فورد

افزایش دامنه مسافت رانندگی با فورد فیوژن انرژی ۲۰۱۷

امروزه روز به روز بر مسافت رانندگی پلاگین هییبرید‌ها در حالت «الکتریکی» افزوده می‌گردد. با این وجود، فورد می‌گوید که در نسخه آپدیت فیوژن انرژی ۲۰۱۷، همه آنها را با یک دامنه رانندگی ترکیبی ۹۸۱ کیلومتر با استفاده از یک مخزن پُر از بنزین و شارژ باتری‌های کامل، پشت‌سر گذاشته است. این دامنه، برآوردی است که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا انجام داده است. این در حالی است که مدل ۲۰۱۶ از این خودرو، دارای دامنه‌ای حداکثر برابر ۸۸۴ کیلومتر بوده است. امّا به لطف تغییرات نرم‌افزاری سیستم پیشرانه هیبرید و همین‌طور سیستم احیای انرژی ترمزها برای شارژ باتری، شرایط مدل جدید بهبود یافته است.

2017 Ford Fusion Energi PHEV
۲۰۱۷ Ford Fusion Energi PHEV
2017 Ford Fusion Energi PHEV
۲۰۱۷ Ford Fusion Energi PHEV
مدل‌های پلاگین هیبرید هم از باتری‌های الکتریکی و هم از موتورهای بنزینی استفاده می‌کنند. بنابراین وقتی دامنه تمام‌الکتریکی خودرو که حدود ۳۴ کیلومتر تخمین زده می‌شود، موتور معمولی بنزینی به صورت اتوماتیک وارد عمل می‌شود و ۹۴۶ کیلومتر دیگر به دامنه رانندگی اضافه می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو در حالت استفاده از پیشرانه الکتریکی به میزان ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.

ولی سؤال اینجاست که آیا فورد توانسته نگرانی‌های ۴۰ درصد از رانندگان بزرگسال امریکایی را در زمینه دامنه مسافت رانندگی پاسخ دهد؟ مطابق نظرسنجی‌ای که توسط Harris Poll در مارس ۲۰۱۶ در بین بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال در امریکا صورت گرفته، بسیاری از امریکایی‌ها بر این اعتقاد هستند که دامنه پلاگین هیبریدها حداکثر به ۴۲۰ کیلومتر می‌رسد؛ چیزی که کمتر از نیمی از توانایی‌های مدل جدید فیوژن است. البته امتیاز داشتن یک PHEV نیز این است که همیشه می‌توان از نزدیکترین پمپ بنزین به سوخت‌گیری اقدام کرد. وید جکسون (Wade Jackson)، مدیر بازاریابی فورد فیوژن در این زمینه می‌گوید:

پلاگین هیبریدها تا زمانی که باتری خالی می‌شود، خودروهای الکتریکی محسوب می شوند. پس از آن، این خودروها کاملاً‌همانند یک مدل هیبرید معمولی عمل می‌کنند. فیوژن انرژی با یک باک بنزین پُر و شارژ کامل باتری‌هایش می‌تواند مسافتی مانند سن دیه‌گو، لس‌آنجلس و تمام مسیر تا سان‌فرانسیسکو را طی کند و هنوز به اندازه ۱۷۷ کیلومتر، امکان رانندگی داشته باشد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. هاینریش هیملر

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    البته مساله مسافت خیلی مهم هست.
    در هر صورت پیشرفت خوبی داشتن.

    خدا رو شکر که افرادی در پدال هستن که با کامنتای این چنینی شرکتای بزرگی مثل فورد رو از جهل بیرون میارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      چه حالی می داد الان امریکا باشی یه کادیلاک اسکالید داشته باشی بری کنارش بگی واقعا غوله بعد سوارشی بشی راه بیفتی به طرف تگزاز از کلی مناطق دیدنی عبور کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    اگر ورودی شارژ سمت شاگرد تعبیه می شد بهتر بود
    چون همیشه سمت راست خیابون باید پارک بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان آرسنالی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    ۹۸۱ کیلومتر. کی اینقدر دامنه نیاز داره؟ تو هر ۱۰۰ کیلومتر ۳ تا ۴ تا پمپ بنزین هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه دامنه مسافت هرچی بیشتر باشه، بهتره. ای کاش می گفت که مخزن باکش چند لیتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ناسا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سبک طراحی قشنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساسان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    کمپانی فورد یکی از پیشگامان صنعت خودروی جهان و همیشه در ضمینه پیشرفت صنعت اتومبیل سازی جهان کوشیده و واقعا بهترین خودروهای جهان را با بیشترین طرفدار تولید میکنه خودروهایی نظیر سری اف به خصوص فورد رپتور یا موستانگ و جی تی و اکسپدیشن و انواع لوکس لینکلن. اما اگه با دقت به کمپانی های خودرو در جهان نگاه کنیم میبینیم که فورد از سیستمی بسیار خوب استفاده میکنه و بر عکس اکثر کمپانی ها برندهای زیاد و بی در وپیکر نداره و تمام خودروهاش با برند فورد تولید میشن. فورد همچنین در ضمینه پیشرانه هم جزو بهترین هاست موتور اکوبوست و موتور اکو بلو و موتور تنفس طبیعی فورد موستانگ جی تی 350 بهترین پیشرانه ها هستن. فورد رپتور هم که در واقع تو دنیا تنها خودروی واقعی آفرود هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    فکرشو نمیکردم.اما منم از ماشینای هایبریدی و خودران داره خوشم میاد. حداقلش اینه که اگه فراگیر بشن از دست ناهنجاری های رانندگی بقیه راحت می شیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    فورد که کارش درسته اینم یه نشونه دیگه از حرفهام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چه جالب.با بهبود نرم افزار به کارایی ماشین افزودن.انگار که ماشین نیستن…کامپیوتر متحرکن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا