فورد

نگاهی به فورد موستانگ کانورتیبل

اگر شما ستاره هالیوود باشید و نخواهید که زیاد به چشم بیایید، بهتر است یک فورد موستانگ کانورتیبل بخرید. ما نیز برای تست این موستانگ کانورتیبل سقف پارچه ای به هالیوود رفتیم. بسیاری دیگر از مردم که موستانگ دارند نیز در این مکان خودروهای خود را تست می‌کنند. با اینکه این خودرو زرد رنگ بود ولی بسیار معمولی به نظر می‌آمد و نظر کسی را به خود جلب نمی‌کرد. مثل کسی که لباس‌های جک کنجشکه (فیلم دزدان دریایی کاراییب) را پوشیده و ادای او را در می‌آورد و برای هیچ‌کس جذابیتی ندارد. با وجود نمادهای “۵.۰”، GT در پشت ماشین و تفاوت رنگ میان بدنه و لوله‌های اگزوز، ما در میان ده‌ها فورد موستانگ اجاره‌ای غیر GT گم شده بودیم.

2015 Ford Mustang GT convertible
۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible
البته از لحاظ صوتی تفاوت‌هایی وجود دارد. صدای غرش موستانگ دلیل خوبی برای پرداخت پول بیشتر در ازای مدل‌های ۶ سیلندر یا اکوبوست می‌باشد. همچنین از لحاظ عملکردی هم تفاوت‌هایی را می‌توان مشاهده کرد. دلیل ما هم برای انتخاب خودرویی با چنین خصوصیاتی همین بود. لاغر ولی سریع.

2015 Ford Mustang GT convertible
۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible
بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب: اعداد و ارقام. آرون رابینسون، راننده آزمایش این خودرو می‌گوید بهترین عملکرد این خودرو زمانی است که در دور موتور ۳۹۰۰ دنده را تغییر دهید. (دور موتور از طریق سیستم کنترل حرکت قابل تنظیم می‌باشد.) انتظار تیک آف را هم باید داشته باشید. و کلی سر و صدا…

2015 Ford Mustang GT convertible
۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible
این ماشین در عرض ۴.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ۱۳.۲ ثانیه طول می‌کشد تا مسیر ۴۰۲ متری را با سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت طی کند. نسخه تحت آزمایش ما دارای محور عقب ۳.۵۵:۱ بود که کمی هم سریع‌تر می‌باشد. اگرچه مصرف سوخت مطمئناً بیشتر از ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد شد.

با وزن ۱.۷۹ تن، نسخه کانورتیبل ۶۲.۵ کیلوگرم از آخرین نسخه تست شده موستانگ سنگین‌تر است. اما با در نظر گرفتن این که ۵۳% وزن کانورتیبل روی چرخ‌های جلو قرار دارد، توزیع وزن خودرو به شیوه جادویی ۵۰/۵۰ نزدیک‌تر می‌شود. در نسخه کوپه ۵۴% وزن روی چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد. هنوز هم می‌توانید از رینگ‌های ۲۰ اینچی همانند نسخه کوپه استفاده کنید. در کل می‌توان گفت در مسیر مستقیم، نسخه کانورتیبل بهتر از کوپه عمل می‌کند. در جاده‌های پر پیچ و خم نیز رانندگی با این خودرو دل‌چسب است. این مهم به لطف فرمانپذیری دقیق و قابلیت داخلی فرمانپذیری عقب محقق شده است. گیربکس دستی این ماشین یک نقطه قوت محسوب می‌شود. ترمزهای قدرتمندی برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند که با طی مسیر ۴۷.۸ متر از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به ایست کامل می‌رسد. تنها نقطه ضعف این خودرو پدال کلاچ سفت آن است که در ترافیک لس‌آنجلس خسته‌کننده خواهد بود.

2015 Ford Mustang GT convertible
۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible
بهتر است با این خودرو در سرعت‌های ملایم و متعادل رانندگی کنید تا بیشترین لذت را از آن ببرید. سیستم صوتی ۱۲ باند این خودرو حتی در سرعت‌های بالا هم کیفیت خوبی دارد. (هزینه این آپشن ۱۷۹۵ دلار است) فضای داخلی جذاب مدل ۲۰۱۵ اکنون با نسخه کانورتیبل همخوانی خوبی دارد. نور آفتاب جنوب کالیفرنیا روی داشبورد آلومینیومی برق میزند. صندلی‌های جلو حتی برای مسافت‌های طولانی هم مناسب‌اند. صندلی‌های عقب هم به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند. اما فضای پا در صندلی‌های عقب خیلی کم است.

فارغ از مسائل عملکرد جاده ای، در مورد سقف تاشو می‌توانم بگویم که در زمانی کوتاه و در سکوت کامل بسته و باز می‌شود. زمان باز و بسته شدن آن از مدت زمان یک چراغ قرمز در بلوار هالیوود کمتر است و می‌توانید پشت چراغ‌قرمز بدون نگرانی آن را بسته یا باز کنید.

