مقایسه صدای اگزوز فراری FXX K و مک‌لارن P1 GTR

گرگ‌ها و زوزه‌ها
در حالی‌که رقابت در بازار خودرو هرروز رنگ و بوی تازه و ابعاد نوینی می‌یابد، در بالاترین بخش این بازار یعنی بخش ابرخودروهای الکتریکی نیز شاهد رقابت فشرده‌ای میان بزرگان بازار از فراری و لامبورگینی تا پورشه و بوگاتی و مک‌لارن هستیم. در ویدئویی که می‌بینیم صدای اگزوز دو ابرخودروی مطرح بازار یعنی مدل تولیدمحدود و سفارشی فراری FXX K و مدل فوق‌العاده زیبای مک لارن P1 GTR به رقابت گذاشته می‌شود.

Ferrari FXX K 2015
Ferrari FXX K 2015

فراری FXX K که براساس ابرخودروی لافراری و با هنرمندی تمام از سوی فلاویو مانزانی طراح برجسته فراری ساخته و پرداخته شده با ارتقا در بخش پیشرانه، آیرودینامیک و بهبود در سامانه الکتریکی گونه‌ای به‌روز و نهایت توان مهندسی شرکت فراری است. پیشرانه بنزینی این خودرو یک موتورV12 و 6.3 لیتری است و می‌تواند 860اسب بخار قدرت تولیدنماید. موتور الکتریکی این خودرو هم 190 اسب بخار تولید می‌کند و در مجموع FXX K می‌تواند 1050 اسب بخار قدرت و 900نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو مجهز به سیستم HY-KERS یا سیستم بازیابی انرژی جنبشی است .


از دیگر سو مک‌لارن نیز از مهندسی و تکنولوژی بالایی در ساخت P1 GTRسود برده و ابرخودروی خود را 3میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده است. پیشرانه این ابرخودرو یک گونه3.8لیتری و V8 است که‌ می‌تواند 800اسب بخار قدرت تولید نماید. پیشرانه الکتریکی این مدل نیز 200 اسب بخار قدرت تولید میکند و درمجموع باعث می شود تا P1 GTR قدرتی معادل1000 اسب بخار تولید کند.

McLaren P1 GTR
McLaren P1 GTR

این دو ابرخودرو که در بالاترین سطح کیفیت، زیبایی، مهندسی و قیمت قرار دارند از قدرتمندترین خودروهای تولیدکارخانه جهان هستند که علاوه بر طراحی اغواکننده و حرکت در سرعت‌های بسیار بالا از پیشرانه‌های الکتریکی نیز استفاده می‌کنند که نشان از پیشرفت فوق‌العاده این گونه تکنولوژی دارد. از این 2خودرو در کل جهان به تعداد بسیار اندکی وجود دارد و تولید سالانه هریک از دو مدل گاها به تعدادی کمتر از انگشتان دو دست در سال هم نمی رسد! البته این تعداد کم نافی محبوبیت بسیار بالای این خودروها نیست. اخبار تولید شده درباره این دو مدل فراوان است و هوداران بسیاری در جهان مجذوب و شیفته این دو غول تکنولوژی هستند.


درباره صدای اگزوز این دو خودرو ما قضاوتی نمیکنیم تنها به شما هشدار می‌دهیم در حالی‌که به نعره های این دو هیولا گوش می‌دهید مراقب شنوایی‌تان باشید.


منبع: inautonews

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

40 دیدگاه

    1. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      یه لحظه فراری ترمز کرد چه سکوت مرگ آوری شد
      بعد یهو صدا گودزیلا داد
      قلب از اینجا لرزید

      پاسخ
      1. سیاوش
        سوابق: (23 دیدگاه) ,

        واقعا شما درک نمیکنی که مک لارن (شما اگه خواستی به فراری بگو فری) داره با تقریبا نصف حجم موتور فراری به همون اعداد و ارقام دست پیدا میکنه؟؟؟؟؟؟؟
        معنی این جمله بازده تقریبا دو برابری موتور مک لارن هست.بهتره یکم تعصب رو بزارید کنار….
        البته کاملا قابل پیش بینی هست که صدای لافراری گوشخراش تر هست اما از لحاظ فنی و مهندسی مک لارن بالاتر هست

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        من تعصبی حرف نزدم…
        قبل اینکه کیلیپ رو ببینم میدونستم لافراری برندست!
        اولا بحث توربو جداست عزیز!
        با توربو از پراید میشه 458 ساخت(از لحاظ قدرت)
        و کاملا دیگه هه میدونن لافراری سرتره(تو همه زمینه ها)!
        اینم حرف من نیست . حرف بزرگترین مجله های خودرو دنیاست!!!!

        پاسخ
        1. سیاوش
          سوابق: (23 دیدگاه) ,

          اگه واقعا نظرت اینه که با توربو میشه از پراید 458 ساخت
          من کلا تسلیم

        2. Arman BMW
          سوابق: (63 دیدگاه) ,

          دیگه از کسی که فقط 3000 تا اسپم داده و افکارش بچگانه بیشتر از اینم نمیشه توقع داشت….متاسفانه توی سایت های مختلف هستن کسایی که فقط یه تنفس طبیعی و مصنوعی به گوشش خورده و مدام یه چیزی میپرونن…

  1. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    مک لارن اصلا صدای مسابقه ای نداشت ضمنا همچینم گوش خراش نبود به نظرم ولی فراری کاملا صدای گوش خراش و سختی داشت(حتی از پشت مانیتور) و کاملا حالت مسابقه ای اگه به صدا باشه فراری خیلی بهتره

    پاسخ
  2. مصطفی
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    عالی بود عالی یسیار کلیپ هیجان انگیزی بود انگار خودم تو پیست بودم (ای کاش) اصلاً لامصب فراری یه چیز دیگست صدای بسیار رعب آوری داری انگار از یه سیاره دیگس.
    مکلارن سر پیج ها بنظر یکم نامتعادل میاد.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    سلام. صدای فراری بهتره و مکلارن هم بد نیست ولی به زور صداش در میاد.
    پیست SPA عاشق این پیستم می تونم چشم بسته تو این پیست برونم. البته تا حالا با ماشین واقعی نروندم و فقط در RR3 تجربه کردم.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    فراری دیگه اگزوزش صدا نمی داد. داشت فریاد می زد 🙂

    پاسخ
  5. Maysam..laferrari
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    واقعا دیدن این دو خودرو برای هر عشق خودرویی تو دنیا هیجان انگیزه صدای فراری هم حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره

    پاسخ
  6. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    عجب صدای خفنی دارن مخصوصا فراری
    با صدای موتور بیشتر از اگزوز حال میکنم

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    فراری از نظر صدا خیلی عالی بود.

    پاسخ
  8. وحید
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    هیچ وقت مهندسی و دانش فرار ی رو با شرکت انگلیسی مقایسه نکنید
    که خودش توهینه
    تعصب بالاست

    پاسخ
  9. لانتا
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    به نظر هر دوتاشون صداشون عالىه ولى صدا فقط لامبورگىنى اونتادور

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
    (پهلوان مک لارن)new great britain
    سوابق: (837 دیدگاه) ,

    به نظرم مکلارن بیشتر صدای یه هواپیمای جنگنده میداد تا ماشین. فراری اگه خوب دقت کنید .صدای پشه ای میداد که صداشو گذاشتن رو بلندگو!!!!!!! در ضمن تکنو لوژی و مهندسی برتر بریتانیایی قابل قیاس با ایتالیا نیست لطفا این مقایسه رو جایی انجام ندین بهتون میخندن!!!! پرچم بیش از حد بالاست.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      یه خوردم مطالعه کنید می بینید از 1989 مک لارن ماشین میزنه از 1947 هم فراری که قیمت گذاری طلا داره حتی مدل های قدیمیش
      از لحاظ مهندسیم یه نگا به فرمول 1 بندازید در طول تاریخ میبینید پرچم کجا بالاستو مکلارن بعد قاطی شدن با هوندا هنوز کاری نکرده
      تو این هایپر کار ها هم LaFerrari اومد و نشون داد چیزی کم نداره بلکه یه سرو گردنم بالاتره.

      پاسخ
      1. mclaren
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        مکلارن دیر شروع کرد اما هنوز رکورد سریع ترین خودروی تنفس طبیعی همچنان بعد 17-18 سال دست مکلارن (اف 1) پس بهتره فراری سکوت کنه مگه نه؟
        ادتم نره مک لارن از موتور 8 سیلندر اینقدر قدرت کشیده بیرون و موتور تقریبا 4 لیتری این یعنی شاهکار مهندسی.
        در ضمن فراری هم در حال حاضر جایی در فرمول 1 نداره .

        پاسخ
        1. enzo
          سوابق: (214 دیدگاه) ,

          من اگه طرفدار مک لارن بودم ترجیح میدادم فعلا اسمی از فرمول 1 نیارم
          اگر تیم مانور ماروشا نبود الان مک لارن با دوتا از بهترین راننده های جهان داشت ته جدول فرمول 1 دست و پا میزد
          حداقل فراری امسال 3تا مسابقه رو با قدرت برد

  11. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    ببینید دوستان آمار و ارقام مقایسه ماشینهایی که تو سایت میگذارند وحشتناک به هم نزدیکند و برتری فقط رو کاغذه، که در واقعیت به چشم نمیاد (مگر تو پیست که اختلافها ثانیه ای و گاها صدم ثانیه میباشد) دوست داشتن این ماشین ها مثل هواداری از ی تیم فوتبال میمونه که آدم بی هیچ دلیلی عاشقشه پس به انتخاب سایر اعضا احترام بذاریم
    بنده طرفدار ی کمپانی خاص نیستم هر ماشینی که عالی باشه دوستش دارم مثل اوینتادور، لا فراری، پاگانی، بوگاتی، پورشه، ماستنگ، کامارو، slsبنز، m3,4,5,6 خداییش همشون شاهکارن
    و در آخر کاش پسر شیخ بشار عبدا… عبدالعزیز، محمد نور، جاسم آل عویران محمد الجهانی، و توی دروازه محمد الدعایه
    خلاصه دبی دنیا میومدیم تا ب جای عکس نگا کردن ی دفه هم سوار میشدیم

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      اقا سروش چقدر کشید این اسم هارو حفظ کردی؟
      حاضرم استرپتوکوکوس نومونیا(باکتر عامل ذات و ریه) و اسم هایی از این قبیل که زیادنو نمیخوام بگم با تمام خصوصیاتشون حفظ کنم ولی اسم *** حفظ نکنم
      همین ایرانم از سر من زیادیه و افتخار میکنم 8 سال ایستادنو این مونده حالا دیگه نمیدونم یکی رو میگن ب ز میلیادر نفتی و خ خ میلیاردر مفتیو …. کاری ندارم همین که خودمو بتونم اصلاح کنم واسم کافیه

      پاسخ
  12. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    یا خدا دیفیوزر فرارری چقدر خوشگله لامصب آخه چی شد اینو طراحی کردی خیلییی خوبه میفهمی خیلی خوبه…
    طراحی هر دو در نوع خودشون عالیه اما فرارری از نظر من برنده تمام و کمال خواهد بود و هست و خواهد ماند…
    درمورد صدای اگزوز هم هر ماشینی اختصاصی خودش یک صدایی داره که در واقع امضا اون ماشین و اون کارخونه هستش…
    من که به شخصه فرارری رو ترجیح میدم…

    پاسخ
  13. naseaferari
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    بیشترین اسب بخار توماشینهای تنفس طبیعی استاندارد توربو استاندارد مال فراری ومکلارن هستش بهترین بازده رودا رن به نظرم اختلاف زیادی بین فراری ومکلارن نیست امادرکل فراری ماشین بهتریه توپیچهامکلارن یه کم لغزش داشت امافرا ری نه صدای اگزوز که فراری حرفی برای گفتن نمیذاره بازم بماند بعضی چیزها.

    پاسخ
  14. mclaren
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کلا مکلارن سیاستش اینه که الودگی صوتی ایجاد نکنه وگرنه با تغییرات خیلی جزیی میتونه صدای قطار از ماشین بکشه بیرون پس از روی صدا نمیشه برتری رو اثبات کرد.
    با تمام احترام واسه فراری ولی مکلارن هم از نظر ظاهری و مطمئنا مهندسی بالاتر از فراری هست و جای شکی نیست وقتی اسم خودرویی توی ایران مدام تکرار میشه افکار ملت این میشه که اون خودرو سلطان بلامانع جهانه ولی اینطور نیست و فراری شاید بتونه برابری کنه اما بالاتر نبوده و نیست و نخواهد بود… وقتی مکلارن با مدل 675 ال تی داره تمام مدل های فراری رو قتل و عام میکنه نه تنها فراری شامل حال لامبورگینی هم میشه.پس با هیولای جی تی ار مکلارن اینجور برخورد نکنین

    پاسخ
  15. سلــطان مکلارن
    سوابق: (393 دیدگاه) ,

    صدای فراری گوش خراش تره و بیشتر جیغ میکشه تا غرش ولی صدای بم مکلارن رو ترجیح میدم.
    در مورد نظرات بقیه دوستان هم نظری ندارم هر کس نظر خودشو داره و از نظر من مکلارن پی 1 برتر هست.

    پاسخ
  16. آرمان بی ام دبلیو
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    جالب اینجاست هرکی درست و منطقی صحبت کنه منفی میگیره هرکی چرت و پرت و تعصبی حسابی لایک عین برره ای ها هستیم همه چیز برعکسه :))
    ولی خدایش یکم مطالعه کنین سواد که دارین ترجمه کنین 4 تا سایت خارجی سر بزنین محبوبیت مکلارن توی دنیا برابر یا حتی بیشتر هست اما ایران واقعا از همه چی عقبه این نظرات که سر تا پا متعصبانست جای گریه داره… نمیگم فراری کم شرکتیه اما مکلارن پایین تر نبوده و نیست و حتی اگر فوکوس کنه رو کلاس خاصی مطمئنا باشین کسی نمیتونه بگیرتش.

    پاسخ
  17. n
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    برین فکری بحال ماشین فرمولا وان مکلارن بکنین

    پاسخ
  18. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    در تکنولوژی مک لارن و رقابت با امثال فراری و پورش تو این سالها شکی نیست
    ولی دیگه خواهشا جک نگید که محبوبیت مک لارن تو دنیا بیشتر از فراری هستش
    فقط جهت نمونه یه سر به پیج رسمی فیسبوک این دوتا برند بزنید

    پاسخ
  19. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    این دیگه تست داشت؟؟!!!!!

    برتری کاملاً با موتور بزرگتر و البته فراریه ♥

    پاسخ
  20. Majdi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فراری توفرمول یک حرف اولومیزنه

    پاسخ
  21. MC.F1 12c
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من خودم شخصاMcLaren رودوست دارم.ولی ازلحاظ صدای اگزوز(این فراری)بهتراز(این مک لارنه)
    (البطه لامبرگینی صداش از همه بهتره)
    اینجا مقایصه صدا بود.ولی شما حجم موتور.و تنفس طبیعی .وقیمت (طلا)فراری رو با P1مقایسه کردید..
    اینجا باید مک لارن F1 . با این (موتور12c تنفس طبیعی.6064ccباقدرت627اسب بخار(قصمتی از مومتورش از طلا عایق شده)که18سال بهترین بود. وطی این زمان 22خودرو برتر جهان که بیشترشون فراری بودن زیر سایه F1مهو شدن. والان دومین ماشین گران قیمت تاریخ.رو فراموش نکنید.MC.f1.12cبریتانیایی

    پاسخ
  22. MC.F1 12c
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    فری بااون موتورغولاسا صدای موتور zx میداد.مکلارن بانصف اون موتورصداش غرش داشت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.