نسخه جدید پیشرانه اکوبوست در F-150 مدل ۲۰۱۷

برای مدل ۲۰۱۷، فورد در طراحی جدید موتور 3.5 لیتری V-6، قدرت و مهمتر از آن، گشتاور آن را افزایش داده است. حجم موتور تفاوتی نخواهد کرد، ولی نباید آن را همان موتور اکوبوست V-6 دانست که از سال ۲۰۱۰ به ما معرفی شده است؛ چرا که فورد از یک بازنگری در طراحی آن با بلوک، سرسیلندرها و توربوهای جدید در آن خبر داده است. البته این کمپانی به جزئیات تفاوت بین نسخه جدید و قدیم V-6 اشاره‌ای نکرده، ولی در عین حال، اطلاعاتی در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته در این پیشرانه شش سیلندر منتشر کرده است.

2017-Ford-F-150-Lariat
در این پیشرانه جدید، فورد برای اولین بار از سیستم انژکتور مستقیم و پورت استفاده کرده که شامل یک انژکتور در پورت مکش و انژکتور دیگر در درون سیلندر می‌شود. توربوشارژرها نیز از چرخ‌های توربین سبک‌تر بهره می‌برند و هر کدام از آنها دارای یک کننترل الکترونیکی برای گازهای خروجی هستند. همچنین به گفته فورد، به منظور ایجاد دوام بیشتر، از ابعاد بزرگتری برای مجموعه سوپاپ‌ها و بادامک‌ها استفاده شده است.

3.5 liter EcoBoost engine close up
میزان قدرت خروجی به میزان ۱۰ اسب‌بخار نسبت به موتور قبلی رشد داشته و به ۳۷۵ اسب‌بخار رسیده است. در همین حال، جادوی اصلی فورد در زمینه گشتاور رخ داده است؛ جایی که ۶۸ نیوتن‌متر به حداکثر گشتاور اضافه شده و این میزان به ۶۳۷ نیوتن‌متر رسیده است. این در حالی است که فورد قبلاً از یک رشد ۴۰ نیوتن‌متری در زمینه گشتاور موتور اکوبوست خبر داده بود.

3.5-liter EcoBoost engine and 10-speed transmission
برای مدیریت این سطح قدرت بالاتر، فورد از گیربکس جدید ۱۰ سرعته اتوماتیک خود برای F-150 مدل ۲۰۱۷ استفاده خواهد کرد. در یک همکاری کم‌سابقه، فورد و جنرال‌موتورز یک گیربکس مشابه را توسعه داده‌اند؛ گیربکسی که در کامارو ZL1 استفاده شده و گفته می‌شود که برای موستانگ نیز به کار گرفته خواهد شد. بنابراین، جای تعجب نیز نخواهد بود که این گیربکس را در آینده در تراک‌های جنرال‌موتورز نیز ببینیم.

2017 Ford F-150 Raptor SuperCrew
فورد F-150 مدل ۲۰۱۷ قرار است که در پاییز سال جاری به نمایندگی‌های این کمپانی راه پیدا کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

12 دیدگاه

  1. محمد رومياني
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    خیلی هم عالی …… مثه همیشه

    پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    زمانی دنده های اتوماتیک 3 سرعته بود عملکرد خیلی ضعیفتری نسبت به دنده های دستی 4 سرعته داشتن.حالا گیربکس های دستی منسوخ شده و دنده های اتوماتیک 9 سرعته و 10 سرعته جولان میده

    پاسخ
  3. lmbx
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    به این تیکه متن دقت کردید”فورد از گیربکس جدید ۱۰ سرعته اتوماتیک خود برای F-150 مدل ۲۰۱۷ استفاده خواهد کرد. در یک همکاری کم‌سابقه، فورد و جنرال‌موتورز یک گیربکس مشابه را توسعه داده‌اند؛ گیربکسی که در کامارو ZL1 استفاده شده و گفته می‌شود که برای موستانگ نیز به کار گرفته خواهد شد”این نشون میده که حداقل تو زمینه خودروسازی که بنده اندک سوادی از ان دارم پیشرفت فقط با تعامل و همکاری شرکت های بزرگ به وجود میاد و شعار هایی مثل خودکفایی و تکیه به داخل(که البته همینشم انجام نمیدن)فقط در حد همون شعار باقی میمونه.
    نمیدونم چرا از دیدن عکس هایی که موتور و گیریبکس همچین خوشکل و تمیز مثل عکس های بالا هستند خیلی کیف میکنم بچه ها ی دیگه هم همچین حسی دارند؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      من یه جا میخوندم نصف بیشتر موتورهای اروپا تو بریتانیا ساخته میشه. یا ۱۱ تیم فرمول ۱ تو بریتانیا مستقرند همین مرسدس و ردبول که چند ساله فرمول ۱ رو قبضه کردند تو اطراف لندن سنگر گرفتند. تنها نقطات دنیا که دم از خودکفایی میزنن ایران و روسیه و کره شمالی هستند که روزبروز دارند عقب افتاده تر میشن فقط واسه روسیه از ما کندتر پیش میره

      پاسخ
  4. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    F-150 و مخصوصا راپتور جزو امریکایی هاست که عاشقشم
    حالام که عالی بود عالی تر شده!

    پاسخ
  5. ali
    سوابق: (1299 دیدگاه) ,

    اااااخخخخخخخ جونم فورد
    این گیربکس خیلی عالیه چون فورد و جی ام این دو کهنه کار اصیل درستش کردن
    و در خوب بودنش شکی نیست

    پاسخ
  6. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    با همه جای دنیا دشمنیم بعد هم انتظار پیشرفت داریم؟!!

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (1299 دیدگاه) ,

    دوستان من اعتقادم موتور تنفس طبیعی هست کاری به چیزه دیگه هم ندارم
    اون قدرتی که موتور تنفس طبیعی میده مثل موتور توربو یا سوپر چارجر مصنوعی نیستش
    و یه صفای دیگه ای داره
    و تو موتورهای تنفس طبیعی از نظر من فقط کاربرات اونم مارک راچستر جی ام یا ادلبراک و هولی که عشقن
    شاید شما بگین کاربرات دیگه قدیمی شده رفت پی کارش ولی اشتباس الان کمپانی های بزرگی مثل ادلبراک و هولی کاربراتورهای مدرن تولید میکنند که عالی هستن و هنوز که هنوزه در مسابقات پر طرفدار ناسکار از کاربرات در ماشینها استفاده میشه چون معتقد هستن کاربرات بسیار بهتر از انزکتور عمل میکنه منم هرچی که امریکایی ها تو زمینه ماشین بگن میگم درسته بی برو برگرد

    پاسخ
  8. hesam
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    صنعت خودرو سازی امریکا همیشه حرف اول میزنه،،تازه کارهایی که فکر میکنن پورش و لامبو و بنز و بی ام دبلیو خیلی کلاسیک و پیشرفته اند در اشتباهن چون امریکایی خودشو درگیر رقابت های جزیی و مسخره نمیکنه،،،،،،،،،

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      به hesam
      دوست بزرگوار خیلی داری مشکوک از امریکاییها تعریف و از اروپاییها انتقاد میکنی که بقیه بگن امریکایی بازا دارن جنگ راه میندازن
      من که خودم عشق امریکایی هستم اینطوری به اروپاییها تا حالا گیر ندادم نمیدونم شما چرا اینطوری نوشتین
      یا میخواهید دوبهم زنی کنید یا واقعا طرفدار امریکاییها هستید که اگه هستید میشه ملایم تر هم در مورئ بقیه تا وقتی که بی احترامی نکردند صحبت کرد
      یا حق

      پاسخ
  9. hesam
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    به تکنولوژی جدیدی که تو موتور اکو بوست بکار بردن توجه کردین خیلی جالبه اولین باره دیدم،،و همچنین گیربکس ده سرعته،،،،،واقعا فورد اف ۱۵۰ محبوبترین پیکاپ جهانه،،تستهای مربوط به ازمایش پلت فرم این ماشینو میتونید تو اپارات تماشا کنید که چقدر مستحکمه

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    هیچ ماشین امریکایی رو دوست نداشته باشی ، جلو وانتاشون به احترام می ایستی.
    مخصوصاً این F150 .
    حیفه که از این وانتا هم محرومیم و باید به نیسان گاوی و آریسان و وانت پراید بسنده کنیم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.