آینده در گذشته; حراج فورد سفارشی مدل 1955

تنها نسخهٔ خودروی سفارشی زیبای فورد Beatnik Bubbletop به حراج گذاشته شده است.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

احتمالاً مردم دههٔ 50 خیالاتی این‌گونه از خودروهای نسل بعد داشته‌اند، خودروهایی با سقف حبابی معلق با طراحی عجیب‌وغریب و سنتی.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

اما این خودروی عجیب‌وغریب نه به دهه گذشته تعلق دارد و نه خودرویی معلق است. درواقع این خودرو نو و عجیب است و بر روی چرخ و رینگ‌های معمولی سوار شده است.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

این خودرو Beatnik Bubbletop نام دارد و قبل از این تغییرات فورد مدل 1955 بوده است. اما اکنون این خودرو فقط نام فورد را یدک می‌کشد، چراکه اجزای آن مخلوطی از خودروهای گوناگون است و به‌ندرت اثری از فورد در آن دیده می‌شود. این خودرو بر روی شاسی تغییر داده‌شدهٔ لینکلن تاون کار 1988 سوار شده است و سپر عقب آن درواقع سپر جلوی یک کادیلاک مدل 1958 است.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

اگر با دقت نگاه کنید و طراحی خودرو را آنالیز کنید، خواهید دید که این خودرو مخلوطی افراطی از اجزای کادیلاک، کرایسلر و لینکلن است که برای استفاده در این خودرو تغییر داده شده‌اند. مانند در عقب این خودرو که اصالتاً برای کرایسلر 1960 طراحی شده است.


اما درواقع این اجزا در کنار هم کار می‌کنند. تعجب‌برانگیز است، اما این اجزا به طرز جالبی کنار هم قرار گرفته‌اند و کار می‌کنند.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

این خودرو توسط دست‌های هنرمند گری قلوتو طراحی شده است. این مدل سفارشی با کاپوت پن‌کیک گونه و بزرگ‌ترین سقف حبابی شکل دست‌ساز دنیا تکمیل شده است.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

طبق اطلاعات Auction America (شرکتی که این حراج را برگزار می‌کند)، کریس شلتون خبرنگار مجلهٔ استریت رودر در جواب این سؤال که کدام جزئیات برای یک خودروی سفارشی حیاتی است، از فلوتو این پاسخ را دریافت کرده است:

این خودروها باید هیئت و هیبت داشته باشند. من به دنبال جالب کردن شکل خودرو هستم و از هر چیزی که این کار را انجام دهد استفاده می‌کنم. خودرو باید با من حرف بزند، باید در حال جنب‌وجوش باشد، حتی اگر ساکن ایستاده باشد.

موتور این خودرو موتور 5.7 لیتری هشت سیلندر شورلت 350 شامل سیستم سوخت‌رسانی مستقل با کاربراتورهای شش‌تایی، تسمه‌های مارپیچ، هدرز Hedman Hedders و پوشش دریچه‌ها از شرکت Moon است.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

این خودرو جوایز متعددی را ازجمله George Barris Kustom d’Elegance از آن خود کرده است.

Ford Beatnik Bubbletop 1955
Ford Beatnik Bubbletop 1955

این خودرو بین 150 تا 250 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است، منتظر برگزاری این حراج جذاب باشید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل میلاد بافراست

لیسانس مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی شریف

14 دیدگاه

    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      تو اون زمان همه چی تحت تاثیر فضاپیماها و سفینه ها بوده فک کنم واسه همین واسه ماشینها بال میزاشتن و انتهایی شبیه موشک

      پاسخ
    2. mehrzad
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      ***
      عزیز به سال ساخت ماشین نگاه کن 1955 تو اون موقع همه همین فکر رو هم میکردن
      ولی کاری به فکر اون موقع ها ندارم
      تو نگاه به کیفیت ساخت ماشین کن
      بعد چند سال نگاه ساخت و کیفیت خودرو های داخلی خودمون کن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        اولا با ادب باش
        دوما این حرفایی که سر هم کردی چه ربطی به حرف من داشت؟
        مثلا باله پشت یعنی کیفیت؟
        یعنی ماشین وطنی بهتر بوده؟
        خب مجبور نیستی جواب نده
        سوالمو پرسیدم ولی احتیاجی به جوابای ***ندارم

        پاسخ
  1. تصویر پروفایل محمد
    محمد
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    خودرو جالب و قشنگیه ولی نمی دونم این چه جوری حرکت می کنه چون کفش انگار کلا رو زمینه تو ایران که نمیشه ولی جاده های اروپا وآمریکا هم فکر نکنم انقدر دیگه صاف باشن که این ماشین گیر نکنه،هرچند این ماشین ها بیشتر جنبه کلکسیونی دارن تا عملی.

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    اون وقت این ایرانیه رفته پیکان رو تبدیل به لامبورگینی کرده…

    آخه تفاوت تا چه حد هان چراااااااااااااااا …. 😐

    پاسخ
  3. احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    خیلی خشکله واسه یه هفته میره رو دسکتاپ

    پاسخ
  4. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    چراغاش عینهو نسان وانت می مونه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    اگه یکم بیشتر دقت کنید سپر جلوش هم رو دقیقا از کادلاک Series 62 مدل 1959 برداشتن و چراغای عقبشم در کمال بی حیایی از کادلاک Series 62 مدل 1960 کپی کردن
    و من ا… توفیق 😐

    پاسخ
  6. Badsector
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام میشه یه توضیح بدین چطور این ماشین از اجزای ماشینای دیگه که هنوز تولید نشده بودن تولید شده.
    طبق متنی که نوشتید این ماشین مدل ۱۹۵۵ هستش و مابقی ماشینا برای سالهای بعد میباشد پس اونای دیگه از روی این ماشین طراحی شدن .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.