بررسی فورد فیستا 1.0L اکوبوست ۲۰۱۴

شیب نزولی حجم موتورها تبدیل به یکی از عناصر مهم صنعت خودروی امروز شده است؛ ولی در همین وضعیت نیز، حجم ۹۹۹ سی‌سی برای یک موتور می‌تواند اندکی زیاده‌روی به حساب آید. ولی در همین حال، فیستا با موتور کوچک سه سیلندر توربوی در شتاب‌گیری عملکردی شگفت‌انگیز دارد. فورد فوکوس ۲۰۱۲ ویژه اروپا را درنظر بگیرید که از همین موتور استفاده می‌کند و البته حدود 130 کیلوگرم از فیستا سنگین‌تر است. فوکوس 1.0L اکوبوست برای مدل سال ۲۰۱۵ به صورت پنج در هاچ‌بک و چهار در سدان ارائه می‌شود. فوکوس یا فیستا، تفاوتی در قیمتی که موتور سه سیلندر اکوبوست اضافه می‌کند، ایجاد نخواهد کرد.

2014 Ford Fiesta 1.0l Ecoboost Hatchback
2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Hatchback

این نسخه اکوبوست از کوچک‌ترین خودروی فورد نباید با فیستا ST اشتباه گرفته شود. ایده استفاده از موتور یک لیتری، داشتن عملکرد بالا همراه با مصرف بهینه سوخت است. فیستا 1.0L اکوبوست تنها از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌کند. در شتاب، همان‌طور که گقته شد، اکوبوست عملکردی قابل‌احترام دارد. این خودرو در مدت ۸/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت یک‌چهارم مایل را در زمان ۱۶/۷ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۳۵/۲ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. ترکیب یک وزن متعادل با دسترسی سریع به نقطه پیک گشتاور و قدرت مناسب باعث می‌شود تا فیستا در جاده قدرتمند و باوقار ظاهر شود.

2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Hatchback
2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Hatchback

فیستای اکوبوست در زمینه تخمین‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست امریکا نیز وضعیت قابل‌توجهی دارد. ۷/۳۵ لیتر در شهر و ۵/۲۳ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر آن را تبدیل به بهترین خودروی غیرهیبریدی در زمینه مصرف سوخت کرده است. این در حالی است که هوندا فیت ۲۰۱۳ مصرف سوختی به اندازه ۸/۴ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در جاده داشته است. در هوندا فیت ۲۰۱۴ خبری از مدل با موتور بنزینی نبود، ولی در مدل ۲۰۱۵ که به‌تازگی معرفی شده، سیستم تغییر سرعت پیوسته به کار رفته و تخمین مصرف سوختی برابر ۷/۱۳ لیتر در شهر و ۵/۷۴ لیتر در جاده برای هوندا فیت غیرهیبریدی ایجاد کرده است. در تستی که برای فیستا 1.0L اکوبوست در دنیای واقعی انجام دادیم، مصرف سوخت ۷/۳۵ لیتر مشاهده شد. اگر پدال‌های سمت راست فعالیت کمتر داشته باشند، این مصرف سوخت احتمالاً بهتر می‌شود.

2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Hatchback
2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Hatchback

موتور جدید سه سیلندر به لطف مهندسی هوشمندانه خود، لرزش‌های معمول موتورهای سه سیلندر را ندارد. فورد با اضافه کردن وزن فلای‌ویل و حذف میله‌های چرخش معکوس که قدرت موتور را کاهش می‌دهند، باعث شده تا دور موتور آزادانه انجام گیرد. با این که فیستا 1.0L اندکی نسبت به نسل قبل هوندا فیت چالاک‌تر است، ولی در زمینه چسبندگی و راحتی سواری عقب‌تر است. تایرهای هانکوک اپتیمو (185/60-15) علی‌رغم جداره لاستیک بلند و ترکیب لاستیک با مقاومت کم در برابر لغزش، بهتر از چیزی که انتظار می‌رود، چسبندگی ایجاد می‌کنند (0.83g). ولی این وضعیت با حرکات بدنه در واکنش‌های سریع و پیچیدن‌ها تغییر پیدا می‌کند. البته این هزینه‌ای است که باید برای داشتن یک خودرو با کیفیت سواری مناسب (هوندا فیت) باید پرداخت کنید.

2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Hatchback
2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Hatchback

این تایر همچنین باعث شده‌اند تا فیستا اکوبوست مسافت توقف ۵۴/۵۶ متر در ترمز از ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد که عملکرد بدی برای خودرویی در این کلاس به حساب نمی‌آید. سیستم فرمان الکتریکی فیستا نیز عملکردی فوق‌العاده دادرو کاملاً دقیق و سریع عمل می‌کند. البته فورد فیستا 1.0L هرگز در مسابقات سرعت شرکت نمی‌کند، ولی در سرعت‌های بالای عملکرد بسیار خوبی در جاده دارد. این خودرو با اطمینان کامل به سرعت از پیچ‌ها گذر می‌کند و راننده حس کنترل کامل بر آن دارد.

در سری فورد فیستا، استفاده از موتور یک لیتر توربو پایین‌ترین قیمت را به خود اختصاص خواهد داد. شروع قیمت فورد فیستا برای مدل چهار در سدان ۱۴ هزار ۹۲۵ دلار خواهد بود. مدل SE هاچ‌بک، تریمی که می‌توان موتور اکوبوست را به آن اضافه کرد، دارای قیمت اولیه‌ای برابر با ۱۶۹۰۵ دلار است. در خودروی تست شده، یک سری آپشن‌های متعادل به کار برده شده که قیمت آن را به ۱۸۷۸۵ دلار رسانده بودند. در این خودرو، ۹۹۵ دلار صرف پکیج مصرف سوخت اکوبوست شده بود که شامل مواردی چون موتور یک لیتری، یک اسپویلر و چرخ‌های ۱۵ اینچی فولادی به جای چرخ‌های آلومینیومی استاندارد می‌شد. همچنین رنگ سبز متالیک مبلغ ۵۹۵ دلار را اضافه کرده و پکیج راحتی شامل گرم‌کن صندلی‌های جلو و آینه‌های بغل دارای قیمتی برابر با ۲۹۰ دلار بوده است.

2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Interior
2014 Ford Fiesta 1.0L Ecoboost Interior

در هر حال، فورد در این مدل خود استفاده از موتورهای سه سیلندر را مدّنظر قرار داده است؛ طراحی موتوری که رفته‌رفته به محبوبیت آن اضافه می‌شود. حداقل شش خودروساز دیگر شامل مینی‌کوپر، اوپل، شورولت، میتسوبیشی، اسمارت و تویوتا، یا از موتورهای ۳ سیلندر در خودروهایشان استفاده کرده‌اند و یا مشغول کار بر روی آن‌ها هستند. البته این موتورها حجمی بین ۱ تا ۱/۵ لیتر دارند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۱۸۷۸۵ دلار (قیمت پایه: 17900 دلار)
  • نوع موتور: DOHC 12-valve inline-3با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: 999 سی‌سی.
  • قدرت: ۱۲۳ اسب بخار در 6۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۰/۶ نیوتن‌متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها:۲/۴۹ متر.
  • طول ماشین: ۳/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۷۲ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۱۷۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت:۸/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۴۴/۸ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۲ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۵/۱۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۵۶ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۳۵ لیتر در شهر و ۵/۲۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۷/۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

55 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    حجم موتور:999 سی سی
    قدرت تولیدی:123 اسب بخار
    من دیگه هیچی نمیگم…

    پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه
    کی موافقه پراید (فورد فستیوا) رو با مدل سدان فیستا جایگزین کنند؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      اتفاقا زیگما جون داشتم به همینی که الان گفتی فکر میکردم.واقعا خیلی خوب میشد اگه اونجوری میشد.شتابش از زانتیا هم بیشتره!

      پاسخ
      1. مصطفی فقط جاپن
        سوابق: (296 دیدگاه) ,

        همین طوری که نمی شه موتورشو عوض کرد.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          موتور چیو عوض کرد؟! منظورمون اینه کلا جایگزین بشه.

    2. امید
      سوابق: (1324 دیدگاه) ,

      یعنی چی منظورت اینه که فورد فستیوا جایگزین پراید بشه؟

      پاسخ
    3. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      ببخشید پشت فرمون بودم، برعکس نوشتم…..منظور این بود که تولید پراید رو متوقف کنن و فیستا رو جایگزینش کنن.

      پاسخ
  3. من
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    موتور سه سیلندر چه فرقی با بقیه داره؟؟

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      داداش، از لحاظ لنگ انداختن میلنگ هاشون، دهانه ها به ترتیب لنگ میندازن، مث 4 سیلندر رو بیشتر پیستونای هم زمان ندارن،همینطور موتورهای کم حجم تر و کم مصرف تری هستن، ولی یه مشکلی که دارن، اینه که لرزش زیادی نسبت به بقیه دارن، که گویا فورد اون رو حل کرده

      پاسخ
      1. من
        سوابق: (193 دیدگاه) ,

        من که نفهمیدم چرا لرزش اضافی دارن باید برم تحقیق کنم.

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          میدونی، احتمالا به خاطر سبک بودن موتوره، که ضربه ی پیستون ها باعث لرزش میشه، برای همینم هست که وزن فلاویل رو زیاد کردن، تا موتور بیشتر به پایین زور بیاره و لرزشای موتور کمتر بشه

        2. Masoud AMG
          سوابق: (65 دیدگاه) ,

          سلام
          دوست عزیز در ساختار موتور های احتراق داخلی افزایش تعداد سیلندر با لرزش موتور و اندازه فلایویل رابطه ی عکس دارد. افزایش تعداد سیلندر = موتور آرام تر و لرزش کمتر و فلایویل کوچکتر .موتور با تعداد سیلندر بیشتر دارای تعداد بیشتری لنگ ثابت و متحرک بر روی میل لنگ می باشد و علاوه بر این سیکل کاری مثلا یک موتور 6 سیلنر یکنواخت تر از موتور 4 سیلندر می باشد اینها دلیل لرزش بیشتر موتور های کوچک است .

          فلایویل
          به عنوان یک ذخیره کننده گشتاور زاویه ای به کار می رود و اندازه فلایویل یا همان چرخ طیار بستگی به تعداد سیلندرهای موتور و نوع و اندازه موتور دارد و متغیر می‌باشد بدین ترتین که هرچه تعدا سیلندرها بیشتر باشد (در حالیکه حجم جابجایی کل در موتور با یکدیگر مساوی باشد)، فلایویل می‌تواند اندازه کوچکتر داشته باشد.

          (حجم جابجایی کل برای یک موتور عبارتست از حجم جابجایی یک سیلندر ضربدر تعداد سیلندرهای آن موتور). این بدان علت است که فواصل میان احتراق‌ها کمتر می‌شود. و در نتیجه نیروهای وارده بر میل لنگ بصورت یکنواخت‌تر اعمال می‌گردد و وظیفه فلایویل به عنوان یک ذخیره کننده انرژی کاهش می‌یابد.

  4. mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود
    کلا بحث خودرو داغه
    مثل جام جهانی
    امروز داشتم برمیگشتم به خونه دوتا بچه داشتن بازی میکردن یکی به اون یکی گفت چطوری دوگانه سوز
    انوقت من
    بچه کمتر از 5 سال
    فرهنگ مصرف
    دوگانه سوز
    توربو
    تنفس غیر طبیعی

    فکر کنم فردا که برگردم خونه توضیح کامل تنفس غیر طبیعی رو بگه
    برا خودشون یه پا پدالند
    دوستان هرکس سوال داره تعارف نکنه بگه من فردا از این دوتا بچه بپرسم
    زمان ما ته تهش که میرفتیم توی قضیه فکرمون این بودیم روغن نباتی به زنجیر چرخ دوچرخمون بزنیم بهتره یا روغن چرخ خیاطی
    تازه یکی از بچه روغن ترمز اورده بود
    جلل خالق یعنی ما علم و تکنولوژی رو ترکوندیم رفت پی کارش
    عجب دوره زمونه ای شده
    ایکاش میپرسیدم ال پی جی بهتره یا سی ان جی
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      ال پی جی بهتره یا سی ان جی ؟
      هیچکدام ال ان جی از هر دو اینها بهتره و دیگه عیب های سی ان جی رو نداره

      پاسخ
      1. mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود احسان جان
        به نظرم همون بنزین (البته نه بنزینی که در ایران تولید میشه) بهتره
        چون جوابگوی نیازهای خودروی ایده آل هست و تفکری که ما در مورد موتور و نحوه کارکرد موتور داریم
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
        1. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          البته هیچی جای بنزین رو نمیتونه بگیره
          ولی در سوخت گاز ال ان جی بهترینه ولی قیمت بالایی داره

  5. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    مهدی جان، گفتی روغن چرخ خیاطی، من رو بردی به قدیما،
    توی خونمون دیگه روغن خیاطی رو میخواستن درجه بندی کنن، که اگه یه موقه کم میشد، بیان سراغم!!! آخه منم بی جنبه بودم، دیگه کم مونده بود چرخم رو با روغن چرخ خیاطی بشورم!!

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      ولی فکر کنم مهدی جان منظور اون بچه از دوگانه سوز ماشین نبوده! ولی اینو واقعا باید قبول کرد که بچه های الان خیلی به روز هستن.ما نهایت دل خوشیمون این بود که بریم وایسیم جلو پنکه صدا دربیاریم کیف کنیم!!! 🙂

      پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        شاهین، من دیگه کارم از صدا درآوردن گذشته بود، هی انگشت میکردم تو پنکه!! جوری که یکمی نوک ناخنم به باله ها گیر کنه، آخه خیلی صداش رو دوست داشتم، با سرعت زیادی تق تق میکرد!! البته هنوز این عادتمو ترک نکردم، اگه دوست داشتی امتحان کن، مشتری میشی 🙂
        فقط یادت باشه از پشت پنکه این کارو نکنی، وگرنه دیگه به هیچ کسی نمیتونی آدرس بدی!!! 😉

        پاسخ
      2. mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود شاهین جان
        درمورد دلخوشی کودکیمون حق با شماست
        اما فکر کنم بچه در مورد ماشین صحبت میکنند
        والا به قول معروف الان بچه 5 ساله براتون ویندوز عوض میکنه که حالشو ببری
        نه ویندوز 8
        ویندوز اکس پی اونم بدون دستکاری
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          حق با شماست مهدی جان.واقعا بچگی ماها خیلی ساده بود.سقف آرزومون یه دوچرخه بود.هیچ موقع یادم نمیره واسه خریدن یه دوچرخه 3 شبانه روز بی وقفه گریه کردم! هعی یادش بخیر…

        2. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          واقعاً که یادش بخیر، الآن بعضی از بچه های 2 – 3 ساله دور از چشم والدینشون میرن برای خودشون پیام صوتی از طریق برنامه های اجتماعی موبایل میفرستن.

        3. mahdi
          سوابق: (627 دیدگاه) ,

          درود شاهین جان
          همینطوره که شما میگید
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

        4. شلبى
          سوابق: (563 دیدگاه) ,

          بچگيه ما اون موقع يه دوچرخه بود، اون توپ هاى پلاستيكى هم خيلى خوب بودن ، يه سريشون اسمشون توپ اميد بود يادتون هست، دوتاشو ميگرفتيم دونه اى پنجاه تومن يكيشو لايى ميكرديم كه توپ سنگين شه و سوراخ نشه، اونوقت باهاش فوتبال بازى ميكرديم،ب همين سادگى، الان خيلى كم ميبينم بچه هاى الان تو كوچه فوتبال بازى كنن.

    2. mahdi
      سوابق: (627 دیدگاه) ,

      درود صادق جان
      اون موقع (کودکی) واقعا زیبا بود
      شاید خیلی چیزها رو نداشتیم اما دلمون به آینده خوش بود
      غمی نبود
      خودت تا آخرش رو بخون
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        مهدی، واقعا حرفتو قبول دارم، امروز تعریف کودکی با گذشته خیلی فرق کرده!

        پاسخ
  6. ROLLS R R ROYCE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    این فورد فیستاها برای خانم هاست!!!!!!!!!

    تو ایران بیاد میشه سدان خانوادگی!!

    بااینکه هاچ بکه!!!!!!!!!

    پاسخ
  7. میلاد
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    سوال:
    چرا رینگ فولادی به جای آلومینیومی باید آپشن محسوب بشه؟
    مگه چرخ هر چه سبک تر باشه مصرف سوخت پایین تر نیست؟

    پاسخ
  8. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه..حرف زیگما هم یه آرزوه..ما کجا ماشین آمریکایی کجا

    کلا اینروزا میام پدال کیف میکنم
    میشنم و صحبت بچه هارو میخونم
    دمتون گرم

    پاسخ
  9. Germany & Japan
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    فورد شورش رو در اورده ، جلو پنجرش عین آستون ماریتنه خدایی

    پاسخ
  10. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    اين سيستم اكوبوست فورد واقعا عاليه و يك حركت رو ب جلوى خيلى خوب هست، جالب مشخصات فنيه اين خودرو و سيستم هست كه خيلى خوبِ

    پاسخ
  11. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    من 0-100 این ماشین رو دیدم واقعا آدم باورش نمیشه 1 لیتر حجم موتورشه !

    پاسخ
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    بچه ها ایا من درست میبینم ؟؟؟

    قبول دارید یذره جلو داشبورد های ماشین امریکایی ها شبیه جلو داشبورد

    هیوندای شده ؟؟؟

    مخصوصا دریچه های هوا .

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      میلاد دریچه های بغل که کپی ال90ـه، ولی وسطیا رو باهات هستم، کلا وسط داشبوردش خیلی شبیهِ

      محمدم در مورد جلو پنجرش راست میگه، خیلی شبیه آستون شده!!
      فورد چش شده؟؟

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        عزیزان نادانسته در مورد فورد قضاوت نکنید
        این که چرا طراحی های فورد شبیه استونه، بر میگرده به زمانی که فورد صاحب استون مارتین بود و به عنوان صاحب این شرکت حق داشت از قابلیت هاش از جمله طراحی استفاده کنه
        ولی استون مارتین رو فورد فروخت ولی میراث زبان طراحی جدید فورد باقی موند
        این موضوع هم بر میگرده به سال ها پیش و نمیشه گفت از روی هیوندای اسکی رفتن و موضوع کاملا بر عکسه
        در مورد فضای داخلی هم شاهین جان حقیقت رو گفتن

        پاسخ
        1. soroush
          سوابق: (65 دیدگاه) ,

          هنوزم 15 درصد سهامش مال فورده .

    2. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      فکر کنم اولین بار فورد داشبوردشو اینجوری زد.دوباره اگه اشتباه نکنم اولین خودروی هیوندای که داشبوردش شبیه این بود،سوناتای نسل قبل بود.من که فکر میکنم هیوندای شبیه فورد میزنه!

      پاسخ
        1. امید
          سوابق: (1324 دیدگاه) ,

          اره اتفاقا منم یاد هیوندای افتادم وقتی دریچه هوارو دیدم تو فورد ترانزیتم یه چنین حسی داشتم که شبیحه طراحی هیوندای شده

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          سروش جان ما قضاوتی نکردیم ، فقط گفتیم شبیه شده .

          نگفتیم کپی کرده . چون ازین موضوعی که شما گفتی خبر

          نداشتیم .

    3. soroush
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      با سلام .

      تو این یک مورد ما تفاهم نداریم.

      یعنی واقعا فکر می کنین طراحای فورد تاحالا جلو داشبورد هیوندایو دیدن ؟

      یه نگاه به ماشینای چند سال پیش فورد بندازین ببینین بعد .فورد فیستا از

      2008 تا الان داخلش این شکلیه . برین داخل ماشینای هیوندای زمان 2008

      ببینین من که یاد ماشین حسابم میوفتم .

      حالا الان 10 نفر اینجا کامنت میزارن شباهتای این ماشینو با 10 مدل ماشینی

      که کلا تو ایران وجود داره مقایسه می کنن . مثلا یکیش اینه که آینه وسطش

      شبیه پیکان جوانانه :)) هیوندا برندش تقلید هونداست . مارکشم هوندای

      چپول شدس .

      پاسخ
      1. soroush
        سوابق: (65 دیدگاه) ,

        آقا میلاد من نمیخواستم شمارو مخاطب قرار بدم کلی گفتم من خیلی وقته از طرفدارای شما هستم فقط کامنت نمیزاشتم . پاینده باشین .

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          من نوکرتم داداش . شما منت سر ما میذاری . کوچیکتم .

  13. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    فیستا با اینکه کوچیکتره ولی طراحیش از فوکوس بهتره

    پاسخ
  14. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    مصرف سوختش با حجم موتورش وقدرتش با روان ادم بازی میکنه خدا چرا ما دستمون نباید برسه به فرمون یه خودرو درست وحسابی باز میان میگن مصرف سوخت بالاست با اشغالای مونتاژی که تو 100 کیلومتر تو شهر بالای 12 میسوزونه اونم با 100 خربخار میخاستین ملت چطوری مصرف کنن خیلی باهوشین

    پاسخ
  15. amir-bmw
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    کاش وارد میشد با این قیمت یعنی در حده 315 هم نیس؟
    چ طراحی داخلی چ خارجی چ موتور و …

    پاسخ
  16. کریمی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    حرف بچگی زدین فک میکردم بچگی فقط من واسه دوچرخه یه هفته گریه میکردم
    اخخخ یادش بخیر دوچرخه فوتبالدستی فوتبال تو کچه کارتن فوتبالیستا.
    این چند ساله چندتا ماشینهای خوبم عوض کردم یک هزارم اون دوچرخه بهم حال نمیده. اصلا هیچی حال نمیده. حیف این زندگی.

    پاسخ
  17. احمد
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    سلام به دوستان پدالی
    این فیستا و برادر بزرگش فوکوس در زمره ی بهترین هاچ بکهای بازار هستن
    البته در کنار فولکس پولو و گلف
    راستی سایت زیر رو ببینید و لذت ببرید ( علی الخصوص آقا میلاد ) :
    http://www.boba-motoring.de

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . دست گلت درد نکنه . ممنون که به فکر بچه ها هستی .

      پاسخ
  18. محمدعلی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    داخل همچین خودرویی به نظرم باید بهتر میشد آخه انگار طراحی کابین خامه،حس اسپرت یاهرچیزیو نمیده و مثل ام وی ام های چین شده که واقعا حالم ازشون به هم میخوره ایران باید بره ازونجا ماشین بیاره چون کارخونه های داخل نمیتونن خودروبسازن و فقط قیمتارو ببرن تا آسمون،من نمیبخشمشون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.