فراری

گران‌ترین فراری تاریخ: فروش یک 250 GTO با قیمتی خیره‌کننده

یک فراری ۲۵۰ GTO کلاسیک با قیمت ۵۶.۴ میلیون دلار، گران‌ترین فراری تاریخ لقب خواهد گرفت

فراری ۲۵۰ GTO یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک تاریخ است؛ اما به‌تازگی یک نمونه از این خودرو برای فروش گذاشته شده که تمامی رکوردهای قبلی را شکسته است. برای این خودرو قیمت خارق‌العادهٔ ۵۶.۴ میلیون دلار تعیین شده است و در حال حاضر حداقل یک پیشنهاد خرید هم دریافت کرده است؛ بنابراین هنگامی‌که این ۲۵۰ GTO فروخته شود گران‌ترین فراری تاریخ لقب خواهد گرفت.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-front-three-quarters

۲۵۰ GTO یکی از آخرین فراری‌های موتور جلو برای شرکت در مسابقات بود که در طول سال‌های ۱۹۶۲، ۱۹۶۳ و ۱۹۴۶ در مسابقات مختلف شرکت کرد. GTO با طراحی خیره‌کننده، کمیابی و اهمیت تاریخی بالا، از قیمتی حتی فراتر از درک ثروتمندترین افراد دنیا برخوردار است به‌گونه‌ای که GTOها در حال حاضر رکورد جهانی گران‌ترین خودروی دنیا را در اختیار دارند. چند سال پیش یک دستگاه ۲۵۰ GTO با قیمت گزاف ۳۸ میلیون دلار فروخته شد و در سال ۲۰۱۳ نیز یک نمونهٔ دیگر به قیمت ۵۲ میلیون دلار فروش رفت و رکورد گران‌قیمت‌ترین خودروی کلاسیک را جابجا کرد اما حالا این مدل رکورد قبلی را خواهد شکست.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-rear-three-quarters

اما چه چیزی این خودرو را تا این میزان گران‌قیمت نموده است؟ در ابتدا اولین دلیلِ چنین قیمت بالایی، وضعیت بسیار عالی خودرو است و دوم اینکه یکی از تنها ۳۹ دستگاهی است که کلاً از GTO ساخته شده است درحالی‌که شجره‌نامهٔ بسیار جذابی هم دارد. این GTO با شماره شاسی ۳۳۸۷GT، دومین GTO تولیدشده بوده و یکی از اولین نمونه‌هایی است که در مسابقات شرکت کرده است. اولین مسابقهٔ این خودرو، مسابقات ۱۲ ساعتهٔ سبرینگ بود که با رانندگی «Phil Hill» و «Olivier Gendebien» به مقام دوم دست پیدا کرد.

سپس به یک تاجر نیویورکی بنام «Robert Grossman» فروخته شد و به مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمان برده شد. این GTO در لمان به مقام ششم دست پیدا کرد اما روند مسابقات آن در اینجا متوقف نشد به‌گونه‌ای که درمجموع در ۲۷ مسابقه شرکت کرده و ۱۷ بار پودیوم (سکو) کسب نمود. این فراری GTO در طول حیاتش بین مالکان مختلفی دست‌به‌دست شده که البته تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است تا اینکه نهایتاً توسط مالک فعلی خریداری شد که در واشنگتن ساکن بوده و ۱۹ سال است این GTO را در اختیار دارد.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-rear-three-quarters-2

خودرویی با چنین تاریخ مسابقه‌ای پرشکوهی قطعاً عملکرد بالایی دارد. در زیر کاپوت فراری ۲۵۰ GTO یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V12 قرار گرفته که ماشین را در ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و نهایتاً حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

 

منبع: AutomobilemagAutoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Iman mclaren p1

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    ای کاش من فقط اون ۵۶.۴ میلیون دلارو داشتم…این مال خودشون.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      سلام به همه ::
      چند روز قبل دوستان مقایسه هایی بین بعضی خودروسازان انجام دادن که واقعا خوندن کامنت هاشون نقش موثری در شاد کردن روحیه ی من ! و خنداندن کاربرای سایت داشت.
      یکی گفت مگه فراری چی داره که مکلارن نداره ؟؟!!!
      اون یکی مکلارن رو پادشاه خودروسازان میدونه. در حالی که مکلارن برای بوسیدن شست پای فراری باید تا کمر خم بشه !!
      .
      .
      من فقط از یک لحاظ مقایسه میکنم.
      درآمد خالص مک لارن در سال قبل تازه قبل از کسر مالیات توسط دولت بریتانیا (operating income ) به 30 میلیون دلار نمیرسه. 😂😂😂😂😂😂
      منبع از ویکی و سایت مکلارن که دوستان یه وقت فکر نکنن از خودم میگم .
      البته دخل مکلارن در سال برابر با قیمت 7 تا GTO هست. یعنی 486 میلیون دلار
      اما بعد از کسر خرج های شرکت مثل حقوق کارمندان و تامین قطعات و … چیزی حدود 23 میلیون دلار میمونه.
      بعد از کسر مالیات به دولت انگلستان کل سود شرکت میشه 20 میلیون دلار!

      یعنی یک سوم قیمت یک 250 GTO هم نمیشه.

      در مقابل درآمد خالص فراری قبل از کسر مالیات به دولت ایتالیا چیزی حدود 500 میلیون دلار میشه !
      دخل فراری در سال چیزی حدود 3 میلیارد دلار میشه.
      .
      .
      کسایی هم که میگن فراری قدیمی تر و مکلارن جدیدتره بد نیست بدونن تاسیس فراری در سال 1940 و مکلارن در سال 1963 انجام شده.
      .
      کسایی هم که میگن مکلارن فروشش کمتره چون خاصتره ؛ گمان نمیکنم هیچ خودرویی در تاریخ به اندازه ی laferrai و Enzo و 250 GTO و FXX خاص باشه.
      .
      .
      .
      .
      .
      من این حرف ها رو زدم و این مقایسه ها رو انجام دادم تا همه بدونن هر کس مکلارن یا هر شرکت دیگه ای حتی لامبورگینی رو با فراری مقایسه کنه و ازون وحشتناک تر بگه مثلا مکلارن بهتر از فراری هست هیچ چیزی رو به بقیه ثابت نمیکنه مگر بی سوادی خودش.
      من این چند هفته ی اخیر به عظمت این شرکت پی بردم.
      وقتی مهندسین اکورا در پروژه ی nsx گفتن در 458 هیچ نقصی ندیدیم و از کیفیت عالی ساخت این خودرو شگفت زده شدیم.
      .
      .
      .
      .
      .
      به قول حافظ شیرازی
      تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف /
      مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. ferrari

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        میخواستم درمورد کمپانی فراری یه توضیحاتی بدم که شما خیلی بهتر صحبت کردید و توضیح دادید درود بر شما اقا مجید
        دوستان در صورت تمایل به این لینک مراجعه کنید اطلاعات جالبی درمورد این اتومبیل قرار داده
        http://donya-e-eqtesad.com/news/1007269

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. ونوم

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        درسته کلاسیکه و درستتر از اون فراری ولی اگه من این پولو داشتم عمرا نمیخریدم اینو میرفتم فورد جی تی و کوروت zr1 و ونوم اف 5 و بوگاتی شیرون و لافراری و مک لارن پی 1 و لامبو اونتادور و کونیخزگ اگرا و رگرا و گامپرت اپولو و استون مارتین دی بی 11 و چند تا کلاسیک دیگه و بقیه هم یه خونه تو امریکا و هر چی هم موند سپرده بانک و با سودش عشق و حال

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. Monster_ALM

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        بیسواد امثال شما زیاده گو هایی هستن که حرفاشون همش تخیلیه و همچنان دارم میگم منابع صحبتاتو بگو چرا میترسی؟؟؟میخوام همه بدونن چقدر از نظر اطلاعات خودرو فقیر هستی …
        پس بذار بگم کسی که اومده کوئینگزگ میبره زیر ( دلیل : نامعلوم!! به گفته خودشون رکورد تا حالا نزده نمیدونم پس این همه رکورد رسمی و غیر رسمی چی بوده) حالا شما کل سایت های دنیا زیر رو رو کنین نه تنها ایرادی به کوئینگزگ نمیگیرن بلکه بخاطر اینکه با کمترین امکانات همچین غولی ساختن ستایشش کردن ولی این دوست با سواد تخیلی گرای ما زیر سوال بردتش…
        به فرموده ایشون مکلارن توی مضیقه مالی ( دلیل : نا معلوم!! به گفته خودشون چون با دو دو تا چهار تا کردن میشه متوجه شد!!!) باز هم کل سایت های دنیا زیر رو کنین همچین سخن نابی رو نمیابین بلکه بر عکس هر سال داره میزان فروش مکلارن بالاتر میره و یه همچین موجودی هنوز درک نمیکنه که مکلارن شرکتی هست که چند ساله بعد اف 1 افسانه ای شروع به ساخت مدل های متنوع کرده ولی خب اگر تا صبح هم برای بچه بگی فراری از خیلی وقت پیش و زیر نظر فیات به این سودهی رسیده عمرا بفهمه.
        فرمودن اپل سهامش با ارزش هست اما نشانه این نیست که شرکت ثروتمندی هست ولی ایشون اونقدر کوتاه فکر هست که یکی نیست بگه عزیزم مگه مجبوری؟؟؟مجبوری نظر بدی؟ هنوز نمیدونه چرا ارزش سهام یه شرکت اونقدر با ارزش میشه نشان فروش بالا و اندوخته اون شرکته.
        و خیلی از کامنت های مسخره ای که از این بابا میبینین و فکر میکنه اگر از 10 تا گوشی و ترفند های مختلف پست های خودشو لایک کنه ینی آره خیلی حالیشه…البته خودشو رفقاش هستن…ولی ایشون بیش از حد صحبت میکنه و هرچی به دهنش میاد میگه عزیزم من بیسوادم ولی با این بیسوادیم ارشد مکانیک/ طراحی جامدات دارم و در کنارش 12 ساله برنامه نویسی میکنم میخوام بدونم شمایی که ادعای سوادت میشه کجای ایران گرفتی؟!
        همچنان افتخار میکنم به اینکه طرفدار همه برند ها هستم بخصوص مکلارن که اصلا به شما مجید جان کوچیک ترین ربطی نداره…پس لطف کن جای اینکه به زیاده گویی بپردازی یه 4 تا کامنت با اطلاعات واقعی بذاری.

        انقدر هم این آدم بد دهن تشریف دارن که من بار ها بارها دیدم چطور به بقیه کاربرا توهین میکنه و آخر سر یه منتی هم سر طرف میذاره و میگه شعور صحبت کردن ندارین…اینکه خودت بی احترامی کنی و به بقیه بگی بیشعور ینی دیگه آخرت…
        دیگه وقتی فرهنگ استفاده از سایت نباشه این مشکلات پیش میاد.

        شاد باشی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          چرا جوش میاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          Take It easy !!!!!!!!!!!
          ____________________________________________________________
          من فقط منظورم بی سواد از نظر خودرویی بود.
          ممکنه شما فارق التحصیل بهترین دانشگاه دنیا باشی اما در مورد ماشین چیزی ندونی.
          _____________________________________________________________
          من هیچ وقت به هیچ کاربری هیچ جا توهین نکردم.
          هیچ وقت حرف زشتی هیچ جا به هیچ کس نگفتم.
          اگر فقط یک مورد، فقط یک مورد لفظ ناشایست حتی در حد “کم فهم” پیدا کردی بگو تا از همه ی کاربرای سایت عذر خواهی کنم.
          بی سواد هم فقط و فقط از دیدگاه خودرویی گفتم.
          وگرنه سواد شما در مهندسی یا حقوق یا مکانیک یا …چه ربطی به من داره که بخوام در موردش نظر بدم.
          هیچ وقت به هیچ کس توهین نکردم..

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممکنه تیکه انداختم. مثلا به احمد باقری گفتم “چرا اینقدر کامنت بدون بار علمی میذاری.” یا اینکه ” کامنتت ارزش خوندن نداشته”
          اینا توهین نیست.
          در پدال زیاد ازین حرفا هست.
          همین کامنت خودت رو که بالا نوشتی اگه دوباره بخونی میبینی که خیلی حرف های بدتری از اونچه من مثلا به احمد باقری گفتم توش هست.

          من در نزد افرادی بزرگ شدم که الحمد لله هیچ وقت اجازه ی استفاده از الفاظ نامناسب به من داده نشده.
          اگر دوران کودکی کوچکترین حرف بدی از دهانم خارج میشد از طرف بزرگتر ها به خاطر حساسیتشون روی ادب و تربیتم شدیدا تنبیهم میکردن.
          من درست تربیت شدم.
          بنابراین من از خودم مطمئنم.
          حتی در جمع دوستان هم هیچ وقت کسی حرف زشت از من نشنیده.
          .
          پس الکی صحبت نکن
          شما منو با لفظ “موجود” خطاب کردی.
          دوستای انگلیسیت به من گفتن اح مق.
          اون یکی بدتر ازین حرفا
          این نهایت ادب شماست ؟؟؟؟
          بابا دستمریزاد
          من هیچ وقت به شما و اون دوستات کمتر از ” شما ” نگفتم.
          البته من در شان خودم رفتار میکنم و شما در حد خودتون.
          من بزرگم و میبخشم.
          شما دو رو هستین
          خودتون توهین میکنین و بقیه رو متهم به توهین به خودتون میکنین و مظلوم شما میشید !
          .
          جمع کنید بابا …
          ازین دورویی و خودمظلوم نمایی به شدت متنفرم.
          جمعش کنید بابا.
          _______________________________________________________________

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          شما که اینقدر دم از توهین میزنی حرف نزن.
          به خدا حرف زدن ملاک نیست.
          ملاک عمل افراده.
          همون جایی که میگی من به کسی توهین کردم و حرف زشتی رو نسبت دادم همون کامنتم رو برام Link بذار.

          خب بذار دیگه….

          بازم میگم اینجا یک سایت خودرویی هست و بحث راجع به خودرو.
          بی سواد فقط در مورد خودرو بود.
          من هیچ وقت به شخصیت هیچ کس توهین نکردم.
          برادر من هم در زمینه ی خودرو بی سواده
          اما من دستش رو میبوسم .

          اگر لینکی از توهین من به کسی نیاوردی ازت میخوام دیگه در مورد من حرف نزنی.
          چون جوابت رو نخواهم داد.
          یاد بگیر با مدرک حرف بزن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          من میخوام برم کربلا.
          باور کن جمع کردن اسبابم رو به تاخیر انداختم تا جوابت رو بدم.
          ممکنه دیگه نیام پدال
          نمیخوام اگر برنگشتم کسی بگه جواب نداشت و گذاشت و رفت.
          امیدوارم حلالم کنی
          من این بحث مکلارن و لامبورگینی رو برای همیشه تموم خواهم کرد.
          حتی اگر بقیه بخوان ادامه بدن
          من شدیدا به مکلارن علاقه داشتم و دارم.
          اما جهت گیری بعضی دوستان و جوی که در سایت بوجود آمده باعث این تیکه پرونی های مسخره ی ما به هم شده .
          .
          امیدوارم این 2 یا 3 کامنت آخرم رو بخونی.
          شاد و موفق باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          مجید امیدوارم امیدوارم حال و هوای کربلا اخلاقت رو اصلاح کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Monster.ALM

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          من و بقیه دوستان علاقه ای برای کل کل با شما نداریم ولی هرچی کوتاه میاییم شما زیر هر مطلبی میرسی اسم از من و دوستان میبری….یک مطلب دو مطلب سه مطلب بس کن هرکس به یه چیز علاقه داره اقا مگه زوره که هرجا میرسی یه تیکه تنه ای میندازی….اتفاقا بنده ترجیح میدم هیچ بحثی با شما نکنم…اگر سواد خودرویی اینه از خودت داستان های تخیلی ببافی اره اقا ما همه بیسواد عالمیم…
          شاد باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. آئودی بهترین

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6 ديدگاه)

          من مذهبی نیستم ولی اخلاق برام مهمه و اصولا تا تهش با نامردی میجنگم برو خدا پشتت آقا مجید

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. (new great britain(king mclaren

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        مجید من یه چندتا سوال دارم ازت جوابمو بده خواهشا.
        1-چرا ب ام و اینقدر علاقه داره با مک لارن همکاری کنه؟
        2-چرا مرسدس برای تولید slr از مک لارن درخواست همکاری مهندسی میکنه؟
        3-چرا تکنولوژی های الکتریکی مک لارن در تمام خودورهای ناسکار و فرمول یک و ایندی و فرمول e استفاده میشه؟
        4-چرا اپل با وجود ثروت عظیم که میتونه کل مرسدس و ب ام و رو یکجا بخره به مک لارن پیشنهاد میده؟
        5-چرا ماشین های فراری و لامبورگینی تویه تمام درگ ها به مک لارن میبازن؟
        6-چرا فراری و لامبو با اون همه ادعا مستقل نیستن تا ببنیم چه کاری از دستشون برمیاد؟
        7-چندتا از تکنولوژی های فراری و لامبو رو بگو که اون شرکت ها برای بقیه خودروسازهامیسازن؟
        8-در حال حاضر چرا شرکت هایی مثل مرسدس و ب ام و که قطب اصلی خودروسازیه آلمان هستن به فراری و لامبو پیشنهاد نمیدن؟(لابد فولکس و فیات تحت هیچ شرایطی نمیزارن این افتخار نصیب کسی بشه و به تکنولوژی های عظیم این دو شرکت دست پیدا کنن و فقط چون مک لارن تنها و بی کس و کاره همه بهش پیشنهاد همکاری میدن?????)
        فعلا به این سوال ها جواب بده تا بعدا.
        هر وقت لامبو و فراری مستقل شدن اون موقع میبینیم چقدر سود میدن.
        یه سوالی هم ازت دارم.
        دقیقا ایتالیا تویه چی از بریتانیا پیشرفته تر و بهتره که تو خودروسازی بهتر باشه؟
        ته ته ته خودروسازیشون همین فراریه صنعت خودروسازی بریتانیا پر از دست آورد و افتخار بوده و هست و خواهد بود.? ? ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آئودی بهترین

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6 ديدگاه)

          شما چقدر دروغ میگی علتش چیه؟ آخه نسکار واسه چی باید با مک لارن همکاری کنه و یا ب ام و موتور مک لارن و که خود ب ام و ساخته احتمالا این پیشنهاد و خود مک لارن داده نه ب ام و مرسدس هم که در یک مورد با مک لارن همکاری داشه خب چه دلیلی داره فرمول یکم که که ربطی نداره به مک لارن دقیقا از کدوم تکنولوژی مک لارن استفاده میشه در فرمول یک مک لارن که اتفاقا اصلا مستقل نیست تویه فرمول یک و هوندا براش موتور میسازه قبل از هوندا هم مرسدس همه کارش بود
          این حرفای خنده دار و جای دیگه نزن همه میدونن خودرسازیه انگلیس اصولا مستقل نیست و شرکت های و تکنولوژی های شرکت های دیگه پشتشونه بعدم اپل خیلی بیجا کرده بخواد تموم بنز و ب ام و و بخره اونم یک جا این حرف نشون میده هیچی از دنیای اقتصادم نمیدونی اپل با چندین و چند شرکت دیگه جز مک لارن همکاری کرده و خواهد کرد من که تا حالا ندیدم اسمی از مک لارن آورده باشه مک لارن بعد از پورشه پاگانی فراری و لامبورگینی قرار داره چه میزان درآمد و سودهی و چه ارزش برندینگ و اعتبار و تکنولوژی های نوین میزان درآمد و سودش واقعا هیچه در مقابله اینا پس نمیتونه تکنولوژی جدید معرفی کنه چون قدرت سرمایه گذاری آنچنان نداره حسابه دو دوتاست چطر اینو و نمیخواید بفهمین هم عجیبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. King_Mclaren

          ۲۷ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          وقتی میگیم سرچ کردن و مطالعه هیچوقت بد نبوده و نیست برای همینه
          دوست عزیزی که اصلا تابلو نیست آیدی دیگه همین مجید عزیز هست
          شما میگی دوست ما دروغ میگه حالا من منبع و حقیقت تک تک حرفاشو واست میکشم بیرون تا همه بفهمن که کسی که خیال بافی میکنه شمایی نه ما…
          پس به این جمله با دقت توجه کن
          مک لارن شرکت خودروسازی است که کیفیت خوب محصولاتش بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ ولی آیا می دانستید که موسس این شرکت خودش با خودروی فورد GT40 موفق به فتح مسابقات لمانز شده است؟ یا اینکه تمامی شرکت کننده های مسابقات نسکار به تکنولوژی‌های مک لارن وابسته‌اند؟ ؟؟
          وقتی که مسابقات نسکار به کنترل موتور الکترونیکی نیازمند شد حدس بزنید که چه شرکتی وارد عمل شد؟ تکنولوژی‌های الکترونیکی مک‌لارن حتی در مسابقات indy و فرمول یک نیز به کار می‌روند.
          منبع سایت زومیت:
          http://www.zoomit.ir/2016/3/23/128412/22-things-you-didnt-know-mclaren/
          اینم منبع انگلیسی :
          https://www.thrillist.com/cars/22-things-you-didn-t-know-about-mclaren-car-history-facts-trivia
          البته اگر سواد ترجمه داشته باشی اگر نداری به زومیت مراجعه کن.
          خب حالا چی داری بگی؟؟؟
          جناب با سوادی که میگفتی مکلارن بی پول در مضیقه بخون واست خوبه ولی امیدوارم به آب خنک نیازمند نشی.
          کارخانه‌ی مک لارن که با نام مرکز تکنولوژی مک لارن شناخته می‌شود واقعا بی نظیر است.
          ظاهر این کارخانه بسیار خاص است و دریاچه‌ی آب کناری آن برای خنک کردن موتور‌های تونل باد شرکت ایجاد شده است.
          این شرکت تنها یک مرکز تحقیقاتی نیست و یک موزه نیز به حساب می‌آید.برخی از مهم‌ترین خودروهای مسابقه‌ای بریتانیایی ساخت این شرکت در این شرکت به نمایش گذاشته‌ شده‌اند.
          حتی ساختمان این شرکت نیز سفارشی ساخته شده است
          مک لارن حتی برای پیچ‌های به کار رفته در ساخت ساختمان این شرکت، پیچ‌های مخصوصی را اختراع کرده و به ثبت رسانده است!
          مک لارن رستوران‌های زنجیره‌ای نیز دارد
          رستوران مک لارن اولین‌ بار جهت پذیرایی از مهمانان ویژه در شرکت افتتاح شد و حالا این رستوران ها که با نام Absolute Taste شناخته می‌شوند در سرتاسر لندن شعبه دارند. این رستوران‌ها پذیرای مشتریانی هم‌چون دیوید بکهام هستند.
          مک لارن دوچرخه‌های فیبر کربنی نیز می‌سازد
          این دوچرخه‌ها نیز مانند خودروهای مک لارن خوش ساخت و راحت هستند و دوچرخه سواران زیادی از آنها استفاده می‌کنند. حتی در مسابقاتی همچون تور دو فرانس.
          سورتمه را نیز به تولیدات این شرکت اضافه کنید.
          مک لارن سورتمه های یخی را برای مسابقات نیز تولید می‌کند
          مک لارن همه جا هست!
          احتمالا بیمارستان شما از سیستم مدیریت داده‌ی طراحی شده توسط مک‌لارن استفاده می‌کند. هم‌چنین مک‌لارن با شرکت‌های داروسازی نیز کار می‌کند؛ برای مثال می‌توان به شرکت تولید خمیردندان آکوافرش اشاره کرد.
          بله این مکلارنی هست که تو مضیقه مالیه و زیر سلطه فراری تا ایرانخودرو…
          بس کنین دیگه هرچی ما نخواستیم آبروی شما نبریم توی مبحث خودرو هی مدام تهمت بی سوادی و دروغ زدین…امیدوارم دوستانی که الان حقیقت واسشون روشن شده حداقل مثل شما نباشن.

          شاد باشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (new great britain(king mclaren

          ۲۷ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          جناب آئودی بهترین. چقدر نوعه دیدگاهتون شبیه به خسته شدس.?
          من احتیاجی نمیبینم جوابتون رو بدم.
          میتونین برین سایت مک لارن و چیزهایی که گفتم رو ببینین.
          من از دوستانی که با چندتا اسم میان واقعا تعجب میکنم.
          میخوان چی رو ثابت کنن؟
          چرا با همون اسم قبلی خودشون نمیان راحت حرف بزنن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (new great britain(king mclaren

          ۲۷ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          مانستر ای ال ام جان(کینگ جدید).
          چرا راه دور بریم سایت خوده مک لارن.
          اگه ایشون سواد انگلیسی داشته باشن
          میبنن تکنولوژی های الکتریکی مک لارن.تو چه ماشین هایه مخصوص مسابقه استفاده میشه و طرزه کارشون چطوریه.
          http://www.mclaren.com/appliedtechnologies/products/
          اینم بگم که مرکز تکنولوژی های مک لارن بهترین مرکز تو این زمینه بینه سوپر اسپرت سازا شناخته میشه.
          واقعا آدم بهت و حیرت میکنه از روند تولید تک تک محصولات مک لارن.
          برین یه نگاه به تصاویر تولید محصولات مک لارن بکنید تا به حرفم برسید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. Ferrari Huayra SV

        ۲۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        مجید خان من خودمو کشتم حرفام قبول نکردی،،چی شده که عشق فرراری شدی جان من؟؟؟؟؟
        حرفای دل منو زدی.
        البته یه نکات ریزی هست.اونارو قبلن گفتم.
        مثل رکوردها.
        ارزش کلکسیونی.
        پرستیژ.
        و مهمتر از همه افتخارات مسابقات.
        ………….
        Forza Italia,forza Ferrari

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. hamid_hk

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      من به قسمت اعشار 0.4 هم راضی ام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. gta

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    هیچوقت یه خودروی تولیدی روز حتی یک دهم اینج قیمت نداشته .
    سری 250 پادشاه کلاسیکاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    جدای پیشینه پرافتخارش این خودرو واااقعا طراحی زیبایی داره…من ک محو دیدنش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Nima

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    احتمالا تنها ماشینایى که توى مسابقات ازش جلو میزدن ماشیناى شلبى و پورشه بودن.
    رقیب مستقیم این فرارى:(که بارها ازش برنده شده)
    http://fastestlaps.com/models/shelby-cobra-daytona-super
    اینم مقایسه شلبى دایتونا (مدل معمولى نه سوپر با فرارى):
    http://fastestlaps.com/comparisons/3i30m28retcf

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      95 درصد ارزش این ماشین به خاطر ” فراری ” بودنشه.
      5 درصد به خاطر افتخاراتش.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        مگه من گفتم گرونه؟! فقط رقباشو مثال زدم داداش.
        البته 95 به 5بى انصافیه
        اگر افتخارات رو نداشت شاید 30 میلیون قیمت داشت
        مثل دومین ماشین و پیروزى ها رومیگم که اگر نداشت.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نیما جان من که همیچین فکری نکردم
          من گفتم خودروهای بسیاری بودن که افتخارات این رو داشتن و حتی بیشتر.
          ولی هیچ کدوم انقدر خاص نشدن.
          دلیل اصلیش همون فراری بودن و خاص بودن و تولید محدود و استایل جذابشه.

          من به شما like دادم.
          چون حرف درستی زدی.
          Cobra Daytona اسطوره ای بوده برای خودش
          ولی گرون ترین قیمتی که من ازش شنیدم 8/000/000 دلار بوده
          تازه Cobra دیتونا در زادگاه فراری یعنی مودنا و توسط یک تیم ایتالیایی ساخته شده.

          اگر اشتباه گفتم تصحیح کن.
          .
          در مورد قیمت هم ان شا الله شما تا سال 2060 یا 2080 زنده و سالم باشی و ببینی که Enzo یا Laferrari که افتخارات GTO رو هم یه اون صورت نداشتن ولی چون فراری بودن دقیقا همین سناریوی 250 Gto براشون تکرار خواهد شد و شاید با توجه به ارزش دلار در 50 سال آینده به شاهد لافراری های 100 تا 500 میلیون دلاری باشیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nima

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          مجید جان دایتونا توى کالیفرنیا و به دست تیم شلبى و فورد ساخته شده
          هدف هم دقیقا رقابت با GTO 250 بوده . و توى سال 2009 به مبلغ 7.250.000 فروخته شده.
          توى هر پیستى هم رفته مقام اول شده جز ١-٢ مورد.(خدا شلبى رو برامون نگه داره)
          تاپ اسپید نهایى تست شدش هم 346 کیلومتر بر ساعت هست.
          قیمتش هم 24.000 دلار بوده در زمان خودش(64-65)
          براى مثال ایمپالا توى اون سال مدل فولش 3.500 دلار بوده که اگر فول ایمپالا الان 45.000 دلاره یعنى قیمت این ماشین الان اگر میخواست نمونه صفر تولید بشه قیمتش میشه 300.000 دلار که به نظرم خیلى مناسبه الانم تازه همچین ماشینى(نمونه حاضرش فورد GT با قیمت 400.000 دلار هست)
          راستى کار بر روى پروژه از سال 1958 استارت خورده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نیما جان درست میگی.
          من در مورد ساخت دیتونا اشتباه کردم.
          خوب شد گفتی.
          الان رفتم در مجله هام نگاه کردم.

          6 دیتونا ساخته شدن.
          شماره ی 1 کاملا در کالیفرنیا
          5 تای باقی مونده فقط بدنشون توسط Carrozzeria Gransport in Modena ساخته شده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کارول شلبی خیلی شخصیت جالبی داشت.
          آدم حس میکنه هدفش فقط به زیر کشوندن پورشه و فراری و پایان دادن به افتخاراتشون بوده.

          خیلی جسور و مصمم.
          اصلا کم نمیاورد.
          اخیرا فوت کرد. سال 2012 در سن 90 سالگی.
          خدا بیامرزدش.
          .
          .
          .
          واقعا اگر گاهی باهات بحث میکنم لذت میبرم.
          کاملا حس میکنم با یک فرد بزرگتر از خودم حرف میزنم.
          با این بحث خیلی چیز ها در مورد دیتونا یاد گرفتم یا اینکه یاد داشتم و به خاطر آوردم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Madjid

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          از معدود افرادی هستی که بحث کردن باهات بار علمی داره.
          واقعا چیزی یاد میگیرم.

          بقیه ی اوقات وقتی با کسی بحث میکنم مثل newGrey britain یا monster alm یا ali chevy nova سر اینکه پادشاه کیه ! یا جی ام ورشکست شده یا نشده ! یا اینکه من از خودروساری امریکا خوشم میاد یا نه !! حس میکنم هم من هم اون طرف در یک فاز خیلی بچگانه و مسخره وارد عمل شدیم.
          واقعا ازین بحث هایی که میشه خجالت میکشم .

          امیدوارم ریشه ی این بحث های بچگانه رو خشک کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Nima

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          فدات بشم مجید جان من همیشه سعى کردم و دوست داشتم که تاجایى که میتونم من قى و با مدرک حرف بزنم. فکر میکنم موفق شدم (شایدم نه!!!)
          ولى منم از بحث کردن با شما و کلا بحث منطقى و اصولى خیییییلى خوشم میاد. شلبى واقعا اسطوره خودروسازى هست. تاحالا چیزى نساخته که بد باشه یا مقام ٣ به پایین بیاره چه بسا که هر وقت تصمیمى گرفته که کسى یا برندى رو شکست بده واقعا موفق شده.
          میدونستم فوت کرده فقط کارخونه شلبى رو خدا حفظ کنه وگرنه کارل شلبى بزرگ همیشه یادش مثل خیلى از بزرگان دیگه مثل بنز و پورشه و فرارى(فامیل هاشونو گفتم) توى ذهنم میمونه به عنوان پدران صنعت خودرو سازى (ببخشید هنرى فورد یادم رفت که واقعا صنعت خودروسازى رو به شکل امروزى مدیونش هستیم) منم امیدوارم بحث هاى بچگونه و الکى تموم بشه و یه جو کااااملا صمیمى و با بحث هاى منطقى داشته باشیم.(مجید یه پیام الان برات میفرستم براى بیشتر حرف زدن توى تلگرام دوست دارم استفاده کنم? و بیشتر آشنا بشیم)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          مجید به جا بچه بازی و اسم این و اون رو اوردن اندکی خودت رو اصلاح کن
          هر زمان خودت اصلاح شدی از دیگران هم طلب کن اصلاح بشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    قیمت خیره کننده نه قیمت بی خودی ////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اعجوبه ای هستش واسه خودش، جداٌ که ارزش این مبلغ را داره، فرراری شاهکار می سازه، لامبورگینی هم ماشینهای شاهکاری داره ولی ارزش کلاسیک فرراری خیلی بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایمان

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    یه شاهکار از پادشاه مارانلو.واقعا فراری با ارزشترین برند دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (203 ديدگاه)

      در حال حاضر این عنوان مال apple هست گمون کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حمید

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سرمایه گذاری خوبیه احتمالا ده سال دیگه صد قیمت بخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Enzo

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    شاهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد باقر

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اونایی که ارزش هنری و ارزش طراحی ماشین را درک میکنن و اِلمانهای کلاسیک بودن و ناب و خاص بودن را بهتر از این میلیاردرهای چشم و هم چشم بین میفهمن، خوب میدونن که خاصترین و با ارزشترین و ناب ترین خودروی کلاسیک جهان بوگاتی آتلانتیک و رویال تایپ ۵۷ هستش که حداقل ۳۰ سال هم قبل از این تولید میشده.و تیراژ تولیدش هم از این کمتر بوده.ضمن اینکه در نمای بغل همین فراری میتونید تشابهاتی با آتلانتیک و رویال پیدا کنید.یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آئودی بهترین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینجور که تویه این سایت نشون داده میشه بی منطق ترین طرفداراها برای ماشین های انگلیسین حرفای قلمبه سلمبه هم زیاد میزنن برای کمبودهای خودروسازیه انگلیس واقعا مقایسشون با سوپر اسپورت های ایتالیایی خنده داره مک لارن با فراری و لامبورگینی!
    چرا اینقدر به ایتالیایی ها توهین میکنین این وسط مقایسه اینا چه دخلی داره به آلمانی ها!
    بدون آلمانی ها که سه تا از شرکتاشون الان اسم هم نداشتن دیگه خودروسای آلمان و مقایسش با انگلیسی ها ته بی سوادیه در مقابله آلمانی محلی از اِعراب ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دوست گرام این طور که شما میگی نیست من نمیدونم شما چقدر با جو سایت یا دوستان اشنایی داری اما بنده اوایل کاملا میدیدم که هم به این دوستان هم به سلیقه شون کاملا بی احترامی میشه و به مرور روی دیدگاه های این دوستان اثر گذار بود اتفاقا این عزیزان جز با منطق ترین و با ادب ترین بچه های سایت بودن
      و بودن در کنارشون واقعا لذت بخش بوده واسه من اگه یکم به سلیقه های هم بیشتر احترام بذاریم و بحث رو به تمسخر نکشونیم هیچ کامنت غیر منطقی از روی( لجبازی) دیده نمیشه و توهینی هم درکار نیست البته از همه بیشتر خودم باید اصلاح کنم دیدگاهامو //// :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    من فراری رو پادشاه مطلق صنعت سوپراسپرت سازی میدونم
    دوستان نه بنده تاحالا سوار فراری و مکلارن و لامبو … شدم نه شماها چیزی که داریم میبینیم اینه که 90 درصد ماشینهای گرون دنیا فراری هستن و از خاص بودن و لذت رانندگی بی حد اندازه انواع فراری هم تو همه تستها و مقالات زیاد میخونیم
    پس میشه نتیجه گرفت میتونید یه مکلارن رو با فراری مقایسه کنید اما نمیتونید بگید که فراری بهتر نیست!
    در مورد گفته های دوستمون بریتانیای کبیر باید بگم
    باور کن حتی توی سوپراسپرتها هم سریعتر بودن تو خط مستقیم نشون دهنده بهتر بودن نیست!
    باور کن این حرفت مثل یه جوک میمونه که میپرسی فراری چه تکنولوژی رو وارد صنعت خودرو کرده! پسر خوب من نمیدونم واقعا چه شرکتی اندازه فراری حق به گردن صنعت سوپراسپرت سازی داره؟؟ این واقعا واسم یه سوال مهم هست
    ما همه میدونیم پورش یه ماشین بینظیر داشت به اسم 959 همه میدونیم مکلارن یه اسطوره داشت به اسم اف وان همه میدونیم لامبو یه ماشین بی نظیر داشت به اسم میورا یا کانتاش اما واقعا سوال مهم اینه که کدوم یکی از این شرکتها به اندازه فراری سوپراسپرت ماندگار دادن بیرون؟؟؟ فراری اسطوره سازی میکنه بدون اغراق من یکی که واقعا نمیتونم بشمارم چنتا مدل داره که واقعا ماندگار شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرشاد سجادیان

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چند روز پیش درباره آگهی فروش خیره کننده همین‌ ماشین گفتم، جز منفی دوستان‌ چیزی نصیبم نشد :)
    این خودرو‌ نه تنها گرونترین‌ فراری تاریخ، بلکه گرونترین خودروی تاریخه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. GOD BLESS AMERICA

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اگه بدم یدونه از همین با طلا برام بسازن 56.000.000$ نمیشه.
    قیمت بیخودی هم حدی داره.

    خدایا تا اینا سر برتری مکلارن و فراری دعوا دارن یه کوروت نسل هفتم مدل پایه با قیمت 55.000$ بده به من.
    قیمتش یک هزارم این فراری هستش.
    یعنی فکر میکنی هنوزم زیاده خواهم.
    پلیز (-:O

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشینهای فراری، واقعا شاهکارن، ولی هر جوری هم که باشن، این قیمت، قابل توجیه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا