فورد ترانزیت کانکت 2014

نسل دوم ترانزیت کانکت که بعنوان یکی از پیشگامان مصرف سوخت درمیان همکلاسانش شناخته می شود برای ورود به بازارهای جهانی از زمستان 2013 و بعنوان مدل 2014 آماده شده؛ خودرویی که احتمالا بازار ون های تجاری سایز متوسط را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد . . . 

Ford Transit Connect 2014
Ford Transit Connect 2014

این ون آمریکایی که نباید آنرا با نسخه های استاندارد فورد ترانزیت اشتباه گرفت، زیر نظر مرکز تحقیقات خودروهای تجاری فورد در اروپا و همچنین با همکاری تیم مهندسین Ford Otosan (از زیرمجموعه های فورد در ترکیه) ساخته شده و خط تولید آن نیز در والنسیای اسپانیا خواهد بود. بیش از 5 میلیون کیلومتر تست در شرایط دشوار به همراه حداقل 400 هزار کیلومتر تست جاده ای نشان دهنده این است که ترانزیت کانکت آماده رویارویی با بدترین جاده هاست.

ترانزیت کانکت که زودتر از مابقی برادرانش یعنی ترانزیت کاستم (Transit Custom) و ترانزیت کوریر (Transit Courier) تحویل مشتریان می شود، در سه مدل Ambiente و Trend و Limited عرضه شده که بهترین آنها نسخه لیمیتد خواهد بود چراکه دو صندلی سرنشین در جلو داشته که صندلی نزدیک درب را می توان جمع کرد بعلاوه اینکه تهویه اتومات هم برای این مدل بصورت استاندارد است!

حداقل حجم محفظه بار این خودرو در حالت عادی 2900 لیتر بوده اما با استفاده از فضای سرنشینان جلو این مقدار تا حداکثر 4400 لیتر هم افزایش می یابد؛ همچنین می توان بارهایی با طول 3 الی 3.4 متر را در آن جای داد. حداکثر وزن قابل حمل آن نیز به حدود 1000 کیلوگرم میرسد. در قسمت فنی فورد سه پیشرانه مختلف را آماده کرده که همگی گیربکس شش سرعته اتومات دارند:

  • 1.6 لیتری بنزینی EcoBoost با قدرت حدودی 150 اسب بخار.
  • 1.6 لیتری توربو دیزلی Duratorq با قدرت های حدودی 75، 95 و 115 اسب بخار.
  • 1.0 لیتری بنزینی EcoBoost با قدرت حدودی 100 اسب بخار با مصرف ترکیبی 5.6 لیتر.

فرمان (با نیروی کمکی) الکترونیکی، شاترهای اتومات جلوپنجره، سیستم استارت/استاپ پیشرانه، حداکثر سرعت محدود شده در 100 کیلومتر برساعت (با قابلیت تغییر بصورت سفارشی)، سیستم بازیابی انرژی ترمز (استاندارد برای مدل های 1.0 لیتری و سفارشی برای مابقی مدل ها)، نشانگر تعویض دنده و سیستم EcoMode یا سیستم نمایش اطلاعات ضروری در صفحه کیلومتر از جمله مشخصه های دیگر ترانزیت کانکت 2014 هستند.

7 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    عاشق ترانزیتم(مخصوصا با این طراحی جدیدش)
    میشه ترانزیت رو اولین در کلاس خودش دونست و به نظرم شاید فولکس ترانسپورتر فقط توانایی برابری باهاش رو داشته باشه

    پاسخ
  2. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    درود بر فورد.
    درود بر امریکا؟؟؟

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    فورد سرور تمام خودرو سازهای امریکاست،دمش گرم!!!
    پرقدرت،زیبا،خشن و با بهترین کیفیت
    عشق است فقط ماشین امریکایی…

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    کاشکی مشخصات دقیق تر موتور هاش رو مثل گشتاور مينوشتيد!جالب است!!

    پاسخ
  5. parsa
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    یک رقیب جدی برای فیات .پژوسیتروئن.ورنو چون شرکتهای ذکر شده مشابه این را تولید میکنند.فورد یکی از بهترین خودروسازهای دنیاست..به امید روزی خودروهای فورد وارد ایران بشوند……..اما اگر فورد این خودرو را 400هزار کیلو متر تست کرده ولی رقیب سرسخت آن وانت پیکان است چون 4(چهار)میلیون کیلومتر بدست ملت تست شده وچهار میلیون موتور سوزونده غیر از متوفیاتش…..

    پاسخ
  6. Yashar
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    یبار سوار این فوردها شدم تو جاده های خاکی ترکیه با چنان سرعتی می رفتند که آدم فکر می کرد جاده آسفالته برا مقایسه مثلا با پراید نمیشد بیشتر از 40 تا رفت توش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.