صندلی‌های لینکلن کانتیننتال با قابلیت تنظیم در ۳۰ جهت

در یک مراسم باشکوه در «منهتن»، کمپانی لینکلن موتور یک نشست خبری برای صحبت در مورد یکی از نوآوری‌های کانسپت افتخارآمیز لینکلن کانتیننتال برگزار کرده است. کانسپت کانتیننتال فوق‌العاده زیبا طراحی شده است و به سمت مرحله تولید پیش می‌رود. چیزی که در ادامه می‌خواهیم در مورد این کانسپت به آن بپردازیم، نه قابلیت‌های موتور و سیستم تعلیق یا ویژگی‌های صلبیت شاسی، بلکه صندلی‌های فوق‌لوکس کانتیننتال است که می‌توان آن‌ها را در ۳۰ جهت مختلف تنظیم کرد.

Continetnal Seat
Continetnal Seat

لینکلن در نشست خبری این‌چنین توضیح می‌دهد:

احساس تازگی و سرزندگی دوباره داریم، حتی پس از زمان زیادی که صرفه کرده‌ایم؛ چراکه صندلی‌های با قابلیت تنظیم در ۳۰ جهت در لینکلن کانتیننتال در اختیار قرار گرفته است.

The Lincoln Continental’s 30-Way Adjustable Seats
The Lincoln Continental’s 30-Way Adjustable Seats

اگر با این صندلی‌ها و این درجات آزادی نیز نتوانید محل قرارگیری خود را به‌صورت راحت پیدا کنید، احتمالاً باید به سراغ «جن‌گیر» یا چیزی شبیه به آن بروید.

continental door
continental door

امّا این «۳۰ جهت» چه جهت‌هایی هستند؟ پرسش بسیار خوبی است. این جهت‌ها عبارت‌اند از:

  • ۶ جهت برای تنظیم بالشتک زیرین صندلی: جلو/عقب، بالا و پایین آوردن لبه جلو، بالا و پایین آوردن لبه عقب.
  • ۲ جهت برای تنظیم پشتی صندلی: بالا آوردن و خم کردن.
  • ۴ جهت برای تنظیم تکیه‌گاه سر: جلو/عقب، بالا/پایین.
  • ۲ جهت برای تنظیم قسمت بالایی تکیه‌گاه پشت: خم کردن به جلو و عقب.
  • ۴ جهت برای بالشتک‌های اضافی در قسمت پایین صندلی که دو بخش تلسکوپی با قابلیت حرکت مستقل به جلو و عقب هستند.
  • ۴ جهت برای تنظیم تکیه‌گاه‌های ران. این تکیه‌گاه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقل، به بالا و پایین حرکت کنند.
  • ۴ جهت برای تنظیم تکیه‌گاه کمر؛ بالا/پایین، متورم/گود.
  • ۲ جهت برای تنظیم بالشتک‌های کناری: بیرون/داخل.
  • ۲ جهت برای تنظیم بالشتک‌های پایین صندلی: بیرون/داخل.

درحالی‌که لینکلن کانتیننتال هنوز یک کانسپت است، ولی طبق گفته جاناتان لاین (Jonathan Line)، سرپرست نوآوری صندلی‌های پیشرفته لینکلن، این نشانه‌ای بسیار خوب از چیزی است که به‌صورت استاندارد در خودروی تولیدی ارائه خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

20 دیدگاه

    1. milad
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      با افتخار میگم ما هم تونستیم موتور1700پیکان بزاریم توی وانت مزدا…

      پاسخ
      1. roham4
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        منو یاد اون صندلی های اتیش گرفته 405 بعد از تصادف و اون صندلی هایی که رو یه سری از پرادو ها گذاشتن که ساخت داخل بود و با فعال کردن گرمکن برای مدت زیاد صندلی اتیش میگرفت میندازه به امید ال نود هفت ملیونی که الان میخواد با هفتاد تا بیاد

        پاسخ
    2. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      چقدر رینگه تایرش قشنگه به خصوص وقتی که بچرخه.

      پاسخ
  1. محسن
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    صندلیاش اندازه ی کل پیچ و مهره های سمند، آپشن داره!!
    خدایا سرمو کجا بکوبم…

    پاسخ
  2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    واقعاً خاصه.خیلی زیباست!
    با تمام وجود آرزو میکنم لینکلن و کادیلاک دوباره بازار خودروهای لوکس رو تو مشتشون بگیرن.
    اگر عکس چراغای جلو رو به دقت مشاهده کنید متوجه میشید که لوگوی لینکلن اساس طراحی چراغاش بوده.یعنی خلاقیت تا کجا؟
    طراحی داخلیش هم بسیار شیکه و درخور یک سوپر لوکس قدر.
    کادیلاک هم احتمالش هست مدلی برتر از CT6 ارائه کنه که مطمئنم اونم یه شاهکار دیگه میشه.
    بیوک اونیه ی کانسپت هم خودروی شایسته ایست که کانسپتش رونمایی شد.
    جنرال موتورز و فورد اگر این کانسپت ها رو به مرحله ی تولید برسونن و به برنامه هاشون جامه ی عمل بپوشونن جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمیذارن.

    پاسخ
  3. RAYAN
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    رینگ و لاستیکش با لبات بازی میکنه…

    پاسخ
  4. HellCat
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    تقلُب بی‌شرمانه لینکلن از روی دست بنتلی!
    عصر خودرو: در اینکه اکثر طراحان از طرح های رقبای خود الگو می گیرند و کمتر طرحی می تواند یک طرح ناب و کاملا اصیل باشد، شکی نیست اما بعضی وقت ها میزان این الگوبرداری ها از مرز هایی نانوشته، فراتر می روند و پای به قلمرو سرقت هنری می‌گذراند. این همان مرزی است که لوک دونکروُلک، سرطراح شناخته شده بنتلی مدعی است لینکلن با مفهومی جدید خود، کانتنیننتال پا را از آن فراتر گذاشته است.
    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، دونکروُلک از این کپی‌برداری آشکار لینکلن از بنتلی فلایینگ‌اسپور آنقدر به خشم آمده که در صفحه فیسبوکش گفته: “اگر با من بود،‌آن را مفهومی فلایینگ‌اسپور می نامیدم و چهار چراغ گرد بنتلی را هم در چهره اش حفظ می کردم!” حتی پیامی کاملا طعنه‌آمیز نیز روی صفحه فیسبوک دیوید وودهاوس، سرطراح لینکلن گذاشته با این مضمون که “می خواهید ابزار و ماشین های ساخت را هم برایتان ارسال کنیم؟!” اما پشت این کپی‌برداری بی‌شرمانه که اتفاقا از نمای عقب، به طراحی پرولوگ، مفهومی سال گذشته آئودی نیز بسیار نزدیک است، سدانی پر هیبت و تنومند قرار دارد که با همنشینی دوباره نام های لینکلن و کانتیننتال، می خواهد آینده ای باشکوه تر را برای این زیرمجموعه لوکس‌ساز فورد مجسم کند.
    لینکلن می گوید تمرکز اصلی در کانتیننتال بر روی تجمل بوده و به همین دلیل، کابین این مفهومی را با مرغوب‌ترین مواد ممکن،‌فرم‌داده مثل چرم ونیزی صندلی ها و رودری ها، آلکانتارای بکار رفته در زیر آرنجی ها و جزئیات صندلی ها، پوشش اطلسی سقف و کفپوش چوبی. برای تضمین راحتی کامل سرنشینان نیز صندلی هایی با قابلیت تنظیم در ۳۰ جهت (با قابلیت تنظیم زاویه پشتی در صندلی‌های عقب) بکار رفته که لینکلن مدعی است کاملا با سایز و هیکل سرنشینان تطبیق می یابند

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      هلکت جان شاید خنده دار بیاد به نظرت ولی فکر میکنم عصر خودرو اصلا از طراحی عقب خودروهای لینکلن امروزی اطلاعی نداشته.لینک ها رو مشاهده بفرمایید:
      http://fordcars2017.com/wp-content/gallery/2015-lincoln-mkz/2015-lincoln-mkz_03.jpg

      http://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/08/25/529c4e00-4d41-4fc1-870c-e483e0b30337/thumbnail/770×433/46294bc207796bc738da11e3380b8bb3/2015-lincoln-mkc-16×9-019.jpg

      http://newcarsreleasedates.com/wp-content/uploads/2015/07/2016-Lincoln-Navigator-rear-side.jpg

      همون طور که مشاهده میکنید سبک طراحی عقب خودروهای لینکلن به این صورت پیوسته است.حالا تعجب میکنم چطور شبیه آودی پرولوگ هست با وجود اینکه فرم چراغ های عقب آودی با کانتیننتال فرق میکنه.توجه کنید:

      http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2014/11/Audi-Prologue-Concept-rear-at-the-2014-Los-Angeles-Auto-Show-1024×682.jpg

      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/03/2015-Lincoln-Continental-concept-06-765×591.jpg

      بله در نگاه اول خود من هم شباهت بسیاری بین چراغای عقبشون میبینم اما جزییاتشون کاملاً متفاوته.بنتلی هم در ناحیه ی جلو فقط در بخش خطوط روی کاپوت و بین چراغا شباهاتی با کانتیننتال داره.اگر این خودرو به تولید برسه مطمئنا بنتلی هم از رقباش خواهد بود و مسلماً هر کاری میکنه تا رقیب خودشو کوچک جلوه بده و این چیزا تو عرصه ی رقابت عادیه.
      حتی کانتیننتال کابین کاملاً متفاوتی داره و به نظرم از کابین فلایینگ اسپور زیبا ترم هست.
      این نظر بنده بود.
      شاید هم من اشتباه میکنم.
      ارادت

      پاسخ
      1. HellCat♡S65
        سوابق: (250 دیدگاه) ,

        باربد جان در واقع منظور از شباهت این ماشین با فلاییگ اسپر استایل بدنه وتراش کاریای اونه که خب از حق نگذریم میشه شباهت هایی رو دید در اون.همینطور شباهت ستون c رو میتونیم توش ببینیم که خب ستون سی بزرگ و خوش فرم بنتلی برا هر علاقمند به اتومبیلی آشناس.در مورد شباهتش با پرولوگ هم دقیقا همین قضیس مسلمه که از سبک طراحی لینکلن طبعیت شده و موضوع مثلا شباهت پیوستگی در چراغا نیست و همینطور جزءیاتشون چون دیگه جزءیات شبیه هم باشن نمیشه که D:
        البته منظور این نیست که اجبارا طراحی این ماشین تقلیدی از بنتلیه ولی هویت لوکس بودن این ماشین که قراره تو طراحیش باشه شباهاتی با استاندارد های بنتلی داره.البته تو این که این ماشین، ماشین خیلی خوبیه شکی نیست.ولی یه ماشینی هست که واقعا شباهتش انکار ناپذیره .http://www.netcarshow.com/chrysler/2006-imperial_concept/

        صد البته که نظر آقا باربدم محترمه :)))
        بالاخره هر کی نظر ی داره.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل فریا
          فریا
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          اگه مشکل ستون C هست پس میباخ هم از فلایینگ سپور یا از کانتیننتال یا این از اون یا اون از این کپی کرده !
          شباهت ستون C این 3 تا رو نمیشه گفت کپی . فول سایز بودن اتاق ایجاب می کنه که ستون C این شکلی بـــاشه .
          http://img2.netcarshow.com/Mercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_2016_800x600_wallpaper_07.jpg
          http://img2.netcarshow.com/Bentley-Flying_Spur_2014_800x600_wallpaper_37.jpg
          اگه آقای دنکرولک هم آنقد به خشم آمده ، به دنکرولک “بگویید از ما عصبانی باش و ازین عصبانیت بمیر ” .

      2. تصویر پروفایل asa
        asa
        سوابق: (368 دیدگاه) ,

        چرا اشتباه کنی باربد جان؟خیلی هم راست میگی. حالا بیاین بگین لینکلن از روی پراید کپی کرده

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل shahryar
    shahryar
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    جاناتا لاین ( سر پرست نواوری صندلی های پیشرفته لینکن)!!!!!!عــــــــــــجــــــــــــب

    پاسخ
  6. Ali
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    ماشینی فوق العاده , خیلی زیباست .
    من هیچ شباهتی بین این و بنتلی نمیبینم.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
    احمدرضا خواجه زاده
    سوابق: (1029 دیدگاه) ,

    صندلی رو از وسط ها نصف کردن بعد مثلا نصفش بیاد بالا چی میشه دیگه 30 جهت مسخرس مثلا از وسط قسمت کمر نصف شه هیچ کارایی نداره

    پاسخ
  8. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    خودروی زیباییست اما نمیشه گفت
    هم میشه بنتلی فلایینگ هست چون شاید اگه چراغاش رو برداری بگیم اصلا خودشه
    هم میشه گفت نه بنتلی یکم عضلانی تره و تو مدل فلایینگ یه صندوق عقب بزرگ و دراز رو داریم
    اما اگه واقعا بخوایم سخت گیر باشیم خیلی از ماشینها شبیه هم هستن
    مثلا تو همین ماشین چراغهای جلو به جنسس نسل جدید و در کادنزا میزان زیادی شباهت به اعودی a6 دیده میشه اما چه میشه کرد همینه دیگه

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4302 دیدگاه) ,

    کار بسیار خوبی است. میشینی صندلی رو راحت تنظیم می کنی و بعد برو که رفتیم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.