فورد

فورد رنجر جدید، برادر کوچک F150

رنجر در سال ۲۰۱۸ به یک مدل جهانی تبدیل خواهد شد

بدون شک دو نمونه از قابل پیش‌بینی‌ترین خودروهای بازار آمریکا در چند سال آینده، نسل جدید فورد برانکو و رنجر هستند. پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، درنهایت اوایل سال جاری فورد رسماً تولید این دو خودرو را تأیید کرد. رنجر به‌عنوان یک وانت متوسط از سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد اما فورد پس از معرفی نسل جدید آن در سال ۲۰۱۱، عرضهٔ رنجر را در بازار ایالات‌متحده متوقف کرد و ازاین‌پس این پیکاپ تنها در بازارهای دیگری چون آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا عرضه شد؛ اما حالا بیضی آبی تصمیم گرفته رنجر را در سال ۲۰۱۹ دوباره در ایالات‌متحده عرضه کند و بنابراین این پیکاپ متوسط به نمونه‌ای جهانی تبدیل خواهد شد.

نسل کنونی فورد رنجر
نسل کنونی فورد رنجر

چندی است که برای اولین بار تصاویر جاسوسی از نمونه‌های در حال آزمایش نسل جدید فورد رنجر منتشر شده است که نشان می‌دهد کار بر روی توسعهٔ آن آغاز شده است. بنابراین ما نیز بر اساس این تصاویر رندری طراحی کرده‌ایم که پیش‌نمایشی است از نسل جدید رنجر. انتظار می‌رود رنجر جدید برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ رونمایی گردد. در تصاویر جاسوسی وانتی با اندازه‌ای در حدود همان نمونهٔ فعلی دیده می‌شود اما بدنهٔ آن به‌طور کامل از نو طراحی خواهد شد؛ بنابراین تعجبی ندارد که رنجر جدید در طراحی به‌شدت از برادر بزرگ‌تر خود یعنی F150 الهام گرفته باشد.

ford-ranger-spy-photos1

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ فورد F150 ماه گذشته در نمایشگاه دیترویت معرفی شد و رنجر جدید نیز اقتباسی از F150 جدید اما در ابعادی کوچک‌تر خواهد بود که به‌جرئت می‌توان گفت این طراحی کاملاً برای یک وانت جهانی مناسب است. رئیس فورد آمریکا، «Joe Hinrich» گفته است که رنجر جدید یک پیکاپ مقرون‌به‌صرفه، کاربردی، دارای توانایی‌های آفرود و قابلیت مانور مناسب خواهد بود. در این بیانیه کاملاً مشخص شده است که رنجر همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ خواهد کرد و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل ارائه خواهد شد. این وانت بر روی نسخهٔ کمی اصلاح‌شده از پلت‌فرم کنونی T6 ساخته خواهد شده و در این زمینه با نسل جدید فورد برانکو اشتراک خواهد داشت.

2019-ford-ranger-rendering_002

رنجر در حال حاضر در اروپا صرفاً با پیشرانه‌های دیزلی به فروش می‌رسد اما این مورد در نسل جدید تغییر خواهد کرد به‌گونه‌ای که برای آن یک پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی بنزینی و یک موتور چهار سیلندر اکوبوست ارائه خواهد شد. بااین‌حال به‌احتمال‌زیاد این دو پیشرانهٔ بنزنی صرفاً در ایالات‌متحده ارائه خواهد شد اما احتمالاً نسل جدید رنجر با یک موتور پنج سیلندر دیزل قدرتمند در سراسر جهان عرضه خواهد گردید. همچنین فورد گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید را هم به‌عنوان یک آپشن برای رنجر ارائه خواهد نمود تا کمک کند مصرف سوخت آن طبق ادعای سازنده کمتر از F150 باشد. گفته می‌شود توسعهٔ نسل جدیدی رنجر در مرکز مهندسی آسیایی فورد در ویکتوریا استرالیا در حال انجام است درحالی‌که تولید آن در تأسیسات فورد در میشیگان ایالات‌متحده صورت خواهد گرفت.

ford-ranger-spy-photos2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mori Ca.

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بین رندر و عکس جاسوسی خیلی فرق وجود نداره!!؟ کاش برانکو رو از f150 می ساخت.. !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چرا ایران از داشتن وانتهای خوب دنیا بی بهره است در حالی که قانون در مورد ورود ماشینهای تجاری که وانت هم جزو آن است چیز دیگری میگوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      چون با وجود نیسان آبی بقیه وانت ها شانس موفقیتی تو بازار ایران ندارند. خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AK_007

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      چون یه وانت کوچک تر از متوسط مثل هایلوکس در نظر بگیریم (تاکوما=متوسط)
      قیمتش حدود ۲۰۰ تومنه
      فک میکنید بقطه وانتا با چ قیمتی میان?!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر.عارف

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (876 ديدگاه)

        من هم منظورم همینه. در حالی که قانون تعرفه خودروهای تجاری را تغریبا صفر تصویب کرده ولی باز هم میبینیم که مدیریت هوشمند مدیران ما به این باور که ایرانی همیشه باید در سختی زندگی بکند پافشاری میکنند چون هیچ صدای اعتراضی شنیده نمیشود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Omid622

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    تا اسم وانت میاد
    یاد سلطان وانت ها
    فورد اف ۱۵۰ رپتور ۲۰۱۷ می افتم
    جیگری واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا