فورد

اطلاعات و مشخصات کامل نسل جدید فورد فی‌یستا اعلام شد

فورد فی‌یستا به‌عنوان یک هاچ‌بک کوچک سوپرمینی یا ساب‌کامپکت در سال ۱۹۷۶ معرفی شد. البته فی‌یستا هیچ ارتباطی با فورد فستیوا که در اصل همان پراید است ندارد. هرچند فستیوا هم یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت بود اما این خودرو در ابتدا توسط مزدا با نام ۱۲۱ طراحی و در سال ۱۹۸۶ معرفی شد یعنی دقیقاً ۱۰ سال پس از معرفی فی‌یستا. سپس فورد این خودرو را با برند خودش و با نام فستیوا در همان سال ۱۹۸۶ به بازار عرضه کرد و پس آن کیا هم آن‌را در کرهٔ جنوبی با نام پراید تولید نمود. نهایتاً کیا پراید توسط سایپا به ایران رسیده و درحالی‌که تولید آن سال‌ها پیش توسط فورد، مزدا و کیا متوقف شده است همچنان در ایران ادامه دارد؛ بنابراین فی‌یستا هیچ ارتباطی با فستیوا ندارد.

2017-ford-fiesta23

باز گردیم به موضوع اصلی این مطلب. چند روز پیش فورد نسل هفتم هاچ‌بک محبوب فی‌یستا را رونمایی کرد که خبر آن‌را در پدال خدمت شما ارائه کردیم؛ اما فورد در هنگام رونمایی هیچ‌گونه اطلاعاتی از فی‌یستای جدید منتشر نکرد ولی حالا جزئیات و مشخصات کامل این خودرو را اعلام کرده است. این هاچ‌بک کوچک مجهز به پکیج کاملی از تکنولوژی‌های پیشرو بوده و در چهار تیپ مختلف معمولی، ST-Line اسپرت، Vignale لوکس و اکتیو با ارتفاع بیشتر از سطح زمین عرضه خواهد شد.

لیست پیشرانه‌های فی‌یستای جدید شامل طیف وسیعی از موتورهای سه و چهار سیلندر فورد می‌شود. همهٔ آن‌ها به سیستم توقف/حرکت مجهز بوده و نمونه‌های با گیربکس دستی دارای یک دکمهٔ Eco هستند که موتور و دریچهٔ گاز را تنظیم می‌کند. خریداران می‌توانند از سه نسخهٔ مختلف پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی اکوبوست با قدرت‌های ۱۰۰ اسب بخار، ۱۲۳ اسب بخار و ۱۳۸ اسب بخار یکی را انتخاب کنند. همچنین یک پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری سه سیلندر هم با دو سطح قدرت ۷۰ اسب بخار و ۸۴ اسب بخار برای فی‌یستای جدید ارائه شده است. در بخش موتورهای دیزل هم یک واحد ۱.۵ لیتری با دو سطح قدرت ۸۴ اسب بخار و ۱۱۸ اسب بخار در نظر گرفته شده است.

2017-ford-fiesta3

نسل جدید فی‌یستا در نسخهٔ پنج‌در ۴.۰۴ متر طول دارد که ۷۱ میلی‌متر بیشتر از نسل فعلی است. همچنین مدل جدید با ۱.۷۳ متر عرض، ۱۲ میلی‌متر عریض‌تر از مدل کنونی است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم با افزایش ۴ میلی‌متری به ۲.۴۹ متر رسیده است. فورد گفته است که فی‌یستای جدید دارای کنترل بهتری خواهد بود چراکه شاسی آن از ۱۵ درصد استحکام پیچشی بیشتری برخوردار شده است. در پیچ‌ها هم توسط سیستم الکترونیکی کنترل گشتاور، چسبندگی خودرو ۱۰ درصد بهبود یافته است.

2017-ford-fiesta17

2017-new-ford-fiesta7

فورد همچنین تأکید زیادی بر ایمنی نسل جدید فی‌یستا داشته است. دو دوربین، سه رادار و ۱۲ سنسور می‌توانند تا ۱۳۰ متر جلوتر از خودرو را کنترل کنند. همچنین تکنولوژی شناسایی عابر پیاده هم در این خودرو ارائه شده که می‌تواند عابران را حتی در شب هم تشخیص دهد. سیستم کمک پارک خودرو نیز در هنگام پارک کردن برای جلوگیری از برخورد با موانع به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌کند. از دیگر سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ نسل جدید فورد فی‌یستا می‌توان به شناسایی علائم رانندگی، نوربالای خودکار، هشدار ترافیک جلو و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

ford-fiesta-vignale9

کابین فی‌یستا هم کاملاً در کلاس خود لوکس به نظر می‌رسد. نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو که از نوع Sync 3 فورد است، به‌صورت شناور در بالای کنسول وسط خودرو نصب شده است. خریداران می‌توانند از بین نمایشگرهای ۴.۲ اینچی، ۶.۵ اینچی و ۸ اینچی یکی را انتخاب کنند. دوستداران موسیقی هم می‌توانند سیستم صوتی استریو با ۱۰ بلندگو و یک ساب ووفر در صندوق‌عقب را سفارش دهند. همچنین یک سانروف پانورامای بزرگ هم برای این خودرو ارائه شده است. بااین‌حال هنوز قیمت‌گذاری دقیق نسل هفتم فورد فی‌یستا اعلام نشده است اما به‌احتمال‌زیاد از نیمهٔ اول سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (852 ديدگاه)

    عالیه کاش میومد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      وارد نمیشه چون سنگینه و بیکیفیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        :))

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. ونوم

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    قویترین موتور یک لیتری همین هست با 138 اسب و قویترین موتور 3.6 هم مال فورد جی تی با بیش از 700 اسب البته موتور بدون تیون خارج کمپانی منظورمه ماشالله اکوبوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اگر GT بیاد و با موتور 3.6 لیتری اکوبوست بالای 700 اسب قدرت داشته باشه باید منتظر درگ های خیره کننده ازش باشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    داشتم مقاله رو میخوندم متوجه شدم ما در حسرت تکنولوژی به سر میبریم و آهی از سر ناراحتی کشیدم.
    چند تا از شما وقتی مقاله رو میخوندید مثل من شدید؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      دوست عزیز!
      9 ساله که به خاطر علاقه ام به ماشین دستم روغنی شده(نه این که تعمیرکار باشم ولی در کنار درس و زندگی هر موقع تونستم چه سبک چه سنگین رفتم دنبالش تا یه چیزی یاد بگیرم)کلا همیشه ما تو زمینه تکنولوژی عقبیم .الان که دنیا داره میره به سمت رفاه و اسایش و خودران بودن ما هنوز داریم یه چیزی رو میگیریم میگیم حالا اگه خراب بشه شی؟؟؟؟؟؟؟ساده تر بهتر مگه اینجا….. و یا ما ….. هستیم و یا پولمون میرسه؟؟!!!!!!!!!!جای تاسفه ولی من دیگه عادت کردم به این آه کشیدن ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علي دانشمند

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (935 ديدگاه)

    جولیتا QV با موتور 1800 محور متحرک دو دیفرانسیل انخاب بهتری هست کابینش زیباتر و اصالت و طراحی ناب ایتالیایی داره. فیستا در مقابل جولیتا QV شکست رو براحتی قبول میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      بله اگه یک قیمت باشن! جولیتا هم یه کلاس بزرگتر هست و هم دو برابر فیستا قیمت داره وگرنه فیستا پر فروش ترین و جولیتا یکی از کم فروش ترین خودروهای اروپا نبودن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Nima

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      اگر اینجورى باشه که جولیتا جلوى فوکوس RS با 350 اسب هیچى نیس چون 235 اسبه آلفا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چهرش قشنگه اما زیادی‌ خانومانه شده!
    حیف که ماشین‌های آمریکایی پایه‌های‌ کشور‌ رو‌ میلرزونن‌ وگرنه با یه قیمت منصفانه، بازار ایران‌ رو حسابی دست می‌گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hrezzati

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    جلوش شبیه مزدا ۲ نسل قبله مخصوصا چراغاش. انگار دیگه از آستون مارتین میخواد بکشه بیرون….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین میزونیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا