فورد

فورد رنجر از سال ۲۰۱۸ در بازار چین

فورد اعتقاد دارد که بازار چین با سرعت تغییراتی که دارد، در حال حاضر به سمت یک عطش و اشتیاق برای پیکاپ‌ها پیش می‌رود و این موضوع، به‌سرعت خود را نشان خواهد داد. کمپانی «بیضی‌ آبی‌رنگ» به‌تازگی اعلام کرده که تراک متوسط «رنجر» در سال ۲۰۱۸ به بازار چین وارد می‌شود؛ یعنی یک سال جلوتر از بازگشت این به بازار ایالات متحده. دِیو شوک (Dave Schoch)، رئیس فورد آسیا پسیفیک و مدیرعامل فورد چاینا، در این رابطه می‌گوید:

چین در حال حاضر، با رشد ۱۴ درصدی در سال گذشته میلادی، چهارمین بازار بزرگ تراک‌ها در جهان است. ما فرصتی را برای برآورده‌ کردن تقاضاهای جدید برای پیکاپ‌هایی با کیفیت، برازنده و در کلاس جهانی، در کشور چین، در پیش روی خود می‌بینیم. همچنین می‌خواهیم که یک پیشرو در این بخش نوظهور بازار باشیم.

2019-ford-ranger-rendering_002
دلایل این رشد را می‌توان از دو طریق برآورد کرد. نخست اینکه، میزان آگاهی نسبت به تجهیزات راحتی و مدرن در میان خریداران چینی که با مدل‌هایی مانند F-150 کینگ رانچ و جمس سیه‌را دینالی آشنا نیستند، به لطف رسانه‌های فراگیر، به سرعت در حال تغییر است. در نتیجه، همچنان که فورد می‌گوید، مصرف‌کنندگان چینی به‌تدریج به پیکاپ‌هایی علاقه‌مند می‌شوند که سطح راحتی و کیفیت یک «شاسی‌بلند» را در اختیار قرار می‌دهند و در عین حال، ویژگی‌های تطبیق‌پذیری و کارآیی یک تراک را حفظ می‌کنند. دومین فاکتور در این رابطه، آسان‌تر شدن مقررات سخت‌گیرانه کشور چین برای استفاده از پیکاپ‌های در مراکز پرجمعیت شهری است؛ موضوعی که می‌تواند موجب افزایش شمار مشتریان در شهرهای بزرگ شود.

2015-ford-ranger-wildtrak
در بازار جهانی، «رنجر» دومین تراک متوسط پرفروش، پس از تویوتا هایلوکس محسوب می‌شود. ضمن اینکه این مدل، بالاترین میزان فروش را در کلاس خودش، در قاره اروپا، نیوزیلند و افریقای جنوبی دارد. فورد رنجر به دنبال F-150 رپتور که سال جاری در دسترس مشتریان چینی قرار می‌گیرد، دومین پیکاپ این کمپانی است که در بازار چین عرضه می‌شود.

ford-ranger-wildtrak
البته فورد در مورد محل ساخت رنجر برای بازار چین، سخنی به میان نیاورده است. با اینکه رپتور با تعداد محدود از «دیربورن» به چین صادر می‌شود، امّا احتمال اینکه فورد با یک شرکت مشترک داخلی چین، رنجر را تولید کند، زیاد است. در حال حاضر، رنجر در تایلند، افریقای جنوبی و آرژانتین ساخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    به چین صادر شود رنجر ولیکن / پیکاپ وینگل زیبا به ایران …….. به هر کویی روی ابی و آریس / فراوان در فراوان در خیابان ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (852 ديدگاه)

      یعنی چینیم نشدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    کمپانی بیضی آبی :))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6779 ديدگاه)

    کمپانی ((بیضی ابی)) عشقه
    استاد در ساخت پیکاپهای قدرتمند . محبوب و پرفروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کارل شلبی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    بسیار خشن پر ابهت دم فورد سازنده هاش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    وقتی به اطرافیان میگم پرفروشترین خودروها در امریکا وانت هستن در جواب میگن مگه امریکایی ها همه باربر و کارگرن! خوب البته حق هم دارن چون فکر می کنن وانت یعنی نیسان گاوی و پیکان بار. البته از وقتی تو خیاباون شورولت سیلورادو و اوالانچ رو میبینن متوجه خوش سلیقگی امریکایی ها شدن که ظاهرا این فرهنگ در حال انتقال به چینی ها هم هست. دمشون گرم و مبارکشون باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرش آمریکایی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (610 ديدگاه)

    اخبار محلی :
    کمپانی فورد در ابتدا با التماس و تقاضا و بعد با زور و اجبار پیکاپ میانساز سنگین و پر مصرف و بی کیفیتش رو به بازار چین انداخته وتا آخر سال نیز قصد داره پیکاپ بزرگ و پر مصرفتر و بی کیفیت ترش فورد f150 رو هم نیز به این بازار قالب کنه و کشور چین و مردم اون از این که با این کار ناچارند به اقتصاد آمریکا کمک کنند بسیار ناراحتند و باید ما رو که حتی ماشینهای آمریکایی رو از مناطق آزاد هم جمع کردیم و ضربه ای مهلک به اقتصاد آمریکا زدیم رو الگو قرار بدن

    همون طور که میدونید ما خودمون بهترین خودروهای دنیا و صد البته بهترین تراک های دنیا رو میسازیم که میتوان در بخش تراک متوسط به پراید بار و آریسان و در بخش تراک بزرگ به نیسان آبی اشاره کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ازش خوشم میاد ولی هایلوکس رو ترجیح میدم .
    اما جفتشون عالی هستن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا