بازگشت فورد موستانگ شلبی GT350 به میدان مبارزه

بعد از یک ربع قرن غیبت، اکنون شلبی GT350 برمی‌گردد تا نسل ششم موستانگ را قوتی دوباره ببخشد. حالا دیگر زمان آسایش چلنجر SRT و کاماروی Z/28 سرآمده است.

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

برخلاف آخرین مدل شلبی که GT500 است و موتور سوپرشارژر آن 662 اسب بخار نیرو دارد، GT350 یک نسخه سبک‌تر و یک رده پایین‌تر قرار می‌گیرد. این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری با تنفس طبیعی بهره می‌گیرد که بیش از 500 اسب بخار نیرو و 542 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

در عوض GT350 نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، کاربرد روزانه بیشتری دارد و اهلی‌تر و خیابانی‌تر است. انتقال نیروی شلبی GT350 توسط یک گیربکس شش سرعته دستی انجام می‌شود در حالی که دیفرانسیل عقب از سیستم لغزش محدود به صورت استاندارد بهره می‌برد. پیکره‌بندی میل‌لنگ نیز برخلاف روش مرسوم فورد از سبک Flat-plane بهره می‌برد که در فراری نیز مورد استفاده است و باعث می‌گردد نیازی به وزنه‌های سنگین تعدلی نباشد و موتور با دور بالاتری بتواند گردش کند.

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

طراحی GT350 تهاجمی‌تر شده و آئرودینامیک آن نیز با اصلاح هواکش جلو، پایین آمدن 2 اینچی دماغه، پنجره مشبک فیبر کربنی و اسپیویلر عقب بهبود یافته و مخصوصاً نیروی داون فورس آن با کمک دیفیوزر و اسپویلر عقب افزایش یافته است.

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

فورد موستانگ شلبی GT350 با پکیج‌های اختیاری مسابقه ای اضافه چون خنک‌کننده روغن موتور و روغن گیربکس هم ارائه می‌گردد. در عوض یک درب موتور آلومینیومی و همچنین چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی با تایرهای سوپر پایلوت میشلن به صورت استاندارد روی این خودرو قرار می‌گیرند. سیستم تعلیق نیز با فنرهای واکنش سریع MagneRide که برای اولین بار در فورد استفاده می‌شوند، علاوه بر کاهش ارتفاع، سواری بهتر و قابلیت تنظیم در شرایط مختلف سواری را با خود به همراه می‌آورد.

قدرت توقف ترمزهای برمبو با دیسک 394 میلی‌متری با کالیپر شش پیستونه در جلو و دیسک 380 میلی‌متری با کالیپر چهار پیستونی در عقب تأمین می‌شود.

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

Ford Shelby GT350 Mustang
Ford Shelby GT350 Mustang

درون کابین این خودرو، صندلی‌های تقویت شده مسابقه ای ریکارو، فرمان مسابقه ای کف صاف، نشانگرهای منحصربه‌فرد، کاهش قسمت‌های کرومی و براق برای کاهش بازتاب نور و یک سیستم یکپارچه کنترل رانندگی با پنج حالت قابل انتخاب که تنظیمات کنترل پایداری، ABS، نرمی هیدرولیک فرمان، کنترل کشش، وضعیت دریچه گاز، اگزوز و غیره را تغییر می‌دهد، جلب توجه می‌کنند. با پرداخت هزینه اضافه می‌توان صندلی‌های برقی با روکش چرم، تهویه دو ناحیه ای، سیستم صوتی و سیستم سرگرمی با صفحه نمای 8 اینچی لمسی را نیز سفارش داد.

[jwplayer mediaid=”94481″]
فورد امروز از شلبی GT350 در نمایشگاه لس‌آنجلس پرده‌برداری کرده اما این خودرو را با مدل 2016 و در نیمه دوم سال آینده روانه بازار خواهد نمود. [دانلود ویدئو]

45 دیدگاه

    1. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      طراحیش ظریف شده.دیگ ماسل کار نیس
      ار حق نگزریم هم خوشگله هم داخلش زشت
      نظر سنجی:
      موستانگ++++++
      کامارو———

      پاسخ
        1. رضا.2272
          سوابق: (187 دیدگاه) ,

          گل گفتی amir

      1. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        خدايى طراحى داخليش حرف نداره و حتى از نسل قبلش هم بسيار بهتر شده،اين طراحى داخلى شناسنامه موستانگ و پنجاه ساله اين شكلى توليد ميشه وبسيار روح داره،من نميدونم شما چه جورى ميگى زشته!!

        پاسخ
        1. فرامرز
          سوابق: (743 دیدگاه) ,

          پدال انقدر از خودروهای آلمانی عکس گذاشته که طراحی داخلی موستانگ به چشم نمیاد. قبول دارم که این سبک طراحی موستانگ هست و خوب هم هست اما به نظر شخصی من تو طراحی داخلی پیش آلمانی ها مطرح نیست. ولی باز طراحی و جنس مواد استفاده شده در داشبورد خیلی از کامارو بهتره.

        2. شلبى
          سوابق: (563 دیدگاه) ,

          فرامرز جان من قبول دارم كه ماشيناى المانى از نظر طراحى داخلى و جنس مواد تقريبا بى رقيب و بى عيب هستن ولى خب پولش هم ميگيرن،اكثر اون ماشيناى المانى چند برابر قيمت موستانگ رو دارن و بايد با توجه به پولى كه ميديم قضاوت كنيم،بعدم مقايسه موستانگ با ماشيناى المانى به نظرم اصلا درست نيست چون موستانگ ماسل كار و ماسل ها هم سبك خودشون رو دارن ويك ماشين ارزونه،مگرنه ميشه كوروت رو مقايسه كرد كه من فكر نكنم چيزى كم داشته باشه از رقباى المانى و قيمتش هم از اونا ارزون تره!

    2. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      فکر کنم اون نظر سنجی رو فقط برای به چشم نیومدن دیس هاتون گذاشتین !!

      یعنی چی دیگه ماسل کار نیست ! مگه شما تعیین میکنین ؟؟! ماسل کار

      معیار های مشخص و ثابتی داره که ماستنگ 2015 هم از اون مستثنی

      نیست ! داخلش هم واقعا عالیه ، تعجب می کنم چطور همچین حرفی

      میزنین !

      پاسخ
      1. saeed.shariati
        سوابق: (477 دیدگاه) ,

        فریا جان سلام
        اولا این نظر شخصی منه وسلایق فرق میکنه بعدشم بله که من تعیین میکنم ماسل کاره یا نه چون شرکت این ماشینو واسه من که مشتریشم میسازه و بهم حق قضاوت میده
        دوما من نظر سنجی. رو واسه دیس نزاشتم
        نخواستم مث بعضیا چهل تا کامنت بزارم خواستم حقوق بقیه رعایت شه
        گفتم همه چی تو یه کامنت جا میشه

        پاسخ
        1. سجاد
          سوابق: (126 دیدگاه) ,

          طراحی بیرونیش که رسماً داره اصالت خودش رو از دست میده و فقط گنده ست (خصوصاَ در نمیه جلویی) .
          طراحی داخلش هم بیش از حد شلوغ شده . . .
          کسی که موستانگ یا GT40 سوار میشه ، دنبال چیزهایی که رو داشبورد تعبیه شده نیست . حتی دنبال بی صدا بودن کابین نیست و میخواد صدای موتورش رو هم موقع گاز دادن بشنوه! خیلی هم بلند .

        2. تصویر پروفایل فریا
          فریا
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          شما اختیار دارید این ماشین رو بخرید یا نه !

          به قول مدیر فروش شورولت ” ما هیچ شخصی رو مجبور نمی کنیم سوار محصولات ما شوند ”

          ولی اینکه مشخصات محصولاتی رو تعیین کنید از اختیارات شما نیست

  1. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    انتظار میرفت قدرت بیشتری داشته باشه ولی اینم عالیه

    پاسخ
  2. amir
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    هنوزم اون طراحی خشن و ماسلی نسل قبل رو نداره
    ولی نسبت به مدل پایه بهتر شده…..

