کسب بالاترین امتیاز در آزمون ایمنی توسط لینکلن MKX

نسل اول لینکلن MKX در سال 2006 به‌عنوان جایگزین مدل ناموفق Aviator به بازار آمد. نسل دوم این SUV متوسط لوکس که بر روی پلت فرم فورد اِج شکل‌گرفته بود، در نمایشگاه دیترویت 2015 معرفی‌شده و با مدل 2016 به بازار آمد. حال لینکلن MKX 2016 در آخرین آزمون ایمنی انجام‌شده توسط IIHS (موسسهٔ ایمنی بزرگراه‌های ایالات‌متحده) توانسته است بالاترین امتیاز را کسب کند.

Lincoln MKX 2016
Lincoln MKX 2016

SUV متوسط لینکلن در برخورد از جلو، طرفین و مقاومت سقف، رتبهٔ خوب را کسب کرده است. همچنین این خودرو در برخورد با موانع باریک مثل درخت نیز مورد آزمون قرارگرفته است. MKX در این آزمون نشان داد که ضربه را به‌خوبی کنترل کرده و مانع حداکثر تا فقط 10 سانتیمتر جلوتر از ستون A و لولای درِ جلو نفوذ کرد. در آزمون IIHS مشخص شد که ایربگ های جلو به‌خوبی جلوی آسیب رسیدن به سر را گرفته و همین‌طور ایربگ های جانبی با پوشش کامل خود به‌اندازهٔ کافی از برخورد سر با اشیاءِ خارجی و ساختار جانبی خودرو محافظت می‌کنند. این آزمون نشان داد که در لینکلن MKX کمترین آسیب به سرنشینان در یک تصادف واقعی وارد می‌شود.

Lincoln MKX 2016
Lincoln MKX 2016

Lincoln MKX 2016
Lincoln MKX 2016

سیستم سفارشی پیشگیری از برخورد روبرو نیز کمک شایانی به MKX در کسب امتیاز کامل کرده است. این خودرو موفق شد در هر دو سرعت 20 و 40 کیلومتر در ساعت هنگام نزدیک شدن به مانع به‌طور خودکار ترمز کرده و ثابت نمود که سامانهٔ هشدار برخورد روبه‌جلو طبق معیارهای NHTSA عمل می‌کند.


برای دستیابی به بالاترین امتیاز، یک وسیلهٔ نقلیه باید بتواند در هر پنج آزمونِ برخورد از جلو، عقب، بغل و… رتبهٔ خوب را کسب کرده و مجهز به سیستم جلوگیری از تصادف جلوی پیشرفته ای باشد که لینکلن MKX 2016 تمامی این موارد را رعایت کرده است.


[دانلود ویدئو]
منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

17 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    سلام
    این ماشین هم از لحاظ امنیت یک ماشین خوبه ولی امروزه امن ترین و محکم ترین خودرو ها ، ماشین های مرسدس بنز آلمانه.توی تست های مقالات معتبر خارجی همیشه مرسدس توی 10 تای اول ، حداقل 3 نماینده داشته. به خاطر همین قضیه هم هست که ماشین های بنز خیلی خیلی سنگین هستند.اما گروه دایملر با طراحی موتور های خارق العاده با گشتاور بالا در واقع اثر وزن خودرو ها رو خنثی کرده تا شما بتونید با یک اتومبیل با ثبات ، یک سواری اسپرت رو تجربه کنید.

    پاسخ
    1. Sina
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      اینم باز یه نمونه از تعصب کورکورانه ی ملت نسبت به آلمانی ها

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (129 دیدگاه) ,

        با سلام به همه ی بازدید کنندگان عزیز و آقا سینا
        حرفی که من زدم یه تعصب کورکورانه نیست.اگه به وبسایت های معتبر مانند جی دی پاور و موتور ترند و تاپ گیر و … سر بزنی ، می بینی که اونا چه خودرو هایی رو تو لیست برترین ها قرار می دهند.منم اصلا نگفتم که لینکلن ماشین محکمی نیست ، فقط گفتم ماشینای مرسدس محکم ترند.مطمئنا سایت مجله پدال هم معتبر است.
        در ضمن مرسدس طبق لیست جی دی پاور دومین کمپانی برتر تولید کننده خودرو است.

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1313 دیدگاه) ,

          گیریم که درست حرف شما بزرگوار ولی هیچ دلیلی نداره
          تو مطلبی که برا لینکلن هست اسم المان و بنز و اینا بیاد
          بنز خوبه خوش بحال طرفداراش برا دوستان امریکایی باز
          هیچ کدوم اینها ملاک نیست فقط این مهمه که لینکلن الان
          به این درجه از ایمنی رسیده و بس

        2. شایان
          سوابق: (39 دیدگاه) ,

          ماشینهای بنز محکمترند؟؟
          اولا شما برو الیاژه بنزو خم کن بعد که مطمعن شدی بیا بگو بنز محکمتره
          دوما شما تو ۲۰ سال پیش موندی که هنوز نمیدونی ایمنی ماشینای جدید دیگه به محکمی اون نیست و خیلی موارد دیگه هست
          سوما امثال شما تو ایران زندگی میکنید کی میخاین بفهمید تو دنیا چه خبره و ماشین فقط بنزو بی ام و و المان نیست و شماها الکی غول ساختید در صورتیکه در هیچ کشور پیشرفته ای این حد اختلاف بین ماشین المانی و بقیه کمپانی ها در ذهن مردم وجود نداره و این زاده ذهن و تخیلات امثال شماست

        3. امیر
          سوابق: (129 دیدگاه) ,

          با سلام به آقایان شایان و علی
          نظر شخصی من و شما ملاک انتخاب محکم ترین ماشین نیست . من اسم موتور ترند و تاپ گیر و جی دی پاور رو آوردم که شما برید تو سایتش و مطالب رو بخونید.
          اگه می گید من نباید تو بحث آمریکایی حرف آلمانی می زدم ، قبول ، من اشتباه کردم ولی اگه می خواهید به بنز توهین کنید ، با کمال احترام پیشنهاد می کنم سطح اطلاعات خود را بالا ببرید.
          با تشکر

  2. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    مذاکره شرکت خودروسازی هند برای راه اندازی واحد تولید در ایران !

    بر اساس این گزارش تاتاموتورز قرار است قطعات تولیدی مونتاژ نشده خود را به ایران بفرستد و کمپانی ایران خودرو نیز قطعاتی همچون ” باتری ” و ” تایر ” را به آنها اضافه کرده و مونتاژ کند.

    !!!!!!! کمرم شکست بعد از خوندن این خبر . واقعا داریم به کجا میریم ؟؟ بعد از این همه سال تازه بشید مونتاژ کار تاتا موتور هند ؟ اونم در نهایت سختی که به خودتون میدید باتری و لاستیک بندازین روی لگن ها ؟؟

    ننگ بر مدیران خودرو و مسئولین صنعت خودرویی که جز آبروریزی برامون چیزی به باور نیاوردن .

    راستی در کنار این خبر ناراحت کننده خبر مسرت بخشی خوندم که جا داره از شهاب حسینی و اصغر فرهادی بابت حس غرور و شادی ای که در دل مردم ایجاد کردم صمیمانه تشکر کنم .

    منبع :

    http://www.asriran.com/fa/news/469851/مذاکره-شرکت-خودروسازی-هند-برای-راه-اندازی-واحد-تولید-در-ایران

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1313 دیدگاه) ,

      از من به امیر
      نه داداش من مثل یه سری بچه بازی نمیکنم که توهین کنم
      گفتم فعلا لینکلن این مقام رو اورده

      پاسخ
  3. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    به نظرم چهره و طراحی خوبی داره

    پاسخ
  4. sajjad
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    چیزی که من میبینم اینه که فورد لینکلن رو احیا خواهد کرد و قطعا در آینده ی نزدیک لینکلن کادیلاک رو پشت سر خواهد گذاشت . به عنوان مثال لینکلن الان با دو مدل mkc و mkx فروش تقریبا برابری با کادیلاک داره. و هنوز زبان طراحی جدیدش وارد بازار نشده و لینکلن دائما در حال سود دهی و کادیلاک ضرر دهی هه

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    خیلی عالی کار کرده. هم از نظر طراحی و هم از نظر فناوری، استحکام و ایمنی.

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    وقتی نقد ماشین های 5 سال پیش لینکلن رو ببینید مثل اینکه در مورد یک برند چینی یا هندی نامعتبر صحبت میکردن اما حالا MKX در کنار MKC دومین لینکلن نسل جدیدی هست که منتقدین اون رو ستایش کردن و از لحاظ ظاهری هم شاید هر کسی دوستش نداشته باشه اما ظاهر کاملا جدید و بنظر من خیلی جالبی داره.
    لوکس های امریکایی در 6-7 سال گذشته خیلی پیشرفت کردن و در بخش مهندسی فنی و طراحی عالی بودن.
    برای مثال جلوپنجره ی بال شکل این ماشین فوق العاده جذاب و لوکس از اب دراومده و انجین های تازه نفس و کاملا جدید این ماشین خیلی ارزشمنده

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (1313 دیدگاه) ,

    لینکلن واقعا از خواب چند ساله بیدار شده و الحق که داره مدلهای خوبی رو
    به بازار معرفی میکنه و دوباره رقبای 70 ساله یعنی کادیلاک لینکلن و کرایسلر
    دارن همون دوران طلایی شون رو زنده میکنند . زنده باد فورد زنده با جی ام زنده باد کرایسلر زنده باد امریکا با این صنعت خودروسازیش که از هر قشری و صنفی که یه بار فقط یه بار ماشین ساخت امریکا رو لمسش کنه تا ابد گرفتارش میشه

    پاسخ
  8. عیسی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    لینکلن واقعا هویت یک ماشین اصیل امریکاییو داره..چیزی که شورلت(به جز کامارو و کوروت) و بیوک ازش فاصله گرفتن…

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (1313 دیدگاه) ,

    البته اینجور که شما هم میگی نیست چون بیشتر مدلهای شورولت
    هنوز همون طراحی امریکایی رو دارند ولی یه سری مدلها مثل کروز و بولت و
    امثالهم بله که البته زیر سایه کامارو و کوروت هستن
    در مورد بیوک هم عکسهای لاکراس و انکلاو جدید رو دوباره ببینید ایشالا
    نظرتون عوض میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.