جزئیات شاسی فورد شلبی GT350 مدل 2016

بعد از رونمائی کمپانی فورد از نسخه قدرتمند و سطح بالای موستانگ نسل ششم یعنی GT350 در نمایشگاه لس‌آنجلس، توجه بسیاری از طرفداران بیشتر به موتور 5.2 لیتری V8 و میل‌لنگ تخت اتومبیل جلب شد. اما لازم به ذکر است که بهبودهای انجام شده بر روی این خودرو فقط محدود به موتور نبوده و در بسیاری از بخش‌های دیگر خودرو شاهد به‌روزرسانی‌های مختلف هستیم.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

اخیراً جزئیاتی از به‌روزرسانی‌های انجام شده بر روی قسمت‌های مختلف شاسی موستانگ GT350 اعلام شده که نشان می‌دهد بعضی از قسمت‌ها برای اولین بار و برای ارائه عملکردی جالب‌توجه در خیابان و پیست بر روی موستانگ نصب شده‌اند.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

سیستم تعلیق

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های انجام شده بر روی نسخه GT350 که اولین بار است از آن در موستانگ استفاده می‌شود کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر مغناطیسی است. این کمک‌فنرها که با کمک نیروی مغناطیس عمل می‌کنند به لطف حالت‌های رانندگی مختلف تعبیه شده در اتومبیل و با توجه به شرایط جاده طیف گسترده ای از تنظیمات را در اختیار راننده قرار می‌دهند. حالت‌های رانندگی موستانگ GT350 عبارت‌اند از Tour ، sport، Track و Drag. با انتخاب هرکدام از حالت‌ها برنامه‌ریزی تراتل، واکنش فرمان، پایداری و کنترل کشش و هم‌چنین تنظیمات اگزوز تغییر می‌کنند.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

یکی دیگر از بهبودهای قابل‌ذکر که بر روی موستانگ GT350 انجام شده استفاده از طبق‌های جلو و توپی‌های چرخ آلومینیومی است که نسبت به نمونه‌های استفاده شده در موستانگ استاندارد سبک‌تر و قوی‌تر می‌باشد. هم‌چنین ضخامت میل موج گیر های محور جلو و عقب این نسخه نسبت به مدل استاندارد افزایش داشته و فنرهای لول محور عقب با آرایش متقارن استقرار پیدا کرده‌اند بدین نحو که آرایش فنر لول یک سمت دقیقاً با طرف دیگر متقارن است درواقع محل قرارگیری فنر لول یک سمت تصویری آینه ای از سمت دیگر است.

ترمزها

تا قبل از این می‌دانستیم که فورد شلبی GT350 مدل 2016 از نظر ترمزگیری قوی‌ترین موستانگ تاریخ است اما اکنون اطلاعات بیشتری در مورد سیستم ترمز این خودرو اعلام شده است. ترمزهای محور جلو دست‌پرورده برمبو بوده و از انواع 6 پیستونه و دو لایه با دیسک‌های 15.5 اینچی سوراخ‌دار خنک شونده بوده و سایز دیسک ترمزهای محور عقب هم 15 اینچ بوده و کالیپر 4 پیستونه دارد هم‌چنین مجراهای ورودی هوا در محور جلو و عقب به‌منظور خنک شدن هر چه سریع‌تر دیسک‌ها تعبیه شده‌اند که به‌کار بردن آنها عملکرد قدرتمند سیستم ترمز را در پیست تضمین می‌کند.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

رینگ و تایرها

برای اینکه نتیجه استفاده از تمام تکنولوژی‌های فوق به بهترین نحو به زمین انتقال بیابد کمپانی فورد در شلبی GT350 مدل 2016 از تایرهای مخصوص و با چسبندگی بالا میشلن پایلوت سوپر اسپرت که اندازه آن در محورهای جلو و عقب به ترتیب 295/35 و 305/35 می‌باشد استفاده کرده است. این تایرها، رینگ‌های قالب‌ریزی شده آلومینیومی با سایز 19 اینچ را که پهنای آنها در محور جلو 10.5 اینچ و در محور عقب 11 اینچ می‌باشد، می‌پوشانند.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

کمپانی فورد در مدل شلبی GT350R حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و از رینگ‌های پیشرفته فیبرکربنی و تایرهای چسبنده‌تر میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 استفاده کرده است به گفته کمپانی فورد استفاده از تایرهای ویژه در مدل GT350R کاهش وزن 23 کیلوگرمی وزن را در قیاس با GT350 به همراه آورده است.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

اخیراً کمپانی فورد به‌منظور گرامیداشت 50 سالگی نسخه اورجینال شلبی GT350 مدل 1965 تعداد 100 دستگاه GT350 و 37 دستگاه از مدل GT350R مدل 2015 را به بازار عرضه کرد اما موستانگ های GT350 و GT350R مدل 2016 در اواخر سال جاری و احتمالاً پائیز پیش رو وارد بازار خواهد شد.


آقای Stive Ling مدیر بازاریابی فورد اظهار داشته‌اند که مدل‌های Shelby GT350 و GT350R در پائیز پیش رو به نمایندگی‌ها پا خواهند گذاشت و قیمتی در حدود گونه GT500 نسل پنجم که در سال 2013 تعداد 5.000 دستگاه از آن ساخته شده بود خواهد داشت. البته قیمت این دو مدل تاکنون مشخص نشده اما وقتی ما از آقای Ling پرسیدیم که آیا قیمت این خودروها در حدود 100.000 دلار خواهد بود؟ ایشان پاسخ دادند فکر می‌کنم مردم از قیمت این خودرو راضی باشند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

24 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل "Amir"
    "Amir"
    سوابق: (446 دیدگاه) ,

    قدرت،قدرت،قدرت ،،،، چیزی که فقط تو ماشینای آمریکایی میشه پیدا کرد ، فقط رینگاش یکم تو ذوق میزنه!!!!!

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل فریا
        فریا
        سوابق: (687 دیدگاه) ,

        مافیا توی تمام دوران فعالیتش توی پدال به خودش جرات گفتن همچین جمله ای رو نداد . این یه پدیده ست . 😀 😀 😀 😀

        پاسخ
        1. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          مافیا رو خوب اومدی فریا جان 😀

        2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          فریا داداش ما رو یاد مافیا انداختی.
          ای روزگار…
          چه قدر ما رو اذیت کرد این مافیا ولی خب داداش طول میکشه تا مردم این تفکر سطحی و غیر منطقی رو کنار بذارن. “بنزین قورت میدن”
          یعنی دنیای لطیفه و جک متحول شد!!!!!!!!

    1. امیر
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      یک آمریکایی الاصل…..
      موستانگ شاهکار فورد و آمریکاس…

      پاسخ
  2. فقط سری 3
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    واقعا موستانگ ماشین فوق العاده ای هستش .ابوهت خاصی داره .این شلبی هم واقعا حریف میطلبه

    پاسخ
  3. peyman
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    تنفس طبیعیه 500 اسب با 542 نیوتن متر گشتاور
    قیمتشم حدود 53هزار دلار خواهد بود
    آفرین به تکنولوژیه آمریکا
    شورلت فورد و کادیلاک پیشتازن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل shahryar
      shahryar
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      داداش همچین میگی تنفس طبیعه 500 اسب انگار از موتور 4 سیلندر گرفته اون قدرتو

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        آقا پیمان چیز بی ربطی نگفتن فورد هنگام معرفی این موتور اعلام کرد که پر بازده ترین موتورشه.
        از 5.2 لیتر 500 اسب گرفته موتور تنفس طبیعی عالیه و با توجه به این که بحث نسبت قدرت به وزن و عملکرد موتور هم در این زمینه بی تاثیر نبوده و چیزای دیگه ای هم هستن که این پیشرانه رو شایسته ی کلمه ی تحسین برانگیز میکنن.

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل فریا
        فریا
        سوابق: (687 دیدگاه) ,

        آخه مهندس دور موتوری که فورد این قدرتو ازش میگیره رو برندای دیگه میتونن تو خوابشونم ببین ؟!
        این ماشینا بر محوریت استهلاک پایین برای قشر متوسط و استفاده توی پیک قدرت تولید میشن . رد لاین اینم مثل امثال فراری روی 9000 دور بود قدرتش میشد 800+ اسب ! خیلی شاهکاره که با این دور موتور تونسته همچین قدرتی بگیره !
        فورد GT از 3.6 TT ششصد اسب می گیره ! طبعا استهلاکش چند برابر این شلبیه . ولی صاحب ماشینی که 400K$ خرج ماشین کرده میتونه خرج تعمیر موتور رو هم بده . صاحب یه ماشین 60K$ ـی همچین هزینه هایی رو نمیتونه متحمل بشه .

