لینکلن

آزمایش رانندگی با لینکلن MKZ توربو مدل ۲۰۱۷

در گذشته‌ای نه‌چندان دور بود که لینکلن به شرکت زیرشاخه کمپانی خودروسازی فورد تبدیل شد. زمانی که آخرین خودروی شهری کمپانی به استخدام برخی شرکت‌های کرایه خودرو در آمدند، مجموعه‌های مدل‌های لینکلن به چند خودروی بازسازی‌شده فورد تبدیل شدند که به دنبال حضور فعال در بازار بودند. اکنون لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۷ آمده است، یک نسخه به‌روزرسانی شده از نسل دوم این سدان که از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور داشته است.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD
درحالی‌که MKZ مدل ۲۰۱۳ ظاهری کاملاً عادی دارد، مدل ۲۰۱۷ این خودرو به لطف جلوپنجره و چراغ‌های جدید، اکنون بیشتر به یک جگوار XJ شباهت دارد که همانند یک ساندویچ پانینی تلاش می‌کند تا چیزی متفاوتی باشد. طراحی جدید یکی از نکات خوب این خودرو می‌باشد، ولی این اولین نمونه از یک زبان طراحی جدید دیگر لینکلن است که به احتمال زیاد طی دو سال آینده با یکی دیگر جایگزین خواهد شد!

2013 lincoln MKZ
۲۰۱۳ Lincoln MKZ
در باطن، MKZ هنوز هم یک فورد فیوژن با نمایشی پر زرق و برق‌تر می‌باشد. این خودرو هنوز هم روی همان شاسی پایه فیوژن سوار شده و طول بین دو محور ۲۸۵ سانتی‌متری دارد. در مدل پایه MKZ نیروی خود را از یک موتور ۲۴۵ اسب بخاری ۲.۰ لیتری توربو چهار سیلندر که در فیوژن به‌عنوان یک آپشن عرضه می‌شود دریافت می‌کند. هر دو خودرو با دو سیستم دو دیفرانسیل و دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند و در کنار یکدیگر در کارخانه هرموسیلو فورد در کشور مکزیک مونتاژ می‌گردند.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD
ورود به باشگاه ۴۰۰
برخلاف هیاهوهای طعنه‌آمیز گذشته در مورد این خودرو، تغییرات مکانیکی جدیدی زیر پوست MKZ جدید به چشم می‌خورد. این تغییر را در فرم یک موتور ۳.۰ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر V شکل با سیستم تزریق سوخت مستقیم و زمان‌بندی سوپاپ متغیر می‌توانید دید که حداقل تا این لحظه، فقط مختص لینکلن می‌باشد. این موتور که از خانواده موتور ۲.۷ لیتری اکوبوست V۶ استفاده شده در فورد فیوژن ۲۰۱۷ اسپرت می‌باشد (لینکلن از آن با نام ۳.۰GTDI و نه اکوبوست یاد می‌کند) تغییراتی را به خود دیده است که ازجمله آن می‌توان به افزایش کورس پیستون از ۸۳.۰ میلی‌متر به ۸۵.۳ و افزایش ۳.۰ میلی‌متری قطر آن به ۸۶.۰ میلی‌متر اشاره کرد که موجب بالا رفتن حجم موتور شده است. همچنین جنس بلوک موتور در فورد فیوژن چدنی و در موتور ۳.۰ لیتری لینکلن آلومینیومی می‌باشد.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD
با سیستم دو دیفرانسیل، این موتور در لینکلن نیرویی معادل ۴۰۰ اسب بخار را در دور موتور نسبتاً کم ۵۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌نماید. در ۲۷۵۰ دور در دقیقه نیز ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور کامل نیز در اختیار راننده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که مدل دیفرانسیل جلو را خریداری کنید، نیروی موتور خودروی شما به‌صورت الکترونیکی روی ۳۵۰ اسب بخار محدود می‌شود ولی گشتاور خودرو در مقایسه با مدل دو دیفرانسیل تغییری نمی‌کند. با ۴۰۰ اسب بخار نیرو، لینکلن دو دیفرانسیل در مقایسه با ۳۲۵ اسب بخاری نیروی موتور ۲.۷ لیتری اکوبوست در مدل فیوژن اسپرت عملکرد بسیار بهتری دارد.

2017-lincoln-mkz-3-0t-awd-139
موتور خودرو بهترین تغییر در خودرو جدید و متحول شده MKZ مدل ۲۰۱۷ می‌باشد. این موتور توربو V۶ با قدرت بالا، انتقال گشتاور یکپارچه و عملکرد بدون نقص همگام با افزایش دور موتور عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. این نیروهای خروجی از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش دنده با ضرایب فشرده به چرخ‌ها انتقال می‌یابند. کسی در مورد سریع بودن این خودرو نمی‌تواند شک کند، MKZ ۳.۰T با وزن تقریباً ۲ تنی‌اش صفر تا صد را در ۴.۸ ثانیه پر و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۴ ثانیه طی می‌کند.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD
طبق گزارش‌ها صفر تا صد MKZ جدید ۱.۵ ثانیه و درگ ۴۰۰ متر آن ۱.۴ ثانیه در مقایسه با نسخه ۲۰۱۳ این خودرو که از یک موتور ۳.۷ لیتری V۶ تنفس طبیعی بهره می‌برد سریع‌تر می‌باشد. همچنین شتاب ۵.۵ ثانیه‌ای خودرو جدید از سرعت ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودروی قبلی را با یک ثانیه زمان زودتر شکست می‌دهد. یک مشکل کوچک: تعویض دنده‌های گیربکس شش سرعته اتوماتیک خودرو گاهی اوقات کمی تنبل به نظر می‌رسد.

لاستیکی که با جاده آشنا می‌شود
برخی از ماشین‌بازها اعتقاد دارند سجده کردن تنها عکس‌العمل درست پس از دیدن تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت روی یک خودرو است؛ و روی یک پورشه یا کوروت، تایرهای پایلوت سوپر اسپرت به‌طور فوق‌العاده‌ای پاسخ‌گو، به طرز شگفت‌انگیزی سرسخت و به‌گونه‌ای باورنکردنی راحت هستند. ولی در خودروی نرمی مانند MKZ این تایرها به‌گونه‌ای بالا و پایین می‌شوند که گویی خودرو روی چهار توپ بسکتبال سوار شده است. علاوه بر این، این تایرها در MKZ صدایی تولید می‌کنند که حتی سیستم فعال حذف صدای لینکلن نیز نمی‌تواند به‌طور کامل آن را از بین ببرد. بدتر از همه، سر پیچ‌های قسمت عقب خودرو تکان‌ها زیادی می‌خورد و کمی زمان می‌برد تا خودرو به حالت اولیه خود بازگردد. حتی سیستم چهار چرخ محرک خودرو نیز نمی‌تواند کمکی به بهبود این شرایط بکند.

به‌طور خلاصه، این‌ها تایرهای مختص تابستان برای یک خودروی اسپرت هستند که روی خودرویی که تایرهای تمام فصل برای آن بهترین گزینه می‌باشند نصب شده‌اند. در واقع، پلاکارد نصب شده روی ستون خودروی تستی موضوع جالبی را روشن کرد؛ این تایرها از اول روی این خودرو نصب نشده بوده و تایرهایی با نوع و اندازهٔ متفاوت روی آن قرار داشته است و مقامات لینکلن به امید بهبود نتایج تست خودرو آن‌ها را روی این MKZ نصب کرده‌اند. بیایید کمی به نکته مثبت قضیه بپردازیم، این تایرهای قوی نصب شده روی خودروی ما به‌طور غیرقابل‌انکاری چسبناک هستند. در تست هندلینگ خودرو ضریب اسکید پد MKZ ما ۰.۹۳ g بود و در تست ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ما توانستیم خودرو را در ۴۷ متر و بدون به وجود آمدن خط ترمزی روی جاده به‌طور کامل متوقف کنیم.

این نکته به ذهن ما می‌رسد که احتمالاً این تایرها فقط برای خودروهایی انتخاب می‌شوند که توسط رسانه‌ها قرار است مورد آزمایش قرار بگیرند. با توجه به وب‌سایت لینکلن، آپشن تایرهای تابستانی برای MKZ مدل ۲۰۱۷ همانند تایرهای موجود در خودروی ما با سایز ۲۴۵/۴۰R-۱۹ می‌باشد؛ اگرچه در وب‌سایت به برند یا مدل تایرها اشاره‌ای نشده است. هرچند دور از ذهن است که نمایندگی‌ها تایرهای گران‌قیمتی برای این خودرو سفارش دهند. ما قبلاً فورد فیوژن اسپرت را با تایرهای چهارفصل و تایرهای تابستانی آزمایش کرده‌ایم و تفاوت قابل‌توجه بین آن‌ها فقط در ترمزگیری و سر پیچ‌ها بوده است.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD
اگر تایرها را در نظر نگیریم، بقیهٔ MKZ یک خودروی لوکس عادی اوایل قرن بیست و یکمی می‌باشد. صندلی‌ها راحت و نرم می‌باشند و حالت تهاجمی ندارند. فضای کافی برای چهار فرد با اندازهٔ عادی وجود دارد، هرچند در داخل خودرو کمربند ایمنی برای ۵ سرنشین تعبیه شده است؛ و صفحه کیلومتر خودرو موقعیت مناسبی داشته و به‌راحتی قابل خواندن است. سیستم فرمان رک و پینیون ضریب نسبتاً سریع ۱۴.۸: ۱ داشته ولی خیلی نرم نیست و حس خوبی به راننده انتقال نمی‌دهد.

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD
همان‌طور که انتظار می‌رود، مجموعه‌ای کامل از تجهیزات و آپشن‌ها تکنولوژیکی در این خودرو عرضه شده‌اند: سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم دستیار پارک دوبل و عمود، کروز کنترل سازگار شونده و تقریباً تمامی آنچه خریداران این سگمنت می‌توانند انتظار آن را داشته باشند! سیستم هشداردهندهٔ قبل از تصادف و همچنین سیستم تشخیص عابر پیاده نیز در این خودرو عرضه شده است، بنابراین اگر عابری را با این خودرو زیر گرفتید، پلیس خواهد توانست شما را به جرم قتل عمد دستگیر کند!

2017 Lincoln MKZ 3.0T AWD

قیمت‌گذاری MKZ جدید از ۳۶۰۹۵ دلار برای مدل دیفرانسیل جلو با موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر آغاز می‌شود. یک نسخه بلک لیبل این خودرو با تمامی آپشن‌ها، سیستم دو دیفرانسیل و موتور V۶ توربو ۳.۰ لیتری قیمتی ۶۳۰۰۰ دلاری دارد. یک MKZ هیبریدی نیز وجود دارد که قیمت آن هم از ۳۶۰۹۵ دلار آغاز می‌شود و علاوه بر موتور ۲.۰ لیتری چهارزمانه آتکینسون و تقریباً تمامی موتورهای دیگر موتور هیبریدی فورد فیوژن را نیز با خود به همراه دارد. مدل دو دیفرانسیل MKZ که ما آزمایش کردیم قیمت پایه‌ای معادل ۴۲۴۸۵ دلار داشت. موتور توربو شش سیلندر ۴۰۰۰ دلار به قیمت این خودرو می‌افزاید و با یک حساب و کتاب سرانگشتی از سایر آپشن‌ها موجود در آن قیمت خودروی ما به ۵۹۹۷۵ دلار آمریکا افزایش می‌یابد.

با موتور ۳.۰ لیتری توربو شش سیلندر MKZ جدید، لینکلن بالاخره چیزی دارد که آن را از سایر خودروسازها متمایز کند. چیزی که این خودرو کم دارد بدون شک بحث تمایزهای دیگر است. این خودرو، همانند سایر لینکلن‌ها، نمی‌تواند فلسفه وجودی این برند را توجیه کند. حتی وقتی روی توپ‌های بسکتبال سوار می‌شود…!

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    هویت لینکلن رو برد زیر رادیکال

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ونوم

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    با تشکر از اقای نهندیان انصافا نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت داشته مخصوصا این جلو پنجره خیلی بهتره در مورد موتور هم خیلی ماشین های گرون پیشرانه ی ماشین های ارزونتر رو دارن ولی با اپشن متمایز میشن که اشکالی نداره این موضوع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (983 ديدگاه)

    این ماشین به یه موتور اینطوری نیاز داشت تا کامل بشه ! الان دیگه عالی شده
    صفر تا صد 4.5 لایک داره !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امپراتور لامبورگینی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نسخه ی lack lable این ماشین دیوانه کنندست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AK_007

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    لینکلن فقط کنتیننتال !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    زیاد با این برند آشنا نیستم و خودرهاش رو نمیشناسم ولی از طراحی این ماشین خیلی خوشم اومد خصوصا چراغ عقب یکپارچش به نظرم خیلی متفاوت اومد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (210 ديدگاه)

    عروسه عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Delport

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    در جواب اون دوسمون که گفت اشنایی با این ماشین نداره لینکن همون ماشیناییه که تو فیلما مافیایی امریکایی قدیمی یه ماشین دراز خوش ریخت بل ۴ تا ادم کلاه کجکی و مسلسل توشن.خخخ.همونه .سدانایه لوکسو عالیی دلشته قبلا.باز دوباره هماهنگ با خودرو سازی یو اس به اوج برمیگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا