منصوری در ژنو 2013 – قسمت دوم

نمایشگاه ژنو 2013 : این اولین بار نیست که نام استالونه برروی یکی از محصولات منصوری قرار می گیرد . پیش از این منصوری استالونه برپایه ی فراری GTB 599 Fiorano  شکل گرفته بود اما  در ژنو 2013 منصوری از استالونه ای دیگر که بر پایه ی سوپراسپرت ایتالیایی ،  فراری F12 برلینتا ساخته شده است رونمایی کرد .

mansory-f12-stallone-1
Mansory F12 Stallone

هم اکنون منصوری یکی از بزرگترین نام ها ی تیونینگ است و با محصولات خود توانسته طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان برای خود دست و پا کند . مطمئنا تجربه منصوری باعث شده تا استالونه ی جدید به مراتب زیباتر از استالونه ی قبلی از کار در بیاید . این بار منصوری با اضافه کردن قسمتهایی که بهترین کیفیت را دارند چهره ای متفاوت به فراری برلینتا F12 بخشیده است . منصوری همچون سایر محصولاتش از لباسی کربنی برای این مدل بهره برده ، اما در این محصول برخلاف کارهای منصوری در ژنو 2012 از استفاده ی بیش از حد  فیبرکربن خبری نیست .

مهمترین تغییر که برلینتا پس از ایستادن مقابل آیینه به خود دیده تغییر در نمای جلو است . منصوری سعی کرده با اضافه کرد حفره های کربنی برروی کاپوت ، سپری با طراحی جدید که ورودیی هایی بزرگ در دل خود جای داده و همچنین اضافه کردن اسپویلری برای ایجاد نیروی رو به پایین ، نمایی متفاوت ایجاد کند که به حق در این زمینه استادانه عمل کرده است .در نمای جانبی رینگ های 5 پره سبک 21 اینچ در جلو و 22 اینچ در عقب  با طراحی جدید  در کنار رکاب های جدید از مهمترین تغییرات است . در نمای عقب اضافه شدن بال کوچک و جایگزینی قطعات کربنی و خروجی های اگزوز با طراحی جدید قابل توجه هستند .

در قسمت فنی هم تغییرات مهمی اتفاق افتاده است . منصوری با دست کاری ECU و استفاده از سیستم اگزوز اسپرت ، توانسته 35 اسب بخار به این ایتالیایی اضافه کند و قدرت موتور 12 سیلندر 6 لیتری را از 740 اسب بخار به 775 اسب بخار برساند . پس از این تغییرات میزان گشتاور هم با 35 نیوتن متر افزایش به 725 نیوتن متر رسیده است . مهمترین نقطه ضعف این محصول رنگ آمیزی کابین است که هیچ تناسبی با طراحی متفاوت بیرون ندارد اما با این حال این نوع رنگ آمیزی همچون دیگر محصولات منصوری به سفارش مالک خودرو صورت گرفته است .

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

21 دیدگاه

  1. ابوالفضل
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    فوق العادس.مخصوصا که کاره یه ایرانیه.امثال منصوری باید الان تو ایران خودرو ساز باشن نه این جماعته…افسوس.

    پاسخ
    1. تامكت
      سوابق: (174 دیدگاه) ,

      دقيقا…..جالب تر اينكه پژو داره تو قزاقستان!! 4 تا از بهترين مدل هاشو براشون مونتاژ ميكنه بعد به ما قطعه 405 نميده!! شايد مديراي خودروسازان ما خارجين! از ما بدشون مياد…..!!!!

      پاسخ
    2. ميثم
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      يه تيونر حالا حالاها بايد تلاش كنه تا بخواد بشه اتوميكر!
      ايراني بازي تون گل كرد باز

      پاسخ
  2. م
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    اي خدا دنيا داره به كدام سو ميرود ما به كدام سو تازه داريم تيباي هاچ بك طراحي ميكنيم تا با خداتومن بديم دست مشتري. خدايا خودت راه رو براي اين ملت باز كن چون از ما ديگه كاري ساخته نيست پدرمون دراومده.

    پاسخ
  3. d
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    یه ذره نگاه کن یه ایرانی اون ور آب چه چیز هایی می سازه و ایران خودرو و سایپا چه چیزایی!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  4. سعيد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    حيف نيست قيافه خوشگل فراري رو دستكاري كني.
    يعني كارخانه فراريبه اندازه منصوري حاليش نيست
    مثل 206 هاي اوغدهاي شده كه بعضي تازه به دوران رسيده ها ميكنند

    پاسخ
  5. feri
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    با این تیونینگ عقب ماشین زیباتر شده

    پاسخ
  6. سینا
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    آخه چقدر باید حسرت دیدن همچین ماشینایی رو بکشیم.
    البته پراید هم برای ما دیگه رویا شده. قیمتای جدید هم اعلام شد جالبه که پراید 131 فقط 250000 تومان پایین اومد.

    پاسخ
  7. AliReza
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    با داداش ابولفضل گلم کاملا موافقم حیف حیـــــــــــف برای کشوری که منبع اصلی معادن طبیعیه ولی متاسفانه وضع خودروش این طوریه افســـــــــــــــــووووووووووووووووووس

    پاسخ
  8. انزو
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    همونقدر که F12 رو به 599 ترجیح میدم
    599 Stallone رو هم به F12 Stallone ترجیح میدم .
    با تمام احترام و علاقه ای که بهش دارم اما این تیونینگش رو زیاد دوست ندارم.
    دقیقا جاهایی از بدنه F12 رو خراب کرده که نقاط قوت و بارز طراحی مدل اورجینال محسوب میشن . ترکیب رنگ مناسبی ایجاد نکرده استفاده از فیبر کربن تو اون حفره های ایرودینامیکی عبور هوا با سایر نقاط بدنه و یکپارچگی رو بهم زده کاش تو قسمتای دیگه ای از فیبر کربن استفاده میکرد

    پاسخ
  9. یاشار
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    با اون طرح سبیل و نیش بازش می گه منو نگاه کنین..!!!

    انصافا زشته!!!

    سادگی و وقار و اصالت ماشین هایی مثل پورشه رو با این مقایسه کنید..

    پاسخ
    1. BOMB
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      منصوری هیچ چیزی حالیش نیست فقط کارش خراب کردن

      پاسخ
  10. peiman09
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    ایول به این مرد بزرگ ( آقای منصوری ) اما تیونری نیستن که با قدرتمندها مقایسه بشن ایشان فقط در ضمینه ی طراحی موفق هستن اما در ضمینه ی فنی تیون خودرو حرفی برای گفتن ندارن …

    پاسخ
  11. AliReza
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    با داداش ابولفضل عزیز به شدت موافقم واقعا جای تاسف داره برای کشوری که معدن اصلی معادن طبیعی و این وضع بازار خودروشه وافعا افســــــــــــوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.