        پاسخ
  4. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    یذره کمپانی هایی اروپایی یاد بگیرن! همیچین قدرتی بخوان بدن بیرون حداقل 80هزار$ از مشتری میگیرن:| دور دنده رو هم برات میدوزن با نخ زرشکی به اسم لوکس میفروشن

    بنده مثل بعضی ها تفرقه اندازـه بین آمریکا و اروپا و مابقی نیستم ولی نظرم این است که اینقدر Fan بازی در نیاریم! آمریکا آمریکا گویان میریم بره فیلتر شدن پدال ! مگر یادتان نیست نشریه هایی بودن که از ماشین های آمریکایی مینوشتن! اما چه برسر شان آوردن؟ دستی در کار است (از بیرون) که ملت فهیم ایران تنفری به محصولات آمریکایی داشته باشد . همانا ما آنها را به جهنم بشارت میدهیم .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carroll Shelby
      Carroll Shelby
      سوابق: (85 دیدگاه) ,

      من ۱۰۰٪ باهات موافقم ایول (کافر مقدس)
      ماستنگ هم که عشق اول اخرمه دیگه حرف هم توش نیست

      پاسخ
  5. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    موستانگ واسه کلاس گذاشتن و فخر فروشی مناسب نیست.واسه اینه که ادرنالین ترشح کنی و با خودت خوش باشی

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل american muscle
    american muscle
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    فورد دلش نمیاد یکم قدرت بده به ماشیناش.نمیدونم چرا.دوجو ببین روز به روز داره گشتاور و اسب بخار ماشیناشو میبره بالا.فورد با این ابهت باس یکم رو قدرت بیشتر کار کنه از لحاظ طراحی باز بهتر و شیک تر شده .تو ماشینای آمریکایی خیلی سخت میشه گفت کدوم بهتره چون هر کدوم یه چیزی دارن که بقیه مثل اون ندارن.من خودم شخصا شورولت و دوجو از فورد بیشتر دوس دارم هرررررررچند فوردو همیشه دوس دارم یه احساس قدرت توش داره لامذهب.دوج چلنجر هل کت با 707 اسب بخار و گشتاور 880 تا ترککککککوند.درسته تو سایت دوج بری میبینی نوشته قوی ترین ماسل کار ولی شورولت با مدل z6 رقابتو باهاش خیییلی تنگ کرد.اصلا نمیشه پرچمو داد دست یه کشور.باید دید تو مغز آمریکاییا چی میگذره و شاهد شاهکارای بعدیشون بود.ولی گشتاور 880 تا واسه ی یه ماشین واقعا طراحی و مهندسی عالی میخواد نزنه شاسی رو بترکونه همچنین موتورو.ولی همون باید ببینیم ماشینای بعدی چی میشن..مخصوصا دوج و شورولت…ووای چی بشه

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      american muscle جان فورد این خودرو رو با هدف رقابت با کامارو Z28 به قدرت 505 اسب بیرون داد وگرنه فورد موستانگ شلبی GT500 هم 662 اسبیه و فورد بنابر هدف تولید خودرو قدرتشو تغییر میده.

      پاسخ
  7. میــلاد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    بچه ها من اشتباه میکنم که نمای پشت نسل قبلش ابهت بیشتری داره یا این فقط یه حس جاه طلبیه؟؟؟
    واقعا احساس میکنم چراقهای پشتش ظرافت پیدا کرده و به نظرم هماهنگ با یه ماسل کار 5000 لیتریه آمریکایی نیست!!!
    البته اینا همش برداشت از روی عکس هستش. شاید اگر از نزدیک ببینم نظرم به کلی عوض شه!!!!

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    واقعا فورد موستانگ جلوه خاصی داره و یک ماشین پر ابهت و قدرتمنده. احسنت به فورد.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    قشنگ ماشین رو از بالا تا رو زمین توضیح داد و چیزهایی که گفته شد همه از جدیدترین و قوی ترین نوعش بودن و من فک میکنم کمتر کسی باشه ک دوست نداشته باشه پشت این اوعجوبه مهندسی آمریکا ننشینه،

    پاسخ
  10. a.m
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقا همه چیز ک قدرت نیست که چلنجر با ٧٠٧اسب بخار تو یه ازمایش تایم تریلر بین موستانگ و کامارو سوم شد وقتی موتورش اونقد قدرت داره مصرف بنزینش بالاس اصن بنزینم ب کنار وزنش چی؟دو تن نیم وزن داره خوب مطمعنن حتی با اون قدرت زیادشم نمیتونه کاری بکنه و شتاب اولیه نداره تو درگ ها نیسان جی تی ار و جنسیس چون کوچیکن و وزن کمی دارن اونو میخورن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.