حال می‌توان فهمید که چرا خیلی‌ها عاشق موستانگ کانورتیبل هستند. ظاهر امریکایی زیبا و عملکرد قوی. دیگر چه می‌خواهید؟

البته این ویژگی‌های خوب ارزان نخواهند بود. حداقل در مورد نسخه GT این‌طور نیست. نسخه تحت آزمایش ما قیمتی بالغ بر ۴۸۸۹۰ دلار داشت. تقریباً پنجاه هزار دلار برای یک موستانگ گران به‌حساب می‌آید. اما در مقایسه با کانورتیبل های موجود، زیاد غیرمنطقی نیست.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد شیدایی

نویسنده و مترجم اخبار و مطالب خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. K.MAK.MISEL

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    به نظر من اصلا کانورتیبل بودن ماسل کار ها ابهتشون رو از بین میبره.
    ماشینای کوچولو موچولو مثل اس ال کی که صرفا برای سقف باز طراحی شدن خیلی عالین

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. maysam..laferrari

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      برای اولین بار باهات موافقم نسخه کانورتیبلش ابهت یه ماسل کار رو نداره ولی در کل من بین ماسل کارها همین فورد ماستنگ رو انتخاب میکنم و بعد داج چلنجر بعدشم شورولت کامارو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي رضا

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (229 ديدگاه)

        باهات موافقم ابهت ماشین از بین میره..حالا موستانگ کمی قشنگ شده ولی کاماروی کانورتیبل خیلی بد ترکیب میشه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. K.MAK.MISEL

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          اره فک کن دوج چلنجر سقف باز
          چه قدر ضایع میشه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سجاد از رشت

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        از نزدیک ببین ، صدای موتورش رو بشنو ، بعد بگو ابهت ماسل کار رو داره یا نه . . .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. علي رضا

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (229 ديدگاه)

          ابهت که داره ولی کانورتیبل بودن طراحی عضلانی رو خراب می کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. K.MAK.MISEL

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        شما همون بهتر موافق نباشی :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان از تبریز

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)
      1. سعید

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        چه اسپرینتر خوشگلی :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احسان آرسنالی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      این نشون میده شما ماسل کار کانورتیبل از نزدیک ندیدی اگه ببینی نظرت عوض میشه.
      البته از دید خودم میگم چون یه جایی تو تبریز بودم 6 7 موستانگ و کامارو بودن 2تا کامارو کانورتیبل بودن یه دونه موستانگ من که تفاوتی از نظر زیبایی های ماسل کار بینشون ندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. maysam..laferrari

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        شما درست میگی داداش کانورتیبلشم قشنگه ولی به نظر من کوپه خیلی بیشتر بهش میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرهاد کرمستجی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    دیدن موستانگ برای من مثل دیدن بابا بزرگمه که دوباره زنده شده! کاملا بچگی و نوجوانی و جوانی و الان که کهولت داریم:)) در آرزوی موستانگ بوده و هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد از رشت

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دیشب یه سفیدش رو دیدم ، یه پراید پیچید جلوش ، در پراید بحدی داغون شد که باز نمیشد ، اما فورد لک بر نداشت . . .
    حالا نمیدونم پراید خیلی شل بود ، یا موستانگ خیلی سفته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. BEHDAD

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ولی در کل دوسش میدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    مصرف17/7 خیلی واسش زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    مصرف سوخت کاملا اشتباه زده شده!! یه 7 اضافه داره:D

    Considering that today’s Mustang can get as much as 31 miles per gallon on the highway and that Ford says the new Mustang’s V6 will deliver better gas mileage, it is easy to deduce that a 2015 Mustang EcoBoost model will provide 33 mpg hwy or better.
    ==================================

    این عکس یعنی بیچارم کرد!

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/2015-Ford-Mustang-GT-convertible-117.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    موستانگ ماشین فوق العاده ایه. این که کانورتیبل باشه چرا باید ابهتش رو از بین ببره. وقتی که سقف بسته باشه که شکل نرمال رو داره وقتی هم باز باشه طرف حالشو میبره. کجای این کار ابهتش رو از بین برده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان از تبریز

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    جاتون خالی هفته پیش رفته بودم استانبول
    اونجا چندتا عکس خوشگل گرفتم براتون این یکیشونه

    http://uupload.ir/files/r4ar_20150529_132116_hdr_1.jpg

    خودمم هااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maysam..laferrari

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      حال کردم با عکست کاش منم میرفتم استانبول تو شهر ما که از این ماشینا پیدا نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان از تبریز

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داش خواستی بیا تبریز خودم میبرمت پیست اونجا حداقل 10 تا موستانگ و کامارو و چلنجر نشونت میدم حال کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. maysam..laferrari

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (581 ديدگاه)

          از ابراز همدردیت ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. فریا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    حال میده معکوس 3 به 2 و لیز خوردن عقبش … ( خارج از مناطق مسکونی !)

    سامان جان عکست عالیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    به نظر من ماسل کار کانور اصلا چیز حوبی در نمیاد
    کلا هر طرحی واسه کانورتیبل خوب نیست
    واقعا ابهت ماشینو نابود میکنه!!!
    از اون بدتر اینه که سقفو ببندی…تصور یه سقف پارچه ای روی ماسل کار!!!!
    به نظرم که کوپه خیلی خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ar.poker

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ابهت یک ماسکال روکانورتیبل بودن از بین میبره . تازه داخلشم زیاد قشنگ نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Xman

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    رنگ قرمزش بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا