فورد

فورد فوکوس 2019 در اندیشه تکرار موفقیت‌های گذشته

اولین نسل فورد فوکوس زمانی که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد به منزله‌ی نفسی تازه در کلاس خود بود. به عنوان جایگزین مدل اسکورت، فوکوس از استایل رادیکال و هندلینگی خیال‌انگیز بهره می‌برد و پاسخی محکم به خودروهای کوچک مهم اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی محسوب می‌شد.

1999 Ford Focus
۱۹۹۹ Ford Focus
متأسفانه نسل‌های بعدی فوکوس همان جادوی نسل اول را نداشتند اما فورد در حال حاضر آماده‌ی عرضه‌ی چهارمین نسل فوکوس می‌شود. آیا این خودرو می‌تواند رقبا را از میدان به در کند؟

رندری از فورد فوکوس 2019
رندری از فورد فوکوس ۲۰۱۹
مدلی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از نوع فوکوس ST است که از طراحی مشابه با برادر کوچک‌تر خود یعنی فیستا بهره می‌برد. البته چراغ‌های جلو در این تصاویر عمیق‌تر و گوشه دارتر بوده و بالای مه شکن‌های عصبانی شکل نشسته‌اند.

شاید بزرگ‌ترین شاخصه‌ی این خودرو نسبت‌های ابعادی، کاپوت طولانی و پیچ‌خوردگی Hofmeister ب ام و مانند باشند. در بخش عقب شاهد تسلط جفت چراغ‌های دوتکه‌ی افقی‌ای هستیم که روی درب پشتی کشیده شده‌اند.

فوکوس جدید از نسخه‌ی اصلاح شده‌ی پلتفرم جهانی فورد استفاده می‌کند. گفته می‌شود فضای کابین نسل جدید فوکوس افزایش خواهد یافت و میزان لرزش‌ها و سر و صدای آن با کاهش مواجه خواهد شد. انتظار می‌رود در این خودرو سیستم‌های پیشگیری از برخورد و تشخیص عابران پیاده نصب شود.

ford-focus-2015-02
کابین ارزان‌قیمت و از مد افتاده‌ی نسل فعلی فوکوس حذف خواهد شد. فورد با استفاده از پلاستیک‌های نرم، صفحه لمسی ۸ اینچی، تجهیزات استاندارد زیاد و استایل زیبا احساس لوکس بودن را به فوکوس جدید تزریق خواهد کرد.

2017-ford-focus-rs-coty-13
طیف پیشرانه‌های فوکوس جدید با گزینه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی جدید شروع خواهد شد. گزینه‌ی بعدی از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو بوده و پیشرانه‌های دیزلی ۱.۵ و ۲ لیتری نیز سایر گزینه‌ها خواهند بود. هنوز مشخص نیست که فورد قوای محرکه‌ی الکتریکی را نیز برای فوکوس جدید تدارک خواهد دید یا خیر.

اما نسخه‌ی قدرتمندتر فوکوس که ST می‌باشد از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری اکوبوست فورد استفاده خواهد کرد. یک پله بالاتر فوکوس RS قرار می‌گیرد که انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها عرضه شود.

2016-ford-focus-ecoboost-review-5
انتظار می‌رود معرفی رسمی فوکوس جدید در اوایل سال ۲۰۱۸ باشد و نیمه‌ی دوم همان سال نیز به بازار عرضه گردد. نسخه‌های هاچبک، سدان، واگن و کراس اوور مانند فوکوس با نام اکتیو به بازار خواهند آمد.

از مهم‌ترین رقبای فورد فوکوس می‌توان به فولکس‌واگن گلف، مزدا ۳، سوبارو ایمپرزا، هوندا سیویک، واکسهال آسترا، شورلت کروز، اشکودا اکتاویا و تویوتا کرولا اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    یکی از بهترین هاچ بک هایی که تو عمرم دیدیم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    فقط فولکس واگن گلف . ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ME84

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    علاقت رو به گلف کاملا درک میکنم چون منم عاشقشم
    اما هیچ وقت نگو فقط…. .
    هیچ چیز مطلق نیست
    بجز خدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      چه ربطی داره دوست عزیز؟!؟!?
      من در مورد یک سگمنت ماشین اظهار نظر کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بهترین هاچ بک اتشین به نظر من مخصوصا یه نسخه ی ۵۰۰ اسبی دیدم ازش کولاک بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا