فورد رنجر M-Sport، یک مینی رپتور برای اروپا

فورد F150 رپتور یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین وانت‌های آمریکا است. خودرویی با ابعاد غول‌آسا و قدرتی ویرانگر که هیچ مسیری توان مقاومت در برابر آن را ندارد؛ اما رپتور مجوز ورود به اروپا را ندارد. بااین‌حال فورد راه‌حلی برای این مشکل پیداکرده است. این خودروساز آمریکایی نسخهٔ تقویت‌شده از وانت متوسط خود یعنی رنجر را با تیونینگ M-Sport عرضه کرده که قرار است نقش رپتور را در بازار اروپا بازی کند.

ford-m-sport-ranger

فورد رنجر M-Sport مخصوص بازار اروپا است بنابراین بدیهی است که امکان استفاده از پیشرانه‌های تشنهٔ بنزینی که در اکثر وانت‌های قلدر آمریکایی استفاده می‌شود در آن وجود ندارد؛ بنابراین رنجر مجهز به یک پیشرانهٔ 5 سیلندر 3.2 لیتری دیزل TDCI شده که در نسخهٔ استاندارد 200 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته هنوز معلوم نیست که این موتور در رنجر M-Sport تا چه میزان قوی‌تر شده و چه قدرت و گشتاوری تولید می‌کند. بااین‌وجود یک سیستم اگزوز اسپرت با دو سر اگزوز بزرگ در قسمت عقب خودرو دیده می‌شود که قطعاً صدای بیشتر و اسپرت تری نسبت به نسخهٔ معمولی تولید می‌کند.

Ranger-5

علاوه بر این مورد، وانت دو کابین 4×4 فورد مجهز به پکیج تعلیق اسپرت شده و بر روی رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی زیبای سیاه‌وسفید سوار شده است. جهت پوشش این رینگ و لاستیک‌های عظیم، بچه گلگیرهای مشکی‌رنگی روی گلگیرها نصب‌شده است. این در حالی است که رنگ مشکی مات در دیگر قسمت‌های خودرو همچون باربند، سپرها و گِل پخش‌کن‌ها به چشم می‌خورد. جلوپنجره نیز مجهز به چراغ‌های لیزری شده است.

ford-m-sport-ranger2

در فضای داخلی رنجر M-Sport از روکش چرم سفارشی و فرمان اسپرت به همراه شیشه‌های دودی و چرم بیشتر در زیر آرنجی وسط و رودری‌ها استفاده‌شده تا احساس لوکس و مجلل بودن را به سرنشینان منتقل کند. خریداران اروپایی می‌توانند یک کیت آفرود را با پرداخت مبلغی اضافه به رنجر خود اضافه کنند. این پکیج سفارشی مجموعهٔ چراغ‌های لیزری روی سقف، کیت افزایش ارتفاع تعلیق به میزان 4.4 سانتیمتر و سینی‌های محافظ زیر خودرو را شامل می‌شود.

با این تغییرات و بهسازی‌ها، رنجر F-Sport قطعاً می‌تواند جای خالی رپتور را در اروپا پرکرده و جانشین مناسبی برای آن باشد. چراکه DNA رپتور در رنجر M-Sport دیده می‌شود و حتی می‌توان آن را یک بچه رپتور نامید. این وانت اسپرت از ماه سپتامبر جهت فروش راهی نمایندگی‌های فورد در اروپا خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

4 دیدگاه

  1. داریوش
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    چرا مجوز ورود به اروپا رو نداره؟؟ به خاطر بحث مصرف سوخت و الایندگی یا ابعاد؟

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    بدون نسخه m sport هم این پیکاپ محبوب با همین فیس لیفت جدید پرفروشترین وانت اروپا هست و جایگاه اول را به دست آورده ،،دیگه اینکه نسخه اسپرتش هست حتما موفقتر هم هست ..در این کلاس هشت رقیب داره که با لاترین حجم موتور و گشتاور را در بینشون داره و همچنین به سیستم هوشمند sync که مخصوص فورد هست هم مجهزه کلی هم امکانات دیگه از قبیل ترمز خودکار در سرازیری ،،تشخیص خطوط ،،سیستم کنترل پایداری ،،دوربین عقب و جلو و …. داره که به صورت استاندارد روش عرضه میشه .

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه، البته فورد هنوز میتونه طراحیش رو بهتر کنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.