قابلیت یدک‌کشی بالای فورد سری F سوپر دیوتی

مشخصات فورد سری F سوپر دیوتی منتشر شده و اعداد و ارقام مرتبط با عملکرد آنها نشان می‌دهد که تعهد فورد نسبت به نسل جدید پیکاپ‌های با بدنه آلومینیوم، با فوایدی همراه بوده است. از جمله اینکه با صرفه‌جویی ۱۵۹ کیلوگرمی نسبت به مدل قبلی، در مدل جدید ۲۰۱۷ امکان تقویت تراک در زمینه‌های دیگر فراهم شده است. اکنون فورد F-450 سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۷ می‌تواند تا ۳۲ هزار و ۵۰۰ پوند یا ۱۴ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم را به دنبال خود بکشد؛ یعنی حدود ۵۹۰ کیلوگرم بیشتر از تراک قبلی.

2017 Ford F-450 Super Duty
2017 Ford Super Duty

فریم جدید و کاملاً جعبه‌ای در «سوپر‌ دیوتی» تا ۴۵ برابر نسبت به فریم قبل، صلبیت بیشتری دارد و بنا بر گزارش کمپانی، بیش از ۹۵ درصد آن از فولاد با مقاومت بالا تشکیل شده است. ظرفیت یدک‌کشی تریلر در وضعیت موسوم به «پنجمین چرخ» نیز به میزان ۱۲۴۷۵ کیلوگرم، یدک‌کشی معمولی برابر ۹۵۲۵ کیلوگرم و حمل بار در قسمت بارگیر معادل ۳۴۶۰ کیلوگرم اعلام شده است.

2017 Ford F-350 Super Duty
2017 Ford F-350 Super Duty
2017 Ford F-450 Super Duty
2017 Ford F-450 Super Duty
2017 Ford F-450 Super Duty
2017 Ford F-450 Super Duty
2017 Ford F-250 Super Duty
2017 Ford F-250 Super Duty
2017 Ford F-450 Super Duty
2017 Ford F-450 Super Duty

یکی دیگر از فاکتورهای مرتبط با این آمار، ارتقای عملکرد موتور است. موتور 6.7 لیتری توربو-دیزل پاور استروک V-8 همانند قبل، قدرتی معادل ۴۴۰ اسب بخار تولید می‌کند، ولی در عین حال، میزان گشتاور تولیدی در آن از ۱۱۶۶ به ۱۲۵۴ نیوتن‌متر افزایش یافته است؛ یعنی فورد در این زمینه رام 3500 را با موتور کامینز دیزلی‌اش (۱۲۲۰ نیوتن‌متر) پشت‌سر گذاشته است. گشتاور موتور بنزینی 6.2 لیتری V-8 نیز از ۵۴۹ به ۵۸۳ نیوتن‌متر ارتقا یافته است. این در حالی است که قدرت این موتور همچنان برابر ۳۸۵ اسب‌بخار است. مدل‌های F-250 سوپر دیوتی که از این موتور استفاده می‌کنند، یک گزینه گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک اضافه کرده‌اند که فورد آن را “TorqShift-G” می‌نامد؛ گیربکسی که گفته می‌شود با نسبت بالاتر انتقال در دنده نخست، بهبود شرایط مصرف سوخت و همین‌طور شروع به حرکت، توقف و شتاب‌گیری همراه است.


در زمینه تکنولوژی و تجهیزات، فورد سری سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۷، سیستم‌هایی نظیر کروز کنترل انطباقی، مانیتورینگ نقطه کور، کاهش اثر و هشدار برخورد، دوربین‌های نمای ۳۶۰ درجه و یک دوربین جدید تریلر ارائه می‌کند. احتمالاً در هفته‌های آینده، خبرهای بیشتری در رابطه با قیمت‌گذاری و بازارهای هدف این مدل تراک‌های فورد خواهیم شنید.

منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

24 دیدگاه

  1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    از طراحی جلوش خوشم نیومد
    ولی خیلی خیلی عالیه تو این نوع خودرو ها ظاهر خیلی اهمیت نداره مهم قدرته که الحمدلله ترکونده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3705 دیدگاه) ,

      ظاهرش هم عالیه. از این بهتر و تهاجمی تر مگه داریم؟
      فورد سری اف خیلی دوست داشتنیه. در بحث تراک ها من کسیو ندیدم از سری F بدش بیاد.
      البته نظر هر کس به جای خودش محترمه.

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1299 دیدگاه) ,

        فورد سنگ محک پیکاپ سازی هست در دنیای جذاب پیکاپها
        همون شاسیش که عکسش بالا هست یه اثر هنری هستش

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خیلی غول.ایول

  2. ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    زبونم بند اومد. فقط میتونم بگم واقعا هیولاست.

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      کلمه ی هیولا با ماشین امریکایی پیوند خورده
      کلمه ی وقار و ابهت با ماشین امریکایی 2 دوست جدا ناپذیر اند که ازهم جدا نمیشن
      امسال عجب سالی برای ماشین امریکایی ها و عشاق سینه چاک اونا بود ایشالاه همیشه همینطور باشه و امریکایی ها مثل گذشته در اوج

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        امریکا خودروسازی عضلانی و هیولاساز

        پاسخ
  3. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    حقشه یک دقیقه بایستیم به احترامش !
    یکی از آرزوهام اینه یکیشو بخرم و هر هفته باهاش برم کلاردشت ! (البته الانم میرم هر هفته ولی 206 کجا ، فورد سری F کجا !!!!!!! )

    پاسخ
  4. ali
    سوابق: (1299 دیدگاه) ,

    (فورد F-450 سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۷ می‌تواند تا ۳۲ هزار و ۵۰۰ پوند یا ۱۴ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم را به دنبال خود بکشد)
    زنده باد غول بیابونی های امریکایی
    موتور6.7 لیتریش 1254 نیوتن گشتاور داره میدونید یعنی چی؟؟؟؟؟
    از اولین پیکاپ ساز دنیا غیر اینها بعید بود
    AMERICAN CARS MY LOVE

    پاسخ
  5. volvo fh
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    کمپرسی بنز۲۶۲۴(زیرمایلر) دویست وچهل اسب بخار قدرت و حدودا 800نیوتون متر گشتاور داره.این وانت باید با کامیون مقایسه بشه.

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      به دوست عزیز volvo fh
      حرف شما درسته
      این بحثو چند وقت پیش هم با دوست امریکایی باز خوبم نیما هم داشتیم
      ببینید خیلی ها میگن چرا به عنوان مثال موتور 350 شوی با 5.7 لیتر حجم فقط در اواخردهه ی 70 میلادی 160 اسب قدرت داره؟؟
      جواب اینکه امریکاییها همیشه به گشتاور بالا اهمیت میدادند تا اسب بخار برا همینه که موتور هاشون همیشه حجیم بوده
      هر زمان شما پشت فرمون یه امریکایی نشستی متوجه حرفم میشید که چه جوربا تخته گاز کردن پدال ماشین کنده میشه که فقط و فقط برا گشتاور بالاشون هست
      همون موتور 350 اواخردهه ی 70 با 160 اسب قدرت 360 نیوتن گشتاور به شما میده که خیلی عالی هستش
      به قول کارل شلبی که میگه
      اسب بخار برا تبلیغ
      گشتاور برا پیروزی در پیست

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1299 دیدگاه) ,

        نکته. برای اضافه کردن گشتاور زیاد به موتور به صورت اتمسفریک یا همون تنفس طبیعی تنها حجم موتور که زیاد میکنند تا گشتاور افزایش پیدا کنه
        حالا الان رو نمیدونم همینطوری هست یا نه ولی در گذشته که اینطور بوده البته برای امریکاییها که تقویت میکنند از کیت های استروکر استفاده میشه که به عنوان مثال حجم 350 شوی رو به 383 اینچ میرسونه که خوب تاثیرش هم به هرکی که اینکارس ثابت شده واون کیت الان در ایران 6 میلیون هستش که اگه کسی پولشو داره و هم امریکایی بره سمتش

        پاسخ
        1. volvo fh
          سوابق: (153 دیدگاه) ,

          طول شاتون هم اگه زیاد بشه,گشتاور هم زیاد میشه ولی از اون طرف محدودیت دور موتور هم بیشتر میشه.

  6. فرامرز
    سوابق: (743 دیدگاه) ,

    این تو ایران بود حکم کامیون و کشنده رو داشت تا یه خودروی روزمره (البته فقط تو آمریکا خودروی روزمره حساب میشه)

    پاسخ
  7. fcmz
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    با تمام عظمتی که داره ولی یه سوال ؟
    چرا وانتهای امروزی به این بزرگی با ظرفیت یدک کشی بالا تو بحث حمل بار اصلا مقدار قابل توجهی نیست. مثلا میگن فلان ماشین 7تن یدک میکشه ولی 1تن حمل میکنه .
    وقتی نیسان ابی 3.5 تن بار میزنه ولی وانتهای 40000 دلاری 1تن یه کم تو ذوق ادم میخوره.
    کسی میتونه توضیحی بده؟

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      منظور حمل منطقی بار در قسمت بار خودرو که توسط سازنده اعلام شده و به هیچ یک از سیستم های تعلیق و غیره صدمه نمی زنه من بهت قول می دم اگه توی ایران بود ٧و ٨ تن ملت به این بار می زدنند

      پاسخ
  8. ali
    سوابق: (1299 دیدگاه) ,

    ماشین امریکایی همه چیش مردونس باید 4 تا سیبیل کلفت سوار شن توش
    با اهنگ کوچه بازاری چه شود

    پاسخ
  9. امیر.عارف
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    وای که من چقدر دوست دارم که یکی از اینا داشته باشم . میگم اگه 41کیلو بیشتر ضرفیت بار داشت باید با پایه یک سوارش میشدی

    پاسخ
  10. kaveh
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اخه اینم شد ماشین خدا وکیلی
    برید از خدا بترسید
    نه قدرت نه قیافه
    وانت پراید بگیرید اصلا این ب گرد پاشم نمیرسه
    خودرو امریکایی رو کی سوار میشه اخه
    .
    .
    .
    .
    .
    تا اخر عمرمون باید تو حسرت دیدن و داشتن همیچین ماشینایی بسوزیم
    ***

    پاسخ
  11. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    شبیه کاوش گرهای فضایی شده و خیلی اینده گرایانه و جالب طراحی شده(شاید به مزاق بعضیا خوش نیاد)

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    دیگه هر چی بدی میکشه.

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    مث برنامه کودکای ایران شده
    دماغ بزرگ و پای کوچیک
    اون آرم بزرگ و جلوپنجره های بزرگ نسبت به لاستیک ها واقعا بزرگن
    اصلا تناسب توش حس نمیشه
    ولی دوسش دارم
    قدرتمند و با ابهت

    پاسخ
  14. مسعود
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    بخدا لال شدم.
    فقط میخوام .
    میخوام ، همینو میدونم.
    آخ.
    خدا قسمت همتون کنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.