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل sirus
    sirus
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    وقتی از جلو نگاش میکنی مثل یه حیوون درنده ی در حال شکار میمونه. شاهکاره خدایش

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    بارها گفتم شورولت کامارو . دوچ چلنجر . فورد موستانگ و دوچ چارجر جزو

    ماشین هایی هستند که هنوز خشن بودن و ابهت حرف اصلی رو در طراحیشون میزنه .

    من که قبلا از طراحیشون خوشم نم امد . حدود 5 الی 8 سال پیش .

    اما الان عاشقشونم .

    اما از وایپر و کوروت متنفرم . وایپر که سوسول شده ، کوروت هم زشت .

    ( نظر شخصی )

    اما داخل کوروت عالیه . مخصوصا قهوه اییش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      درود بر میلاد عزیز!!!!
      داداشم من اصلا هیچ میلی به کامنت گذاشتن نداشتم ولی وقتی کامنتت رو دیدم به احترامت کامنت میگذارم!!!!!
      چی شده 11 تا دیس لایک خوردی داش میلاد؟؟؟؟؟
      (البته خودمم دیس دادم)
      من به خاطر درس پدالو ترک نکردم!!!
      وقت به اندازه کافی دارم ولی میلی به حضور در جمع پدال ندارم!!!!!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        دیس مهم نیست . هر نظری دیس و لایک خوددشو داره . شما لطف داری .

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      خب معلــومه ؛ با اینکه من خودم برای میلاد خیلـــی احترام قائلم ، ولی همچین حرفی :

      ” اما از وایپر و کوروت متنفرم . وایپر که سوسول شده ، کوروت هم زشت ”

      یکم ناجوره !

      به خود میلا لایک
      و به کامنتش دیـس میدم

      به دل نگیرینا ! 😉

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        خسته نباشید همگی،ایشالله هیشگی به خاطر درسا رگ شقیقش بیرون نزده باشه:)
        در مورد این خودرو باید بگم که:
        موستانگ شلبی خودروی خوبیه،کامارو زد28 هم همینطور!
        اما من نه قرمز(موستانگ)نه ابی(کامارو)فقط اس ار تی انقلابی!!!
        چهره ماسل کار رو تو خودش عالی حفظ کرده!(نظر شخصیم)
        (ایران&المان)

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        درود
        من نه قرمزم نه ابی!
        قرمز(موستانگ)
        ابی(کامارو)
        فقط هلکت انقلابی
        البته هر 3تاشون عالین
        ولی من طراحی هلکت اس ار تی رو به عنوان یک ماسل کار بیشتر میپسندم

        پاسخ
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        چاکرتم فریا جان . چش مایی .

        پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    جای تعجب بسیار است
    جایی خوندم که این موتور 5.2 لیتری جدیده
    خیلی عجیبه که برای یه مدل، از موتوری کاملا جدید استفاده کنن و لااقل در تاریخ ماسل ها عجیبه اینکار
    موتور 7 لیتری زد 28 که یه موتور مشترکه با یه سری محصولات اسپرت
    موتور srt هم که پایه و اساسش با بقیه srt ها یکیه(بغیر از وایپر)
    لابد خیلی به فروشش اطمینان دارن که اینکارو کردن
    یه جورایی مثل موتور دیزل لندکروزر که فقط و فقط خاص خود لندیه

    پاسخ
  6. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا از هر لحاظ اما…
    نظر من که معلومه فقط کامارو!!!!!
    Z28 اعجوبه ای است که شکست دادن آن کاری بس دشوار است. 😀
    نمیدونم شایدم این بهتر بود ولی فعلاً کامارو جزو خودروهایی است که بهترین هندلینگ رو تو پیست دارن.
    از این که دوستان گران قدر یعنی زیگما و میلاد رو دوباره زیارت میکنم خوشحالم.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      درود بر حاج آقا باربد عزیز…!
      نماینده تام الاختیار شورولت!!!!!
      داداش دلم خیلی برات تنگ شده بود!!!!
      فقط خواستم بیام عرض ارادت کنم!!!!
      خیلی مخلصیم!!!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      باربد!!!
      خدایی قبول کن که دیگه زمان اسایش کامارو زد28 هم به سر رسیده!
      باید یه گازی به خودشون بدن دریچه دوم کاربراتشون باز شه!!!
      خخخخخخ
      (ایران&المان)

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        و درود بر کسری و محمد حسین عزیز.
        منم دلم برای همتون تنگ شده بود.
        محمدحسین جان لامبو چطوره؟ 😀

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          هیچی داداشم…
          فعلا دودله رو تولید sv …
          نمی دونه معمولی باشه یا هیبریدی….
          ولی هیبریدی باشه میشه 1100 اسب بخار…!

  7. lmbx
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    درود
    خیلی منتظرش بودم.از لحاظ طراحی داخلی خیلی بهتره از نسل قبله ولی یکم موتور تو ذوق زد 500 اسب در مقابل 662 اسب قبلی خیلی کمتره البته فکر کنم فورد بیشتر توی هندلینگ کارکرده.باید تست هاش بیاد تا ببینیم چند مرد حلاجه!
    کسی نمیدونه gt500 هم تولید میشه یا نه؟

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      همین GT350 جایگزینش شده.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      جمال حمیدی مهندس ارشد خودروی های عملکرد بالای فورد وقتی GT350 رو رونمایی کردن یه چیزایی گفت که به نظر می رسید شتاب و حداکثر سرعت این 500 اسبی از اون 662 اسبی قبلی بهتر باشه ! هندلینگ و تعلیق و … که جای خود دارد .

      پاسخ
  8. علی لامبو
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    خوبه ها…فقط نمیدونم چرا حس میکنم همه موستانگ ها مثل تانک سنگینن!

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    زمان آسایش چلنجر SRT و کامارو Z28 به سر آمده تا با این تلنگر آتش زیر خاکستر سرخ شود و دوباره با قوی تر شدن به یکدیگر قد علم کنند .

    اینم بدونید که رکورد لپ تایم (Lap Time) ماسل کارا تو پیست نوربرگ رینگ متعلق به کامارو های ZL1 و Z28 به ترتیب 7:41 و 7:37 هست.

    زنده باد کامارو
    زنده باد ماستنگ
    زنده باد چلنجر

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل محمدحسین پورکیوان
    محمدحسین پورکیوان
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    موستانگ با این طراحیش دیگه ماسل کار نیست . ماسل کار که چشم بادومی و ظریف نمیشه ماسل کاری که چراغ گرد و بدنه ی یغر نداشته باشه یکم کم لطفیه میشه در حقش
    حیف موستانگ عزیز که اینجوری بردنش جراحی زیبایی مطمعاٌ خودش هم به این عمل راضی نبوده!!!!!

    پاسخ
  11. g35
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    مدل جدید gt350 عالیه . ولی با تمام احترامی که برای این مدل قائلم ولی به نظر من هیچ ماستنگی نمیتونه از نظر قدرت پیشرانه و تعداد تولید محدود و … جای mustang shelby gt350 با پیشرانه سوپرچارج شده و تعداد تولید حدودا 20 دستگاه رو بگیره . هر کی به ماستنگ علاقه داره حتما ویدئو این ماستنگ خاص رو توی youtube سرچ کنه و ببینه : 1966Shelby GT350 Paxton Supercharged

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل Behnam
    Behnam
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    به نظر میاد این مدل تولید محدود باشه چونکه روی داشبورد شماره شاسی زده .

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل امیر محمد
    امیر محمد
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    به نظرم کامارو و موستانگ شبیه به دو برادرن هم از نظر فنی هم از نظر خشونت ظاهرشون در کل دوتاشون معرکه هستن…

    پاسخ
  14. فرشید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آسایش دو گیتی در این دو حرف است :
    فورد موستانگ
    آقا موستانگ با هیچی تو دنیا قابل مقایسه نیست
    just muuuuuuuuuuuustanggggggggggg
    since 1964

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.