آزمون سخت فورد کوگا 2016

آیا فورد کوگای به روز شده می‌تواند با انبوهی از رقبای کراس اوور مدرن رقابت نماید؟

Ford Kuga 2016
Ford Kuga 2016

کوگای کنونی از سال 2012 در بازار حضور دارد اما فورد در نهایت به‌روزرسانی‌هایی روی این خودرو انجام داده و ظاهری جدید و تجهیزاتی بیشتر را به آن افزوده است. آیا این خودرو می‌تواند رقیبی برای کراس اوورهای قدرتمند این کلاس باشد؟ خب این خودرو را تست کرده‌ایم تا این موضوع را بفهمیم.

Ford Kuga 2016
Ford Kuga 2016

تازه ماندن یک فاکتور کلیدی در کلاسی است که کوگا در آن حضور دارد چرا که کلاس شاسی بلندهای میدسایز یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی اروپا محسوب می‌شود. رقبایی چون سئات آتکا، پژو 3008، رنو کجار و نیسان قشقایی در میان محبوب‌ترین گزینه‌های خریداران هستند.

Ford Kuga 2016
کوگای قدیمی کمی از مد افتاده به نظر می‌رسید مخصوصاً وقتی این خودرو را در برابر مدلی چون 3008 تازه قرار می‌دادیم بنابراین در مدل جدید شاهد جلوپنجره‌ی به‌روز شده، چراغ‌های جدید و درب عقب با شکلی متفاوت هستیم. این تغییرات در مجموع احساس بهتری را به فورد بخشیده‌اند.

Ford Kuga 2016
متأسفانه همین رویه در داخل کابین در پیش گرفته نشده است. درحالی‌که تغییرات کابین خوب هستند و صفحه لمسی Sync3 این خودرو بهبودی چشمگیر نسبت به نمونه قدیمی محسوب می‌شود اما خودروهای جدیدتر همچون سئات و پژو کیلومترها جلوتر از کابین از مد افتاده و ارزان‌قیمت فورد هستند.

Ford Kuga 2016
مواد بکار رفته در تریم تیتانیوم خودروی حاضر در تست کیفیت خوبی دارند و چرم بکار رفته باعث بهبود اوضاع شده اما پلاستیک‌های خراش پذیر زیادی در کابین دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که داشبورد پر از دکمه حتی نسبت به قبل زشت‌تر است. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی فورد آسان است اما آتکا ثابت می‌کند که دکمه‌های داشبورد درعین‌حال که به زیبایی کابین کمک می‌کنند بلکه کاربردی نیز هستند.

Ford Kuga 2016
صندلی‌هایی که به‌صورت الکتریکی تنظیم می‌شوند راحت بوده و البته یافتن موقعیت رانندگی مناسب در خودرو به آسانی صورت می‌پذیرد. کیفیت سواری این خودرو در راه‌های نسبتاً مناسب اسلوونی کاملاً خوب بوده و البته صدای جاده نیز به گوش نمی‌رسد. تنها در سرعت‌های بالاتر شاهد نفوذ کمی صدای باد به کابین هستیم.

ford-kuga-2016-12
به خاطر اینکه سیستم تعلیق خودرو روی راحتی بیشتر تمرکز داشته در پیچ‌ها تکان‌های بدنه وجود دارند اما هنوز هم سواری خودرو خوب است. فرمان کوگا بالانس خوبی داشته و دقیق است و دنده‌ها نیز با نرمی و رضایت جا می‌روند. چسبندگی خودرو نیز بالاست.


بخشی از این قضیه به سیستم چهارچرخ محرک سفارشی مربوط می‌شود اما ما از سفارش آن صرف‌نظر می‌کنیم چراکه اضافه پرداخت حدود 1500 پوندی را در پی دارد و البته به وزن خودرو نیز اضافه می‌کند که باید پول بیشتری برای سوخت بپردازید. برخی خریداران شاید نیازمند کشش بیشتری باشند اما اگر خواهان خودرویی هستید که اکثراً در شهر تردد کنید مدل دیفرانسیل جلو انتخاب بهتری است.

Ford Kuga 2016
ما مدل مجهز به پیشرانه‌ی دیزلی 2 لیتری TDCi با قدرت 148 اسب بخاری را تست کردیم که با سیستم چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر 5.2 لیتر سوخت می‌سوزاند. این میزان مصرف به خوبی مدل تک دیفرانسیل نیست. همچنین گزینه‌ای دیگر با قدرت 118 اسب بخاری و مصرف کمتر قابل سفارش است. البته این پیشرانه به خوبی پژو نیست چرا که 3008 مصرف کمتری دارد.

Ford Kuga 2016
جدای از مصرف اندکی زیاد سوخت ما نمی‌توانیم گله‌ای درباره‌ی پیشرانه‌ی 2 لیتری داشته باشیم. این پیشرانه به‌طور معقولی آرام، نرم و قدرتمند است و در سبقت‌گیری‌ها گشتاور زیادی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه برای یدک کشی نیز بسیار مناسب است و گشتاور 370 نیوتون متری آن برای حداکثر یدک کشی 2100 کیلوگرمی کافی است.

Ford Kuga 2016
کوگا فضای صندوق بزرگ 456 لیتری دارد درحالی‌که صندلی‌های عقب نیز به آسانی تا می‌شوند تا فضای 1603 لیتری مهیا شود. رنو کجار فضای بار استاندارد بزرگ‌تری دارد اما در هنگام تا شدن صندلی‌ها در واقعیت کمی کوچک‌تر است. در بخش عقب کوگا فضای پای زیادی وجود دارد بنابراین این یک خودروی کاربردی خانوادگی است.

ford-kuga-2016-13
در لیست تجهیزات کوگا شاهد مواردی چون کروز کنترل تطبیقی، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم ناوبری صفحه لمسی، درب عقب برقی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، غربیلک فرمان گرم شونده و رینگ‌های آلیاژی هستیم. تجهیزات خودرو مناسب است و قیمت مناسب کوگا نیز یکی از بهترین نقاط قوت خودرو به شمار می‌رود.

ford-kuga-2016-14
درحالی‌که ظاهر جدید فورد کوگا بهتر از قبل است و سواری خوبی هم دارد اما در سگمنت شاسی بلندهای خانوادگی کار بسیار سختی دارد. کابین پژو 3008 بسیار بهتر بوده و آتکا نیز سواری بهتری دارد. فورد کوگا مجهز و کاربردی است اما باز هم می‌گوییم که رقبای جدیدتر و بهتری در این کلاس حضور دارند.

ford_kuga_03

مشخصات فورد کوگا تیتانیوم 2.0 TDCi 150 AWD

قیمت: 27445 پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/370 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 191 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

26 دیدگاه

      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3710 دیدگاه) ,

        .
        ممنون !
        میدونستم درست میگم !
        خدا رو شکر که توسط یک آمریکایی باز هم حرفم تایید شد !

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل PlymouthBarracuda
          PlymouthBarracuda
          سوابق: (68 دیدگاه) ,

          مشکل پدال این نمایش تعداد کامنتاس…
          یه اعتماد به نفس کاذبی به بعضیا میده که 2تا ماشینو که از 50کیلومتری هم ندیدن مقایسه میکنن!!!!!!!!!!!!

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3710 دیدگاه) ,

          .
          جزئیات و مشخصات هر دوشون رو بلدم
          ظاهرشون رو هم میبینم
          پس میتونم مقایسه کنم.
          تو هم مقایسه کن.
          کسی جلوتو نگرفته

    1. سعید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      اینکه میگن آمریکا دستی بر کیا و هیوندا داره پس دروغ نیست، طراحی مشترکش با سانتافه پیداست.
      اما سانگ یانگ رو خودرو مستقل خود کره می دونن.

      پاسخ
  1. farid
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    2 لیتری دیزلی . اسب بخار پایین اما گشتاور بالا
    قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/370 نیوتون متر
    خیلی خوبه با شتاب زیر 10 ثانیه و این مصرف سوخت

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      دقیقا!!!!
      من به هیوندای حق شکایت میدم
      چراغ جلوش کپی سانتافه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3710 دیدگاه) ,

      .
      فکر کنم امریکایی ها کم کم دارن به سبک کپی کردن چینی ها متوسل میشن.
      اول از ماشین های آلمانی کپی کردن حالا از کره ای ها
      پس فردا هم حتما از ماشین های ایرانخودرو کپی میکنن !

      پاسخ
    3. امین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ولی این کپی دقیق از چانگان cs35 هست که به دست ایتالیایی ها طراحی شده

      پاسخ
  2. audi sq7
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    طراحی های شاسی بلند های فورد خیلی قشنگن،هم پیکاپ وتراک و هم
    SUV،ماشیناش تو دل برو هستند.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mohammadreza
      Mohammadreza
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      این یکی که بیشتر شبیه طرح‌های هیوندای هست تا طرح‌های فورد

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1163 دیدگاه) ,

        عقبش رو هم احساس میکنم یک جا دیدم!
        جلوش که سانتافس!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Mohammadreza
          Mohammadreza
          سوابق: (152 دیدگاه) ,

          آره منم همچین احساسی دارم.
          مثلا عقبش شباهت‌هایی به سانگ یانگ تیوولی داره

  3. ونوم
    سوابق: (393 دیدگاه) ,

    از این مجله ها و سایت های انگلیسی عقب افتاده تر ندیدم قدرت بیشتر و پیشرانه ی حجیمتر رو ول کرده میگه 3008 بهتره یا مثلا میگه داشبورد خش میوفته خوب مگه میخ دستته که خش بیفته

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل محمد
    محمد
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    اینکه جلوش خود سانتافه هست احتمالا محصول مشترک فورد – هیوندای هست …

    پاسخ
    1. ا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      این جدید تر از سانتافس و هیوندای نمیتونه کپی کنه و نتیجه میگیریم فورد کپی کرده 😄

      پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه. ای کاش داخل کابین هم بهتر میشد.

    پاسخ
  6. احمد
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    همه خودروساز های مطرح دنیا از طرح های هیوندا نسخه برداری میکنند فقط درصدشون متفاوته نمونه بارز همین فورد

    پاسخ
  7. f.a
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اساتتید عزیز این جلو پنجره ای که تو ماشینای فورد می بیند در اصل طراحی استون مارتین هست که چند سال قبل زیر مجموعه فورد بود و الان چند ساله توی اکثر محصولات فورد استفاده میشه.حالا بگید چه جور فورد از هیوندای کپی کرده؟فورد با اون تاریخچه و اصالت میاد کپی کنه؟فورد پنجاه ساله داره ماستنگ تولید میکنه هنوز طراحیش به نسل اولش وفاداره بعد همچین شرکتی میاد از هیوندای که تازه بیست ساله به طور حرفه ای وارد صنعت خودرو شده کپی میکنه؟قیاس فورد و هیوندای قیاس اسمان با زمینن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.