دیدار با فورد ترانزیت 2016

-کلیولند، اوهایو

من معمولاً برای بررسی خودروها حداقل 400 کیلومتر با آن‌ها رانندگی می‌کنم که مسافت خوبی برای شناختن کامل یک خودرو در طول یک هفته است؛ اما این بار با یک فورد ترانزیت 2016 تنها 130 کیلومتر رانندگی کردم. در طول این هفته من مشغول جابجایی خانواده‌ام به یک خانهٔ جدید با این فورد ترانزیت بودم. بااین‌حال هرچند 130 کیلومتر رانندگی به‌مراتب کمتر از آنی است که برای بررسی کامل یک خودرو نیاز است اما در همین 130 کیلومتر ماشین کاملاً تحت‌فشار بود و من همواره در حال بارگیری و تخلیهٔ آن بودم؛ بنابراین مناسب دیدم تجربهٔ رانندگی هرچند کوتاه با این ون باربری فورد ترانزیت را بیان کنم. ترانزیت مورد آزمایش من از نوع فاصلهٔ محوری زیاد، طولِ کشیده و سقف بلند بود.

2016-ford-transit-2500-review

همان‌طور که قبلاً گفته شد، فورد تولید ون‌های سری E خود را پس از 54 سال متوقف کرده و نسل جدید ون ترانزیت را جایگزین آن‌ها کرد. در بخش ون‌های باربری دیفرانسیل عقب ایالات‌متحده باوجود خودروهایی چون همین فورد ترانزیت، مرسدس بنز اسپرینتر و شورلت اکسپرس، بازار فوق‌العاده رقابتی است. به همین دلیل هر خودرویی که ویژگی‌های بهتر و مناسب‌تری داشته باشد فروش بیشتری خواهد داشت. حال برای اینکه بدانید در این بازار رقابتی کدام گزینه بهتر است، موارد پایین را مطالعه کنید.

محاسن

ترانزیت مورد آزمون من مجهز به بالاترین پیشرانهٔ موجود بود یعنی یک موتور 3.5 لیتری V6 بای‌توربو اکوبوست با 310 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور. البته غیرازاین موتور، یک نمونهٔ V6 ضعیف‌تر و یک واحد پنج سیلندر دیزل کم‌مصرف‌تر هم برای ترانزیت ارائه شده است. فورد ترانزیت، ون موردعلاقهٔ من است چراکه هدایت این پسرِ بسیار بزرگ، کاملاً سهل و آسان است. بااینکه جعبه‌های سنگین‌وزنی را در ترانزیت بارگیری کرده بودم اما موتور اکوبوست آن به‌سختی علائمی از این وزن اضافه را نشان می‌داد. به همین دلیل درحالی‌که با این ون بارهای سنگینی را در سراسر شهر جابجا کردم اما مصرف سوخت آن تغییر چندانی نمی‌کرد.

2016-ford-transit-2500-review11

این اولین باری است که من با جدیدترین نسل سیستم اطلاعاتی سرگرمی Sync 3 فورد کار می‌کنم و این اولین باری هم هست که می‌توانم بگویم این سیستم عملکرد کاملاً مثبتی در خودرو دارد. فورد این سیستم جدید Sync 3 را ازلحاظ رابط کاربری بسیار ایمن دانسته است درحالی‌که قدرت پردازش آن نیز حتی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی UConnect کرایسلر هم سریع‌تر است. البته مطمئناً ظاهر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی فورد یکنواخت و خسته‌کننده است اما سهولت استفاده و عملکرد مناسب آن این نقص را جبران می‌کند.

2016-ford-transit-2500-review12

اگر فقط یک شرکت وجود داشته باشد که بداند چگونه یک خودرو را در صدها تیپ و مدل مختلف عرضه کند، آن فورد است. این شرکت برای چندین دهه است که با ساخت سری F150 در حال پیمودن این راه است؛ بنابراین ترانزیت هم از این لحاظ تفاوت چندانی با F150 ندارد. این ون با دو فاصلهٔ محوری، سه طول و سه ارتفاع سقف به همراه سه موتور و در دو مدل باربری و مسافربری عرضه می‌شود. حتی اگر شما به یک ون خاص برای بیزینس کوچک خود احتیاج داشته باشید، فورد مدلی از ترانزیت که مطابق نیازهای شما باشد را ارائه می‌کند. فقط نکتهٔ منفی که دراین‌بین به چشم می‌خورد، عدم ارائهٔ سیستم چهارچرخ محرک برای ترانزیت است درحالی‌که مرسدس بنز اسپرینتر با چنین سیستمی عرضه می‌گردد.

2016-ford-transit-2500-review2

معایب

صاحبان صنایع کوچک میگویند وجود نشان ستارهٔ سه پر مرسدس را بر روی جلوپنجرهٔ خودروی خود به یک بیضی آبی ترجیح می‌دهند. من از آن‌ها پرسیدم که آیا نگران خدمات گران‌تر فورد هستند و همهٔ آن‌ها گفتند نه بلکه داشتن یک مرسدس بنز آن‌ها را موفق نشان می‌دهد و بیزینس‌های کوچک هم با شهرت حرفه‌ای پایدار می‌مانند. همین دلیل موجب فروش پایین‌تر ترانزیت نسبت به اسپرینتر می‌شود چراکه شهرت برند لوکس مرسدس بنز برای مردم جذاب‌تر از یک فورد است.

این ترانزیت به مدت یک هفته در اختیار من بود و در این مدت بارها آن‌را بارگیری و تخلیه کردم. همچنین قبلاً در همین مدت مشابه اسپرینتر را هم آزمایش کرده بودم؛ بنابراین با مقایسهٔ میان این دو ون می‌توانم بگویم که فورد کمی احساس ارزان‌قیمت بودن دارد. به‌عنوان‌مثال باریک‌تر بودن فلز بدنه هنگامی‌که درهای عقبی باز است یا پلاستیکی بودن کامل دیواره‌های داخلی کاملاً چنین احساسی را تشدید می‌کنند. همچنین لولاهای درهای فورد ظریف‌تر هستند و همواره نگرانی شکستن آن‌ها وجود دارد درحالی‌که اسپرینتر احساس قوی‌تری دارد.

2016-ford-transit-2500-review15

رقبا

مرسدس بنز اسپرینتر، نیسان NV400، دوج رم پرومستر و شورلت اکسپرس

 

مشخصات فنی

Ford Transit 2016
پیشرانه 3.5 لیتری V6 بای‌توربو
قدرت 310 اسب بخار
گشتاور 542 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
ظرفیت کشش 2400 کیلوگرم
ظرفیت بار 1650 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 2 نفر
حجم فضای بار 11,450 لیتر
قیمت پایه 30,960 دلار
قیمت تست‌شده 45,715 دلار

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

12 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    جالبه که تو ایران هم مرسدس موفق تر از تویوتا بود اما نکته جالبش برای من کاربرد زیاد این مدل ون ها تو کشور های پیشرفته هستش در صورتی که تو ایران بیشتر به عنوان آمبولانس استفاده میشن و برای حمل وسایل همچنان نیسان جونیور آبی رنگ و خاور و محصولات ایسوزو پادشاهی میکنن!!!!!!!!!!!(از همین تریبون اعلام کنم که متعصبین خودروهای فوق دیسلایک فضای مجازی رو در فضای حقیقی روزمره جبران ننمایند!!!!!!!!با تشکر!!!!!!!)

    پاسخ
    1. فورد
      سوابق: (283 دیدگاه) ,

      جون میده یه ون کمپینگ ازش در بیاری ولی من اخر متوجه نشدم موتور اینار رو چه جوری میارن بیرون

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    .
    بهترین آمبولانس ها آمبولانس های مرسدس هستن
    به چشم خودم دیدم که باعث دلگرمی یک مصدوم شد که داره با امبولانس بنز میره بیمارستان. خیالش راحت شد.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خوب چیزی گفتی
      افرین.
      البته اگه درد شدید باشه بوگاتی هم باشه فایده نداره دلگرمی

      پاسخ
  3. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    در تمام دنیا مردم عامه کوته فکرند و عقلشان به چشمشان است و این گونه میشود که خودرویی که قرار است بار جا به جا کند از منظر کارایی کمتر مورد توجه است و بیشتر به برند آن توجه میکنند .

    در این مورد هم مردم برند لوکس مرسدس را به برند جان سخت فورد ترجیح میدهند .

    خدایا منو بکش. پدالیها هم راحت میشن، دیگه مجبور نیستن هی دیسلایک بدن .

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      شما هم از همون دسته ایید که بهش اشاره کردید منتهی از اون ور بوم افتادی .
      من حتی توی اخبار وقتی که کشور های دیگر رو هم نشون میده
      (مثلا فلسطین) آمبولانس بنز دیدم حتی توی فیلم های انگلیسی هم این موضوع رو مشاهده کردم.
      پس لطفا با مظلوم نمایی و گریه و زاری سعی در درست جلوه دادن طرز فکرت به بقیه نباش.
      همین جا توی اهواز هم از سواری قدیمی بنز تا کامیونش تا آمبولانسش موجود ه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3640 دیدگاه) ,

        .
        اصلا رامکال جان
        لوگوی بنز شتاخته شدن ترین علامت تجاری خودروها در جهانه.
        دیدن این آرم آدمو سرحال میکنه و خیالت رو راحت میکنه.

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      “GOD BLESS AMERICA”
      شما اصلا متن رو خوندی؟! تو متن گفته فلز بدنه فورد باریک تره و لولا های در های فورد ظریف تر هستند و همواره نگرانی شکستن آن ها وجود دارد! بعد شما راجع به جان سخت بودن فورد حرف میزنی؟!

      پاسخ
    3. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (540 دیدگاه) ,

      خدا رو شکر 21 نفر از همون مردم عامه تا الآن بهم دیسلایک دادن سه تاشون هم کامنتها گذاشتن.
      پس درست کشف کردم همه جا در اکثریت هستید ، حتی در پدال.

      دیسلایک هاتون دلگرمم میکنه، مطمئن میشم مسیرم درسته.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.