بررسی فورد اِج اسپرت 2016

با محبوبیت روزافزون شاسی بلندها فورد نیز دست روی دست نگذاشته و شاسی بلندهای خود را به روز کرده است. مدل اِج فورد در بازار انگلستان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این کمپانی محسوب می‌شود. این خودرو در جایگاهی بالاتر از کوگا و اکواسپورت قرار دارد اما جایگزینی برای ب ام و X3 و مرسدس بنز GLC نیز محسوب می‌شود و برچسب قیمت بالای 30 هزار پوندی آن به این معناست که باید با این خودروها در برخی زمینه‌ها رقابت کند.

Ford Edge Sport 2016
در حقیقت، مدل اسپورت فول آپشن حاضر در تست بهای آغازی 34500 پوندی دارد اما اضافه شدن رنگ نارنجی خاص، دستیار پارک فعال و کروز کنترل به همراه پکیج لوکس (که دربردارنده‌ی صندلی‌های گرم و سرد شونده الکتریکی و سقف پانورامیک است) بهای خودرو را به 37845 پوند می‌رساند که باعث می‌شود اِج به خوبی در قلمرو شاسی بلندهای لوکس و ممتاز قدم بردارد.

Ford Edge Sport 2016
از نظر استایل و طراحی بیرونی اِج قطعاً با رقبای آلمانی برابری می‌کند. نسبت‌های تندوتیز و جلوپنجره‌ی عریض خودرو نمایی جالب را پدید آورده‌اند. در تریم اسپورت شاهد رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی هستیم که نمایی گیرا دارند.

Ford Edge Sport 2016
اجزای کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند و طراحی آن به خوبی طراحی خارجی خودرو است. برخی مواد با ظاهر و حس ارزان‌قیمت در کابین به چشم می‌خورند. چرم بکار رفته در صندلی‌ها و غربیلک فرمان باعث ایجاد حسی گرانبها در خودرو می‌شوند اما تلاش فورد برای رقابتی تمام‌قد با مرسدس بنز GLC کافی نبوده است.

Ford Edge Sport 2016
البته که فورد اِج لیست بلندبالایی از تجهیزات را دارد که قطعاً بیش از تجهیزات ارائه شده بنز یا ب ام و می‌باشد. صندلی‌های اسپورت چرمی، تکنولوژی لغو نویز فعال، صفحه‌نمایش 8 اینچی برای سیستم ناوبری، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، دوربین پشتی و رادیوی DAB همگی به‌صورت استاندارد در تریم اسپورت وجود دارند. تشخیص بار ترافیک و دستیار حفظ خطوط نیز در اِج دیده می‌شوند.

Ford Edge Sport 2016
فضای زیادی در کابین دیده می‌شود که به افزایش جنبه‌های رقابتی این خودرو کمک شایانی می‌کند. صندوق بار فضای 602 لیتری دارد که با تا کردن صندلی‌ها به 1788 لیتر افزایش می‌یابد. این مقدار فضا از تمام رقبای آلمانی فورد بیشتر است. این واقعاً فضای مفیدی است و درب پشتی برقی نیز به این معنی است که جابجایی وسایل به آسانی صورت می‌پذیرد.


با وجود فضای زیاد سرنشینان پشتی احساس راحتی خواهند داشت و فضای پای کافی برای افراد بالغ در پشت وجود دارد. سقف پانورامیک این خودرو فضای سر را تحت تأثیر قرار داده اما هنوز هم فضای خوبی برای افراد قدبلند وجود دارد.

Ford Edge Sport 2016


شاید سرنشینان درباره‌ی فضای کابین مشکلی نداشته باشند اما اوضاع درباره‌ی کیفیت سواری خودرو این‌گونه نیست. در راه‌های ناهموار این مدل اسپورت سفت نشان داده و درحالی‌که در دست اندازها ناهنجاری نشان نمی‌دهد اما رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپورت به معنی ناراحتی در برخی راه‌ها خواهد بود. ما مدل تیتانیوم را بدون این سیستم تعلیق و با وجود رینگ‌های کوچک‌تر امتحان کردیم و قطعاً آن مدل عملکرد بهتری دارد.

Ford Edge Sport 2016
در پیچ‌ها فورد اِج به اندازه‌ی انتظاری که دارید خونسرد و گیرا نیست. عملکرد خودرو خیلی بد نیست اما مقداری تکان‌های بدنه وجود دارد و شما حرکات این خودروی تقریباً دو تنی را می‌توانید احساس کنید. فرمان خودرو سریع است اما می‌توانست تیزتر از این‌ها باشد.

Ford Edge Sport 2016
پیشرانه‌ی 2 لیتری 178 اسب بخاری خودرو نسبتاً نرم است و با وجود گشتاور 400 نیوتون متری به اندازه‌ی کافی پرقدرت احساس می‌شود. شاید برای افزایش سرعت در بزرگراه‌ها به معکوس کشیدن نیاز داشته باشید اما گیربکس دستی استفاده‌ی آسانی داشته و لذت‌بخش است.

Ford Edge Sport 2016
مدت 9.9 ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که اگرچه احساس‌برانگیز نبوده اما مصرف سوخت 5.9 لیتری آن برای شاسی‌بلندی با این جثه بد نیست. البته ب ام و X3 xDrive با پیشرانه‌ی 2 لیتری خود مصرف کمتری دارد. به علاوه تنها 8.1 ثانیه طول می‌کشد تا ب ام و به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و نسبت به فورد نیز آلایندگی کمتری دارد.


علیرغم وجود نقاط ضعف، فورد اِج هنوز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. این خودرو از نظر ظاهری قطعاً از رقبای آلمانی متمایز است و فضای داخلی زیادی نیز دارد اما بیش از آنکه به عنوان یک گزینه‌ی نخست مطرح باشد، یک جایگزین خوب باقی می‌ماند.


فورد اِج کاربردی بوده و علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و شیک از تجهیزات زیادی نیز مخصوصاً در تریم اسپورت سود می‌برد. هرچند سواری محکم، بهای بالا و تجربه رانندگی ناخوشایند به این معنی است که ترجیح دادن این خودرو به مرسدس GLC یا ب ام و X3 که بهایی تقریباً مشابه داشته و سواری راضی‌کننده‌تری دارند باید کاری بسیار دشوار باشد ضمن اینکه این دو خودرو نشان ممتازی را نیز یدک می‌کشند.

مشخصات فورد اِج اسپورت 2.0 TDCi 180

قیمت: 34500 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی دستی، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    ای وای الان بحث دوباره شروع میشه
    دوستان میان میگن شبیه سانتافه است

    پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        من کاری ندارم کدوم خوشگل تر ولی اینم برندش فورد نباید توسرش زد

        پاسخ
      2. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1297 دیدگاه) ,

        به Armin
        این نظر شماس دوست گرامی و بس
        فورد همیشه خودش یه مرجع بوده واسه بقیه بعد بیاد از هیوندا کپی کنه؟؟؟؟

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          والا توپست قبلی چقدر اومدن میگن فورد کپی کرده از سانتافه.
          میان برند فورد رو ضایع میکنن خوشم نمیاد

        2. کامیاب
          سوابق: (459 دیدگاه) ,

          اونی که میگف شبیه سانتافس یا سانتافه رو از نزدیک ندیده،یا تعریفش از شباهت مث شباهت ایرباس با بیسکوییت موزیه.

  2. sajjad
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    واقعا چرا مدل اسپرت با موتور 2 لیتری دیزل رو تست کردن کسی که بخواد مدل اسپرت رو بخره پیشرانه اکوبوستشو میگیره
    راستی در کل یه سوال بنظرتون نمومه فول آپشن یه خودروی معمولی بهتره یا بیسیک یه خودروی پریمیوم؟

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      به matador
      داداش همه میدونن شبیه سانتافه نیست ولی یه سری ها اینطور میگن که خوب نظرشون بسیار محترم هست
      اما اگه ذره ای شبیه یه ماشین دیگه بود اون شرکت می تونست از فورد شکایت کنه
      پس 2 چیز اینجا هست
      یا قدرتش نمیرسه از فورد شکایتی کنه
      یا اصلا شبیه ماشین کمپانی دیگه ای نیست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3752 دیدگاه) ,

        اصلا بحث شکایت و اینا نیست.
        با معیار های دوستان همه ی ماشینا شبیه همن !!!
        BMW در طراحی یک راه کاملا جدا و اصیل از بقیه ی خودرپساز ها داره. ولی دوستان کارشناس تو این سایت به BMW هم رحم نکردن و گفتن شبیه فلان ماشین شده.

        اهمیت نده. بیخیال.

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1297 دیدگاه) ,

          به matador
          نه داداش من اهمیتی نمیدم به اینجور صحبت ها
          ماشین های امریکایی پرفروش و محبوبن و همین برا من و امثال من کافی هست
          این نظرات دوستان هم تو فروش بالای ماشین های امریکایی اندکی تاثیر نداره همینطور محبوبیت روز افزونشون در دنیا

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          راست میگه ماتادور عزیز

  3. تصویر پروفایل امير رحيم پور
    امير رحيم پور
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیس ولی اینکه بخوان با بنز و بی ام دبلیو مقایسه کنن یکم منطقی نیس
    بقول دوستمون موتور اکوبوست بیشتر از موتور 2 لیتری دیزل به درد این ماشین میخوره
    موتوش نسبت به هیکلش ضعیفه ولی مصرفش خوبه البته دیزلش
    با این پول میشه سانتافه. مورانو. سورنتو هم خرید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3752 دیدگاه) ,

      ایراد هایی که گفتین کاملا درست.
      ولی انتخاب بهتر ازین GLC و X3 هست نه سورنتو و سنتافه.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        سورنتو و سانتافه منم موافق نیستم

        پاسخ
    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      البته جناب رحیم پور به یاد دارید که فورد ادج مزدا رو تو تستی که خود پدال گذاشت شکست داد
      البته اینرو همینجوری گفتما به بحث الان بی ربط بود

      پاسخ
  4. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    اقا یه چیز بگم خیال همگی راحت شه
    این ماشین اصلا به قول شما کپی هست از همه ی کمپانی ها البته این نظر یه سری هاس که میگن و اونم خوب قابل احترام
    حالا اگه شرکتی هست که قدرتش به شرکت فورد و امریکا میرسه بره شکایت کنه برای کپی کردن فورد از محصولشون

    من که هنوزم از دست فورد خوشحالم بخاطر انتخاب موستانگ به عنوان اسپرت محبوب المان

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خودتو ناراحت نکن دوست من
      بزار بگن

      پاسخ
  5. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    حیف در مناطق ازاد مثل اروند دیگه نمی تونیم این مدل ها رو در سطح خیابانها ببینیم
    واقعا تاسف باره

    پاسخ
  6. ونوم
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    بعضیا ول کن شباهت نیستن شبیه اینه شبیه اونه

    پاسخ
  7. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    شاید سطح آگاهی من از این خودرو پایین باشد ولی از نظر وزن برندی این خودرو توان رقابت با دو برند مطرح آلمانی که درسگمنت لاکچری حرف های زیادی برای گفتن دارند را ندارد.

    پاسخ
  8. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    اصلا اگر هم طبق گفته های دوستان بنا به کپی کردن باشه اسپورتیج جدید ابتدا عقبش رو از روی این فورد کپی کرده و بعد از اون هم ام جی GS از روی اسپورتیج عقبش رو کپی کرده چون هردوشون بعد از این فورد طراحی شدن که با عقل جور در میاد از طرفی کمپانی بزرگ و غولی مثل فورد در اون حدی نیست که بیاد از روی طراحی های مزخرف و بی اصالت کره ای و چینی(برای دل خوش کردن ام جی داران) انگلیسی مونتاژ چین کپی بزنه اون دیگران هستند که از روی فورد کپی زده اند حالا ممکنه کسانی پیدا شوند و بگویند که ام جی مدل کانسپت GS رو از چند سال پیش زده چه فرقی میکنه حالا یا ام جی از روی اسپورتیج کپی زده یا اسپورتیج از روی ام جی به هر حال واضحه که هردو عقب خودروهاشون رو از این فوردی که خیلی قبل تر از اونا طراحی شده کپی زده اند.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      والا جنسیس جدید هم توپست ها دیدیم پشتش خیلی شبیه بنز اس کلاس

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.