وقتی می خواید به زور کسی باشید فراری می خرید »

      فرانسیس آلبرت سیناترا ، بازیگر ، موزیسین ، تهیه کننده ، کلکسیونر و خواننده ی مشهور قرن 20. ( درگذشت = سال 1998)

      فرانک سیناترا 30 سال پیش که لامبورگینی یک صدم قدرت امروزش رو نداشت و یک شرکت ورشکسته بود این حرف زو زده فهمیده چه کسایی لامبورگینی می خـرن ، بیچاره مارچیونه هنوز که هنوزه نفهمیده !!!

      از این بشر چه انتظاری داری؟

      همینه که فیات یک شرکت عقب مونده و در شرف ورشکستگیه ، هر سال بی کیفیت ترین ماشین های دنیا متعلق به فیات هستن ، امسال در لیست JD power فیات به عنوان رتبه ی آخر لیست با کل لیست 90 امتیاز فاصله داشت !!! در حالی که فاصله ی رتبه ی اول تا رتبه ی یکی مونده به آخر 89 تا بود !
      مثل اینکه در یک کلاس بهترین نمره 20 باشه ، نفر آخر ( فیات) -0- بگیره و نفر یکی مونده به آخر 11 ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        خب پس یعنی فقط عظمت فراری میتونه ادمی که به زور میخواد کسی باشه رو کسی کنه.(خودمم نفهمیدم چی شد)
        فیات در حال ورشکستگیه؟!!!!!!!
        میشه بگی کجا همچین حرفی زده شده!!!!!!!!!!
        اصلا از فیات خوشم نمیاد. شاید بتونم بگم یه جورایی ازش بدم هم میاد ولی خوب اصلا در حال ورشکستگی نیست و اون اماری هم ک شما دیدی هیچ ربطی به ورشکست شدن نداره :)
        و مشکلات فیات هم (که نه تقلب گرده نه با امار غلط کسیو گول زده نه ادعایی کرده)
        درضمن،
        هیچ وقت فراری رو با هیچ سوپر اسپرت سازی مقایسه نکن فراری فقط با فراری مقایسه میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. gta

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (56 ديدگاه)

        یه جا دیگه هم گفتم . مهم نیست مارچیونه چی بگه . در هر حال فراری در کلاسیه که 6 تا خودروساز مث لامبو هم جمع بشن نمیتونن چنین همه جانبه باشن .
        لامبورگینی که پشتش به پول وولکس واگنه چرا تو موتر اسپرت عملا -هیچ حرفی – نداره ؟؟؟؟؟
        یه سرچ بکن با عنوان زیر . در قسمت تصاویر گوگل البته :
        نخستین فراری
        نخستین لامبورگینی

        باقیش گفته نشه بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. noble

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نه دوست عزیز ، داری حرف بی راه و الکی میزنی.

          اگر معیار همه جانبه بودن باشه ( که به نظر من چندان مهم نیست) پورشه بهترین خودروساز دنیاست ، با 30/000 عنوان قهرمانی و تولید ماشین هایی که هر کدوم در کلاس خودشون بهترین هستن. یا مرسدس بنز و … . بعدش شاید نوبت به فراری برسه

          باقیش رو هم میخوای بگی بگو … از نخستین فراری و لامبورگینی که گفتی چیزی دستگیرم نشد ، شاید لازمه بیشتر توضیح بدی ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          اولا شما وقتی تو یه موضوع کم میاری پای دیگر خودروسازان رو وسط نکش پورشه و فراری هرو از غول های سوپر اسپرت سازین و شکی در این موضوع نیست اما خیلی جالبه شما اونجا که فراری و پورشه جزو قدرتمند ترین خودرساران انتخاب شدن حتی به پورشه هم حمله ور شدی و انتقاد کردی و گقتی پورشه هم پول برند میگیره الان میگی بهترینه معلومه باخودت چند چندی ??????شک ندارم اگه مجبور بشی میگی فراری چون مثل بنز کلاس s بزرگ و جادار نیست پس بهترین سوپر اسپرت ساز نیست????????
          ضمنا خیلی دوسدارم. بدونم که پورشه چطور ۳۰ هزا بار قهرمان شده در حالی که در فرمول یک حضور نداره و ۱۸ بار هم قهرمان لمانز شده تو جنگ جهانی دوم هم که اصلا خودرومسابقه ای نمیساخته اگه کسی میدونه ممنون میشم توضیح بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. noble

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز شما منظور من رو نفهمیدی
          .
          من گفتم پورشه پول برند می گیره ، همونجا گفتم لامبورگینی هم پول برند می گیره ، یادت نیست ؟!
          پول برند گرفتن چیز غیر عادی و حتی بدی نیست .

          این که من گفتم پورشه پول برند می گیره یعنی من به پورشه ” حمله ور ” شدم ؟؟!؟! خخخخخ ????????

          کسی که داره پول میده باید قضاوت کنه که حاضره پول برند بده یا نه. من و شما نمیتونیم در این مورد اظهار نظر کنیم ، چون در شرایط خرید این ماشین ها هیچ وقت قرار نگرفتیم.

          من اگه باشم حاضرم پول بدم، چون ماشین خوب و گرون بالاخره ارزش خودش رو نشون میده و هیچ چیزی الکی گرون نیست.
          بالاخره باید از شرکت های درستکار حمایت کرد.

          اون 30/000 عنوان قهرمانی پورشه رو هم با یک سرچ ساده ی عبارت Porsche in motorsport در ویکی پدیای انگلیسی یا Porsche team در ویکی پدیای آلمانی میتونی بفهمی چی ها بودن. بیشتر از این بحث رو ادامه نمیدم ، چون نزدیک آخر سال این بحث ها خوب نیست ( علیرغم این که با هم رفیقیم و بحثامون دوستانست و بهت احترام میذارم ، ولی بازم دلم نمیخواد اوقات همدیگه رو این آخر سالی تلخ کنیم.)

          پورشه بزرگترین تولید کننده ی ماشین اسپورت در جهانه.
          فرمول 1 کلا هر سالش یک قهرمانی حساب میشه. زیاد مهم نیست.

          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. noble

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          منظورم از این که فرمول 1 زیاد مهم نیست ، در کمیت و تعداد بود ، یعنی هر سالش یکی حساب میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ferrari

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          نه اتفاقا من متوجه شدم چی گفتی شما در پست مربوط به فراری ۸۱۲ به شدت از پورشه طرفداری کردی و فراری رو به گرون فروشی و پول برند گرفتن کردی و پورشه رو منصف دونستی اما پست بعدی که مربوط به قدرتمندترین خودروساز بود بخاطر اینکه حرفتون رو اثبات کنید به پورشه و لامبو هم رحم نکردین، شما خیلی سعی کردی بگی فراری اجناس خودش رو با قیمت بالا میفروشه و برای مشتری کیسه دوخته از شما میخوام سایت رسمی لامبورگینی رو ببینی چون لامبورگینی هم همون روش رو پیش گرفت و تی شرت هایی با قیمت ۱ ۱ هزاردلار میفروشه این جور کارها کاملا مرسوم و قابل درکه یا بوگاتی شیرون که فقط کمربندهای ایمنی این ماشین یه اپشن ۷۵ هزاردلاریه
          دوما اون لینکی که گفتید رفتم راستش چیز زیادی دستگیرم نشد ضمن اینکه ویکی پدیا خودش هم از مطلبی که گذاشت مطمن نبود متاسفانه المانی هم بلد نیستم . از پدال خواهش میکنم مطلبی در این مورد در سایت قرار بده یا مهران عزیز هروقت وقت داشتن در این مورد بیشتر توضیح بدن با تشکر
          اما درمورد اضهارات شما درمورد فرمول یک باید بکم فرمول یک گل سرسبد مسابقات اتومبیلرانیه و بالاترین سطح مسابقاته در فرمول یک محدودیت های زیادی وجود داره و تیم ها در این چارچوب باعت خلق تکنولوژی میشن ما همچین چیزی رو در مسابقات ۲۴ ساعته نمیبینیم و تیم ها اجا،ه دارن از هر روشی که دوسدارن اتومبیل خودشونو بسازن
          در فرمول یک هر گرندپری یک قهرمانی بحساب میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. GOD BLESS AMERICA

      ۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      آقا مجید کامنتت هیولا بود با اجازه سیو میکنم که برای دوستم بخونم . آخه شدیدا همین نظر رو داره.
      بیگ لایک ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. the best or nothing

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    من نسبت ب هیچکدوم تعصب خاصی ندارم ولی به نظرم لامبورگینی وحشی تر و سرکش تر به نظر میرسه !!لااقل از لحاظ طراحی!مارکیونه هم عین عقده ایا اظهار نظر کرده که واقعا بعید بود!اعتبار خودشو برند فراری رو زیر سؤال میبره ، البته اینا نظر شخصی منه،،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Parsa

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    امیدوارم فراری مثل فیات و کرایسلر نشه عاقبتش که دارن ورشکست میشن،اصلا طرفدار فراری نیستم ولی نمی تونم تحمل کنم بخاطر مشکل مالی با یه شرکت دیگه ادغام بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. V.m

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این آقا نمیدونه کمپانی لامبورگینی مشتری های خاص خودشو داره چون خاص!بعدشم کسایی محصولات لامبورگینی سوار میشند که به فراری فکر نمیکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza.GT86

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    حرف اشتباهی بود ، لامبورگینی در مقابل فراری کاملا پتانسیل رقابت کردن و از خیلی جهات بهتر بودن رو داره ‌، فراری کلا ۲۴ سال از لامبورگینی قدمت بیشتری داره و این دلیل نمیشه که لامبورگینی همچین شرکت کوچیکی به شمار بره ، این آقا خودش اصالت فراری رو زیر سوال میبره نه توربو شارژ !
    به قول خودش من احترام زیادی برای فراری قائلم ولی به نظرم اونایی که فراری میخرن به خاطر سرعت زیاد لامبورگینی هستش که میترسونه اونارو!!
    در ضمن دوستان مقایسه لامبورگینی و فراری مثل مقایسه مرسدس بنز و بی ام و میمونه که برنده ای نداره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Rouzbeh

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (171 ديدگاه)

      خخخ حرف خنده داری زدی ? . کسایی لامبو میخرن بخاطر سرعت کم فراریه؟؟؟?شایدم از ترس وحشی بودن فراری لامبو میخرن . یه دفعه کیلیپ نقد و بررسی (جایه دوری نمیرم )همین f١٢ رو ببینی دیگه این حرفو نمیزنی . از نظر من نمیشه هیچ شرکتیو با فراری مقایسه کرد. نه که بحث بهتر یا بدتر پیش بیاد . از لحاظ خاص بودن و پرستیژش میگم. دوستانیم که نگران ورشکست شدن فرارین باید بدونن جز یه مدیر مشترک فیات دیگه هیچ نقشی تو فراری نداره و فراری مستقل شده . حتی اگه بدترین ماشینم بزنه بخاطر سابقه درخشانش ومشتریا ثابتش هستن کسایی که بازم محصولاتشو خریداری میکنن چون خاصه . درباره صبحت های اقای مارکیونه هم بگم درسته یکمی زیاده روی کرده ولی اگه دقت کنیم به محتوا حرفاش میبینیم تا حد زیادی درست میگه . فراری چون نمیتونه انتظارات خریدارای زیادشو براورده کنه تو مبحث فروش ممکنه از دست بده اونارو . قاعدتا اونا هم میرن سمت برند های مطرح دیگه که رقیب حساب میشن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. noble

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ( الانسان حریص بما منع ) ،
        انسان نسبت به آنچه از آن منع شود حریص می شود.

        خیالت تخت ، فراری هیچ وقت تولیدش رو اونقدر افزایش نمیده که مشتری های لامبورگینی و مک لارن رو کم کنه ، نه این که نتونه ، نمیخواد.

        فروش محدود فراری تنها عامل این خاص بودنی هست که شما میگی. ( البته خاص بودن در حد بنز هم که باشه به نظر من کافی و حتی زیاده ، بیشتر از اون میشه جلب توجه و عقده ای بازی. )

        لافراری همیشه پشت سر 918 و P1 بود، اگر در یک درگ یا پیست با هزار حور ضرب و زور پیروز می شد بعدش در 100 تا شکست می خورد. چون اصلا در حد اون دو تا مخصوصا 918 نبود. فراری 458 هم که اولین درگ موتور ترند ، با اون همه مانوری که فراری روی شتابش میداد، حریف نیسان GT-R نشد.

        فکر میکنی چرا قیمت خام لافراری 2 برابر 918 هست ؟ یا این که قیمت 458 اون زمان 2 برابر GTR بود ؟
        دلیلش فقط همین محدودیت تولیده

        انزو فراری از 70 سال پیش این ایده رو داشت که فروش باید کمتر از تقاضا باشه و این کار رو انجام میداد.

        مارچیونه فقط داره بازار گرمی میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          دوست عزیز با، نظرات فضایی دادی؟؟ لافراری تو گرندتور ازp1 سریعتر بود حتی یه پست در پدال بود با عنوان جنگ هایپرکار ها که فراری اونجاهم سریعتر از p1 بود و فقط ۲صدم ثانیه کندتراز۹۱۸ بود اما کریس هریس و همکارانش هرسه لافراری رو بهتر از دوخودرو دیگه دونستن و از نظر ارزش و پرستیژ کاملا برتر از مکلارن و ۹۱۸ هستش. از شما میپرسم کدوم هایپرکار الان قیمتش چندبرابر شده؟؟ ویرون؟؟ p1؟؟هوایرا؟؟۹۱۸؟؟ هیچکدوم این فراری بود که ۴سال نشده قیمتش ۴برابر شد. اونی که لافراری خریده به هیچ وجه ضرر نکرده از ماشینش لذت برده هروقت بخواد میتونه به۴برابر قیمت بفروشه هیچ ضرری نمیکنه. ضمنا ۴۵۸ در رولینگ استارت کاملا برتر از نیسان gtr هستش ضمنا یک دور پیست رو ۴۵۸ سریعتر طی میکنه حتی وقتی با مکلارن ۱۲c رقابت میکرد باز این فراری بود که برتر میدان بود.
          از گرونی هم لطفا حرف نزن که لامبورگینی و مکلارن تو این کار راه به خدایی رسیدن. قیمت.۶۵۰s چقدره؟؟ قیمت اونتادور sv چقدره؟؟ قیمت پایه ی اونتادور lp700 چقدره؟؟ قیمت پایه یه f12 بین ۳۳۰ تا۳۵۰ هزارتاست اما قیمت پایه اونتادور lp700 بیش از ۳۹۰ هزاردلاره پس الکی بحث قیمت رو پیش نکش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. noble

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز بحث قیمت به خاطر همون تولید محدوده.
          اگر اینطوره منم میتونم بگم لامبورگینی وننو 4 میلیون دلار قیمت داشت ،
          من قیمت پایه ی چند تا ماشین رو دوباره برات مینویسم ( مثل اینکه فراموش کردی)

          1. Ferrari 488GTB
          250/000

          2. McLaren 650S
          350/000

          3. Lamborghini Huracan
          200/000

          6. Porsche 911 Turbo / Turbo S
          160/000

          دوست عزیز اونی که 400/000 دلار بود اونتادور SV بود ، رقیبش F12 TDF حساب میشد و با اینکه 380/000 دلار قیمت داشت قبلش باید 5 تا فراری دیگه میخریدی.

          .

          تقصیر این سرجیو مارچیونه هست که ما رو به جون هم میندازه ?
          هیچ چی نمیفهمه فقط بلده حرف بزنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Meysam..laferrari

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          لافراری پشت سر P1 و 918 قرار میگیره ؟ بابا ولمون کن تو رو خدا
          اصن کار به 0-300 ندارم که حریف لافراری نیستن ولی 918 بیشتر حس یه سوپرکتر رو به آدم میده تا یه هایپرکار
          اصلا در حد و اندازه ای نیست که با لافراری مقایسه ش کنی (الان میاد میگه آلایندگی 918 کمتره?? ) مجله ی تاپ گیر ، کار مگزین و خیلی از مجلات معتبر دیگه با قاطعیت میگن لافراری بهتر از رقباشه
          اونایی که نشستن پشت هر سه ماشین و تستش کردن نه اون افرادی که به 0.2 ثانیه میگن برتری پورشه نسبت به فراری?
          918 از نظر پرستیج و جذابیت و صدای موتور در حد F12 هم نیست چه برسه به لافراری
          ***

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (148 ديدگاه)

          پس تاپگیر لافراری رو برتر از ۹۱۸ دو نسته !!!!!!!
          نمی دونم تا کی باید دروغ ببینیم ؟!؟!؟!؟!؟؟!؟؟!؟!؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. noble

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          هر بار من حرف زدم همین جواب های تکراری رو دادی. فکر کنم همه ی معلوماتت درباره ی فراری رو دیگه حفظ شدم.
          چون همش 20 جمله بیشتر نیست ، 5 تا از اون جملات سند و اعتبار نداره ( غلط و دروغه) ، میمونه 15 تا. 😃😃😃

          بچه مدرسه ای که نیستی. درست صحبت کن ، حرف علمی با سند و مدرک و عدد داری بزن وگرنه هیچ چی نگی بهتر از تکرار کردن مکرر یک سری جملاته تکراریه.

          همچین میگی 918 حس سوپرکار رو داره انگار 10 سال راننده ی فرمول 1 بودی 😃😃😃

          کاری به صفر تا 300 نداری ؟!؟ 😃
          بیا کار به صفر تا 300 داشته باش چون مطمئنم لافراری و حتی 918 بدون شک از P1 شکست می خورن. 😃
          به اون چیزایی که به ضررته کار نداری 😃😃😃

          جذابیت و زیبایی صدای موتور سلیقه ایه. من 918 رو بهتر و کذاب تر وزیباتر میدونم ، این برای بار هزار و یکمه که دارم بهت میگم این چیزا سلیقه ای هستن. تو رو خدا برای یک بار هم که شده سعی کن بفهمی. …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. امیرحسین

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (102 ديدگاه)

          نشد دیگه
          پای پورشه رو برای چی وسط میکشید؟؟
          918 در حد سوپر کار؟
          بهتره یه نگاه دوباره به لپ تایم های 918 بندازی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Meysam..laferrari

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          عه آقای مجید جان نمیدونستم گستره ی اطلاعات شما فراتر از .Net میره من معذرت میخوام
          هر کی نظرات گوهر بارتو بخونه براحتی متوجه میشه که بیشتر از اینکه طرفدار پورشه و لامبورگینی باشی ، هیتر فراری ای .
          زمین و زمانو به هم میدوزی که بگی فراری در حد پورشه نیست
          باز من همین چهارتا کلمه رو میدونم و تکرار میکنم ، شما که که یه روز میگی فراری بهترین سوپرکار ساز دنیاس یه روز میگی پورشه برترینه ، داستان چیه ؟ حداقل ما تو فورتزا هرایزن و امثالهم سوار فراری شدیم D-:
          ولی خوشحال میشم بدونم پورشه در برابر F12 , 488 , 812 و حتی مدل های کمی قدیمی تر چی برای عرضه داشته ؟ با تشکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تولیدات فراری خیلی بیشتر از لامبورگینی هست بعدشم الان مک لارن بیشتر رقیب فراری شده وگرنه لامبورگینی و فراری مشتریای هودشون رو همیشه داشتن و دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ferrari

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    مگه مارکیونه دروغ گفته؟؟ یه نگاه به امار فروش دو کمپانی بندازین حتی نصف فراری هم فروش نداره.پست قبلی که مصاحبه ی مارکیونه بود به خبرنگار گفت ثبت سفارش مدل ۸۱۲ برای سال ۲۰۱۷ بسته شده.از ،مان معرفی ۸۱۲ تا امروز یک ماه هم نگذشته .
    (بی نظیری سلطااااان??????????????)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. noble

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز شما بالاخره واسه من توضیح بده فروش کم و محدود خوبه یا بده ؟! ???
      هر چیزی رو همونجوری تفسیر میکنی که به نفعته و خوشحالت میکنه ???
      .
      اونجا که لافراری 500 تا فروخت و 918 حدود 1000 تا، فروش کم شد نشانه ی خاص بودن و یک چیز خوب ، ?
      اینجا که 812 در 1 ماه اندازه ی 1 سال اونتادور فروخته ، فروش زیاد شد نشان دهنده ی قدرت شرکت سازنده و کم بودنش شد دلیلی بر عدم محبوبیت. ???

      چند چندی با خودت رفیق ؟!؟
      بالاخره کدوم ؟!

      لامبورگینی از همون سال 2011 گفته بود ما از پنل بدنه ی اونتادور LP700-4 حدود100 تا درست کردیم ، هر کدوم هم واسه 40 تا ماشین به درد می خوره ، بنابراین از همون اول تولید اونتادور محدود بود ،
      برعکس فراری که نمیخواد تولید کنه ، لامبورگینی نمیتونست بیشتر از این تولید کنه ، چون لامبورگینی یک شرکتدکوچیک و محدوده و فقط 1200 کارمند داره. (فراری 3000 تا)
      تعداد پرسنل لامبورگینی حتی از مکلارن هم بسیار کمتره.

      هوراکان هایی که سال 2015 ثبت نام کردن هنوز تحویل ندادن.

      لامبورگینی تازه 20 ساله بعد از رسیدن به صفر دوباره از نو شروع کرده ، فراری 70 ساله داره تولید میکنه ، شک نکن تا 20 سال دیگه لامبورگینی فراری رو در فروش جا میذاره.

      بی نظیری لامبورگینی ، بی نظیری امپراتور ?????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        دوست عزیز اولا خودت یکم سبک سنگین کن ببین ۴میلیون دلار بابت وننو دادن عقلانیه یا ۱/۵ میلیون دلار دادن بابت لافراری ضمن اینکه وننو اصلا درمقابل لافراری حرفی برای گفتن نداره. خیلی جالبه که شما درمورد این موضوع اصلا حرفی نمیزنی و خریدن وننو رو کاملا منطقی میدونی درحالی که انقدر ارزش نداره و فقط بخاطر اینکه ۳تا ازش ساختن????
        دوما من کی گفتم چون فراری ۵۰۰ لافراری بیشتر تولید کرده نکرده پس کارش خوب بوده؟؟چیو به چی ربط میدی؟؟ اتفاقا سال ۲۰۱۳ تو همین نمایشگاه ژنو وقی لافراری رونمایی شد فراری حدود ۱۰۰۰تا سفارش برا خریدش ثبت کرده لامبورگینی همچین چیزیو تو خواب هم نمیبینه????
        سوما همین امارهای ثبت سفارش و فروش نشون میده که کدوم کمپانی سوپراسپرت ساز بهتریه یادت نره برا ساخت nsx و هورکان ،هوندا و لامبورگینی فراری ۴۵۸ رو مورد مطالعه قرار دادن ????اینکه لامبورگینی ۱۲۰۰ تا کارمند داره دلیل بر فروش کمش نیست اگه سفارش بالایی داشت قطعا خط تولیدش رو گسترش میداد، لامبورگینی لنگ سرمایست مطمن باش اگه مشتریشو داشته باشه تولیدشو بالا میبره لامبورگینی حتی با مکلارن که ۲۰ سال هم نیست به جرگه خودروسازان پیوسته نمیتونه در فروش رقابت کنه و شما همش این قضیه رو بخاطر تبلیغات فراری و مکلارن میدونی در حالی که فراری و مکلارن نسبت به لامبورگینی سوپراسپرت های بهتری میسازن??????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. noble

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز
          من اعداد و ارقام رو میبینم ، به حرف هیچ کمپانی اعتماد نمیکنم.
          خودم تحقیق میکنم. ، از جمله در مورد همون تعداد قهرمانی های پورشه هم تحقیق کردم ،
          شرکت ها فقط به فکر سود بیشترن و خیلی حرف ها رو ممکنه برای جلب مخاطب و بازار گرمی بزنن. از وقتی یادم میاد این ضرب المثل رو شنیدم که «هیچ بقالی نمگیه ماست من ترشه.»
          همه ی شرکت ها شامل این قاعده هستن ، نه فقط فراری.

          از وننو 9 تا ساخته شد نه 3 تا ( گفتم که بدونی )
          شک ندارم اگه وننو بیشتر از این با همون قیمت 4 میلیون دلار خریدار داشت لامبورگینی در ساختش دریغ نمیکرد ، چون هیچ کس از پول بیشتر بدش نمیاد.

          اینکه واسه لافراری 1/000 یا 2/000 یا 100/000 مشتری وجود داشته نیاز به بررسی و کمی فکر داره.
          به اخباری که خود یک شرکت میده نمیشه صحه گذاشت.

          اگر فراری میتونست 1000 تا لافراری رو با همون شرایطی که 500 تای اول رو فروخت بفروشه شک نکن که این کار رو می کرد.

          فروش لافراری از سال 2007 شروع شده بود، تقریبا فروش هر ماشین خاص و گرونی همینطوره. مثل هایپرکار مرسدس و استون. با مشتری های ثابت و قدیمی شرکت تماس می گیرن و ازشون میخوان برای مدلی که قراره تولید بشه سرمایه گذاری کنن. برای همینه که این ماشین ها قبل از ساخته شدن فروش میرن.

          فراری نمیتونست 500 تای بعدی لافراری رو مثل 500 تای اول بفروشه ، بازار جهانی بیشتر از این واسه یک ماشین 1.5 میلیون دلاری کشش نداره ، فورد GT با 650 اسب بخار هر کدومش نیم میلیون دلار فروش رفت ، با این حال برای 500 تای دیگه هم هنوز خریداران مشتاق وجود داشتن و فورد قبول کرد از GT تعداد 1000 تا تولید کنه. چون هنوز برای GT تقاضا وجود داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        ضمنا دوست عزیز اونتادور sv بیش از ۴۹۰ هزاردلارقیمت داره و نمونه های فول اپشن تا ۶۰۰ هزاردلار هم قیمت خورده قیمت اونتادور sهم بیشتر از۴۲۰ هزارتاست???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. noble

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اشتباه.
          قیمت اونتادور SV در سایت کار اند درایور 402/995 دلار بود
          با آپشن که بله ، میتونی واسه فراری 488 اونقدر آپشن سفارش بدی که قیمتش 10 میلیون دلار بشه. ???
          اصل قیمت پشنهادی کارخونه یا MSRP هست
          MSRP = manufacturer suggested retail price

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          قیمت پایه اونتادور اس در کاراند درایو ییش از ۴۲۰هزارتا عنوان شده یه پست بود درمورد ا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          قیمت پایه اونتادور اس در کاراند درایو ییش از ۴۲۰هزارتا عنوان شده یه پست بود درمورد اونتادورsvبود که ترجمه از سایت کاراند درایو بود قیمت پایه اونتادور ۴۹۰هزارتا اعلام شد و قیمت مدر تست شده بیش از ۵۴۰هزارتا قیمت داشت . درمورد وننو فقط ۳دستگاه ازش فروخته شد پستش در پدال هم بود اما من خوندم حتی ۱۴ تا هم ساخته شده دقیقا نمیدونم اما سه تارو مطمنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      فراری جان هر دو طرفدارای خودشون رو دارن و رو برند مورد علاقشون متعصب هستن ولی بهترین حرفی که شنیدم و خودمم قبولش دارم اینه که همونقدر که فراری سر هست از نظر فنی لامبو از نظر طراحی بالاتره ولی با تمام این حرفا از سرجیو خیلی بدم میاد به خاطر خیانت به دوج وایپر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mans

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    به نظره من این دیگه نهایت بی کفایتی که یه مدیر میاد این حرف و میزنه
    یکی نیست بگه آخره آدم حسابی کسی که فراری یا لامبو میخواد بخره قطعا بیشتر از یک ماشین داره پس این زمان هم میتونه صبر کنه تا ماشین آماده ی تحویل بشه
    ولی واقعا چیزه دیگه ای هست اونم اینه که پیشرفت و تحولات لامبو عجیب رو مخ حسودا رفته
    این لپ تایم اخیر هم مزید بر علت شده
    مرسی لامبو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      حرفت صحیحه.لامبو کلا داره رو دو تا مدل پایه کار میکنه و با همین دو تا مدل داره جر میده صنعت خودرو سازی سوپر اسپرت رو!
      فراری چند مدل داره خودشم نمیدونه وقتشو رو کدوم بزاره!!!
      الانم این حرفارو میزنه.ببین لامبو چ بزرگ شده ک فراری لامبو رو رقیب اصلیش میدونه
      درحالی که قبلا بهش میگفت تو برو همون تراکتورتو بساز باباجان! با تراکتورش رکورد هایپر کار میزنه حالا تو برو ماشینای تخم مرغی شکلتو بساز
      یکی بود میگفت فراری=اصالت!!! توربو ساخت بکنار-هیبریدی ساخت بکنار- الانم ک حتما میخواد اس یو وی بسازه!!! بازار گرمی بلد نیستی عمو جان
      پیشنهاد من به فراری اینه که مثل ایرانخودرو ماشیناتو 30روز کاری تحویل بده بلکه طرفدارات برگردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Mehran nikfar

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    به نظر من یکی از ارزش های یه خودرو لوکس همین محدود بودن تعداد تولیدشه.اینطوری همیشه میتونه تو اوج باشه.این امر باعث میشه یه فراری یا یه لامبو بعد از چهل سال کار هم با قیمتی بیشتر از قیمت اولیه به فروش بره.ثانیا اگه لیست انتظار نداشته باشن که فراری نمیشه دیگه.میشه بنز اس کلاس.باور کنید از وقتی دیدم هتل های شهرستان ها دارن برای ترانسفرشون از بنز اس ۵۰۰ استفاده میکنن یا تو فرودگاه دبی خیلی راحت با پرداخت ۹۰ درهم میشه سوار بنز اس ۶۰۰ شد نظرم درباره خودرو لوکس عوض شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارمان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    نمیخواهم بگم کاملا درست میگه اما بی راه هم نمیگه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    فراری به لحاظ گرید و پرستیژ برند واقعا در مقابل بقیه افسانست این چیزیه که تا الان تاریخ خودروسازی نشون داده نمیشه انکار کرد!! اون دوستمون جناب نوبل که نقل قول کردن از اقای سیناترا باید بگم احتمالا ایشون اون زمان مواد زده بود که این حرفو زد!! همه کلکسیونر ها عاشق این هستن که محصولات فراری رو داشته باشن. از هر 20 تا ماشین گرونی که تو مزایده ها فروخته میشه 18 تاش فراری هستن اخه کدوم ادم سالمی میاد میگه لامبو رو پولدارای واقعی میخرن و فراری رو تازه ب دوران رسیده ها؟؟؟ والا تا جایی که یادمه عکس لامبوها فقط رو دیوار اتاق کودکان بوده تا تو مزایده ها و موزه ها و کلکسیون ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. noble

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اون آقای فرانک سیناترا 50 تا از بهترین سوپراسپرت های اون زمان رو در گاراژ خونش داشته
      من و شما یک کدومشون رو هم از نزدیک ندیدیم.
      طبیعیه کسی که این ماشین ها رو فقط در مانیتور نگاه کرده حرف های کسی که سال ها باهاشون رانندگی کرده براش قابل درک نیست.
      ( محض اطلاع)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        اگه به جمله ی فرانک سیناترا فکر کنی میبینی که ایشون هم از فراری تعریف کرده منظورش این بوده که فراری به افراد معمولی هم اعتبار و ارزش دوچندان میبخشه در حالی که لامبورگینی از دادن همچین احساسی عاجزه??????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. noble

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          خوبه آدم خودش ارزش داشته باشه ، ارزشی که ماشین به آدم بده با پیاده شدن ازش از بین میره ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      در جواب اقا مهدی باید بگم سیناترا خواننده و بازیگر معروف از نظر اخلاقی دچار مشکلات زیادی بوده و احتمالا حق با شما هست و در مورد اظهار نظرش باید بگم اونموقع لامبو واقعا از همه نظر از فراری پایین تر بود چه کیفیت چه فنی ولی بعد از خریداری توسط فولکس واقعا پیشرفت کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. noble

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        من اصلا نمیدونم کی بوده ???
        اصلا نمیشناسمش ?
        فقط در همین حد که کلکسیونر بوده و خواننده و بازیگر بوده.

        ولی از حرفی که در مورد فراری و لامبورگینی زده تو بحث ها استفاده میکنم ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم اف ۵

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          خوشبحالت که میشناسی من فیلمی که ازش دیدم زیاد جالب نبود سبک موزیکشم حال نمیکنم باشه برای شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ارمان

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      مهدی جان باهات موافقم فکر کنم از نظر کلکسیونی تعداد ماشینهای افسانه ای فراری که به قیمت 18میلون دلار هم رسیدن به دفعات نمیگم از لامبو از هر کمپانی دیگری بیشتر بوده و احتمالا خواهد بود .
      در یه مثال ساده 18 ملیون دلار برابر با 7 عدد بوگاتی شیرون میشه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ایمان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آخه تراکتور سازی که خودش مشتری فراری بوده چطور میتونه ادعای رقابت با فراری رو داشته باشه.اصالت و پیشینه کمپانی فراری کجا لمبو کجا.ارزش کلکسیونی خودروهای فراری کجا لمبو کجا.تکنولوژی فراری در مقابل لمبویی که رو پلتفرم و فولکس خودرو میسازه قابل قیاس نیست.افتخارات موتور اسپرت فراری کجا لمبو کجا؟ اصلا قیاس باارزشترین برند دنیا با لمبو خنده داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (198 ديدگاه)

      با ارزش ترین برند دنیا تویوتاست بعدشم بنز بعدشم ب ام و تویه سوپر اسپورت ها هم پورشه برترینه هرسالم تقریبا با همین طوره من نمیگم متخصصین این امر که ارزش گذاری کردن میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      حالا تا کم میارید فولکس و آئودی رو مادر خرج لامبورگینی میکنید و میگید هرچی داره از ایناس.اره شما راست میگی با همون تراکتور توی پیست رکورد زد دستش درد نکنه.اصن لامبو خودش مدیر نداره طراح ارشد نداره خودش دیزاین نمیکنه مونتاژ نمیکنه و …
      همین که اسم لامبو رو این رکوردا و ماشینا ثبت میشه خودش افتخاره حالا میخواد مادر خرجش ایرانخودرو باشه مهم نیست خوش خیال باشید شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    بنده به عنوان یکی از دوست داران فراری به هیچ عنوان این نوع ادبیات را قبول ندارم و یک مدیر هیچ وقت نباید اسمی از سایر برندها بیاره.
    آقای سرجیو نباید پرستیژ برند فراری را با این نوع نگرش خراب کنه و به نظر میرسه دو سال از تاریخ با عرض معذرت مصرفشون گذشته!
    چند وقت پیش هم کلی بد و بیراه به مدیران فرمول یک این شرکت گفته بود به این شکل که ما بیشتر از این نباید برای فرمول یک خرج کنیم در حالی که قهرمان نمیشیم و انگار ایشان تو باغ نیست که قلب تپنده ی فراری از فرمول یک نشات میگیره و حتی اگر قهرمان نشه بی برو برگرد باید اونجا هزینه کنه و فلسفه ی شکل گیریش از همین مسابقاته.
    اگر یکی از مدیران اقتصادی فراری به ایشون آمار بده که باباجان از فروش خودرو سود زیادی عاید ما نمیشه و سود شرکت از سایر منابع هست شاید دست از سر افزایش تولید برداره!
    حالا که از ادغام و مشارکت با سایر شرکت ها نا امید شده کاسه ی گدایی برای تولید بیشتر فراری برداشته و چشم طمع به چند هزار تولید سایرین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. enzo

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (321 ديدگاه)

      موافقم
      کمپانی با پرستیژ فراری یه مدیر در همون حد با پرستیژ میخواد یه افسانه مثل انزو فراری یا یه مدیر واقعی و با جذبه مثل مونتزملو
      این مارکیونه از اولشم به فراری مثل یه دستگاه ATM نگاه میکرد فقط اومد به زور جای لوکا رو گرفت و خودشو کرد رییس فراری
      خوشحالم تو خبرا شنیدم که مارکیونه تا 2018 بیشتر مدیر فراری نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ferrari

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      با حرفای شما مخالفم فراری درمسابقات فرمول یک علارقم داتن بالاترین بودجه ها نتایج خوبی کسب نکرد افزایش بودجه راه به جایی نمیبره فراری ضعف مدیرستی داذه اما هربار که نتیجه نگرفتن مه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        در ادامه باید بگم که فراری هر فصل نتیجه نگرفت دنبال مقصر گشت و مهندسان خوبشو ازدست داد مثل الدو کاستا که به بدترین شکل ممکن اخراج شد ضعف فراری ضعف مدیریتیه فراری افرادی مثل مونته زمولو یا شخصی مثل دورهایمر رو میخواد تا از اینی که هست دست نیافتنی تر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. محمد رضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    یه سوال
    پرستیژ ولول کدوم برند بالا تره
    وخودروی کدوم برند ارزش بیشتری بعد از حدود 30 سال دارد
    لامبورگینی لایک
    فراری دیس لایک
    در صورت نیاز به توضیح زیر کامنت توضیح دهید
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهيل

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (138 ديدگاه)

      لامبورگینی ارزش بیشتری دارہ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. enzo

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (321 ديدگاه)

        LOL

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. سهيل

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    کاری با حرفاش ندارم هرچی هست مدلای لامبورگینی خوشگلترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. reza-lambo

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فرارى اونجایى خودشو کاملا برد زیر سوال که رفت سمت توربو شارژر و باطرى و به اصطلاح هاپر کار شد!!!
    لامبورگینى قوى ترین موتور هاى بدون پرخوران تاریخ رو داره میسازه که بعضى ها آرزوشونه همین الان ٧٧٠ اسب بخار بتونن از موتوره بدون پر خوران بگیرن وگرنه تسلا هم شتابش ٢.۶ ثانیست فقطم باطرى داره!!!
    با اینکه میدونم لامبو هم میزه سمت توربو و هایبرید اما بازم مطمئنم پرچمدارش بدون پر خورانه
    راستى یه جا تو همین مجله تاپ گیر خوندم که با اینکه اونتادور ماشینه کاملى نیست اما از زمان معرفیش شده یه مقیاس واسه ماشینایه دیگه هر کارخونه اى میاد سوپر اسپرت میسازه اول با اونتادور مقایسش میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      دوست عزیز فراری FXX باموتور 6.3 لیتری به قدرت 840 اسب هم دست پیداکرده که قوی ترین موتور تنفس طبیعی دنیاست لامبو هم اگه به سرمایه مورد نظرش برسه قطعا اتومبیل های هیبریدی میسازه شک نکن
      درمورد موتور توربو 488 باید بگم این موتور سال 2016 با چه موتورهایی رقابت کرده و بهترین موتور شده ودر 4بخش بهترین موتور شد رقباش هم موتور 4.4 لیتری m5 و موتور 5.5لیتری amg , موتور 4لیتری ائودی و… بودن و موتور 12 سیلندر F12 هم بهترین موتور12سیلندر سال شد که با موتور های 12 سیلندر گروه فولکس بی ام و و موتور 12 سیلندر amg رقابت کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. GOD BLESS AMERICA

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بچه ها یه روز من اینو می کشم از شرش خلاص میشیم.
    دستم بهش برسه کاردیش میکنم، از ناف تا حنجره اش رو کانال کشی میکنم.
    دسته سفیده رو گذاشتم کنار براش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. akrh78

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    کسی که عاشقه عمرا همچین کاری بکنه
    من خودم به شخصه اگه صف انتظار huracan lp580-2 spyder پنچ سال هم باشه عمره اونو با یه 488 که اگه خریدی 10 دقیقه بعدش در خونه تحویلت بدن عوض نخواهم کرد
    بارها گفتم بازم میگم مسئله سر عشقه عشققققققققق
    حالا تمام عالم بیان بگن 488 فلانه و چنانه…شتاب***تاپ اسپید***لپ تایم****فرقی نمیکنه واسه من
    البته که لامبورگینی در همه این زمینه ها سر هست
    6/52/01

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شاهین

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    ماشین چرخ نداره میگه روی جکه!!! (عروس رقص بلد نیست میگه زمین کجه)
    فراری جای این کوری خونیا بره رو بازار یابیش کار کنه
    لامبو رو تا دیروز ضایع میکرد بهش میگفت برو تراکتورتو بساز الان لامبو شده رقیب اصلیش!!!
    با تراکتور رکورد لپ تایم میزنه وقتی تراکتور مد نیست
    سوپر اسپرت و هایپر اسمش روشه.فراری اومده ده تا مدل مختلف میسازه و واس هرکدوم وقت میزاره خو معلومه درحد مرسدس بنز و بی ام و لوکس ساز میشی نه سوپر اسپرت ساز!!!
    لامبو روی دو تا مدل پایه اونتادور و هوراکان داره مانور میده واس همین که هفت درصد رشد فروش داشته یعنی خیلی سخته فهمیدنش!
    اونایی هم ک هی میگن لامبورگینی زیر فولکس و آئودیه اینو بدونن ک لامبو ی مدت فقیر و یتیم بود و آئودی دمش گرم خریدش و با ساختن مویرا لامبو دوباره سرپا شد و بعدشم کونتاچ و دیابلو و … رو ساخت افتاد رو ریل
    اونیم ک میگه لامبو روی پلتفرم فولکس و آئودی داره اسکی میره و … مستند نشون بده الکی داستان های باورنکردنی طفت نده.فولکس بره پی تخلف آلایندگیش و آئودی هم بره ی سوپر اسپرت بغیر از آر8 بسازه بینم بلده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    فراری بره رو بازاریابیش کار کنه؟! دوست عزیز کسی که کمترین پیگیری رو در مورد صنعت سوپراسپرت میکنه میدونه فراری به لحاظ ارزش برند ( سود به ازای هر مشتری ) نه تنها برترین برند خودروسازی بلکه برترین برند دنیاست!!! این جملتون رو میشه به عنوان جک سال ازش استفاده کرد
    تو خوبی لامبو شکی نیست اما چه دوست داشته باشین چه نه قابل قیاس با فراری و وسعت فعالیتهاش نیست. لامبو تو دهه نود سالهایی بود که سالیانه زیر 300 دستگاه فروش داشت (تحقیق کنید) این یعنی فاجعه! بدون شک آیودی اون رو بالاتر کشید این جز بدیهیاته و جالبه که مستند لازم داری!!
    در آخر اینکه ممکنه من و شما از پشت سیستم نظر بدیم و بگیم علاقه و عشق به این برندها باعث میشه که مشتری سمتشون بره ولی این موضوع در دنیای پولدارها خیلی هم مصداق نداره چون اونها به فکر پرتیژ و البته لذت رانندگی هستن. چیزی که هیچ برندی رو نمیشه با فراری مقایسه کرد ( تو تمام مقالات از لذت رانندگی فراریها میشنویم و به گفته مجله EVO سطح فناوری فراری بالاتر از بقیه صنعت خودرو هست و واسه رسیدن بهش راه سختی دارن. عین جمله رو نوشتم)
    محصولات لامبورگینی معمولا به لحاظ کیفیت و لذت آنچنان تعریفی ندارن در مقایسه با فراری ها و تو همین سایت هم اگر نگاه کنید میتونید نقدهایی رو ازشون ببینید نمونش مقاله مربوط به بهترین خودروهای کانورتیبل
    در کل تصورات شمایی که لامبو ها رو از تو عکس میبینید با لذتی که در واقعیت ممکنه بدن فکر میکنم متفاوت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      صد در صد فراری قدمتش بیشتره ولی این لامبو هست که داره ازش سبقت میگیره اینو دیگه همه میدونن.بعدشم اونی که واقعا دنبال هیجانه میره لامبو میخره که توی پیست حال کنه با اون همه آپشن مخصوص و فرم و طراحی اونیم که دنبال جلب توجه و لاکچری بازیه میره فراری میخره حالا من نمیدونم منظورت از لذت رانندگی چیه.میگی لامبو محصولاتش بی کیفیت هستن! چرا چون اونتادور پشتش اتیش میگیره اینو میگی؟! اومده ی حالی به ماشین بازا بده و بک فایر خفن از خودش درکنه و موفقم شده و بک فایرای لامبو معروفن حالا بعضیاشون بد شانسی خورده بهشون اتیش گرفتن اونم درست کردن تو مدلای اس وی به بعد.عقاید فرق داره من لامبو رو به چشم جنگولک بازی میبینم اما فراری رو واس مهمونیای هالیوودی! گرچه لامبو هم الان پرستیج خاص خودشو داره واس افراد خاص مثلا رپرای آمریکایی که تو بشتر تکستاشون اسم لامبو رو اوردن اهنگ اسمک دت از ایکون و آهنگای دیگه از فیفتی سنت و …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. GOD BLESS AMERICA

    ۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    فراری vs لامبورگینی
    وای چقدر تعصب توی کامنتها موج میزنه، پس بگذارید براتون بررسی کنم .
    مقایسه فراری با لامبورگینی کار اشتباهیه چون:
    فراری قبل از اینکه کمپانی هیولا سازی باشه یه مافیای قدرتمند مسن در مسابقات فرمولا وانه
    و با پولهایی که از فرمولا وان و مجموعه صنعتی فیات کرایسلر چپاول میکنه همیشه بازیگر شماره یک باقی خواهد ماند.
    اما لامبورگینی پیش از هر چیز یه خودروساز کوچک با بودجه محدود توسعه و تحقیقه ، که به هیچ عنوان قابل مقایسه با ارقام نجومی که فراری در این موارد سرمایه گذاری میکنه نیست.
    در ضمن لامبورگینی تا زمان حفظ مالکیت بوگاتی توسط فولکس واگن ، همیشه زیر سایه بوگاتی که به عنوان پرستیژ اسپرت فولکس واگن هستش می مونه.
    شاید روزی پس از فروش بوگاتی فرصت درخشیدن توسط تزریق پول و تکنولوژی به این فرزند کوچکتر خانواده داده بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آریا

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    رکورد لامبو اوراکان پرفورمانته در نورنبرینگ شده 6 دقیقه و 52 ثانیه یعنی رتبه اول
    حالا مسئولان فراری بیان لامبورگینیو مسخره کنن.
    قیمتش کمتر از 300 هزار دلاره ولی رکورد 918 شکسته
    فراری حتی جرئت نداره از سوگلیش (لافراری) تایم لپ بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا