فورد

فورد رنجر M-Sport، یک مینی رپتور برای اروپا

فورد F150 رپتور یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین وانت‌های آمریکا است. خودرویی با ابعاد غول‌آسا و قدرتی ویرانگر که هیچ مسیری توان مقاومت در برابر آن را ندارد؛ اما رپتور مجوز ورود به اروپا را ندارد. بااین‌حال فورد راه‌حلی برای این مشکل پیداکرده است. این خودروساز آمریکایی نسخهٔ تقویت‌شده از وانت متوسط خود یعنی رنجر را با تیونینگ M-Sport عرضه کرده که قرار است نقش رپتور را در بازار اروپا بازی کند.

ford-m-sport-ranger

فورد رنجر M-Sport مخصوص بازار اروپا است بنابراین بدیهی است که امکان استفاده از پیشرانه‌های تشنهٔ بنزینی که در اکثر وانت‌های قلدر آمریکایی استفاده می‌شود در آن وجود ندارد؛ بنابراین رنجر مجهز به یک پیشرانهٔ ۵ سیلندر ۳.۲ لیتری دیزل TDCI شده که در نسخهٔ استاندارد ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته هنوز معلوم نیست که این موتور در رنجر M-Sport تا چه میزان قوی‌تر شده و چه قدرت و گشتاوری تولید می‌کند. بااین‌وجود یک سیستم اگزوز اسپرت با دو سر اگزوز بزرگ در قسمت عقب خودرو دیده می‌شود که قطعاً صدای بیشتر و اسپرت تری نسبت به نسخهٔ معمولی تولید می‌کند.

Ranger-5

علاوه بر این مورد، وانت دو کابین ۴×۴ فورد مجهز به پکیج تعلیق اسپرت شده و بر روی رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی زیبای سیاه‌وسفید سوار شده است. جهت پوشش این رینگ و لاستیک‌های عظیم، بچه گلگیرهای مشکی‌رنگی روی گلگیرها نصب‌شده است. این در حالی است که رنگ مشکی مات در دیگر قسمت‌های خودرو همچون باربند، سپرها و گِل پخش‌کن‌ها به چشم می‌خورد. جلوپنجره نیز مجهز به چراغ‌های لیزری شده است.

ford-m-sport-ranger2

در فضای داخلی رنجر M-Sport از روکش چرم سفارشی و فرمان اسپرت به همراه شیشه‌های دودی و چرم بیشتر در زیر آرنجی وسط و رودری‌ها استفاده‌شده تا احساس لوکس و مجلل بودن را به سرنشینان منتقل کند. خریداران اروپایی می‌توانند یک کیت آفرود را با پرداخت مبلغی اضافه به رنجر خود اضافه کنند. این پکیج سفارشی مجموعهٔ چراغ‌های لیزری روی سقف، کیت افزایش ارتفاع تعلیق به میزان ۴.۴ سانتیمتر و سینی‌های محافظ زیر خودرو را شامل می‌شود.

با این تغییرات و بهسازی‌ها، رنجر F-Sport قطعاً می‌تواند جای خالی رپتور را در اروپا پرکرده و جانشین مناسبی برای آن باشد. چراکه DNA رپتور در رنجر M-Sport دیده می‌شود و حتی می‌توان آن را یک بچه رپتور نامید. این وانت اسپرت از ماه سپتامبر جهت فروش راهی نمایندگی‌های فورد در اروپا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. داریوش

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرا مجوز ورود به اروپا رو نداره؟؟ به خاطر بحث مصرف سوخت و الایندگی یا ابعاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (*مهرداد*)

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بدون نسخه m sport هم این پیکاپ محبوب با همین فیس لیفت جدید پرفروشترین وانت اروپا هست و جایگاه اول را به دست آورده ،،دیگه اینکه نسخه اسپرتش هست حتما موفقتر هم هست ..در این کلاس هشت رقیب داره که با لاترین حجم موتور و گشتاور را در بینشون داره و همچنین به سیستم هوشمند sync که مخصوص فورد هست هم مجهزه کلی هم امکانات دیگه از قبیل ترمز خودکار در سرازیری ،،تشخیص خطوط ،،سیستم کنترل پایداری ،،دوربین عقب و جلو و …. داره که به صورت استاندارد روش عرضه میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه، البته فورد هنوز میتونه طراحیش رو بهتر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا