فورد

بررسی نسخه 4 سیلندر ماستانگ 2015

«ماستانگ» کوپه معروف فورد که در بین خودروهای به‌اصطلاح “پونی” قرار می‌گیرد سالیان درازی است که دل جوانان و علاقه‌مندان به رانندگی عضلانی را به سمت خود می‌کشد و در این مسیر فراز و نشیب‌های فراوانی از اولین روز عرضه تا همین امروز پشت سر گذاشته؛ حالا نسل آخر آن با ظاهری که شبیه اجداد خود است و همان حس و حال قلدرمآبانه و خشن بار سنگین ادامه دادن این راه را بر دوش دارد.

2015-Ford Mustang 2.3l ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang 2.3l ecoboost
تصور کنید یک نسخه پایه از ماستانگ در اختیار دارید و گاهی رهگذران با تمسخر به شما میگویند این فقط یک ماشین ۴ سیلندر است! آن‌هم خطاب به خودرویی که نقطه عطفی در سبد فروش فورد بوده و از آوریل ۱۹۶۴ تاکنون از مقرون‌به‌صرفه ترین محصولات نیز به شمار می‌رود! حتی بعد از ایجاد تغییراتی در سال ۲۰۱۱ ازجمله جایگزینی خروجی‌های اگزوز دوبل بجای مدل تکی گذشته بازهم انتقادات زیادی به آن وارد بود؛ البته این‌که چقدر ایرادات واردشده به‌حق بوده بحث دیگری است اما باید دانست که این بازخوردهای تند مثبت و منفی نسبت به مدل پایه همواره وجود داشته است.

2015-Ford Mustang 2.3l ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang 2.3l ecoboost
نسل جدید که سال پیش به‌عنوان مدل ۲۰۱۵ معرفی شد پیشکشی تازه دارد و آن نسخه اِکوبوست است! نسخه‌ای که زیر کاپوت بلند آن هیچ‌یک از پیشرانه‌های ۶ یا ۸ سیلندر را نخواهید یافت، بلکه با نگاهی به مشخصات فنی آن یک پیشرانه ۴ سیلندر اِکوبوست مجهز به توربوشارژر احتمالاً شمارا متعجب یا شگفت‌زده خواهد کرد. البته نمونه ۶ سیلندر نیز هنوز روی خط تولید است اما به نظر می‌رسد نمونه به‌اصطلاح entry-level جدید برای بسته نگه‌داشتن دهان حداقل عده‌ای از منتقدین کافی باشد!

2015-Ford Mustang 2.3l ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang 2.3l ecoboost
نمای بیرونی این نسل با نسل پیش متفاوت بوده و نگاهی هم به گذشته انداخته است. در سپر جلو یک ورودی هوای بزرگ و در دو طرف آن دو چراغ جای گرفته‌اند، یک اسپویلر ظریف هم در زیر سپر جا خوش کرده که رنگ آن با بدنه متفاوت است. خطوط عضلانی دماغه و جلوی خودرو با گذر از قوس زیبای سقف به‌خوبی با استایل فَست بَک انتهای بدنه گره می‌خورند. شیب ستون C و شیشه عقب در آخر به برآمدگی روی چراغ‌های سه خط عقب ختم می‌شود. سپر عقب نیز یک دیفیوزر هم‌رنگ بده را در خود جای‌داده که خروجی‌های اگزوز از دو طرف آن بیرون زده‌اند. در نمای جانبی نیز دو خط عمیق بین گلگیرهای جلو و عقب دیده می‌شود که با برآمدگی گلگیرها مخصوصاً گلگیر عقب تضاد زیبایی پدید آورده و نمایی غضبناک و خشن به ماستانگ داده‌اند.

2015-Ford Mustang 2.3l ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang 2.3l ecoboost
اگر از طرفداران و دنبال کنندگان سرسخت ماستانگ نباشید به‌سختی می‌توانید تفاوت بین نمونه توربو شارژر و برادر ۴۳۵ اسب بخاری‌اش را تشخیص دهید.
اگر بخواهیم از کابین هدایت آن بگوییم اولین نکته راحتی در سوار و پیاده شدن است. صندلی‌های چرمی (که در صورت سفارش تریم پریمیوم استاندارد هستند) بسیار راحت و دربرگیرنده بوده و با بالش‌هایی که در نقاط مختلف تعبیه‌شده‌اند برای مواقعی که ماستانگ در حال نمایش توانایی‌هایش است بسیار کارآمد به نظر می‌رسند؛ البته می‌توانید با پرداخت ۱۵۹۵ دلار صندلی‌های اسپرت مسابقه‌ای ساخت ” ریکارو” را سفارش دهید تا دیگر حرفی برای گفتن باقی نماند. در کل کابین راحت بوده و حس قرار گرفتن در یک خودروی کوپه قلدر عضلانی را القا می‌کند و با فرمان چرمی خوش‌دست آن همه‌چیز تکمیل می‌شود.

2015 Ford Mustang ecoboost Interior
۲۰۱۵ Ford Mustang ecoboost Interior
پیشرانه آن یک بلوک آلومینیومی ۴ سیلندر به حجم ۲.۳ لیتر است که به سامانه توربوشارژ مجهز بوده و بازدهی آن ۳۱۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۴۳۳ نیوتون متر گشتاور در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. با نگاهی به اعداد و ارقام آن می‌بینیم که از نمونه ۴.۶ لیتری V8 سال ۲۰۰۵ قوی‌تر است؛ همچنین برای مثال از ب ام و ۴۳۵i 6 سیلندر سبک‌تر و قدرتمندتر است. این نسخه با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک با فوت‌وفن‌هایی که در زیر کاپوت آن بکار رفته از نمونه ۵ لیتری با همین جعبه‌دنده ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است.

2015 Ford Mustang ecoboost Engine
۲۰۱۵ Ford Mustang ecoboost Engine
اگر تجربه رانندگی با مدل‌های پیشین را دارید آماده باشید تا نسخه اِکوبوست غافلگیرتان کند. تحویل قدرت خطی ماستانگ با کمی لَگ توربو در دورهای پایین مواجه بوده و بوست توربو نیز با نزدیک شدن به محدوده قرمز موتور کمی افت می‌کند؛ باوجوداین پیشرانه قوی بوده و هرچقدر توقف و شتابگیری ناگهانی انجام دهید کم نخواهد آورد.

2015 Ford Mustang ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang ecoboost
در حالت نرمال ماستانگ آرام بوده و جعبه‌دنده ۶ سرعته روان آن تعویض‌های دل‌چسبی انجام می‌دهد و حالت نمایشی خاصی ندارد و کمی صدای زوزه مانند به گوش می‌رسد. با انتخاب حالت اسپرت ماستانگ دیگر بویی از آرامش ندارد، پدال گاز بسیار تیزتر شده و به دنبال آن عملکرد جعبه‌دنده بسیار چشمگیرتر می‌شود. تعویض‌های اتوماتیک خوب و قابل ستایش‌اند و حس خوبی منتقل می‌کنند؛ دسته‌دنده خوش‌دست بوده و اعمال خود را به‌درستی انجام می‌دهد البته حواستان باشد که نمی‌توانید با آن حالت دستی را انتخاب کنید! (شیفترها روی فرمان قرار دارند). یکی از کارشناسان وب‌سایت “اتوبلاگ” در اظهارنظر خود می‌گوید “ماستانگ اِکوبوست بااینکه مجهز به سامانه کنترل فعال نویز است اما علی‌رغم غرش‌هایی که دارد صدایش تا حدودی مصنوعی و توخالی به نظر می‌رسد و در سرعت‌های بالا هم نوای آن به سمت یکنواختی می‌گراید؛ امیدواریم که فورد تنظیمات اختصاصی برای ANC و اگزوزها را به حالت‌های مختلف رانندگی اضافه کند”. البته انتقادی که ایشان وارد کرده چیزی نیست که تنها مربوط به ماستانگ باشد و یک موضوع کلی‌تر است.

2015 Ford Mustang ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang ecoboost
از مواردی که در مورد نسخه ۴ سیلندر نمی‌توان نادیده گرفت وقار، ثبات و هندلینگ آن است که به‌جرئت می‌توان گفت انحصاراً در این نسخه دیده می‌شود. وزن کمتر قسمت جلو باعث تیزتر و سریع‌تر شدن ماستانگ در پیچ‌ها شده که این مورد هنگام عبور از داخل پیچ بیشتر به چشم می‌آید. اگرچه نوع حرکات بدنه کمی حس خودروهای اروپایی را القا می‌کند اما بازهم می‌توانید پیچ‌های جاده با سرعت پشت سر بگذارید و دلربایی‌اش را مشاهده کنید. صندلی‌ها و فرمان کمی سروصدا دارد که شمارا به یاد نسخه Boss 302 با گلگیرهای نه‌چندان بی‌صدایش می‌اندازد.

2015 Ford Mustang ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang ecoboost
بهبود قابلیت‌های فرمان از مزایای بزرگ وزن کم قسمت جلوی خودرو می‌باشد، همچنین مجهز به نمونه بروز شده سامانه الکتریکی فرمان پذیری بوده که در مقایسه با نسل پیشین بسیار متفاوت است. آن‌هایی که تجربه رانندگی با مدل‌های قبلی را دارند بیشتر متوجه خواهند شد که سبک و سیاق فرمان همانند گذشته بوده اما بروزرسانی‌هایی نیز در آن اعمال‌شده.

2015 Ford Mustang ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang ecoboost
ترمزها عملکرد خوبی دارند، پدال‌های ترمز کمی سفت هستند اما در کل حس خاصی منتقل نمی‌کنند، البته می‌توان به‌صورت سفارشی نمونه ساخت “برمبو” را هم انتخاب کرد.

با سفارش پکیج پریمیوم می‌توانید مواردی نظیر همگام شوندگی با سامانه my Ford، حالت‌های رانندگی قابل انتخاب، صندلی‌های منفذ دار چرمی، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، نورپردازی مخفی، سیستم صوتی استریو با ۹ بلندگو، رادیو HD و Sirius XM، آینه‌های جانبی گرم شونده، نمایش نقاط کور در صفحه‌نمایش و تغییرات ظاهری به مناسبت ۵۰ سالگی ماستانگ را به خودروی خود بیفزایید. لازم به ذکر است می‌توانید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید: کروز کنترل انطباقی (۱۱۹۵ دلار)، پکیج افزایشی امنیتی شامل قفل چرخ‌ها و سامانه ضد سرقت (۳۹۵ دلار)، حس‌گر پارک عقب (۲۹۵ دلار)، مجموعه‌ای شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی، سامانه ارتقای خنک کاری، تنظیمات اختصاصی برای پایداری و فرمان پذیری و کنترل کشش، فنربندی‌های مستحکم جلو (درمجموع ۱۹۹۵ دلار).

در پایان می‌توانید با سفارش نسخه GT، اِکوبوست را فراموش کنید؛ اما باید بگوییم این اولین بار است که به‌راحتی می‌توانید به کسی توصیه کنید که یک ماستانگ غیر ۸ سیلندر بخرد چون خیلی خوب است! حسی که به راننده می‌دهد خاص و هیجان‌انگیز است. شاید هنوز هم عده‌ای شما را از خریدن آن منع کنند اما توجه نکنید چون چیزی که به دست می‌آورید یک کوپه عضلانی دیفرانسیل عقب ۳۱۰ اسب بخاری توربو است که نشان بزرگ فورد در مرکز جلوپنجره آن تنها نخستین جایزه شماست.

مشخصات فنی فورد ماستانگ اِکوبوست

پیشرانه: ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر GTDI
نوع سوخت: اکتان ۹۳
حداکثر قدرت: ۳۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۳۲۰ نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی (۶ سرعته اتوماتیک select-shift مجهز به پدال‌های پشت فرمان به‌صورت سفارشی)
حالت‌های مختلف رانندگی: نرمال، برف/wet، اسپرت، پیست (Track)
نسبت تراکم: ۹.۵ به ۱
مصرف سوخت (لیتر در یک‌صد کیلومتر): فست بک با جعبه‌دنده دستی (شهر ۱۰.۶، جاده ۷.۵) – فست بک با جعبه‌دنده اتوماتیک (شهر ۱۱.۲، جاده ۷.۳) – روباز با جعبه‌دنده اتوماتیک (شهر ۱۱.۷۶، جاده ۷.۸)

2015 Ford Mustang ecoboost
۲۰۱۵ Ford Mustang ecoboost

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    موستانگ و کامارو و چلنجر یه جوری هستن که اگه کلا موتور هم نداشته باشن بازم ادرنالین خون رو بالا میبرن! :D
    من که خیلی دوست دارم این نسل از موستانگ رو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      مبارکه طرفداراش باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      به درد نمیخوره.
      ماسل کار 4 سیلندر نشنیده بودیم که شنیدیم.
      من با 6 سیلندرشم مخالفم چه برسه به 4
      آمریکایی جماعت کمتر از 8 تا سیلندر داشته باشن افت داره براشون.
      آسیایی که نیستن.
      ماستانگ فقط 8 سیلندر + 2 عدد سوپر شارژر که میشه شلبی
      بنزینم نوش جونش

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        این موتور رو فورد براى بازار اروپا روى موستانگ گذاشته چون هزینه هاى سوخت در اروپا خیلى بیشتر از امریکاست و میشه گفت که این مدل موستانگ نسخه اروپاییه موستانگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرشاد خان

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        عزیز از موتور 4 سیلندر 310 اسب داره میگیره اونم با 7.5 لیتر مصرف سوخت!! ماستنگه هااا
        :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      اگه یه طرفدار واقعی ماشین آمریکایی مخصوصا مدل های پونی هاش باشی و برات اصالت مهم باشه و صد البته یه صدای واقعی از یه موتور خالص 8 سیلندر خورجینی باید مدل GT شو انتخاب کنی که یه حال اساسی از به کار افتادن یه موتور 8 سیلندر خورجینی وقتی پاتو رو پدال می ذاری بلافاصله بکنی و منتظر وارد مدار شدن توربو و اون مکانیزم مسخره صدای مصنوعی اگزوز نباشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    مشخصات موتورش از موتور6 سیلندر3 لیتری بی ام و بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد013

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ایولاااا اگه گفتین چرا!؟ بخاطر اینکه اینجوری میتونه وارد کشور بشه. حجم موتور زیر 2.5 سال دیگه شاید منطقه انزلیشو گرفتیم اگه اجازه دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران1

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      داداش سجاد انزلی اومد یه ندا به ما بده من بچه لاهیجانم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسين

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اگه از توربو دوقلو استفاده میکردند بهتر بود!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Lord Cezar

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    به امید ورود به مناطق ازاد . ارزش خرید داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    موستانگ خیلی جوون پسنده.تو دزفول چنتای هست که بچه ها باهاش میان دانشگاه که خیلی تو دیده و با موتور پر سروصدایی که داره دل هر کسی رو میبره.هفته پیش با سمند بودم و با یدونه چارجر کورس انداختم…خواهشا هیچوقت به ذهنتون خطور نکنه همچین کاری انجام بدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      با دم شیــــر هم بازی ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amin.Fucco

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      داداش دمت گرم انصافاً حرکت شاخی زدی :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خیلی عالی هست
    تازگی ها تو مناطق ازاد یه قانونی گذاشتن که وارد کردن خودرو با حجم موتور بیش از 2.5 لیتر ممنوع هست
    ولی این مدل رو میشه راحت اورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Behnam

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    واقعا این نسخه ماستنگ از هر لحاظ قابل قبوله .
    کلا ماستنگ رو بیشتر از رقیباش میپسندیدم ، حالا با این فیس لیفت و بروزرسانی ها که دیگه ما رو بیشتر درگیر خودش کرد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شلبى

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    خیلى عالیه،نسبت به نسل قبلش خیلى بهتر شده،شاید بیشترین تغییر رو در طراحى داخلى داشته،داخلش بسیار زیباست و از نسل قبل خیلى بهتره.و نکته دیگه استفاده از این موتور جدید در موستانگه که ازش زیاد تعریف میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    مصرفش از سمند و پژو هم کمتره ، کیفیت و عملکرد ده برابری رو با قیمتی مناسب ارائه داده . اقا ما تا کی باید از صنایع ملی حمایت کنیم ؟ حداقل بگید بدونیم که تموم میشه بالاخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Zora

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    سال 2016 رقیبش یعنی کامارو 4 سیلندر میاد به میدون عجب رقابتی میشه .
    حتما یه حال اساسی ازش میگیره……
    Chevy Runs Deep
    :)
    :)
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      حق با شماست Zora جان.در رابطه با موستانگ باید بگم بینظیره علیرغم این که هیچ چیزو با کامارو عوض نمیکنم.
      به قول شما کاماروی 2016 با موتور 4 سیلندر میاد 2.0 لیتریه و 272 اسب بخار قدرت داره موتور کادیلاک CTS و ATS هست و توربوشارژر در بهترین حالت گشتاورش به 400 نیوتون متر رسیده و محشره.
      راستی فریا جان شما هم اگر کامنت من رو خوندی هرچند ممکنه در جریان باشی بنابر اخبار رونمایی مالیبو ی جدید و CT6 قطعی شده تو NY Auto Show اینم آخرین تصویری است که جنرال موتورز به صورت رسمی از کاماروی 2016 منتشر کرده.
      http://www.camaro6.com/forums/attachment.php?attachmentid=698459&stc=1&d=1425478859

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سعید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    یه اسب آرم و لوگوی ماستانگه و یه اسب دیگه هم آرم ایران خودرو !!! شباهت از یک جهت و تفاوت از هزاران جهت دیگه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      اون اسب که رو اونه دره میدوه و بیتیکو بیتیکو میکنه ولی اونی که برا ماست سرش رو داعش بریده چسبونه به جولو ماشین تا درس عبرتی شه برا دیگران که بیتیکو بیتیکو نکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. P.G

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      نه دیگه آقا سعید،خیلى با دقت به موضوع نگاه نکردى!
      اگه خاطرات باشه اسب فرارى و ماستنگ اسب هاى وحشى آزاد هستن که یکیشون در حال دویدنه(ماستنگ) و دیگرى روى دو پاش بلند شده که نشانه ى سرکشیشه(فرارى)،اما اسب بدبخت ایرانخودرو یه اسب(شاید هم بشه گفت یابوئه) پیر نهیف خسته است که اگه خاطرت باشه سرشو انداخته بود پایین و یه گارى خیلى بزرگ هم پشتش بسته بودن(اگر هم خاطرت نیست یه نگاه به پشت پیکان بنداز)!خب با این شرایط انتظار دارى اون حیوون زبون بسته چطورى با فرارى و ماستنگ رقابت کنه؟!
      باور کن ایرانخودرو فقط به دلیل همین بى عدالتى که در لوگوها به وجود اومد از فورد و فرارى عقب موند،مگرنه شما اون گارى رو از پشت حیوون باز کن،اون موقع بهت قول میدم همشونو میگیره،باور کن!:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ahmad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    وارد کردن ماشین آمریکایی ممنوع یعنی ماهم بلدیم تحریم کنیم خنده داره بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حامد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دوستانی که اطلاع دارن بگن تو مناطق آزاد قیمتش چند در میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. farhad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پریروز نمره موقتش رو در مدرس دیدم صدای موتورش منو کشت حیف که ما به دلایلی که هیچکی نمیدونه چیه از ساده ترین و سالم ترین لذت ها محروم هستیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اریک

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    صداش که قشنگه، قدرتش هم که زیاده، موستانگ هم که هست خوب 4 سیلندر باشه مهم تکنولوژی هست که داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. CHALLEGER

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    just challenger.just hellcat

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. باربد★فقط GM★فقط کامارو

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    پدال جان فقط درستش ماستنگ هست نه ماستانگ هرچند اونم در لهجه ی انگلیسی زبان ها نه در زبان فارسی.درسته از یه زمانی بالاخره باید تلفظ صحیح این کلمات تو کشوری مثل ایران جا بیفته اما در حال حاضر نوشتن موستانگ بهتره تا ماستنگ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin.

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      من با این که جوری تلفض کنیم که مردم ایرای بپسندن و راحت تر باشن به شدت مخالفم و خیلیم رو تلفظ کاملاً صحیح حسّاسم.
      اینکه که شما میگی درسته باربد جان تلفظ صحیحش یچیزی بین “آ” و “اَ” هستش، اما من چون جاهایی که شنیدم احساس کردم به “آ” یعنی “ماستانگ” نزدیکتره خودمم همینطوری تلفظ میکنم.
      ارادت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. ali

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عشقش طوری کرده منو که وسایلو جمع کنم کلا برم کیش زندگی کنم …..اب و هوای نسبتا خوب و موستانگ جونم …وایییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ایوب

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما میگید مردم باتمسخر میگن این فقط یه ماشین 4 سیلندره به قرآن اگه مردم ایران اسم این ماشین رو هم بدونن بعدشم قیافه ماشین به کسی این اجازه رو نمیده که همچین حرفی بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. داودی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رو فراری موتور سمند گذاشتن فقط واسه بازارi اروپا
    بنظرمن که جالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin.

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      این سیاست بیشتر بخاطر اینه که کسایی که پول کمتری دارن بتونن یه ماستانگ ارزون تر و کم مصرف تر بخرن و در نتیجه فروش کمپانی بیشتر بشه.
      به نظر من که کار خوبی کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. داودی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط یه خوبی داره اونم چون زیر 2.5 لیتریه میشه مرخصی گرفت از خوزستان زد بیرون
    وگرنه میشه شناسنامت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. داودی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اروندیش از 70 به بالاست.مشکلشون اینه که عربا حالشو بردن میندازن به ایرانیهای از همه جا بیخبر.خشکش خیلی کم گیر میاد.آدم خودش بره شارجه بیاره بهتر ومطمئنتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. shayan

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نسل قبلیش قشنگ تر بود…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sobhan

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    موستانگ به موتور قویش معروف بود اما الان موتور4سیلندر نسبتا ضعیفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ALiHidden

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اصلا نمیتونم با پشتش کنار بیام!

    ی جوریه ب نظرم!

    البته توهین ب طرفداران فورد نباشه!

    اما با اینکه طرفدار ماشینای آلمانی ام و اصن کلا از ماشینای آمریکایی خوشم نمیاد ولی جلوش فوق العاده است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. s.class

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    عاشق کاپوت و جلو پنجرشم با چراغای جلوش.خیلی طراحی خفنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. عليرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام – دوستان خواستم بپرسم این مدل چهار سیلندر موستانگ صداش مثل نسخه های شیش سیلندر غرش میکنه یا موقع رانندگی تو ذوق آدم میزاره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا