نگاهی به فورد موستانگ کانورتیبل

اگر شما ستاره هالیوود باشید و نخواهید که زیاد به چشم بیایید، بهتر است یک فورد موستانگ کانورتیبل بخرید. ما نیز برای تست این موستانگ کانورتیبل سقف پارچه ای به هالیوود رفتیم. بسیاری دیگر از مردم که موستانگ دارند نیز در این مکان خودروهای خود را تست می‌کنند. با اینکه این خودرو زرد رنگ بود ولی بسیار معمولی به نظر می‌آمد و نظر کسی را به خود جلب نمی‌کرد. مثل کسی که لباس‌های جک کنجشکه (فیلم دزدان دریایی کاراییب) را پوشیده و ادای او را در می‌آورد و برای هیچ‌کس جذابیتی ندارد. با وجود نمادهای “5.0”، GT در پشت ماشین و تفاوت رنگ میان بدنه و لوله‌های اگزوز، ما در میان ده‌ها فورد موستانگ اجاره‌ای غیر GT گم شده بودیم.

2015 Ford Mustang GT convertible
2015 Ford Mustang GT convertible

البته از لحاظ صوتی تفاوت‌هایی وجود دارد. صدای غرش موستانگ دلیل خوبی برای پرداخت پول بیشتر در ازای مدل‌های 6 سیلندر یا اکوبوست می‌باشد. همچنین از لحاظ عملکردی هم تفاوت‌هایی را می‌توان مشاهده کرد. دلیل ما هم برای انتخاب خودرویی با چنین خصوصیاتی همین بود. لاغر ولی سریع.

2015 Ford Mustang GT convertible
2015 Ford Mustang GT convertible

بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب: اعداد و ارقام. آرون رابینسون، راننده آزمایش این خودرو می‌گوید بهترین عملکرد این خودرو زمانی است که در دور موتور 3900 دنده را تغییر دهید. (دور موتور از طریق سیستم کنترل حرکت قابل تنظیم می‌باشد.) انتظار تیک آف را هم باید داشته باشید. و کلی سر و صدا…

2015 Ford Mustang GT convertible
2015 Ford Mustang GT convertible

این ماشین در عرض 4.7 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 13.2 ثانیه طول می‌کشد تا مسیر 402 متری را با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت طی کند. نسخه تحت آزمایش ما دارای محور عقب 3.55:1 بود که کمی هم سریع‌تر می‌باشد. اگرچه مصرف سوخت مطمئناً بیشتر از 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد شد.


با وزن 1.79 تن، نسخه کانورتیبل 62.5 کیلوگرم از آخرین نسخه تست شده موستانگ سنگین‌تر است. اما با در نظر گرفتن این که 53% وزن کانورتیبل روی چرخ‌های جلو قرار دارد، توزیع وزن خودرو به شیوه جادویی 50/50 نزدیک‌تر می‌شود. در نسخه کوپه 54% وزن روی چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد. هنوز هم می‌توانید از رینگ‌های 20 اینچی همانند نسخه کوپه استفاده کنید. در کل می‌توان گفت در مسیر مستقیم، نسخه کانورتیبل بهتر از کوپه عمل می‌کند. در جاده‌های پر پیچ و خم نیز رانندگی با این خودرو دل‌چسب است. این مهم به لطف فرمانپذیری دقیق و قابلیت داخلی فرمانپذیری عقب محقق شده است. گیربکس دستی این ماشین یک نقطه قوت محسوب می‌شود. ترمزهای قدرتمندی برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند که با طی مسیر 47.8 متر از سرعت 112 کیلومتر بر ساعت به ایست کامل می‌رسد. تنها نقطه ضعف این خودرو پدال کلاچ سفت آن است که در ترافیک لس‌آنجلس خسته‌کننده خواهد بود.

2015 Ford Mustang GT convertible
2015 Ford Mustang GT convertible

بهتر است با این خودرو در سرعت‌های ملایم و متعادل رانندگی کنید تا بیشترین لذت را از آن ببرید. سیستم صوتی 12 باند این خودرو حتی در سرعت‌های بالا هم کیفیت خوبی دارد. (هزینه این آپشن 1795 دلار است) فضای داخلی جذاب مدل 2015 اکنون با نسخه کانورتیبل همخوانی خوبی دارد. نور آفتاب جنوب کالیفرنیا روی داشبورد آلومینیومی برق میزند. صندلی‌های جلو حتی برای مسافت‌های طولانی هم مناسب‌اند. صندلی‌های عقب هم به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند. اما فضای پا در صندلی‌های عقب خیلی کم است.


فارغ از مسائل عملکرد جاده ای، در مورد سقف تاشو می‌توانم بگویم که در زمانی کوتاه و در سکوت کامل بسته و باز می‌شود. زمان باز و بسته شدن آن از مدت زمان یک چراغ قرمز در بلوار هالیوود کمتر است و می‌توانید پشت چراغ‌قرمز بدون نگرانی آن را بسته یا باز کنید.


حال می‌توان فهمید که چرا خیلی‌ها عاشق موستانگ کانورتیبل هستند. ظاهر امریکایی زیبا و عملکرد قوی. دیگر چه می‌خواهید؟


البته این ویژگی‌های خوب ارزان نخواهند بود. حداقل در مورد نسخه GT این‌طور نیست. نسخه تحت آزمایش ما قیمتی بالغ بر 48890 دلار داشت. تقریباً پنجاه هزار دلار برای یک موستانگ گران به‌حساب می‌آید. اما در مقایسه با کانورتیبل های موجود، زیاد غیرمنطقی نیست.


منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد شیدایی

نویسنده و مترجم اخبار و مطالب خودرو در سایت پدال

25 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
    K.MAK.MISEL
    سوابق: (2631 دیدگاه) ,

    به نظر من اصلا کانورتیبل بودن ماسل کار ها ابهتشون رو از بین میبره.
    ماشینای کوچولو موچولو مثل اس ال کی که صرفا برای سقف باز طراحی شدن خیلی عالین

    پاسخ
    1. maysam..laferrari
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      برای اولین بار باهات موافقم نسخه کانورتیبلش ابهت یه ماسل کار رو نداره ولی در کل من بین ماسل کارها همین فورد ماستنگ رو انتخاب میکنم و بعد داج چلنجر بعدشم شورولت کامارو

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل علي رضا
        علي رضا
        سوابق: (222 دیدگاه) ,

        باهات موافقم ابهت ماشین از بین میره..حالا موستانگ کمی قشنگ شده ولی کاماروی کانورتیبل خیلی بد ترکیب میشه..

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          اره فک کن دوج چلنجر سقف باز
          چه قدر ضایع میشه!!!

      2. سجاد از رشت
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        از نزدیک ببین ، صدای موتورش رو بشنو ، بعد بگو ابهت ماسل کار رو داره یا نه . . .

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل علي رضا
          علي رضا
          سوابق: (222 دیدگاه) ,

          ابهت که داره ولی کانورتیبل بودن طراحی عضلانی رو خراب می کنه

    2. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      این نشون میده شما ماسل کار کانورتیبل از نزدیک ندیدی اگه ببینی نظرت عوض میشه.
      البته از دید خودم میگم چون یه جایی تو تبریز بودم 6 7 موستانگ و کامارو بودن 2تا کامارو کانورتیبل بودن یه دونه موستانگ من که تفاوتی از نظر زیبایی های ماسل کار بینشون ندیدم

      پاسخ
      1. maysam..laferrari
        سوابق: (215 دیدگاه) ,

        شما درست میگی داداش کانورتیبلشم قشنگه ولی به نظر من کوپه خیلی بیشتر بهش میاد

        پاسخ
  2. فرهاد کرمستجی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    دیدن موستانگ برای من مثل دیدن بابا بزرگمه که دوباره زنده شده! کاملا بچگی و نوجوانی و جوانی و الان که کهولت داریم:)) در آرزوی موستانگ بوده و هست.

    پاسخ
  3. سجاد از رشت
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    دیشب یه سفیدش رو دیدم ، یه پراید پیچید جلوش ، در پراید بحدی داغون شد که باز نمیشد ، اما فورد لک بر نداشت . . .
    حالا نمیدونم پراید خیلی شل بود ، یا موستانگ خیلی سفته!

    پاسخ
  4. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    مصرف سوخت کاملا اشتباه زده شده!! یه 7 اضافه داره:D

    Considering that today’s Mustang can get as much as 31 miles per gallon on the highway and that Ford says the new Mustang’s V6 will deliver better gas mileage, it is easy to deduce that a 2015 Mustang EcoBoost model will provide 33 mpg hwy or better.
    ==================================

    این عکس یعنی بیچارم کرد!

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/2015-Ford-Mustang-GT-convertible-117.jpg

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    موستانگ ماشین فوق العاده ایه. این که کانورتیبل باشه چرا باید ابهتش رو از بین ببره. وقتی که سقف بسته باشه که شکل نرمال رو داره وقتی هم باز باشه طرف حالشو میبره. کجای این کار ابهتش رو از بین برده.

    پاسخ
    1. maysam..laferrari
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      حال کردم با عکست کاش منم میرفتم استانبول تو شهر ما که از این ماشینا پیدا نمیشه

      پاسخ
      1. سامان از تبریز
        سوابق: (1466 دیدگاه) ,

        داش خواستی بیا تبریز خودم میبرمت پیست اونجا حداقل 10 تا موستانگ و کامارو و چلنجر نشونت میدم حال کنی

        پاسخ
        1. maysam..laferrari
          سوابق: (215 دیدگاه) ,

          از ابراز همدردیت ممنون

  6. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    حال میده معکوس 3 به 2 و لیز خوردن عقبش … ( خارج از مناطق مسکونی !)

    سامان جان عکست عالیه .

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    به نظر من ماسل کار کانور اصلا چیز حوبی در نمیاد
    کلا هر طرحی واسه کانورتیبل خوب نیست
    واقعا ابهت ماشینو نابود میکنه!!!
    از اون بدتر اینه که سقفو ببندی…تصور یه سقف پارچه ای روی ماسل کار!!!!
    به نظرم که کوپه خیلی خیلی بهتره

    پاسخ
  8. ar.poker
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ابهت یک ماسکال روکانورتیبل بودن از بین میبره . تازه داخلشم زیاد قشنگ نیست .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.