فرآیند عجیب سفارش خرید فورد GT جدید

در صفحه انتخابگر آنلاین فورد GT، می‌توان یک روز را صرف ساخت ۵ هزار نسخه مختلف از سوپرماشین‌های اکوبوست با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار کرد. ولی اگر حتی ۴۵۰ هزار دلار ناقابل را برای هزینه یک سوپرماشین ساخت دیربورن داشته باشید، نمی‌توانید به همین راحتی وارد نمایندگی فورد شوید و یکی از آنها را به خانه بیاورید. یک روند ثبت‌نام برای این منظور درنظر گرفته شده و هر کدام از خریداران می‌بایست از طرف فورد برای مالکیت یکی از ۵۰۰ دستگاه GT که در طی دو سال آینده ساخته می‌شود، تأیید شوند!

FordGTApplication
امّا فورد چه اطلاعاتی را درباره خریداران احتمالی GT می‌خواهد بداند؟ در ادامه به پرسش‌هایی که در روند ثبت‌نام برای خرید فورد GT وجود دارند می‌پردازیم؛‌ سؤالاتی که برخی از‌ آنها استاندارد و برخی دیگر تعجب‌برانگیز هستند.

اول از همه، باید گفت که فورد خودروها را فقط در بعضی از کشورها تحویل می‌دهد و خریداران GT در کشوری مانند روسیه، خودشان باید به فکر گرفتن خودرویشان باشند.

Ford-GT-Application-INLINE1
پس از وارد کردن نام، کد پستی، ایمیل و شماره تلفن‌های محل کار و همراه، فورد از شما نحوه آشنا شدنتان را با خودروساز و زمینه موتور اسپورت این کمپانی می‌خواهد؛ اینکه به عنوان مثال، اگر قبلاً مالک یک فورد GT بوده‌اید، یک خودروی فورد دارید و یا حتی یک کلکسیونر هستید. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، یک سری سؤالات خاص مرتبط با آن گزینه اضافه می‌شود. امّا در اینجا، گزینه “Other” را انتخاب می‌کنیم.

Ford-GT-Application-INLINE2
با ثبت‌‌نام‌هایی که با موفقیت انجام می‌شوند، از طریق «خدمات نگهبانی فورد GT» تماس گرفته می‌شود تا خریدار برای پروسه سفارش اختصاصی‌اش راهنمایی گردد. این «نگهبان» سپس با نمایندگی مجاز فورد در محل موردنظر شما یا یک وارد‌کننده منطقه‌ای GT که صلاحیت لازم را از طرف فورد دارد، ارتباط برقرار کرده و روند خرید و تحویل خودرو را تکمیل می‌کند.

Ford-GT-Application-INLINE3
همانند فراری، فورد نیز برای مالکین کنونی سوپرماشین‌هایش که مدل‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ از GT را شامل می‌شوند، اولویت قائل می‌شود. یعنی هر چقدر GT هایی بیشتری داشته باشید، برای شما بهتر خواهد بود.

Ford-GT-Application-INLINE4
همچنین به نظر می‌رسد که فورد نگاه ویژه‌ای به کسانی دارد که واقعاً با GT هایشان رانندگی کرده‌اند. این در حالی است که برخی خودروهایشان را تنها در یک مجموعه خصوصی نگهداری کرده‌اند.

Ford-GT-Application-INLINE5
یک جای خاص نیز برای وارد کردن عنوان مدل‌های اخیر یا مهم از فورد در مجموعه خودروی مشتری وجود دارد. متأسفانه جایی برای «عنوان خودروهای قبلی خریداری‌شده از فورد» درنظر گرفته نشده است.

Ford-GT-Application-INLINE6
به نظر می‌رسد که «ناوگان فورد» و همین‌طور تأمین‌کننده‌های قطعات، «شرکای استراتژیک» که احتمالاً مشاوران صنعتی هستند، آژانس‌های تبلیغاتی و مواردی مانند آنها، شانس بیشتری برای برجسته‌تر کردن ارتباط خود با کمپانی خودروسازی دارند.

Ford-GT-Application-INLINE7

Ford-GT-Application-INLINE8
در اینجا، نحوه استفاده خیرخواهانه از فورد GT خود را باید به فورد بگویید. در همین حال، این کمپانی امضای قراردادی را می‌خواهد که به موجب آن، مشتریان توافق می‌کنند که GT های خود را نخواهند فروخت. البته اینکه فورد این محدودیت را برای انجام کارهای خیرخواهانه به منظور افزایش شانس برنده‌شدن یک GT، برخواهد داشت یا خیر، هنوز مشخص نیست.

Ford-GT-Application-INLINE9
اینجاست که کلکسیونرها، محتوای پارکینگ‌های خود را به نمایش می‌گذارند. می‌توان تصور کرد که افرادی که مجموعه‌هایشان با محوریت فورد است، از اولویت بالاتری برخوردار خواهند بود؛ چیزی که در مورد فراری با گزینه‌های تولید محدود جدیدش نیز صدق می‌کند.

Ford-GT-Application-INLINE11
در این بخش از ثبت‌نام برای فورد GT، صفحه‌ای در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که می‌توانند شرایط خود را در شبکه‌های اجتماعی چون توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، یوتوب و واین در هنگام داشتن سوپرماشین ۶۰۰ اسب‌بخاری دو توربوشارژر و فیبرکربنی فورد توضیح دهند.

Ford-GT-Application-INLINE12
فارغ از همه اینها، به نظر می‌رسد که فورد علاقه زیادی به هدایت مدل جدید GT به سمت کسانی دارد که در آینده، حتماً از قابلیت‌های آن استفاده خواهند کرد. در این بخش، از مهارت‌های مسابقه‌ای و موتور اسپورت شما سؤال می‌شود.

Ford-GT-Application-INLINE13
در نهایت به بخش «واکنش آزاد» می‌رسید که می‌توانید در آن مواردی مانند یک ویدیو از خود در حال گفتن شایستگی‌های خود برای داشتن GT یا مجموعه‌ای از تصاویر نسخه‌های مختلف موستانگ را قرار دهید. اینجا جایی است که باید خود را از بقیه متمایز کنید.

Ford-GT-Application-INLINE14

Ford-GT-Application-INLINE15
و اینجا، کار به انتها می‌رسد. درخواست شما ثبت شده و برای ارزیابی پنل داوران GT در فورد آماده است.

Ford-GT-Application-INLINE16

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

24 دیدگاه

  1. فرید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    یواش یواش برای پراید هم باید یه همچین فرمی پر کنیم☺

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (43 دیدگاه) ,

      داداش من یا اوراکان دارم میخوام بفروشم بیا زیر قیمت بازار بدم به تو میخوام مک لارن بخرم

      پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    چه کاریه اصلا نمیخرم
    اصل اول احترام به مشتری
    ماشین های خاص تر و قویتر و زیباتر از این فورد هست که این همه دنگ و فنگ ندارن
    یه 911 توربو اس با 250 هزار دلار میگیری حال این فورد رو هم پشت چراغ قرمز میگیری
    وقتی چراغ سبز شد یه لانچ براش میزنی شتاب 2.7 وای وای وای ………….

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      الان 911 رو با فورد GT مقایسه کردی؟
      خود فورد میاد اعلام میکنه ما این ماشینو برای رقابت مستقیم با آونتادور و f12 ساختیم بعد میایی میگی با 911 میگیرمش!
      من فکر کنم اگه مهندسای فورد این کامنتتو ببین میرن خودشونو دار میزنن!
      🙂

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        کربنادو جان داداش 911 توربو اس چیزی کمتر از اوانتادور نداره دیگه همه از شتاب 911 مخصوصا توربو اس خبر دارن
        یه کلیپ هست تو اپارات درگ بین 911 توربو اس و اوانتادور بد نیست یه نگاه بش بندازی توربو اس رو دست کم نگیر داش گلم روی خیلی از کله گنده هارو با یه موتور 6 سیلندر کم کرده
        مهندساس فورد وقتی درگ بین 911 رو با فورد ببینن شک نکن خودشون رو دار خواهند زد
        ارادت

        پاسخ
        1. shayanull
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          همه چیز درگ نیست , همه چیز روی کاغذ نیست , موضوع توی پیسته !

  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    بوروکراسی در حد دانشگاه ازاد ایران

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    بابا این ماشین چه طراحی داره . من هنوز محو اون بدنه ی پیچیدشم . به خدا این ماشین تکه . شبیه هیچ ماشین دیگه ای هم نیست اصلا این یک زبان طراحی جدیده . اون عکس اولی اخری رو ببینید تروخدا.بعدشم من قبلا هم گفته بودم که ارزش این ماشین از بقیه رقباش به جز فراری بیشتره و حتی اگه این اقای king 918 هم سر چراغ قرمز با 911 خودش gt رو له بکنه بازم از اون ارزش هاش کم نمیشه . این ماشی شخصیت داره .یک ادم ارام و متین در عین حال جنگجو و قدرتمند.

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      باور کن یه لحطظه فکر کردم واقعا پشت چراغ قرمز فورد جی تی رو جا گذاشتم
      دمت گرم …………

      پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    واقعا راست گفتید، این همه ماشین هم سطح این یا بالاتر هست، برای اینکه مثلا اعتبار، کلاس و امتیاز خودشون رو بالا ببرن، این همه مرحله گذاشتند تا بگن که طرف به این سادگی ها نمیتونه این ماشین رو بگیره.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1459 دیدگاه) ,

    فک میکردم مک لارن مشتریاشو محدود کرده. این فورد دیگه پارو فراتر گذاشته.
    از الان میشه روی این ماشین ب عنوان یه کلکسیونی برای سرمایه گذاری حساب کرد.

    پاسخ
  7. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    خیلی طرح مزخرفیه
    بالاخره باید اون 450 هزار دلار ناقابل رو یه جوری از مشتری بگیرن دیگه. مثلا خواستن کاری کنن که مشتری پیش خودش فکر کنه ، بجز من فقط 499 نفر دیگه دارن، پس ارزشش رو داره که اینقدر پول بدم .
    با king 918 خیلی موافقم

    پاسخ
  8. ZR1
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    دوسش دارم و ماشین خوبیه ولی خیلیم ماشین شاخی نیست که قیمتش اینقدر باشه.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل Hamid
    Hamid
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    خوبیش اینه که رو نقشه دو جا برای تحویل ماشین در خاورمیانه مشخص شده:
    1. دوبی
    2. آبادان

    پاسخ
    1. ali.q
      سوابق: (97 دیدگاه) ,

      حمید جان اونها طبق خود نقشه و اطلاعات زیرش saudi arabia و UAE هستند

      پاسخ
  10. سینا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    برندهای معروف و خاص در بین اتومبیل های سوپر اسپرت زیاده.
    علاقه به هرکدومشون هم علاوه بر رکوردهای اون ماشین و قابلیت های فنی، خیلی به طراحی و سطح سلیقه ی مخاطب هم بستگی داره.
    مثلا انواع مدل های بوگاتی، فراری، لامبورگینی، پاگانی، گامپرت، اسپایکر، پورشه، و…
    و همچنین مدل های دوج وایپر یا تی و آر ساگاریس، فورد gt، و…
    هر کدومشون جذابیت های خودشون رو دارن
    اما نهایتا برای کسی که عاشق رانندگی باشه بیشتر لذت بردن از قابلیت های دینامیکی و واکنش های خودرو مهمه. هر کدو م از این ماشین ها هم ممکنه در یک یا چند نکته برجسته تر از بقیه به نظر بیان.
    به نظر من خیلی از مقایسه ها یی که انجام می شه بی ربط هست و مفهومی نداره چون اصلا اون ماشین ها در یک رده قرار نمی گیرن.
    از طرف دیگه مثلا لذتی رو که از روندن یک پورشه 911 توربو تو جاده های پر پیچ و خم کوهستانی یا تو پیست می شه برد، هیچ وقت نمی شه از یک بوگاتی انتظار داشت، ولی کیه که دوتاش رو دوست نداشته باشه و نخواد؟
    خیلی عالیه اگه شرایطی باشه که بشه همه ی اینا رو برای لذت بردن از رانندگی تست کرد.

    پاسخ
  11. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    با این که فورد کمپانی عظیم و قابل احترامی هست ، اما خیلی راه داره تا به فراری برسه و از این تزها بده …
    این اَداها بهشون نمیاد !

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    این سیستم فروش با طرز فکر ایران جور در نمیاد …این فقط اصالت و قدرت یک برند را میرسونه ..

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    آخه ما ایرانیها از آسمون اومدیم و از همه جای دنیا بالاتریم ..اونوقت این چیزها را میگیم وای وای چه اداها !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.